Aihe: DiMarzio X2N & Humbucker from Hell
1
N33m0
06.10.2005 02:01:14 (muokattu 06.10.2005 02:03:03)

Päätinpä tehdä yllättävän ratkaisun ja pistän ESPistä mikit vaihtoon. Tällä hetkellä talla- ja kaulamikkinä istuvat molemmissa EMG 81, tuskin mitään uutta auringon alla kun sanon että dynamiikaa ei löydy oikeen millään tai tatsi on jotenkin "rajotteinen".

Rupesin siis selailemaan duncanin ja dimarzion mikkejä ja päädyin näinkin extremeen ratkaisuun, X2N tallaan ja HFH kaulaan, näin saan v*tusti säröä ja tarvittaessa singlecoil-maiset cliinit. Probleemana on vain seuraavanlainen, X2N:ssä on passivimikkinä todella voimakkaat magneetit ja mun ESP:ssä on floikka, siispä kun kampeen jotai dive bombeja tai mitä ny sattuu niin syökö X2N sustainin eli siis toisin sanoen imasee kielet itteensä kun ne vähän löystyvät? Ja vielä X2N:n luonteesta, DM:n sivulla sanovat että on aika tasapainonen eq, mutta käykö X2N teknisiin sooloihin (sweepit, tapit & harmonicit) vai meneekö soundi ihan puuroseksi vai pystyykö vahvarin oikein säätämällä saamaan hyvän lead-soundin?

Tulipahan vähän ajatuksia purettua, lukekoot ken jaksaa, vastauksista olen kiitollinen.

PS: siis todellakin tallamikillä soitan vain ja ainoastaan säröllä, sinne en cleanisoundia kaipaa
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei
Deranged
06.10.2005 10:22:18
Ja vielä X2N:n luonteesta, DM:n sivulla sanovat että on aika tasapainonen eq

Kai sen tasapainon voi niinkin määritellä, että keskialueella on raaka ja tyly piikki sellaisessa kohdassa, että voi aiheuttaa migreenikohtauksen..

mutta käykö X2N teknisiin sooloihin (sweepit, tapit & harmonicit) vai meneekö soundi ihan puuroseksi vai pystyykö vahvarin oikein säätämällä saamaan hyvän lead-soundin?

Kuuntele Tarotia ja Deathia niin tiedät. Eli ei todellakaan puuroudu.
Hevimikki se on.
Ben_D
06.10.2005 10:26:04 (muokattu 06.10.2005 10:26:19)

Päätinpä tehdä yllättävän ratkaisun ja pistän ESPistä mikit vaihtoon. Tällä hetkellä talla- ja kaulamikkinä istuvat molemmissa EMG 81, tuskin mitään uutta auringon alla kun sanon että dynamiikaa ei löydy oikeen millään tai tatsi on jotenkin "rajotteinen".

Oliskohan vahvistimella tai sen säädöillä jotain osuutta asiaan?
Eemil
06.10.2005 13:25:25
käykö X2N teknisiin sooloihin (sweepit, tapit & harmonicit) vai meneekö soundi ihan puuroseksi

Michael Romeolla on ollut ainakin jossain vaiheessa tuo käytössä ja se ei paljon muuta soitakaan kun tommosia juttuja.
Käykää kuulemassa Musiikkia! Musiikkinäyte on se pieni kiva nuotti kun katsot oikealle ylös. K100 #2
HungryFD
06.10.2005 14:15:17
Itelläkin käyny mielessä juurikin nuo mikit ku oon mikinvaihtoa ajatellu, paitsi että ehkä vähän vähätehosempi tallamikki, mutta olis kiva saada niitä vastauksia enemmänkin.
"And did we tell you the name of the game, boy, We call it Riding the Gravy Train."
N33m0
06.10.2005 14:38:56 (muokattu 06.10.2005 14:41:38)

Oliskohan vahvistimella tai sen säädöillä jotain osuutta asiaan?

marshall tsl100:lla, engl 530:lla ja peavey rock masterilla testattu, lähes kaikki säädöt läpi, passivimikeissä on vaan jotenki enemmän eloa

Kai sen tasapainon voi niinkin määritellä, että keskialueella on raaka ja tyly piikki sellaisessa kohdassa, että voi aiheuttaa migreenikohtauksen..

saattais olla mun juttu, en kauheen scoopatusta soundista oikein perusta
N33m0
07.10.2005 22:35:01

Kuuntele Tarotia ja Deathia niin tiedät. Eli ei todellakaan puuroudu.
Hevimikki se on.

Deathin tuotantoa oon kuunnellu mutta Tarot on jääny väliin, oisko jotain erityistä albumia/biisä vai ihan koko tuotanto -vakiolla mennään?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)