efunkelist 06.10.2005 00:05:46 | |
---|
Halppis (HB!) rakennussarjaan tallahumppari, runko ilmeisesti leppää tai sitten jotain lastulevyä :P Kelluva talla josta ruuvataan kiinteä ja otelauta ruusupuuta. Haku ei toimi joten don't shoot me ja kun nuo mikkivalmistajien sivut sanoo suunnilleen joka mikistä "sopii kaikkeen musaan" niin ota siitäkin sitten selvää.. Duncanit kiinnostaa etusijassa, mutta toki dimarzio ja EMG käy myös, mitäs muita niitä onkaan? Passiivinen humbucker nyt joka tapauksessa, tallaan, ja rouheat mureat säröt sillä soisi saavan - siis sen minkä nyt mikrofoneista riippuu. Jos nyt dynaamista high-gain-mikkiä löytyis niin mielellään sillä kyykyttäisin matalagainista putkivahvaria - en tykkää ampiais-vahvistimista. Alamiddlejä pitää siis löytyä mikistä. Mulla oli joskus ESP jossa EMG81 eikä mitään sellasta kähinää vaan maskuliinista murinaa hakusessa. Jos tällaisesta on juuri ollut jollakin keskustelua niin linkkiä sitten vain - jos nyt muutaman mikrofonin saisi ehdolle hyvin perusteluin niin saisin niistä varmaan ihan itse karsittua finalistit ja voittajan :) |
elbowski 06.10.2005 00:08:44 (muokattu 06.10.2005 00:11:12) | |
---|
Duncanin Dimebucker voisi olla aika oiva valinta. Se on erittäin kuuma. ...the statement of claim ignored by those
with a blackheart!
IMIK #25 | Kelpaisiko pastilli? | Bella Italia #2 | THV-Klubi #45 |
-K- 06.10.2005 00:09:37 | |
---|
Tone Zonessa on alamiddlejä ainaskin, ei ihan niin kuuma toki kuin evolutionit ja kumppanit. Seymour Duncanin custom on myös perusvarmahyvä. Ei suotta elämys. |
fox 06.10.2005 00:30:27 | |
---|
Se on erittäin kuuma. Ei kuitenkaan vedä vertoja DiMarzion X2N-mikille, joka lienee edelleen kaikkein tehokkain passiivimikki markkinoilla, ulostulotehon osalta mitattuna. Ei kylläkään erityisesti korosta mitään äänialuetta.. Tone Zone tai X2N, Dimebucker, tai sitten uudelleen markkinoille tullut (eri omistuksessa kyllä) Mighty Mite..niiltä Motherbucker. |
oiva tumpeloinen 06.10.2005 00:33:06 | |
---|
Eikö tähän sopisi myös, tattadaa, Evo =) Korostaa keskiääniä, erottelee hyvin ja eiköhän siinä ihan riittävästi hönkääkin riitä. |
Ze Kink 06.10.2005 00:34:50 | |
---|
Evolution. Tai ehkä Evolution 2? Myös joku Lawrencen mikki vois olla kova. [KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
[KTR-] sit bändi ois ihan :---D |
fox 06.10.2005 00:49:04 | |
---|
Evolution. Tai ehkä Evolution 2? Myös joku Lawrencen mikki vois olla kova. Evoissa vaan on tuo ulostuloteho ToneZonen luokkaa, eli jotain 100 mV pienempiä, kuin tuossa X2N:nässä. Ja pienempiä kuin "alan muinainen standardi" Super Distortionissa... |
McNulty 06.10.2005 00:57:12 | |
---|
Minä olen syttynyt tuolle DiMarzion Evolutionille myöskin kun sitä kuulostelin kaverin skebassa. Toimi ihan fiksusti LP Studiossakin tuo Evo. "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
ostetaan tremolo-pedaali halvalla (esim. EHX Pulsar... saa olla kolhittu kunhan toimii) |
temppiz 06.10.2005 02:22:31 | |
---|
Evoa suosittelisin... Hieman järeämmällä ulostuksella varustettu Morsen nimikkomikki (DP200) voisi olla myös ihan sopiva. .taidemok aakom ediaT |
EnemyAce 06.10.2005 10:25:50 | |
---|
Seymor Duncanin - SH 6 (duncan distortion) mikkiä olen kuullut monenkin hevimiehen suosittelevan. Ja sitten tuo SH -5 eli onko se Duncan Custom niin on hivenen miedompi. |
Antti90 06.10.2005 14:43:58 | |
---|
Seymour Duncanin TB-11 Custom Custom ;) Osta osta, hyvä mikki hyvään hintaan. Miulla tällä on mennyt hevit ja rokit ja bluusit, pätevä mikki. Nyt vaan pitäs se Evolution saada tallaankin kun kaulaan ostin. |
LassiÖ 06.10.2005 17:15:02 | |
---|
Duncanin JB, ainakin itellä toimii loistavasti. IMIK #26
kalamies#17 >-)))> |
PoLFus 06.10.2005 17:34:53 | |
---|
Evolution ja se on siinä. "I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ |AKKK#11 |
McNulty 06.10.2005 18:26:46 | |
---|
Evolution ja se on siinä. Evolution on myös siitä hyvä että se sopii kalamiehille. Tuonhan voi leikkisästi lyhentää Ev.lut. :) Ev.lut. in bridge position, oujea! Siinä mielessä tuo Evo on hyvä mikki, että vaikka se onkin "räyhäkäs" ja kuuluu high-gain luokiteltuihin DiMarzioihin, niin sillä onnistuu todella hienosti vintagempi ja rauhallisempi meno myös. Tämän todistin kun Zeppeliniä soittelin Big Muffin ja Fenkun Hot Rodin kanssa. "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
ostetaan tremolo-pedaali halvalla (esim. EHX Pulsar... saa olla kolhittu kunhan toimii) |
Mrezzye 07.10.2005 12:02:52 | |
---|
Duncanin Dimebucker voisi olla aika oiva valinta. Se on erittäin kuuma. Eihän tää käy, jos sitä middleä halutaan... DiMarziolta: Super Distortion, EVO2 tai ToneZone... Duncanilta: Invader, duncan distortion, Livewire... Ja olen kyllä eri mieltä siitä, että EMG-81 on sirinää. Kyllä se päinvastoin silloin jyrähtää, kun vahvistin on kunnon putkimylly. |
efunkelist 08.10.2005 11:03:08 | |
---|
Onpas tullut paljon vastauksia! Kiitos kaikille, dimarzion evo-lotionit vaikuttaa lupaavilta, mutta yksi mikä tästä listasta puuttuu on dimarzion X2N joka vaikutta erinomaiselta vaihtoehdolta myös vaikka speksien mukaan se tuuppaisi myös trebleä pihalle mitä en toisaalta kaivannut, mutta kerta dimarzio esittää sen olevan "highest gain pickup" niiden mallistosta, ja passiivinen, niin suattaapi olla että päädyn siihen, mutta pitänee vielä käydä kahlaamassa kitarakaupoissa soittimia joista löytyisi näitä mikkejä.. |
efunkelist 08.10.2005 11:07:05 | |
---|
Ja olen kyllä eri mieltä siitä, että EMG-81 on sirinää. Kyllä se päinvastoin silloin jyrähtää, kun vahvistin on kunnon putkimylly. Kyllä mä sitä kunnon putkimyllyilläkin soitin - nuo mikit tekevät vain mielestäni vahvistimesta kuin vahvistimesta lattean leikkaussalimaisen modernin ja ääni oli "eri tavalla" jyrä kuin mitä haen. Oli se silti enemmän sirkkelimikki kun nyt on hakusessa homelitemainen moottoripuukko :) |
fox 08.10.2005 11:07:34 | |
---|
mutta yksi mikä tästä listasta puuttuu on dimarzion X2N joka vaikutta erinomaiselta vaihtoehdolta myös vaikka speksien mukaan se tuuppaisi myös trebleä pihalle ???? Enköpä mä sulle X2N:nää mainostanu?? |
efunkelist 08.10.2005 15:43:31 | |
---|
???? Enköpä mä sulle X2N:nää mainostanu?? Uups, niinpä teit, pyydän anteeksi. Luin samanaikaisesti toista threadia josta mikin tajuntaani asti bongasin. No, pisteet sulle kuitenkin maininnasta :) |
Niq 08.10.2005 17:29:16 | |
---|
Kaverin pacificaan pistettiin Superdistortion tallaan ja lähtee kyllä mureat hevisäröt. Varsinkin tuota perinteikkäämpää hevisointia josta itse diggaan. Puree, ei surise. "I have a cunning plan" -Baldrick |