Aihe: Vanhat vintage kamat ja vakuutusyhtiöt 1 2 | |
---|---|
![]() 01.10.2005 15:09:19 | |
Mitenkäs hyvin kotivakuutus korvaa, jos tapaturmaisesti pääsee särkymään jokin vanha soitinlaite? Itselläni on se tilanne, että pitäisi vanhaa Klemt Echolette S nauhakaikua raahata mukana tässä parin viikon päästä reilu 1000 km ja on pieni pelko, että omasta tai jonkun toisen lipsahduksesta johtuen laite putoaa ja hajoaa pirstaleiksi.. Eli millaisia summia yleensä korvaavat esim. kyseisen kaltaisesta laitteesta? Ei meinaan paljon joku 200e lohduttaisi tuonkaan laitteen osalta jos pahasti pääsisi joskus käymään. Ei enään trankkua tähän taloon. | |
![]() 01.10.2005 16:00:50 | |
Eli millaisia summia yleensä korvaavat esim. kyseisen kaltaisesta laitteesta? Ei meinaan paljon joku 200e lohduttaisi tuonkaan laitteen osalta jos pahasti pääsisi joskus käymään. Minulla on ainakin semmoinen käsitys, että tuommoiset vehkeet täytyy virallisesti arvottaa asiantuntijalla minkä jälkeen niistä saa todistuksen. Tätä lappua vastaan ne sitten saa vakuutuksessa täydestä arvostaan jos jotakin tapahtuu. Käytännön arvo siis tarkoittaa oikeaa käytännön rahallista arvoa, tunnearvoa, skenepisteitä ja vastaavaa ei laitteisiinsa saa vakuutettua. Arvotus tapahtuu käytännössä markkina-arvon perusteella ja tämä arvo yleensä on pienempi mitä siitä pyydetty hinta kuluttajien välisessä kaupankäynnissä on. Toki jos asiantuntija ei anna sopivaa arvoa laitteelle, hylkää koko roskan ja kipittää seuraavan asiantuntijan luo kysymään. Toki näissä jos sortuu ylilyönteihin, niin vakuutusyhtiöllä on omatkin asiantuntija-ryhmänsä käytössä, jotka aina kyllä vetävät vakuutusyhtiön hyväksi. Näihin vakuutusyhtiön kätyreihin turvaudutaan sitten kun jotakin epäselvää tulee eteen tai maksettavat summat on luonnottomia. | |
![]() 01.10.2005 16:20:12 | |
Jos on noin rakas laite, kannattaa se jättää kotiin ja käydä hakemassa kaupasta joku vähän halvempi kaiku keikkoja varten (Keikkarundi ilmeisesti kyseessä?) niin ei sitten niin harmita jos menee rikki... Tuollasista putkikaiuista pyydetään yleensä aika kovia hintoja, eikä samanlaista ehkä löydy. Tuskinpa ne siellä yleisön joukossa välittää, onko sulla mallintava digitaalikaiku vai nauhakaiku, suurin osa yleisöstä ei edes tiedä mitä eroa näillä on eikä varsinkaan kuule sitä... Nykyiset mallinnokset ovat jo parhaimmillaan niin hyviä, ettei niitä erota välttämättä edes 20 vuotta soittanut putkipuristi.Onhan niitä huonojakin mallinnuksia toki olemassa. Nappaat henkeni mutta sinulle käy samoin
Ammut musketilla mutta lävistän sinut
Kun odotat seuraavaa hyökkäystä
Seiso, et voi perääntyä
Merkkitorvi soi ja taisto alkaa
Tässä ei ole yhtään voittajaa
Savun ja hevosen hengityksen haju sieraimissani | |
![]() 01.10.2005 16:25:54 | |
Vakuutusyhtiöt maksavat arvioidun nykyarvon mukaan. Voivat vaatia esim. soitinliikkeen arvion. Harvoin kai mitään riitoja tulee, niin pienistä rahoista on kysymys. Echoletessä se ei kyllä välttämättä paljoa yli 200e ole, kun noita tosiaan saa aika halvalla... http://www.uraltone.com | |
![]() 01.10.2005 16:40:32 | |
Jos on noin rakas laite, kannattaa se jättää kotiin ja käydä hakemassa kaupasta joku vähän halvempi kaiku keikkoja varten (Keikkarundi ilmeisesti kyseessä?) niin ei sitten niin harmita jos menee rikki... Tuollasista putkikaiuista pyydetään yleensä aika kovia hintoja, eikä samanlaista ehkä löydy. Ei ole keikka kyseessä. Lomareissulla vain tarkoitus näyttää laitetta parille henkilölle, jotka ovat myös kiinnostuneita tällaisesta. Pitänee yrittää vain kantaa laitetta varovasti. Klemtti sanoo Ta-tatada-tada-ta-tata-da-tat.... | |
![]() 01.10.2005 17:12:22 | |
Ei ole keikka kyseessä. Lomareissulla vain tarkoitus näyttää laitetta parille henkilölle, jotka ovat myös kiinnostuneita tällaisesta. Pitänee yrittää vain kantaa laitetta varovasti. Hommaa joku uskomattoman stydi kantolaukku. Joku vahvasti pehmustettu Pelican esim. Eskimo ninja deathmetal | |
![]() 01.10.2005 20:30:43 | |
Vakuutusyhtiöt maksavat arvioidun nykyarvon mukaan. Voivat vaatia esim. soitinliikkeen arvion. Harvoin kai mitään riitoja tulee, niin pienistä rahoista on kysymys. Echoletessä se ei kyllä välttämättä paljoa yli 200e ole, kun noita tosiaan saa aika halvalla... En kyllä usko toisaalta, että kovin kaksista yksilöä yleensä löytää tuolla reilun 200 hinnalla. Voi olla kalliit remontit edessä huonolla tuurilla... Toki voi hyväkin tuuri joskus olla. Mitenkäs muuten on, antavatkohan yleensä juuri tuon ajatellun korvaussumman käteen vai voikohan tehdä niin, että etsii laitteen ja ehdottaa sen riittävää kunnostusta yhtiön piikkiin? Meinaan, jos on loistokuntoinen laite itsellä ja joutuisi tyytymään johonkin romuun sen jälkeen? Tämä oman laitteen loistokuntoisuushan olisi kuitenkin aika helkkarin vaikea todistaa yhtiölle siinä vaiheessa kun se on tuhantena sirpaleena lentokoneen lastiruumassa (jonne en sitä ikinä antaisi). Klemtti sanoo Ta-tatada-tada-ta-tata-da-tat.... | |
![]() 01.10.2005 20:34:23 | |
Miten olisi erillinen soitinvakuutus? Niihin saa itse määrittää laitteen arvon, ja maksat vakuutusmaksua sen mukaan. Kuulostaa kallilta? Ei välttämättä. Itselläni on erillisvakuutus soittimille, korvaussumma kaiken kaikkiaan joku 6000€ ja vuosimaksu joku 25 €. Omavastuu tais olla joku 80€. | |
![]() 01.10.2005 20:44:03 | |
Miten olisi erillinen soitinvakuutus? Niihin saa itse määrittää laitteen arvon, ja maksat vakuutusmaksua sen mukaan. Kuulostaa kallilta? Ei välttämättä. Itselläni on erillisvakuutus soittimille, korvaussumma kaiken kaikkiaan joku 6000€ ja vuosimaksu joku 25 €. Omavastuu tais olla joku 80€. Missä yhtiössä? Mullakin olisi vakuutuksen ottaminen edessä, yhteissumma on tosin runsaasti suurempi kuin toi 6000€. Kuinka radikaalisti vakuutusmaksut nousevat, vai ovatko ne suoraan verrannollisia vakuutettavan tavaran arvoon? | |
![]() 01.10.2005 20:57:51 | |
Missä yhtiössä? Mullakin olisi vakuutuksen ottaminen edessä, yhteissumma on tosin runsaasti suurempi kuin toi 6000€. Kuinka radikaalisti vakuutusmaksut nousevat, vai ovatko ne suoraan verrannollisia vakuutettavan tavaran arvoon? IF:stäpä hyvinkin. Mulla oli aikasemmin jotakuinkin puolet pienempi (siis ennen kuin annoin taas GAS:lle vallan, god damage) vakuutusarvo, ja maksu oli muistaakseni noin puolet. Tästä en nyt ole ihan satavarma, mutta vahva muistikuva olisi tälläisestä. | |
![]() 01.10.2005 22:27:01 | |
Miten olisi erillinen soitinvakuutus? Niihin saa itse määrittää laitteen arvon, ja maksat vakuutusmaksua sen mukaan. Kuulostaa kallilta? Ei välttämättä. Itselläni on erillisvakuutus soittimille, korvaussumma kaiken kaikkiaan joku 6000€ ja vuosimaksu joku 25 €. Omavastuu tais olla joku 80€. Saako tuon ihan ilman, että ottaa kotivakuutusta kyseisestä firmasta? Oma kotivakuutus on jo tapiolassa... Ei jaksaisi alkaa vaihtamaan jos ei ole pakko. Klemtti sanoo Ta-tatada-tada-ta-tata-da-tat.... | |
![]() 01.10.2005 23:12:23 | |
Saako tuon ihan ilman, että ottaa kotivakuutusta kyseisestä firmasta? Oma kotivakuutus on jo tapiolassa... Ei jaksaisi alkaa vaihtamaan jos ei ole pakko. Saahan vakuutuksia olla vaikka joka yhtiössä. Niistä ei vain saa ryhmäalennusta ;). | |
![]() 02.10.2005 05:13:37 | |
Mitä noi soitinvakuutukset sisältää? Eiku meinasin et vois olla ihan hyvä esim. reeniksellä olla joku varkaus/palo vakuutus. "Ei mun tarvi ku mä oon kitawristi"-Andy McCoy | |
![]() 02.10.2005 09:37:54 | |
Saahan vakuutuksia olla vaikka joka yhtiössä. Niistä ei vain saa ryhmäalennusta ;). Olen ilmeisesti tavallista tyhmempi netin käyttäjä kun en löytänyt IFin sivuilta mitään tietoa tästä erillisestä soitinvakuutuksesta. Jotakin oli vain kotivakuutuksen yhteydessä, että lisämaksusta voi yli 3364e tjsp maksavat soittimet/taide-esineet yms vakuuttaa. Mutta en kyllä kuvatun kaltaista erillistä soitinvakuutusta mistään löytänyt. Omat kamppet eivät kyllä arvoltaan ylitä kuin jotain 1900e. Klemtti sanoo Ta-tatada-tada-ta-tata-da-tat.... | |
![]() 02.10.2005 10:20:24 | |
Olen ilmeisesti tavallista tyhmempi netin käyttäjä kun en löytänyt IFin sivuilta mitään tietoa tästä erillisestä soitinvakuutuksesta. Jotakin oli vain kotivakuutuksen yhteydessä, että lisämaksusta voi yli 3364e tjsp maksavat soittimet/taide-esineet yms vakuuttaa. Mutta en kyllä kuvatun kaltaista erillistä soitinvakuutusta mistään löytänyt. Omat kamppet eivät kyllä arvoltaan ylitä kuin jotain 1900e. En itseasiassa tiedä, löytyykö netistä mitään. Itse hoidin asian puhelimitse. Kotivakuutuksen huono puoli on juurikin se korvaussumman "löytäminen". Toinen huono puoli on se, että tavaroiden pitäisi pääosin olla kotona. Mitä noi soitinvakuutukset sisältää? Eiku meinasin et vois olla ihan hyvä esim. reeniksellä olla joku varkaus/palo vakuutus. Ne sisältää kaiken. On palo- ja varkausvakuutus. Lisäksi mainostivat kovasti sitä, että se korvaa myös jonkin mystisen vian tullessa. | |
![]() 02.10.2005 12:43:38 | |
Mulla on vastaava kaiku ja vakuutin sen Pohjolan arvotavara-vakuutuksella. Ei ole omavastuuta ja ite ilmoitin sinne koneen arvon ja sarjanumeron jne. Vakuutusmaksu on noin 60 e, mut siinä on jo muutakin mukana. Ansiotyöhön noita vehkeitä ei vaan voi tällä vakuutuksella käyttää. | |
![]() 04.10.2005 17:07:05 | |
Mulla on vastaava kaiku ja vakuutin sen Pohjolan arvotavara-vakuutuksella. Ei ole omavastuuta ja ite ilmoitin sinne koneen arvon ja sarjanumeron jne. Vakuutusmaksu on noin 60 e, mut siinä on jo muutakin mukana. Ansiotyöhön noita vehkeitä ei vaan voi tällä vakuutuksella käyttää. Tässä vastaus Pohjolasta: "Kiitos yhteydenotostasi. Nauhakaikulaite voidaan vakuuttaa arvotavaravakuutuksella, mutta vahinkotapauksessa tehdään ikävähennykset. Ikävähennykset ovat seuraavat: Korvattavan esineen jälleenhankinta-arvosta lasketaan seuraavat vuotuiset vähennykset toisesta käyttövuodesta alkaen: Ikävähennys vuodessa - kodinkoneet, televisio, radio, video- ja muut elektroniset sekä optiset laitteet 6 % Vähennys lasketaan kertomalla prosenttiluku omaisuuden käyttöönottovuotta seuranneiden täysien kalenterivuosien lukumäärällä. Ikävähennystä ei tehdä esineen korjauslaskun tai kirjallisen korjausarvion mukaisista kustannuksista. Korvaus on kuitenkin enintään tämän kohdan mukaan määritellyn omaisuuden arvon suuruinen. Koska ko. laite on näin vanha, ei vahinkotapauksessa korvattavaa jäisi ollenkaan. Miksihän minusta tuntuu, ettei siellä ymmärretty asiaa oikein...Lähetinkin jo uuden tiedustelun. Klemtti sanoo Ta-tatada-tada-ta-tata-da-tat.... | |
![]() 04.10.2005 17:48:35 | |
Miksihän minusta tuntuu, ettei siellä ymmärretty asiaa oikein...Lähetinkin jo uuden tiedustelun. Kerroppa mitä vastaavat. Se voi hyvinkin olla ettei tota kyseistä vakuutusta voi/kannata ottaa millekkään vintagevehkeelle, taitaa koskea tämmöstä tavallista käyttötavaraa. Josko niillä olisi sitten eri vakuutus kyseisiä varten. Voihan muutakin vanhaa shittiä vakuuttaa.. Tuumasta toiseen. | |
![]() 04.10.2005 18:10:35 | |
Kerroppa mitä vastaavat. Se voi hyvinkin olla ettei tota kyseistä vakuutusta voi/kannata ottaa millekkään vintagevehkeelle, taitaa koskea tämmöstä tavallista käyttötavaraa. Josko niillä olisi sitten eri vakuutus kyseisiä varten. Voihan muutakin vanhaa shittiä vakuuttaa.. Jep. Ihmettelen vain kun Huuhaa sanoo tuossa ennen minun viestiäni juuri kyseisen vakuutuksen ottaneensa vastaavalle kaiulle. Klemtti sanoo Ta-tatada-tada-ta-tata-da-tat.... | |
![]() 05.10.2005 12:07:41 | |
Sain kerran vastauksen, kun kyselin vakuutukseni korvauksien laskuperiaatteita vahinkotapauksessa, että maksetaan sen verran kun uuden hankkiminen minulla maksaa tai jos uutta ei ole saatavilla maksetaan arvion perusteella. Tiedustelin vielä millä perusteella nuo arvioidaan niin sanoivat että kyllä niille joku hinta jostain aina löytyy... Kokemukseni mukaan kaikki tutut ovat aina saaneet vakuutusyhtiöistä ihan reilun ja oikean korvauksen ja sanaan on aina luotettu. http://www.uraltone.com | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)