Aihe: Lankisen soundi Villejä Lupiineja-biisissä
1
Country Larry
21.09.2005 21:06:52
Tietääkö joku, millä kamoilla Mikko Lankinen soittaa J. Karjalaisen Villejä Lupiineja biisissä? Upea soundi! On vuosikausia miettityttänyt, enkä ole Mikkoa koskaan tavannut, joten en ole päässyt kysymäänkään. Levyn sisäkannessa on kuva, jossa Mikolla on erikoinen valkoinen kitara sylissään. Mikähän sekin lienee? Näyttäisi niin kuin siinä olisi Filter-tronit tai vastaavat kiinni. Body muistuttaa vähän Fenderin Jazzmasterin runkoa. Kampikin on ja virityskoneistot 4+2 systeemillä lavassa jossa, on joku pyöreä logo.
Vaihdetaan vähän käytetty pleku toimivaan sinkkukeskiöön. Ei renkaanpotkijoille.
maxillaris
22.09.2005 14:19:01
Mikäli muistan oikein, niin olikohan vahvistimena Fender Deluxe reverb. Tuskinpa re-issue.
Country Larry
22.09.2005 17:07:19
Fender Deluxe Reverb... hmm... ok. Olikohan skitta suoraan kiinni styrkkarissa vai oliko jotain välissä?

Onko kellään tietoa kitarasta, jolla Mikko soitti kyseisessä biisissä? Tai siitä valkoisesta joka on kansivihkosessa?

Soolokin on kyllä upea! Olin yhdessä karaokemestassa tässä vähän aikaa sitten ja joku lauloi kyseisen biisin ja sen karaoke-version soolo oli kyllä aika kamala... halvan kuuloinen ;P
Vaihdetaan vähän käytetty pleku toimivaan sinkkukeskiöön. Ei renkaanpotkijoille.
zepeteus
22.09.2005 18:38:48
Nätti on soundi tuossa. En löytänyt äkkiseltään sitä vanhaa haastattelua, jossa juuri tuon levyn pakeilta oli enemmänkin tarinaa, vermeistä aina biisien tarinoihin, yksityiskohtia en enää muista. Jahka levyn saan kaivettua esiin, täytyy ihmetellä sitä skittaa enemmän.
w the greatest
22.09.2005 18:52:58
Ainahan ne karaoket on halvan kuulosia koska ne on tehty mahdollisimman pienillä kustannuksilla.
Hyvät luonteenpiirteet voi korvata useilla huonoilla.
Exhausted
22.09.2005 19:07:18

J:n biiseissä on aina ollut hienoja kitarajuttuja, etenkin tosi orgaaniset ja lämpimät saundit.
zepeteus
22.09.2005 19:36:35
Mitenkähän Harmony Silhouette kitaroista tehdyt custom-mallit liittyvät tähän? Kun muisti pätkii...
Feggy
22.09.2005 19:43:06

Eikös Lankinen tapaa soittaa Fender Jazzmasterilla? Näin ainakin Laikoissa...
J.Hollström
22.09.2005 19:49:05
J:n biiseissä on aina ollut hienoja kitarajuttuja, etenkin tosi orgaaniset ja lämpimät saundit.

Kyllä. Aika vintagehenkinen on käsittääkseni tämä kamapolitiikka aina ollut. Muutaman kerran olen Mikko Lankisen nähnyt livenä, ja Fendereitä hän on tuntunut suosivan kitaroina, stratoa ja jazzmasteria olen ainakin nähnyt. Vahvistinosastosta en ole muistikuvaa, mutta varmaan joku Fender ei ihan pieleen veikkauksena mene. Jotenkin myös Vox kalvaa takaraivossa, mutta voin muistaa väärin.
Juzzu
22.09.2005 19:49:30
Telellä on ainakin vetänyt mitä olen livenä nähnyt.
Ja hyvät on kyllä kitarasoundit ko. piisissä. Ja monissa muissakin J. Karjalaisen tuon ajan piiseissä.
rok
22.09.2005 20:01:53 (muokattu 22.09.2005 20:16:51)
Tietääkö joku, millä kamoilla Mikko Lankinen soittaa J. Karjalaisen Villejä Lupiineja biisissä? Upea soundi! On vuosikausia miettityttänyt, enkä ole Mikkoa koskaan tavannut, joten en ole päässyt kysymäänkään.

Veit sanat suustani. Samaa oon kanssa pohtinu ja täältäkin asiaa joskus muinoin kyselly, mutta ei taida porukalla tarkempaa tietoa olla. Musta kuulostaa että siinä saundissa olis ainakin joku fuzz-efekti...tai sitten joku pikkuputkipeli nupit kaakossa.

Anyway, tossa biisissä on kyllä yks parhaimmista kitarasaundeista ja tyylikkäimmät kitarajutut ikinä!
"Floor it, that's technical talk!"
Sammo
23.09.2005 08:42:25
Musta kuulostaa että siinä saundissa olis ainakin joku fuzz-efekti...tai sitten joku pikkuputkipeli nupit kaakossa.

Mä oon nähnyt noihin aikoihin Mikko Lankisen telkkarissa ja oon lähes satavarma että sillä oli vahvistimen päällä Chandlerin Tube Driverin räkkiversio (muistan koska mulla oli silloin se pedaaliversio ...).
Rämppy
23.09.2005 09:49:19
Hienot on kitarakuviot. Olen joskus tapaillut tuon biisin kitaraosuuksia ja itse pääsin mielestäni aika lähelle seuraavasti:
Vintake-tyyppinen Fender strato, puhdassoundinen Fender putkicombo, väliin bossin super overdrive (levyllä on varmaan käytössä joku fuzzi) sekä delay, kaula+keskimikki päälle, kitaran tonet kirkkaalle.

Lankisen kamoista en tiedä juurikaan mitään, paitsi vahaa fender -kalustoa näyttää suosivan (stratoa, jazzmasteria jne.).
Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy?
pliksu
23.09.2005 10:31:08
Villejä lupiineja levyn päälle on kyllä mukava jamitella. Tosi hienoa ja eleetöntä kuviota vetelee Lankinen(?) koko ajan. Varmaan yksi Suomen lähi-rockhistorian kovimmista komppiryhmistä tällä kiekolla. Itseäkin toki kiinnostaisi noi saundit, mukavan vintagelta kuulostelee.
>-)))> #13 Selvä se, herra Länsituuli, mutta jäätynyt korppu ei kelpaa murha-aseeksi.
maxillaris
23.09.2005 17:07:57
Tuota Fenderin Deluxea vielä puoltelee se, että siinä artikkelissa jota muistelin kehuttiin vahvistimen pääteputkien säröytymistä, jotka olivat malliltaan 6V6.
viiris
05.10.2005 10:24:49

Lankinen soitti Karjalaisen bändin aikoihin livenä Strato+VOXAC30 -yhdistelmällä.

Laikat näin livenä joitain kuukausia sitten, silloin vehkeet oli
Strato+Matchless + liuta efektejä.
echo66
06.10.2005 22:35:50
Lankinen soitti Karjalaisen bändin aikoihin livenä Strato+VOXAC30 -yhdistelmällä.

Laikat näin livenä joitain kuukausia sitten, silloin vehkeet oli
Strato+Matchless + liuta efektejä.

Joo Stratoa ja Voxia suosi Karjalaisen aikoihin ja Jazzmasteria käytti Laikan kanssa...Eikä mitään Chandlerin Tubedriveriä todellakaan..mitä hittoa se semmoisella olisi tehnyt?? peltinen laite..(itsekin olen joskus semmoisen omistanut) muistan, että se oli myös beigenvärinen laatikko, mutta nupit oli vintagemalliset "hellanupit" kuin Voxissa..olisiko ollut joku analogi-kaikulaite..muistelen semmoisen tosiaan nähneeni Laikan keikalla joskus vuonna -94 Voxin päällä....
Surffia kansalle!!!
Chemo
06.10.2005 22:57:43

muistan, että se oli myös beigenvärinen laatikko, mutta nupit oli vintagemalliset "hellanupit" kuin Voxissa..olisiko ollut joku analogi-kaikulaite..

Moi Echo66 =)

Olisko toi Fender Tube Reverb?
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
viiris
07.10.2005 16:07:50

muistan, että se oli myös beigenvärinen laatikko, mutta nupit oli vintagemalliset "hellanupit" kuin Voxissa..olisiko ollut joku analogi-kaikulaite..

Olisko toi Fender Tube Reverb?

Muistan saman vekottimen. Ei mielestäni fenderin kaiku. Sellainen räkki-tubedriverin näköinen loota. Veikkaan myös analogikaiuksi, merkistä ja mallista ei hajuakaan.
echo66
08.10.2005 08:56:16
Muistan saman vekottimen. Ei mielestäni fenderin kaiku. Sellainen räkki-tubedriverin näköinen loota. Veikkaan myös analogikaiuksi, merkistä ja mallista ei hajuakaan.
Moi vaan Chemo =)
Joo "Viiris" on jäljillä...ne nupit oli siinä etuosassa..Mulla on jossakin muutama valokuva -94 ajan keikalta..täytyisi penkoa arkistoja..Harmi kun en hoksanut kysyä Lankiselta, kun viimeeksi olin Laikan keikalla..(v.2002 Tampereen Telakalla) mikä lodju se oli..kun puhuttiin ennen keikkaa kamoista yms. Silloin hänellä oli kaikuna ihan tavallinen Ibanezin digikaikupedaali..heh! Ihmettelin tuolloin nauhakaikumiehenä, moista viritystä..mutta niiden nykytyyliin ihan passeli efekti..Vahvistimena oli joku pikkucombo joka oli jonkun suomalaisen käsinduunaama..en muista merkkiä..Kitarana oli Jazzmaster -65 (se Sunburst...)
Surffia kansalle!!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)