Aihe: Onko Crate GT15R hyvä vahvistin kotikäyttöön?
1
Rizardo
08.10.2005 18:45:02
Onkohan tuosta Cratesta mihinkään. Tarvitsisin pikku vahvarin kotikäyttöön ja tuo kiinnostaa. Kavereilta olen kuullut ihan mukavaa tarinaa tuosta ihmetyksestä, mutta ajattelin silti kysäistä täältä.
HEAVY-METAL'n'ROCK forevermore!
Sleepless
09.10.2005 17:53:17 (muokattu 09.10.2005 17:58:46)
Onkohan tuosta Cratesta mihinkään. Tarvitsisin pikku vahvarin kotikäyttöön ja tuo kiinnostaa. Kavereilta olen kuullut ihan mukavaa tarinaa tuosta ihmetyksestä, mutta ajattelin silti kysäistä täältä.

Siis tarkoitatko GX15r mallia? Haualla pitäsi löytyä tästä mallista tietoa. Minulla oli joskus tuollainen ja oli varsin mainio vahvistin kotiin. Noita liikkuu aika paljon käytettynä, joten kannattaa katsastaa tori ja huuto.net.

EDIT: Näköjään tuo GT15r onkin ihan oma malli. ja noita GX:iä ei enään valmisteta.
Hiljaa hyvä tulee.
LaXu
09.10.2005 18:27:50
Näyttää pitkälti samalta peliltä kuin GX15R. Itselläni oli aikoinaan ekana vahvarina GX15 ja kyllähän siitä sai ihan kelvon "köyhän miehen Santana" soundin, mutta mielestäni tuohon hintaan saa parempaakin, esim. Roland Cube 15 ja jos on varaa tuplata hinta niin Vox AD15VT.
Mikaelo
09.10.2005 19:21:05

GX-15 on kotisoittoon varsin mainio varsinkin pefletin kanssa.
Itse ostin omani torilta, maksoi 50 egee.
Älä!
Billsner
09.10.2005 20:46:58
Omistin joskus GX15:sen. Käsittääkseni tuo GT15 on lähes sama kuin GX15:nen. Puhdas kanava oli erittäin hyvä, mutta särö oli aika munaton (ainakin metallin soittoon).
Chainsaw Surgery
jäykkis
09.10.2005 21:35:02
Mul on joskus ollu tommonen (15 tai 15R, en muista) ja ihan jees peli makuuhuoneeseen. Halpa, pieni, kuulokemahdollisuus jne.

Torilta tai jostain saa halvalla käytettynä ja ei uusikaan paljon maksa. Jos niitä siis tehdään edelleen.
"Tietokoneella musiikin kuuntelu on extraa. Jos nyt käytät jotain Linuxia tai Macia, kannattaa harkita ihan tavallisen cd-soittimen hankkimista" - Tommi KyyrÄ -
Carpenter
09.10.2005 21:43:55
Puhdas kanava oli erittäin hyvä, mutta särö oli aika munaton (ainakin metallin soittoon).

Minusta särökanava on loistava soolosoittoon ja treenaamiseen. Komppaukset eivät kyllä erityisen jykeviltä kuulosta. Teho ei riitä bändikäyttöön, mutta hyvä treenivahvari silti.
Sovittele puheesi kukkarosi mukaan.
Billsner
09.10.2005 21:56:37
Minusta särökanava on loistava soolosoittoon ja treenaamiseen.

Eihän kukaan treenaa pelkästään sooloilua? Eihän?

Komppaukset eivät kyllä erityisen jykeviltä kuulosta.

Ei ainakaan heviä/metallia soitettaessa.

Teho ei riitä bändikäyttöön, mutta hyvä treenivahvari silti.

No ei ainakaan oman elementtisä kautta riitä bändisoittoon. Itse en kyllä uskalla suositella tuota Cratea muutakuin niille jotkaa hakee hyvää puhdasta soundia halvalla kotisoittamiseen.
Chainsaw Surgery
Quu
10.10.2005 07:51:51 (muokattu 10.10.2005 07:52:48)

Mahtaakohan missään ~100e:n vahvarissa olla hyviä hevisäröjä?
Kyllähän niillä säröillä jotain tekee, mutta ainakin omassa tapauksessani hain säröt purkista (en hevisäröjä tosin).
juki68: Pro keyboard-ukot tunnistaa siitä, että niillä vasen käsi raapii enemmän persettä kuin osuu koskettimistolle.
Niq
10.10.2005 08:25:55 (muokattu 10.10.2005 08:26:04)

Kyllä mä sain mielestäni kivat särösoundit tuosta GT15R:stä. Ei tietty mitään ihan mahdottomia highgaineja, mutta semmoset perinteikkäät hevisoundit irtosi kyllä tosi kivasti. Kuulostaa kyllä isommalta mitä on, alapäätäkin on ihmeen paljon.

Ootteko muuten huomannu semmosta, että monet aloittelijavahvistimet saa kuraa päällensä entisiltä käyttäjiltä? Ei kai tuo vaan voisi johtua siitä, että on todellakin ollut aloittelija silloin kun on ko. vahvarilla soittanut, eikä siis vaan ole osannut säätää ja soittaa niin, että kuulostaa hyvältä... ;)

Olen meinaan monia tuommoisia perus 15W purkkeja testaillut ja kyllä niistä melkein jokainen on ihan toimivia ollut soundiensa puolesta, melkein ainoana poikkeuksena oli joku ibanez, jossa säröpuoli oli todella sirinäinen vaikka teki mitä.
"I have a cunning plan" -Baldrick
Niq
10.10.2005 08:28:23 (muokattu 10.10.2005 08:28:33)

Mahtaakohan missään ~100e:n vahvarissa olla hyviä hevisäröjä?
Kyllähän niillä säröillä jotain tekee, mutta ainakin omassa tapauksessani hain säröt purkista (en hevisäröjä tosin).

Ainakin semmoisesta 15W behringerin analogimallintavasta lähti todella komeat säröt, cleanit taas ei niin hyvät. Siis siitä Tech TM10-kopiosta.

Samoin Rolandin Microcubesta saa aika röytösoundit, tosin se pieni elementti alkaa helposti särkemään. Cleanit on siinä kyllä ihan loistavat.
"I have a cunning plan" -Baldrick
Billsner
10.10.2005 16:54:40
Ootteko muuten huomannu semmosta, että monet aloittelijavahvistimet saa kuraa päällensä entisiltä käyttäjiltä? Ei kai tuo vaan voisi johtua siitä, että on todellakin ollut aloittelija silloin kun on ko. vahvarilla soittanut, eikä siis vaan ole osannut säätää ja soittaa niin, että kuulostaa hyvältä... ;)

"Hyvä soundi" on aina kuulijan korvassa, mutta onhan noissa eroja. Esim. ekassa Squierin 15W (champ?) vahvarissa oli minun mielestä parempi särö kuin tuossa Craten GX15:ssa. Puhtaalla puolella GX15 veti selvästi pidemmän korren.

Olen meinaan monia tuommoisia perus 15W purkkeja testaillut ja kyllä niistä melkein jokainen on ihan toimivia ollut soundiensa puolesta, melkein ainoana poikkeuksena oli joku ibanez, jossa säröpuoli oli todella sirinäinen vaikka teki mitä.

Ei mulla ole noita 15W kotitoosia ollut kuin kolme. Edellämainitut Squier & Crate sekä nykyinen Hughes & Kettnerin edition blue 15. Noista kettner on on omasta mielestäni ollut paras. Puhdas hyvä ja särö samaa tasoa kuin Squierissa (joskin hiukan erillainen särö).

Rolandin micro-cubeakin olen testannut, mutta siinä häiritsi se pelkkä tone-nappi EQ:na.
Chainsaw Surgery
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)