elbowski 07.10.2005 19:36:24 (muokattu 07.10.2005 20:09:58) | |
---|
Noniin, eilen Helsinginreissullani pääsin tyypittelemään tuota otsikossa mainittua nuppia, ja rakastuin heti. Kliinit olivat lämpöiset, crunch-kanavalla irtosi helposti metallit ja kevyemmät, ja liidikanava saavuttikin sitten jo mätön ja upeiden liidisoundien salat. Keväästä asti on ostoslistalla ollut Ashdown Fallen Angel, mutta nyt näyttää siltä, että passaan tuon, ja säästän suoraan Framus Dragoniin. Rupesin kuitenkin tuossa miettimään, että onko samassa (tai halvemmassa) hintaluokassa olemassa parempia vaihtoehtoja, ja mitä parempaa on Framus Cobrassa? Mistä Dragonin saisi halvimmalla? Kaapiksi olen suunnitellut samannimistä 2x12-kaappia. Ja pahoittelen vielä, jos jonkun mielestä aihe on käsitelty jo, mutta haulla en löytänyt juttua kuin kaapista, ja nupin toimivuudesta G-Majorin kanssa. Ja olisiko mahdollista saada ääninäytteitä joltakulta, kuka Dragonin omistaa? E. Viilausta. ...the statement of claim ignored by those
with a blackheart!
IMIK #25 | Kelpaisiko pastilli? | Bella Italia #2 | THV-Klubi #45 |
Ben_D 07.10.2005 20:19:03 | |
---|
Rupesin kuitenkin tuossa miettimään, että onko samassa (tai halvemmassa) hintaluokassa olemassa parempia vaihtoehtoja, ja mitä parempaa on Framus Cobrassa? Mistä kukin tykkää, mutta mä liputan edelleen ENGL Savagen puolesta. |
elbowski 07.10.2005 20:20:24 | |
---|
Mistä kukin tykkää, mutta mä liputan edelleen ENGL Savagen puolesta. Laita klippiä. Vakuuta minut. ...the statement of claim ignored by those
with a blackheart!
Ben_D 07.10.2005 20:23:35 (muokattu 07.10.2005 20:23:58) | |
---|
Laita klippiä. Vakuuta minut. Pitäs tehdä muutama klippi, mutta kun ei saa aikaiseks raahat konetta kämpille...Tee ekskursio Tampereelle ja käy testaamassa. |
elbowski 07.10.2005 20:24:34 | |
---|
Pitäs tehdä muutama klippi, mutta kun ei saa aikaiseks raahat konetta kämpille...Tee ekskursio Tampereelle ja käy testaamassa. Kai se on pakko sitten, ettei tarvitse jälkikäteen harmitella. ...the statement of claim ignored by those
with a blackheart!
Ben_D 07.10.2005 20:27:11 | |
---|
Kai se on pakko sitten, ettei tarvitse jälkikäteen harmitella. Juu kyllä ton hintaluokan laitteissa kannattaa. Soita ensin ja varmista, että Savage on paikalla. Tosin aika vähänhän noita kait on Suomessa ostettu, koska aina joku muu saman hintaluokan vahvistin on pop kuten nyt Krank ja Framus. |
-K- 07.10.2005 20:29:38 | |
---|
Mistä Dragonin saisi halvimmalla? Kaapiksi olen suunnitellut samannimistä 2x12-kaappia.. Musamaailmasta ainoastaan suomessa. ja pääsevät thomannin hintoihin.. JA dragon-sarjaa ei se 2x12" kaappi todellakaan ole, vaan CS eli carlos santana. Dragonia on vaan 4x12" muodossa, toki samanlaisilla elementeillä. Myös kulmasuojat ovat eri väriset (kromi/musta) Erot Cobraan ovat kuulemma ( en ole itse cobraa päässyt soittelemaan, kuullut kyllä) Puhdas on huonompi ja crunch vissiin enemmän "amerikkalaisempi" ja gainikkaampi. Lead aikalailla saman soundinen. Lisäksi Cobrassa on notch-kytkin. Ei suotta elämys. |
elbowski 07.10.2005 20:31:21 | |
---|
Juu kyllä ton hintaluokan laitteissa kannattaa. Soita ensin ja varmista, että Savage on paikalla. Tosin aika vähänhän noita kait on Suomessa ostettu, koska aina joku muu saman hintaluokan vahvistin on pop kuten nyt Krank ja Framus. Niin, pieni sijoitushan tuo junalipun hinta on sitten, haen tässä kuitenkin vahvistinta toivottavasti loppuelämäksi. Mitä kriittisiä eroja on Powerballilla ja Savagella? ...the statement of claim ignored by those
with a blackheart!
elbowski 07.10.2005 20:32:53 | |
---|
Musamaailmasta ainoastaan suomessa. ja pääsevät thomannin hintoihin.. JA dragon-sarjaa ei se 2x12" kaappi todellakaan ole, vaan CS eli carlos santana. Dragonia on vaan 4x12" muodossa, toki samanlaisilla elementeillä. Myös kulmasuojat ovat eri väriset (kromi/musta) Täytyy siis käydä nämä kaapitkin läpi vielä. Erot Cobraan ovat kuulemma ( en ole itse cobraa päässyt soittelemaan, kuullut kyllä) Puhdas on huonompi ja crunch vissiin enemmän "amerikkalaisempi" ja gainikkaampi. Lead aikalailla saman soundinen. Lisäksi Cobrassa on notch-kytkin. Tämän voi siis luultavasti unohtaa, oli meinaan crunch oikeanlainen juuri tuollaisenaan. Notchista ei ole hajuakaan, joten tuskin sitä tarvitsen. ...the statement of claim ignored by those
with a blackheart!
-K- 07.10.2005 20:34:17 | |
---|
Notchista ei ole hajuakaan, joten tuskin sitä tarvitsen. midscoop käytännössä Ei suotta elämys. |
Ben_D 07.10.2005 20:35:02 (muokattu 07.10.2005 20:35:53) | |
---|
Niin, pieni sijoitushan tuo junalipun hinta on sitten, haen tässä kuitenkin vahvistinta toivottavasti loppuelämäksi. Mitä kriittisiä eroja on Powerballilla ja Savagella? Kuten muistaakseni Askomiko joskus sanoi, Powerball on hullumpi. Olen samaa mieltä siltä osin, että Powerballin Lead kanavat ovat mulle liian räyhäkkäitä ja jotenkin tuntuu, että sitä gainia on liikaa , vaikka gain potikka on pienemmälläkin. Mulla jäi myös sellanen fiilis, että Powerball menee helpommin äänimössöksi bändisoitossa. Tosin voi olla, että en vaan osaa, mutta Savagen säröpolitiikka on hemmetisti pehmeämpi ja selkeämpi. Se, että Savagessa on 2 x crunch kanavaa on itselle huomattavasti käyttökelpoisempi vaihtoehto kun Powerballin 2 x lead kanava, jotka oli mun mielestä aivan samanlaisia. Ja Savagen kanssa sitten ehdottomasti V30 elementeillä oleva kaappi. |
elbowski 07.10.2005 20:35:52 | |
---|
midscoop käytännössä Noh, särösaundi oli parhaimmillaan juuri midscoopeilla, joten luultavasti pääsen scooppia hyödyntämään ihan ilman notchejakin. Kliini oli myös hyvin korviahivelevä tuossa Dragonissa, ja siitä en toivoisi tingittävän. ...the statement of claim ignored by those
with a blackheart!
elbowski 07.10.2005 20:39:40 (muokattu 07.10.2005 20:40:03) | |
---|
Kuten muistaakseni Askomiko joskus sanoi, Powerball on hullumpi. Olen samaa mieltä siltä osin, että Powerballin Lead kanavat ovat mulle liian räyhäkkäitä ja jotenkin tuntuu, että sitä gainia on liikaa , vaikka gain potikka on pienemmälläkin. Mulla jäi myös sellanen fiilis, että Powerball menee helpommin äänimössöksi bändisoitossa. Tämä voi olla ratkaisevaa, itsellä kun on paha tapa ottaa kaikki irti, eli säröähän ei säästellä. Tosin voi olla, että en vaan osaa, mutta Savagen säröpolitiikka on hemmetisti pehmeämpi ja selkeämpi. Se, että Savagessa on 2 x crunch kanavaa on itselle huomattavasti käyttökelpoisempi vaihtoehto kun Powerballin 2 x lead kanava, jotka oli mun mielestä aivan samanlaisia. Juuri sitä raakaa pehmeyttä ja mureutta haetaan. 2 x Crunchia on luultavasti reilusti parempi kuin kaksi liidiä. Ja Savagen kanssa sitten ehdottomasti V30 elementeillä oleva kaappi. Näin olen asian omaksunut. Lueskelin tuolta, että Blackmore on samaa tasoa Savagen kanssa, erilaisilla säädöillä ja putkilla vain. Pitääpi käydä tsekkaamassa. ...the statement of claim ignored by those
with a blackheart!
oiva tumpeloinen 07.10.2005 20:44:48 | |
---|
Lueskelin tuolta, että Blackmore on samaa tasoa Savagen kanssa, erilaisilla säädöillä ja putkilla vain. Pitääpi käydä tsekkaamassa. Se blackmore nuppi on enemmän Marshall-tyylinen vahvistin. Vähän sellainen Old School -juttu. Mun mielestä ainakin. Kun sitten taas (nyt on mun puolelta vain luettua tietoa) Savage on moderni soundin suhteen. Eikä ole vaikea uskoa tätä, jos se yhtään tulee voimapalloon. |
Ben_D 07.10.2005 20:46:39 | |
---|
Se blackmore nuppi on enemmän Marshall-tyylinen vahvistin. Vähän sellainen Old School -juttu. Mun mielestä ainakin. Kun sitten taas (nyt on mun puolelta vain luettua tietoa) Savage on moderni soundin suhteen. Eikä ole vaikea uskoa tätä, jos se yhtään tulee voimapalloon. Savagesta saa revittyä modernin high gain soundin (lead), mutta myös tarvittaessa kaikkea väliltä AC/DC kasarihevi (crunch 1 ja crunch 2). |
elbowski 07.10.2005 20:48:09 | |
---|
Se blackmore nuppi on enemmän Marshall-tyylinen vahvistin. Vähän sellainen Old School -juttu. Mun mielestä ainakin. Hmm, nyt säikyttää, että jos särö loppuukin kesken, mitä ei saa tapahtua. Käyn kokeilemassa jossain vaiheessa. ...the statement of claim ignored by those
with a blackheart!
elbowski 07.10.2005 22:57:46 | |
---|
Miten helkkarissa ne kehtaa pyytää kolmea ja puolta tonnia Dragon halfstackista ebay.comissa? Let's burn this motherfucker like a roman candle!
-K- 08.10.2005 03:51:33 | |
---|
Miten helkkarissa ne kehtaa pyytää kolmea ja puolta tonnia Dragon halfstackista ebay.comissa? Jenkkilässä tuon nupin ovh on sen 2999 USD katsos. Vertaa vaikka mesan hintoja jenkeissä ja euroopassa. Ei suotta elämys. |
Spike 08.10.2005 12:06:31 | |
---|
Hughes & Kettnerin Trilogy ja Triamp on aika samanlaisia ominaisuuksilta Framus Dragonin kanssa. Testailin tuon Trilogyn ja se oli kyllä pirun hyvä. Clean-kanavalta irtosi lämpimät puhtaat, jotka pysy lämpiminä viel trebleboostiaki käyttäessä. Vähän Fenkku ehkä. Crunch-kanava oli sellasta Marsu-tyylistä, tummemmalla saundilla. Lead-kanava oli aika kompressoitu, vähän Mesa, ilman sitä löysää alapäätä ja enemmän räyhää. So you did but did nothing. Sama meni mänät. |
McNulty 08.10.2005 12:14:20 (muokattu 08.10.2005 12:15:52) | |
---|
Jenkkilässä tuon nupin ovh on sen 2999 USD katsos. Vertaa vaikka mesan hintoja jenkeissä ja euroopassa. juuri näin... jenkkikamat on kalliimpia euroopassa ja eurokamat kalliimpia jenkeissä. Minä suosittelen Bognerin Ecstacya "loppuelämäksi"-nupiksi. Siinä oli sellainen härveli ettei paremmasta väliä. Soundit oli silkkaa hunajaa kun tuota testasin sukulaisen luona. PS. Ja vihdoinkin Musamaailma on saanut Framuksen lisättyä sivuilleen... http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/154/275/ "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
ostetaan tremolo-pedaali halvalla (esim. EHX Pulsar... saa olla kolhittu kunhan toimii) |