Aihe: virityskoneisto
1
lärviapina
07.10.2005 16:52:32
elikkä pahasti näyttää et mun kitarasta (ltd viper 301) menee virtittimet uusiks..:(
siis onko kellään suositella mitään hyviä virittimiä noitten esp:in omien tilalle
mathias
07.10.2005 16:54:07
Omasta kitarastani kun virittimet levisivät, vaihdoin entisten tilalle Gotohin koneiston. Hyvin toimii, tyytyväinen olen.
TheWickerMan
07.10.2005 16:55:10
elikkä pahasti näyttää et mun kitarasta (ltd viper 301) menee virtittimet uusiks..:(
siis onko kellään suositella mitään hyviä virittimiä noitten esp:in omien tilalle

Mulla on Gotohit mun ibassa vakiona, ja hyvin toemii.
Drink, Drank, Punk
lärviapina
07.10.2005 17:20:01
juu kiitti vinkeistä.... pitää vielä ihmetellä vähä aikaa ku ostin noin kuukausi sitte noi kielet (boomers 11 setti) ja heti ku sai vireeseen pitkän ja tuskaisen venyttely session jälkeen, nii ei tarttenu ku yks bendi tehä nii vire oli taas iha pävi.... tämä siis ollu lähes päivittäinen operaatio....nyt taas vaihdoin vanhan 10 d`addario setin takas nii näyttää taas vähä paremmalta
Juniper
07.10.2005 17:24:18 (muokattu 07.10.2005 17:24:37)
Jälleen kerran haetaan virityskoneistosta vikaa, kun todellinen vika on satulassa. Satulan uria pitää suurentaa, että 011 kielet mahtuvat mukavasti uraan. Sitten voi vielä hinkata vähän lyijykynää uriin voiteluksi.
Jos välttämättä haluat uudet virittimet niin Gotoh Schaller, sperzel ym "merkki" virittimet ovat hyviä.
Ekku01
07.10.2005 21:29:17
Jälleen kerran haetaan virityskoneistosta vikaa, kun todellinen vika on satulassa. Satulan uria pitää suurentaa, että 011 kielet mahtuvat mukavasti uraan. Sitten voi vielä hinkata vähän lyijykynää uriin voiteluksi.
Jos välttämättä haluat uudet virittimet niin Gotoh Schaller, sperzel ym "merkki" virittimet ovat hyviä.

Juuri noin. Siinä vaiheessa jos koneisto on todella niin löysä että tuntuma viritykseen on vähän sinnepäin, niin uudet vipstaakit voivat olla paikallaan. Mutta yleensä tämäkään ei ole syynä sille että vire ei pysyisi (ellei sitten ole todella sekundatavarasta kyse). Enemmänkin vain sen kohdalleen saaminen helpottuu.
kalle-w
08.10.2005 22:57:04
Kaikki kokeilemani ESP-LDT:t (ainakin 8 kpl) ovat olleet sellaisia, että ihan paskoja ovat: muka kompensoidut satulat muka Gotoh-virittimet ja ym. muka-muka-meininki. Epiphon, nyky-Tokait ja nää ESPin LTD:t on kauheita kaukoidän epävireisiä kitarakummituksia.
lärviapina
09.10.2005 15:50:35
Kaikki kokeilemani ESP-LDT:t (ainakin 8 kpl) ovat olleet sellaisia, että ihan paskoja ovat: muka kompensoidut satulat muka Gotoh-virittimet ja ym. muka-muka-meininki. Epiphon, nyky-Tokait ja nää ESPin LTD:t on kauheita kaukoidän epävireisiä kitarakummituksia.

niinhän se vähän tahtoo olla........ mut pakko se jostain on luopuu ku ei rahat riitä parempaan....kuten juuri nää vire hommat...... mielestäni nää mun kaks LTD:tä (tuo viper ja mmv-04) hakkaa soitettavuudellaan monta, vähän kalliimpaakin kitaraa...ainaki istuu mun käteen ku peukalo peppuun..........pitääpä tosiaan ottaa pikku projektiksi nuo lankut ja wiilailla säädöt kuntoon...mut siihen pitää varata paljo aikaa ja "muuutama" luova olut =)
J.RA
09.10.2005 16:10:02

Väitän että et tiedä mistä puhut...
-Sellasta se vaan on-
dmntn
09.10.2005 17:02:56

ESPin LTD:t on kauheita kaukoidän epävireisiä kitarakummituksia.

Oma LTD pitää vireensä ainakin aivan loistavasti.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)