dropD 07.10.2005 13:03:59 | |
---|
jonkunlainen kakkoskitara olisi paikallaan. Kriteerit eivät ole kovin tiukat. Kiinteä talla, liimakaula tai neck-through ja passiivihumpparit. Nice to have-listalla sitten mahonkirunko, kielet läpi rungon ja tukeva kaulaprofiili. Ongelmana tietty saatavuus vasurina (iba ja esp tekeee suht kattavasti, en tiedä saako kaikkia malleja). Vaihtoehtoina ainakin LTD MH-250 (isona plussana neck-through) ja iban SZ sarjalaiset (plussana mahonkirunko) ja pikkaisen kalliimpina Schecterit (joita ainakin saa vasurina kautta linjan). Mitä muita vaihtoehtoja kannattaisi harkita?? Muoto on toisarvoinen seikka eli LP (tosin lespa lespana eli mielummin joku muu), tele, strato ja kaikki siltä väliltä käy. Ja vähän aiheen ohi. Onko kellään kokemuksia LTD:n hybridikitarasta? Mielihaluja on ollut myös teleä kohtaan ja tässähän yhdistyisi noiden kahden tarpeet. Epäilyttää vain kuinka kokomahonkisesta liimakaulakepukasta saa telesoundia yrittämälläkään. |
Gimba 07.10.2005 13:28:20 | |
---|
Katso Yamaha AES-620. On mahonkia, kielet läpi rungon, liimakaula, Groverin virittimet ja tallassa Seymour Duncanin JB. Ja hinta alle 500. |
Ben_D 07.10.2005 13:33:03 | |
---|
Katso Yamaha AES-620. On mahonkia, kielet läpi rungon, liimakaula, Groverin virittimet ja tallassa Seymour Duncanin JB. Ja hinta alle 500. Muuten hyvä, mutta kamalan näkönen. |
JuSu 07.10.2005 13:46:39 | |
---|
I'm afraid of the candle but live for the flame. |
dropD 07.10.2005 13:52:09 | |
---|
Katso Yamaha AES-620. On mahonkia, kielet läpi rungon, liimakaula, Groverin virittimet ja tallassa Seymour Duncanin JB. Ja hinta alle 500. tosiaan tuo yammu unohtui. Sitäkin on tullut harkittua. Tosin kuten ben totesikin, tuo on kyllä ihan hirveän näköinen laitos. Ulkonäkö on kuitenkin sivuseikka, jos muuten saa nuo yammut, ltd:t ja ibat "paremmuusjärjestykseen". |
J.RA 07.10.2005 13:53:07 (muokattu 07.10.2005 13:57:07) | |
---|
Oletko tutustunut Tokain mallistoon? 48l eli sg on varsin pätevä ja ainakin omaan tassuun on sopinut todella hyvin. Edit: Ilmeisesti Epiphonen sg:n sulta jo löytyykin.. -Sellasta se vaan on- |
mikefast 07.10.2005 13:57:41 | |
---|
Kävin eilen tuossa paikallisessa musiikkiliikkeessä testailemassa efektejä ja kokeilin niitä tuon nimenomaisen Yamahan kanssa, koska siinä oli tuo Seymor Duncanin mikki. Vaikka se ei nyt ole ehkä ulkonäöllisesti maailman hienoin kitara, niin soitettavuus on kyllä ihan suhtellisen hyvin kohdallaan hintaan nähden. Yamahan muissakin malleissa on soitettavuus ainakin omaan käteen hyvä, vaikka ESP kyllä tekee omaan kouraan sopivimmat pelit. Pilp Mömelt Mömelt Pilp. |
dropD 07.10.2005 14:02:59 | |
---|
Edit: Ilmeisesti Epiphonen sg:n sulta jo löytyykin.. Jep. Nykyinen varakitara. Oikeakätisenä ei vaan keikalla kaikkein toimivin vaihtoehto. Tulee "hihalla" pyyhittyä volat ja mikkikytkimet milloin mihinkin asentoon. Toisena varakitarana löytyy RG, mutta floikallisena se ei oikein toimi, koska vaihtelen virettä biisin mukaan. |
Gimba 07.10.2005 17:27:21 | |
---|
Muuten hyvä, mutta kamalan näkönen. Mä oon itte niin helvetin ruma, etten huomannut edes ajatella asiaa tuolta kantilta.. =# |
luopio 07.10.2005 17:29:28 | |
---|
Mä oon itte niin helvetin ruma, etten huomannut edes ajatella asiaa tuolta kantilta.. =# Tämmösestö itseironiasta on jo pakko antaa plussa Syntisin heittäköön viimeisen kiven |
tigi_ 07.10.2005 20:12:02 | |
---|
Dean Vendetta 4.0 |
tunkki 07.10.2005 21:10:39 (muokattu 07.10.2005 21:12:08) | |
---|
http://www.and-guitar.com/store/yam … _6_electric_guitar_satin_black.html Ite hommasin tämmöisen. Tämä siis on baritoni, mutta laitoin tuohon hieman ohuemmat kielet (Beefy Slinkyt) ja virittelin drop-C:hen. Normaalibarskoja lyhyemmän skaalan ansiosta tatsi pysyi juuri sopivana. On kyllä hemmetin jämäkkä ja kaikinpuolin mainio peli. Soundi on tumma, mutta selkeä. Miehekkäästi mörähtelee. Edit: Tästä on kyllä telesoundi aika kaukana :) Min mamma heter Matti Puoskari. |
N33m0 07.10.2005 21:25:52 | |
---|
ei mitään varakitaroita kannata ostaa, aina ostetaan parempi kitara ku nykynen ja se nykynen jää varakitaraks Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei |
-K- 07.10.2005 21:46:36 | |
---|
ei mitään varakitaroita kannata ostaa, aina ostetaan parempi kitara ku nykynen ja se nykynen jää varakitaraks No jos keikkaa heittää niin kyllä kannattaa varakeppi olla, vaikka ihan 200e rimpula. Ei suotta elämys. |
Ziggy Bubba 07.10.2005 22:47:47 | |
---|
Damn, kun rupesi nuo Yamahat kiinnostamaan... Mä olen aina tykännyt tosta designista, ja huomasin että niitä löytyy ihan vasurinakin. Stratoa olen kyllä ollut lähinnä etsimässä... Ja "esikuva" Les Paul (Studio) löytyy jo. Järki siis sanoo Yammulle jyrkästi - Ei. Mutta, mutta... :) www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet! |
dropD 10.10.2005 15:22:09 | |
---|
Dean Vendetta 4.0 kukahan noita myy, mitä maksaa ja saako vasurina. Muuten ihan speksit täyttävä laite. |