Aihe: Tietoa merkistä: Eko
1
WM
06.10.2005 16:14:31
Eli, mikäs tämmöinen härveli on? Jotain tiiän että on italialainen, mutta onko lisä tietoa/kokemuksia?
Oon kattellu yhtä Ekon les paulia. Ihan käteen käypä peli on ollu..
Nii ÖÖöö! Ja aina ei voi voittaa...
nonsense
06.10.2005 16:27:20 (muokattu 06.10.2005 18:05:37)
Itseänikin kiinnostaisi, joku Ekon uudestaan lanseeraaminen käynnissä? Paikallisissa musiikkiliikkeissä olen nähnyt jos jonkinmoista casteria, mutta kokeilemaan en ole päässyt.

E: Typoo
Cujo
06.10.2005 16:27:57
Eli, mikäs tämmöinen härveli on? Jotain tiiän että on italialainen, mutta onko lisä tietoa/kokemuksia?
Oon kattellu yhtä Ekon les paulia. Ihan käteen käypä peli on ollu..

Onkos näissä pulttikaula?
"Sometimes there's so much beauty in the world I feel like I can't take it, like my heart's going to cave in." AKKK #15
Lord of the strings
06.10.2005 16:32:48
Jossain testasin Ekon SGkopiota. Tuntui ihan hyvältä kädessä. Vahvarin kanssa en päässyt testaamaan.
"Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith." Pastilli?
Hohhoijaa
06.10.2005 16:38:33 (muokattu 10.10.2005 14:52:35)
Testaamani Stratocaster ei ollun kovinkaan hyvä kitara muistaakseni. Kaikenlaista pikkuvikaa.
Pitäisi ehkä ottaa testailuun SG ja Lespaul...

Soitin Huttuselta saa -> www.soitin-huttunen.com
Harrastaisit mieluummin vaikka Koillis-Kirgisialaista fuusiojazzia. (DeWilde)
SiwamieS
06.10.2005 16:39:38
Kaverilla on Ekon vanha (60s/70s?) surf-muotoinen kumikielinen (heh) basso.. Mainio peli :)
They're coming to get you, Barbara!
Hannu H.
06.10.2005 16:50:32

Kuuluukos Eko manta uuteen mallistoon? Semmonen tarttis joskus jotain rykästä. =)
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
Artist
06.10.2005 16:53:27
Ekon stratokopioita olen tässä taannoin testaillut, tuntuivat varsin päteviltä peleiltä eikä hintakaan ollut kova.
Some folks like water, some folks like wine, but I like the taste of straight strychnine!
lexa53
07.10.2005 13:40:51
Ekon stratokopioita olen tässä taannoin testaillut, tuntuivat varsin päteviltä peleiltä eikä hintakaan ollut kova.

Tuollaista hypistelin käsissäni joku viikko sitten ja mieleeni jäi mielyttävän tuntuinen kaulan pintakäsittely.
K100#9
Jag
09.10.2005 19:46:17

http://www.myrareguitars.com/2000guitars.html

tuon sivun perusteella ihastuib välittömästi kyseiseen merkkiin ja mallistoon. Onko todellakin näin että jotkut Ekon paulit olis jopa ison G:n veroisia.
Olen erittäin kiinnostunut. Testaamaan pitäisi päästä. saako noita muualta kun tuolta soitin huttuselta.

www.soitin-huttunen.com
"Tämä vastaus on annettu antamienne tietojen perusteella tiedoksenne. Sen tarkoitus on olla tarkka ja täydellinen, mutta se ei sisällä lupausta tai vakuutusta tarkkuudesta eikä täydellisyydestä eikä sitovaa velvoitetta."-Nokia help line (Mikaelo)
Laareppi
09.10.2005 19:54:05 (muokattu 09.10.2005 20:03:27)
Ekon Strato (S-300 tjsp) oli ensimmäinen sähkökitarani, todella hyvät kokemukset jäi. Ei ollut todellakaan hinnalla pilattu, ja oli kyllä varsin mainio peli. Oli muuten pirun siistin värinenkin, sellanen sini-turkoosi, ei mikään solid-väri. Nykyään kyseinen yksilö on jonkun toisen ensimmäinen sähkökitara.

E: Espoon Musiikista ostin sen aikoinaan, ja kyllä niitä siellä nykyäänkin on. En nyt muista onko muita, mutta ainakin Strato-kloonia
TheWickerMan
09.10.2005 20:17:03
Ekon Strato (S-300 tjsp) oli ensimmäinen sähkökitarani, todella hyvät kokemukset jäi. Ei ollut todellakaan hinnalla pilattu, ja oli kyllä varsin mainio peli. Oli muuten pirun siistin värinenkin, sellanen sini-turkoosi, ei mikään solid-väri. Nykyään kyseinen yksilö on jonkun toisen ensimmäinen sähkökitara

Mulla ihan sama, jopa värikin ;) Vieläkin on tallella, ei siitä luovuta.
Drink, Drank, Punk
zeme
09.10.2005 21:12:04
ei ole mitään tietoa ekon soittimista, mutta kitara kaapista on, koska omistan kyseisen merkin 60-70 luvun 2x12 kaapin. Mutta, eipä tästä sen enempiä.
No problem.
Volle
09.10.2005 22:08:33
70-lukulainen Eko sähkis oli mulla ekana sähkiksenä "ikuisuuslainassa". Se oli sanalla sanoen melko paska. Intonaatio ei ollut säädettävissä ja talla heilui vibraa käyttäessä (tallaviritelmä oli kuten bigsbyissä ikään eli talla, jonka takana on vibrakoneisto, jossa kielet olivat kiinni), kun rungon puu oli mennyt hitusen haperoksi. Potikat rohisi ja virittimet olivat kehnot, mutta sen toki ymmärtänee, kun vanhasta kitarasta oli kyse. Sustainia ei ollut nimeksikään, mutta muuten soundipuoli oli melko persoonallinen ja jollakin tasolla pidinkin siitä. Harmi, että noi käytännön ongelmat vähän rajoittivat soittoa.
Nam.
Lonesome
10.10.2005 08:41:40
70-lukulainen Eko sähkis oli mulla ekana sähkiksenä "ikuisuuslainassa". Se oli sanalla sanoen melko paska. Intonaatio ei ollut säädettävissä ja talla heilui vibraa käyttäessä (tallaviritelmä oli kuten bigsbyissä ikään eli talla, jonka takana on vibrakoneisto, jossa kielet olivat kiinni), kun rungon puu oli mennyt hitusen haperoksi.

Mulla oli ekana kitarana tuollainen Eko (Manta?) 70-luvulla, eikä se ollut uutena yhtään parempi, samat viat jo silloin. Soundipuoli saattaisi sopia rupiseen autotallirockiin, mutta kyllä sitä oli aikanaan onnellinen, kun sai sen tilalle Ibanezin Roadster-straton. Oli tuo Ekon maine 70-luvun lopulla sitä luokkaa, että ei edes niitä Pro-sarjan kitaroita otettu vakavasti. En tainnut edes koskaan kokeilla ko. DiMarzion mikeillä varustettuja malleja.

Ai niin. Olihan mulla vielä Ekon Manta-bassokin "projektina". Poistettiin lakat ja koitettiin petsata nätimmäksi sekä laitettiin Fenderin basso-humbukkeri. Ei tullut paremmaksi. Ja siihen loppui mun kitaran rakenteluun liittyvät harrasteet. Mutta se ei ollut Ekon vika...
"This is my truth, tell me yours."
jjylli
10.10.2005 08:58:28
Kaverilla on Ekon vanha (60s/70s?) surf-muotoinen kumikielinen (heh) basso.. Mainio peli :)

mullon kans nauhaton akkaribasso . niissä vanhoissa ekoissa on omituinen ominaisuus, että se soundi ei meinaa oikeen välittyy kaikukoppaan. mukavia soittaa mutta ei oikein soi kunnolla. wallin petrillä oli 12kielinen eko akust.kitara ja siinä oli sama vika.
fox
10.10.2005 10:08:59

mullon kans nauhaton akkaribasso . niissä vanhoissa ekoissa on omituinen ominaisuus, että se soundi ei meinaa oikeen välittyy kaikukoppaan. mukavia soittaa mutta ei oikein soi kunnolla. wallin petrillä oli 12kielinen eko akust.kitara ja siinä oli sama vika.

Ilmeisestikin Eko Ranger 12... Mulla on moinen edelleen..elektroak.versiona. Tuo akustinen sointi ei oo tosiaan "kaikkein paras", johtuen älyttömän paksusta ja "muovisesta" pinnasta.. Kyllä se muuten ihan käyttökelpoinen on.
Nämä uudet Ekot on sitte etäistä sukua noille italialaisille, joku Kauko-Idän yritys ostanut nimen..

Onko todellakin näin että jotkut Ekon paulit olis jopa ison G:n veroisia.

Enpäs oo moista rinnastusta ennen kuullu? Kai sitten vissiin. Tai PRS:n... ;)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Tympee Huttunen
10.10.2005 10:33:08
Turun Huima Lumous myös myy näitä.
Minä Mikä sua vaivaa Mauri? Onko sulla tauti?
Eschaton
10.10.2005 14:02:04
Mulla on 60-70 luvun Eko manta ja rokin vääntämiseen just passeli ja helppo soittaa kuin mikä. Enpä sitä osannu arvostaa kun sen sain mutta nyt kyllä. Toi vibra systeemi kyllä on ihan hirvee.
Some people just won´t take fuck you for an answer...it´s just a matter of bullets.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)