Aihe: Uudet mikit
1 2
Zeni
04.10.2005 20:57:16
Ensi viikolla synttärien kunniaksi ajattelin ostaa uudet mikit kitaraan. Vaihtoehtoina olisi:

EMG-H4 tallaan ja kaulaan
Gibsonin 496R ja 500T

EMG:t on huomattavasti halvemmat (nämä on siis passiiviset). Mitä mieltä ammattilaiset ovat noista Gibsonin mikeistä ? Onko 100euroa liian suuri sijoitus tuollaisiin ? Muitakin saa ehdottottaa mutta budjetti on siinä satasen kohdilla(käytettynä tietty) ja molemmat pitäisi saada. Hyvillä perusteluilla voin kyllä jättää kaulamikin vaihtamatta, aika vähän sitä tulee käytettyä.

Kitara on Epin SG400 ja siinä on ihan nuo vakiomikit paikalla, joten parannus lienee huima joka tapauksessa.
!!!!!OSTAN MARSHALL POTIKAN NUPPEJA !! ELI NOITA MITÄ ON MARSUN VAHVAREISSA. TARJOA SUURIA JA PIENIÄ ERIÄ!!!!!
Perza
04.10.2005 21:08:45 (muokattu 04.10.2005 21:09:52)
Joo oma ehdotukseni on Duncanin JB ja JAZZ, monien suosittelema ja käyttämä, ittelläni on tokain lepakossa nuo ja toimii ku tauti. Voi olla, että menee vähä yli satasesta tuo setti, mutta on kyllä hintansa väärti, saa epinki elämään.

Ai joo käytettynä saat varmaan aika likelle satasta!!1
Turhaa
gearholic
04.10.2005 21:12:27
Olisi hyvä tietää, minkälaista musiikkia soittelet?

Noista kahdesta vaihtoehdosta ehdottomasti Gibsonin 500T tallaan ja 496R kaulaan, toimii oikein mainiosti. Soundia löytyy laidasta laitaan.

Löytyyhän noita EMG:n aktiivejakin halvalla käytettynä, kuin myöskin SD:n mikkejä.
Wizard II
04.10.2005 21:14:08
näytti olevan musamaailmassa 135 euroo tommonen jb-jazz setti(uutena). ettei se ny uutenakaan oo kauhian kallis.
Les Fender
04.10.2005 21:15:40
En liene ainoa jonka mielestä G:n mikeistä juuri tuo 500T on huonoimpia. 49* mikit ovat mielestäni parempia.
Kitara tykkää kun sillä soitetaan!!
Perza
04.10.2005 21:22:51
Joo ajattelin ehottaa tota JB/JAZZ settiä ihan senki takia, et se on mielestäni aika monipuolinen, ku en tota tyylisuuntaa tienny. Mun mielestä taittuu ihan popista raskaasee runttaukseenki. Jos toi Jazzi tuntuu vähä liian tummalta, ni 59 kaulaan toimii hyvin kans.
Turhaa
Jucciz
04.10.2005 21:24:57
Itsehän en pidä Gibsonin 4xx-mikeistä ollenkaan. Kovan ja kylmän kuuloiset - ainakin verrattuna vanhempiin HB-R- ja HB-L-mikkeihin sekä uusiin Burstbuckereihin.
kalamies#11 >-)))>
« kalusto · räpellystä »
Zeni
04.10.2005 21:38:17
Perhana mikä moka. Joo eli tollasta rockia tulee soitettua. Placebo, Offspring, Green Day, Muse, Audioslave ja joskus jotain raskaampaakin kuten Kotiteollisuus. Mitään tyyliä on vähän vaikea määritellä mutta 97% ajasta menee säröillä. En usko, että mulla on noilla mikeillä niin kauheen suurta merkitystä kun en oikein osaa "hifistellä" näiden vehkeiden kanssa. Kaikki ylimääräinen säätäminen ketuttaa, mutta nuo Epin vakiot on kyllä jopa mun korvissa tunkkaiset ja pölyset.
!!!!!OSTAN MARSHALL POTIKAN NUPPEJA !! ELI NOITA MITÄ ON MARSUN VAHVAREISSA. TARJOA SUURIA JA PIENIÄ ERIÄ!!!!!
Eemil
04.10.2005 21:39:53
Dimarzion Super distortion tallaan vaan ja menoks, sanon ma.
Käykää kuulemassa Musiikkia! Musiikkinäyte on se pieni kiva nuotti kun katsot oikealle ylös. K100 #2
Dr. Muff
04.10.2005 21:45:02
Itsehän en pidä Gibsonin 4xx-mikeistä ollenkaan. Kovan ja kylmän kuuloiset - ainakin verrattuna vanhempiin HB-R- ja HB-L-mikkeihin sekä uusiin Burstbuckereihin.

Empä ole päässyt samassa kitarassa vertaamaan joten ei ole pohjaa vertailla, mutta mun kitarassa 490R-kaulamikki oli oikein hyvä. Siinä missä duncanit ja dimarziot. Tallamikki oli heikompi tapaus, siinä kitarassa siis.

Kaikki noi mikit on ihan käypäsiä. Satkulla saa käytettynä melkein mitkä vaan duncanit tai Dimarziot. Itse suosin noita hieman retrompia kuten esimerkiksi SD '59. Mukavan avonainen sointi. Arhäkkäämpää jos haluaa niin Custom tai JB. Esimerkiksi.
Tuumasta toiseen.
sn
04.10.2005 22:00:18
Aioin just aloittaa tästä threadin kun otin äsken kielet poies!
Tarttis Tokain SG:hen uudet mikit lähinnä jonkun 70-lukulaisen rockin/vähän raskaamman stonerin soittoon. Mielellään sais olla puolitettavat ja silmää miellyttäisi enemmän avokelaiset. Ei varsinaisesti hintarajaa mutta jotain rajaa sentään. Duncaniako?
ø
Zeni
04.10.2005 22:19:42 (muokattu 04.10.2005 22:19:59)
Dimarzion Super distortion tämä kuulostaa ihan o.k:lta.

Duncanin JB ja JAZZ, kuulostaa vähän hassulta ? Siis jazz ?
slerbis
04.10.2005 22:23:24

Don't let the name fool you. ;)
Ei tarvita syvällistä ymmärtämystä sen käsittämiseen, että THV todistaa oikeaksi huonoja taloudellisia ja hallinnollisia oloja. THV-klubi #33
Gary the pine
04.10.2005 22:23:58
Mulla olis ylimääräiset hertsit myynnissä ( EMG Hz H4 n&b )
Unista nallea ei tökitä, se sanoo mur! ------>
Kalm
04.10.2005 22:32:22

Jeff Beck, Jazz&Blues, Jazz jne...
juu kannattaa välttää. Ei niillä muu irtoa kuin jatsi, siis sama mitä Dave Mustaine soittaa signaturekitaroillaan ja mm. minä Explorerillani.
Can't stand no longer - Ei seiso ilman lonkeroa
sn
04.10.2005 22:36:21 (muokattu 04.10.2005 22:36:33)
Taidanpa huomenna poiketa Musamaailmassa ja napata JB/Jazz-paketin hyllystä... Ne varmaan saa puolitettua kun on neljä johtoa?
ø
Eemil
04.10.2005 22:38:18
Täällä kun nyt ei ole kukaan vielä haukkunut tuota JB/Jazz yhdistelmää niin mä sanon että se on aika eloton setti.
Käykää kuulemassa Musiikkia! Musiikkinäyte on se pieni kiva nuotti kun katsot oikealle ylös. K100 #2
Zeni
04.10.2005 23:02:51
Mustainet voi unohtaa, huono esimerkki.

Entäs noiden Duncanien ja Gibsonien ero ? Epissä tosiaan mättää se tunkkaisuus ja kai sitä outputtiakin lisää sais olla. Noita Gibsoneita liikkuu kohtuullisen edullisesti 80-100euroa setti, joten ovatko nuo Duncanit sitten sen erotuksen arvoisia ? ja mulla ei ole mahdollisuutta kokeilla tuollaisia. Pitäisi saada lainaan.
Dr. Muff
04.10.2005 23:19:06
Mustainet voi unohtaa, huono esimerkki.

Entäs noiden Duncanien ja Gibsonien ero ? Epissä tosiaan mättää se tunkkaisuus ja kai sitä outputtiakin lisää sais olla. Noita Gibsoneita liikkuu kohtuullisen edullisesti 80-100euroa setti, joten ovatko nuo Duncanit sitten sen erotuksen arvoisia ? ja mulla ei ole mahdollisuutta kokeilla tuollaisia. Pitäisi saada lainaan.

Jos vaihtoehtona on noi keraamiset gibsonit tai duncanit niin ehdottomasti duncanit. Ei lämmitäneet noi kyseiset Gibsonit mun mieltä.

Noita Duncaneita saa nykyään todella halvalla. Hot Rod, Vintage Blues, Mayhem-settejä saa 125€.
Tuumasta toiseen.
kimurantti1
04.10.2005 23:20:06 (muokattu 04.10.2005 23:20:30)
Taidanpa huomenna poiketa Musamaailmassa ja napata JB/Jazz-paketin hyllystä... Ne varmaan saa puolitettua kun on neljä johtoa?

Saa toki, ja kyllä 2-johtoisenkin saa puolitettua kunhan tietää mitä tekee.
"Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa." -Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)