Aihe: 2x12 kaapit
1
Spike
12.10.2005 12:29:22
Jonkunmoisen 2x12 kaapin metsästyksen jälkeen näyttää heikolta. Alle 600:lla eurolla ei lähde uutena kaappia hyvillä elementeillä, eikä käytettyjä juuri ole liikkeellä. Lisäksi suurin osa noista uusista on ladattu V30:llä, jotka ei välttämättä oo mun juttu. Olenkin tässä miettinyt, että jos ostaisi uutena jonkun halvan 2x12 kaapin ja vaihtelisi siihen elementit. Vähän sillä silmällä olen katsellut sitä Framuksen halpaa 2x12-kaappia, jossa on V30:set. Ne saisi helposti eteenpäin myytyä tai vaihdettua toisiin. Ainakin toisen elementin vaihtaisin. Tosin noita ei taida kauheasti olla kauppojen varastoissa.
Onkohan tässä mitään järkeä? Minkälainen laatu noissa halvoissa 2x12 kaapeissa yleensä on? Alkavatko resonoimaan helposti?
So you did but did nothing. Sama meni mänät.
JuSu
12.10.2005 12:57:29 (muokattu 12.10.2005 12:58:04)
Onkohan tässä mitään järkeä?

No miksei... Itse katselisin kuitenkin ehkä käytettynä jonkun kaapin, ja siihen sitten oman makuiset elementit. Toisaalta, tuo Framuksen komero on sen verran edukas, että kyllä sekin ihan hyvä rakennusalusta on, varsinkin kun ne V30:set tosiaan saa varmasti myytyä eteenpäin.

Mutta jos löydät jostain käytetyn Marshallin 1936 -kaapin (aika hintsusti noita on liikkeellä, ovat haluttuja), niin se voisi olla sulle hyvä. Ties vaikka ne vakioelementit (Celestion G12T-75) olisivat sun korvaan sopivat.

Mulla on tuollainen 1936, ja ihan hyvä kaappi se on vakionakin, mutta satuin kuulemaan Greenbackejä ja tulin uskoon... =) Kokonaisbudjetti tässä kaappiruljanssissa oli n. 350 euroa (Kaappi 250 euroa käytettynä, Greenbackit 200 euroa, vanhoista elementeistä sain myydessä satasen).

JuSu
I'm afraid of the candle but live for the flame.
Hannu H.
12.10.2005 13:28:03 (muokattu 12.10.2005 13:28:37)

Ite tein tossa 2x12 kaapin V30 elementein ja kokonaishinnaksi tuli vähän reilu 300e. Koivuvanerista tein rungon. Joten jos pelit, vehkeet ja tilat löytyy niin tuotakin kannattais harkita..

EDIT: Täällä juttua tarkemmin..
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=31&t=99531&o=0&co=0
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
Jucciz
12.10.2005 13:43:43 (muokattu 12.10.2005 13:45:28)
Teetin tuttavallani mittatilaustyönä erikoisvaatimuksin kitarakaapin: hinnaksi tuli karvan verran yli 400 euroa kaikkinensa. 275e itse laatikko ja liitännät, kaksi Greenbackiä alle 70e/kpl Celestion-yhteistilauksessa.

Kaappi toimii monona (16 tai 4 ohmia) tai stereona (2x 8ohm) ja liitännät löytyy sekä plugille että jämäkämmälle XLR-naaraalle. Penn-kantokahvat, roudausta hyvin sietävä karvapäällyste sekä jämäkkä eturitilä, joka suojaa kartiot vihaisemmassakin roudaussessiossa. Kartiot ovat omissa kammioissaan resonanssien ja vaihevirheiden minimoimiseksi ja toinen kartio on kallistettu 12 astetta viistoon, jolloin soittajan korvillekin tulee ääntä eikä kaikki mökä mene pelkästään jaloille.

Kaapin speksit löytyvät kuvan kera täältä:
http://jucciz.com/?section=amps&page=cab

Jälkeenpäin kaappiin on vielä asennettu pohjaan isot kumitassut ja kulmiin metalliset kulmavahvikkeet. Ritilä on myös maalattu mustaksi, joskaan spraymaali ei pysy kamalan hyvin... paikoitellen pois kulunut maali lisää rock-uskottavuutta. ;)
kalamies#11 >-)))>
« kalusto · räpellystä »
Lilli
12.10.2005 14:02:11 (muokattu 12.10.2005 14:09:54)
no joo, ohi...
'Tärkeintä on dägä-dägä!' - MAN
tommi_899
12.10.2005 14:09:42

marsun tslc2x12" kannattaa katsoa, siinä on G12heritage+Vintage30 elementit, thomannilla maksaa jotain 511€. mun mielestä hyvä kaappi, vaikka ei paljon vertailu kohteita ole :D
Bändi .:i:. Kitara .:i:. Kuuntelen shovi: eiks sua hävetä kuunnella himiä? -ota pastilli-
Spike
12.10.2005 14:40:54
marsun tslc2x12" kannattaa katsoa, siinä on G12heritage+Vintage30 elementit, thomannilla maksaa jotain 511€. mun mielestä hyvä kaappi, vaikka ei paljon vertailu kohteita ole :D

Joo, tota kattelin yhtenä vaihtoehtona. Toi on kai vähä pienempi ku normikaapit.
Toi ite tekeminen tai teettäminen kävi mielessä, mutta en taida nyt jaksaa alkaa tekemään itse, vaikka periaatteessa siihen olis loistavat mahdollisuudet vanhempien luona. En usko, että aika riittää. Teettäminen on yks vaihtoehto vielä, mutten nyt ainakaan aio alkaa siihen.
Noita 2x12 kaappeja liikkuu todella huonosti käytettynä. 4x12 kaapin sais mistä vaan uutena tai käytettynä, mutta 2x12 kaapit tuntuu olevan melkeen kokonaan tilaustavaraa liikkeissä ja käytettynä noita ei liikaa näy, tai sitten ovat pirun kaukana.
Täytyy varmaan kysellä löytyykö noita Framuksen kaappeja mistään liikkeestä, niitä on kai aika huonosti hyllyssä/varastossa soitinliikkeillä. Onkohan tuo laadullisesti sen verran hyvä, että kannattaa ottaa rakennusalustaksi? Tai mites nuo Ibanezin ja muut halpis 2x12 kaapit.
So you did but did nothing. Sama meni mänät.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)