J.RA 10.10.2005 21:34:32 (muokattu 10.10.2005 21:36:46) | |
---|
Suoraan ongelman ytimeen eli ongelma on seuraavanlainen. Kitarasta häviää ääni tai oikeastaan säröt kokonaan kun olen jonkin aikaa soitellut. Tämä tosiaan tapahtuu yleensä kun on pari biisiä veivattu. Kitarani on Gibson flying V jossa on Emg:n aktiivi mikit. Vahvistimena on Mesan Single rectifier. Aluksi meinasin että pääteputket ovat lopussa, mutta nyt olen kokeillut toisen kitaran kanssa niin siinä ei ongelmaa ole ollut. Nyt tulikin mieleen että voiko tuossa lento v:eessä olla mikkien patterit loppu? Mikit on asennettu 30.7 joten melkein kolme kuukautta olen sillä soittanut pari kolme kertaa viikossa noin parin tunnin ajan. Voiko patterit kulua noin nopeasti? Miten muuten, onko kaula ja talla mikillä yhteiset vai eri patterit? Kun soittelen kaulamikillä niin ei säröjä häviä.. Olisi parin viikon päästä ehdottomasti oltava vehkeet kunnossa (hyi!) ja en viitsisi maksaa liikkeiden kalliista vianmäärityksestä joten ajattelin nyt ensiksi kotikonstein saada sen kuntoon. Anteeksi tönköstä otsikosta, on tässä pieni vitutus päällä kun ei laitteet toimi :) Edit: Mutta siis putket pistin jo tilaukseen. -Sellasta se vaan on- |
Jesus_Plastica 10.10.2005 21:44:53 | |
---|
Patterin loppuminen nyt ensimmäisenä tulee mieleen, eipä nuo paljon maksa joten uutta sisään ja testaamaan. Tietysti myös esim. huonot johtoliitokset saattaa aiheuttaa hässäkkää... |
J.RA 10.10.2005 21:46:00 | |
---|
huonot johtoliitokset saattaa aiheuttaa hässäkkää... Tota olen kanssa miettinyt... Mikit laitettiin Musamaailmassa.. Noh, eihän se mitään takaa.. :) -Sellasta se vaan on- |
Zieberheim 10.10.2005 23:55:47 | |
---|
Kitarasta häviää ääni tai oikeastaan säröt kokonaan kun olen jonkin aikaa soitellut. Tämä tosiaan tapahtuu yleensä kun on pari biisiä veivattu. Mulla sama ongelma,mutta mikkeinä on EMG:n HZ-H4:set,eli ei taida mulla ainakaan johtua aktiivimikkien patterien loppumisesta.. Itse vaihdoin putket kitaranuppiini,mutta asialla ei vaikutusta.Pitäisi varmaan kokeilla toisellakin kitaralla,ei ole käynyt mielessäkään :D |
BMF 11.10.2005 00:31:48 | |
---|
Yksi ja sama patteri sielä on riippumatta onko aktiivimikkejä yksi tai kaksi.. Muistaakseni patterin kesto on 3000 tuntia, että ei se ihan heti pitäisi loppua. Näin siis luin emg:n sivuilta. Vaihda patteri ja jos se ei auta, katso tallamikin piuhojen kolvaukset, jos kerran kaulamikin kanssa ongelmaa ei ilmene. En ole puolesta enkä vastaan, pikemminkin päinvastoin. |
Räbbänä 11.10.2005 07:58:44 (muokattu 11.10.2005 07:59:07) | |
---|
Millainen patteri noissa on? Olen aina sitä ihmetellyt. Kun ite en omista kitaraa jossa olisi aktiivimikit. "kitara on lyömäsoitin ja siinä on oltava vitusti säröä"
Hynynen |
Antti90 11.10.2005 08:16:58 | |
---|
Millainen patteri noissa on? Olen aina sitä ihmetellyt. Kun ite en omista kitaraa jossa olisi aktiivimikit. 9v patteri. Kaverilla kului patterit kun piti kokoajan piuhaa kotonaan kiinni skebassaan. Mutta kertokaa aktiivimiehet, miksi hitossa mun kamulla on sen skebassa se patteri jos sillä on Emg hz-h4 mikit jotka on siis passiivit ? :O |
Tympee Huttunen 11.10.2005 09:23:01 | |
---|
9v patteri. Kaverilla kului patterit kun piti kokoajan piuhaa kotonaan kiinni skebassaan. Mutta kertokaa aktiivimiehet, miksi hitossa mun kamulla on sen skebassa se patteri jos sillä on Emg hz-h4 mikit jotka on siis passiivit ? :O Oisko sillä joku aktiivieq-siinä? Veikkaan kanssa, että kysyjällä on jäänyt piuha kiinni aina kitaraan. Minä Mikä sua vaivaa Mauri? Onko sulla tauti? |
Antti90 11.10.2005 09:49:45 | |
---|
Oisko sillä joku aktiivieq-siinä? Veikkaan kanssa, että kysyjällä on jäänyt piuha kiinni aina kitaraan. Sillä on Jacksonin Wrmg Warrior. Joku Mid Boosti siinä on tonen ja volan viekussa. |
McNulty 11.10.2005 11:54:33 | |
---|
Sillä on Jacksonin Wrmg Warrior. Joku Mid Boosti siinä on tonen ja volan viekussa. eikös tuossa ole noille hz-sarjasille tarkoitettu afterburner? Muistelisin että kaveri sellaisen repi irti omasta MG-sarjan Warriorista aikanaan kun vaihtoi siihen EMG81:n tallaan. "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
ostetaan tremolo-pedaali halvalla (esim. EHX Pulsar... saa olla kolhittu kunhan toimii) |
Antti90 11.10.2005 12:13:26 | |
---|
eikös tuossa ole noille hz-sarjasille tarkoitettu afterburner? Muistelisin että kaveri sellaisen repi irti omasta MG-sarjan Warriorista aikanaan kun vaihtoi siihen EMG81:n tallaan. Emmietiiä, mie oon Lappeenrannasta... Joku namiskuukkeli mitä nostamalla saa lisää gainia. Taitaa pyörittämällä toimia tonepotikkanakin. |
McNulty 11.10.2005 12:42:36 | |
---|
Emmietiiä, mie oon Lappeenrannasta... Joku namiskuukkeli mitä nostamalla saa lisää gainia. Taitaa pyörittämällä toimia tonepotikkanakin. joo, se on se emg afterburner joka on mielestäni ihan skeida keksintö. Repii sen mäjelle niin ei tartte pattereita, sillä se on ainoa patterisyöppö koko skebassa. Sen takia ei viitti 9V pattereita tuhlailla. "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
ostetaan tremolo-pedaali halvalla (esim. EHX Pulsar... saa olla kolhittu kunhan toimii) |
Antti90 12.10.2005 07:55:44 | |
---|
joo, se on se emg afterburner joka on mielestäni ihan skeida keksintö. Repii sen mäjelle niin ei tartte pattereita, sillä se on ainoa patterisyöppö koko skebassa. Sen takia ei viitti 9V pattereita tuhlailla. ok kerron terveiset. Btw, se jeppe luulee vieläkin ja on aina luullut että sillä on aktiivimikit. khehhehehe, pääsen kertomaan karrrrmivan totuuden sille. |