Kelle 10.10.2005 20:33:36 | |
---|
Oisin tossa thomanille pistämässä tilausta ja ajattelin samalla hommata kunnon piuhat spedujen väliin. Onko tämä mistään kotoisin: http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-181890.html Ehdotelkaa mahdollisimman laadukasta sopusuhtaiseen hintaan! Jacksoni sen olla pitää!!! |
javia 10.10.2005 20:35:47 | |
---|
george L, sopivasta hinnasta en tiedä, mut helkatin hyvät, ellei parhaat Man With Bad Tone Laughs Alone! |
Jungleman 10.10.2005 20:47:42 | |
---|
Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 J-boy #5 |
Black Star 10.10.2005 21:20:07 | |
---|
Mikäs uuden pääkaupunkimme liikkeistä saattaisi myydä Jorma L:län kaapeleita. "Launch the Polaris, the end doesn´t scare us, when will this cease, the warheads will all rust in peace!" |
G-mies 10.10.2005 21:44:12 (muokattu 10.10.2005 21:45:33) | |
---|
Mikäs uuden pääkaupunkimme liikkeistä saattaisi myydä Jorma L:län kaapeleita. Ainakin aiemmin on Kitarapajalta löytynyt. Edit: ja Custom Shopista Herttoniemestä. "Hard work often pays off after time, but laziness always pays off now." |
Jucciz 10.10.2005 21:56:40 | |
---|
Cordial-piuha ja Neutrik-liittimet. Laatutavaraa murto-osalla George L:n hinnasta. Ison pedaalilaudan piuhoittaminen George L:llä tulee älyttömän kalliiksi. Ja kuriositeettina: ainoastaan yksi kaverini on minun tietooni ostanut George L:n piuhan ihan kokeeksi: 3 metrin piuha - maksoi lähemmäs 50 euroa ja se hajosi toisella keikalla itsestään. Varmasti huonoa tuuria, mutta pisti silti huvittamaan. Omat Cordial/Neutrik-piuhat eivät ole vielä pettäneet sadan keikan jälkeen, vaikka en todellakaan ole mestarikolvaaja. :) |
Jytäurpo 10.10.2005 22:57:27 | |
---|
Ja kuriositeettina: ainoastaan yksi kaverini on minun tietooni ostanut George L:n piuhan ihan kokeeksi: 3 metrin piuha - maksoi lähemmäs 50 euroa ja se hajosi toisella keikalla itsestään. Ja mitenköhän se muka hajosi? Ihmettelen tätä suuresti. Itse olen jo vuosia käyttänyt kyseisiä piuhoja ilman minkäänlaisia ongelmia. "When me and a bunch of cowboys rode into Jesse James.
Well, the bullets were a-flying just like a shower of rain..." |
McNulty 10.10.2005 23:07:47 | |
---|
Minulla on patch- ja jumper-kaapeleina laudassa: 1. DiMarzion kangaspäällysteisiä parit kipaleet 2. Cordial + Switchcraft (kulmaplugit) 3. Cordial + Neutrik (suorat plugit) Hyvin ovat toimineet, ilman suurempia häsäköitä. DiMarziot ovat loistavia, joskin kalliita (10-15e/kpl... 6 tai 12 tuumaa pitkiä. Minulla on kutosia.) Cordialin kaapelin olen hyväksi havainnut. Ei ota häiriötä ja on kestänyt hyvin. Pidemmissä letkuissa Cordial vetää kyllä itseään kiepille ja solmuun mutta efektilaudassa lyhyissä pätkissä sitä ei huomaa eikä sillä ole merkitystäkään. Eipä se parin sentin matkalla kauheasti jaksa lähteä kiepille :) Neutrikin plugit ovat hyviä ja se vedonpoistaja on nerokas. Välillä se vain kuristaa liikaa ja uudemmissa Neutrikeissa on se ongelma että kovin paksu kaapeli ei enää mahdu poistajasta läpi... ei ainakaan ilman modausta. Switchcraftit ovat helppo kolvailla, kestäviä, edukkaita laatuunsa ja tasoonsa nähden... niistä ei ole moitittavaa kyllä laisinkaan. Noilla on tullut paremmin kuin hyvin toimeen. "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
ostetaan tremolo-pedaali halvalla (esim. EHX Pulsar... saa olla kolhittu kunhan toimii) |
Jucciz 10.10.2005 23:32:41 | |
---|
Ja mitenköhän se muka hajosi? Ihmettelen tätä suuresti. Itse olen jo vuosia käyttänyt kyseisiä piuhoja ilman minkäänlaisia ongelmia. Ei se "muka" hajonnut vaan hajosi ihan oikeasti. Ilmeisesti jomman kumman pään liitos vaan petti. Tapahtuneesta voi toki syyttää useaa eri tahoa, ja onhan liitos varmasti korjattavissa. Kuitenkin, valmiina ostettu George L tässä tilanteessa petti ja se aiheutti ylimääräistä sähläystä keikkatilanteeseen. Pitäkää aina varapiuha mukana keikalla! :) |
Fortune 10.10.2005 23:52:56 | |
---|
Oisin tossa thomanille pistämässä tilausta ja ajattelin samalla hommata kunnon piuhat spedujen väliin. Onko tämä mistään kotoisin: http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-181890.html Ehdotelkaa mahdollisimman laadukasta sopusuhtaiseen hintaan! Tuossa on Neutrikin plugit ja Cordialin piuha ja on valmiiksi kolvattu. Ei tuon kanssa käsiään paskaan iske. Voihan ne itsekin kolvailla, mutta jos se hirvittää ja olet jotain tuolta tilaamassa, niin miksei. Jos noita siis saa. "Look behind you, a three-necked guitar!"
|
Fortune 10.10.2005 23:53:18 | |
---|
Ei se "muka" hajonnut vaan hajosi ihan oikeasti. Ilmeisesti jomman kumman pään liitos vaan petti. Tapahtuneesta voi toki syyttää useaa eri tahoa, ja onhan liitos varmasti korjattavissa. Kuitenkin, valmiina ostettu George L tässä tilanteessa petti ja se aiheutti ylimääräistä sähläystä keikkatilanteeseen. Pitäkää aina varapiuha mukana keikalla! :) George L:n korjaaminen ei liene hankalaa, sehän on sillä ruuvikiinnityksellä. "Look behind you, a three-necked guitar!"
|
Jag 11.10.2005 01:19:23 | |
---|
Miten suuri merkitys nuilla efektien välisillä piuhoilla sitten loppujen lopuksi on? "Tämä vastaus on annettu antamienne tietojen perusteella tiedoksenne. Sen tarkoitus on olla tarkka ja täydellinen, mutta se ei sisällä lupausta tai vakuutusta tarkkuudesta eikä täydellisyydestä eikä sitovaa velvoitetta."-Nokia help line (Mikaelo) |
McNulty 11.10.2005 01:29:38 | |
---|
Miten suuri merkitys nuilla efektien välisillä piuhoilla sitten loppujen lopuksi on? Voi olla hyvinkin suuri ero... jotkut halpislakut kun voi kusta soundin kokonaan. Hyvä kitara + hyvä pedaali + hyvä vahvisti + PASKAT PIUHAT = ei kovinkaan hyvä yhdistelmä. http://muusikoiden.net/keskustelu/p … c=15&t=105246&o=0&co=90 "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
ostetaan tremolo-pedaali halvalla (esim. EHX Pulsar... saa olla kolhittu kunhan toimii) |
Fortune 11.10.2005 01:37:12 | |
---|
Voi olla hyvinkin suuri ero... jotkut halpislakut kun voi kusta soundin kokonaan. Hyvä kitara + hyvä pedaali + hyvä vahvisti + PASKAT PIUHAT = ei kovinkaan hyvä yhdistelmä. http://muusikoiden.net/keskustelu/p … c=15&t=105246&o=0&co=90 Soundin kusemista suurempi merkitys on sillä, että nuo halpisletkut tuppaavat hajoamaan ja kun ne hajoavat, niitä ei voi korjata. Siksi laatutavarasta koottu piuha on parempi, sen saa aina kolvaamalla kuntoon. "Look behind you, a three-necked guitar!"
|
Jag 11.10.2005 01:53:52 | |
---|
Voi olla hyvinkin suuri ero... jotkut halpislakut kun voi kusta soundin kokonaan. Hyvä kitara + hyvä pedaali + hyvä vahvisti + PASKAT PIUHAT = ei kovinkaan hyvä yhdistelmä. http://muusikoiden.net/keskustelu/p … c=15&t=105246&o=0&co=90 kiitoksia kiitoksia. Just tänää erehyin ostaa pari halpis piuhaa :D kun sain nuo Behringerin halpis lootat. Jännästi suhisi aika voimakkaasti noi laatikot. Liekkö sitten piuhoista johtuneet. "Tämä vastaus on annettu antamienne tietojen perusteella tiedoksenne. Sen tarkoitus on olla tarkka ja täydellinen, mutta se ei sisällä lupausta tai vakuutusta tarkkuudesta eikä täydellisyydestä eikä sitovaa velvoitetta."-Nokia help line (Mikaelo) |
McNulty 11.10.2005 01:58:39 | |
---|
kiitoksia kiitoksia. Just tänää erehyin ostaa pari halpis piuhaa :D kun sain nuo Behringerin halpis lootat. Jännästi suhisi aika voimakkaasti noi laatikot. Liekkö sitten piuhoista johtuneet. kaikki vaikuttaa kaikkeen... jos efekti suhisee ittekseen jotain, niin huono letku vain voimistaa sitä suhinaa. Kuten tuossa toisessa ketjussa totesinkin, piuhat ovat aivan liian aliarvostettuja soittokamoja. Skebaan, styrkkariin, mikkeihin, kieliin, remmeihin, laukkuihin yms yms. kyllä uhrataan satoja ja jopa tuhansia euroja mutta sitten ostetaan ne kämäsimmät lakut ja ihmetellään kun kallis skeba hurisee ja soitto sekä dynamiikka ei välity sormista styrkkarille kunnolla. "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
sn 11.10.2005 02:01:22 | |
---|
Saundi lähtee piuhoista. ø |
Captain Farrell 11.10.2005 07:31:34 | |
---|
Kuitenkin, valmiina ostettu George L tässä tilanteessa petti ja se aiheutti ylimääräistä sähläystä keikkatilanteeseen.
Saako GeorgeL-piuhoja valmiinakin? Millälailla valmiina? Siis, että joku on vaan ruuvannut siihen valmiiksi plugit kiinni, vai onko niissä kenties jotkut kolvatut plugit? Mulla on ollut GeorgeL:t käytössä jo kolme vuotta. Laudassa pikkupiuhoja 12 kpl, joissa GeorgeL-plugit ja pitkät piuhat sitä paksumpaa GeorgeL:ää, joihin olen itse kolvannut Neutrikin plugit. Koskaan ei ole ollut minkäänlaista ongelmaa. GeorgeL:n ainoa miinus on hinta. Piuha ei nyt paljoa maksa, mutta plugit on törkeen kalliita. |
Kimmo72 11.10.2005 07:39:26 | |
---|
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. "She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..."
-Kevin Moore |
Keefster 11.10.2005 08:35:58 | |
---|
Ja kuriositeettina: ainoastaan yksi kaverini on minun tietooni ostanut George L:n piuhan ihan kokeeksi: 3 metrin piuha - maksoi lähemmäs 50 euroa Olisikohan tässä nyt George L's sekoitettu johonkin toiseen merkkiin? Tai sitten alan myymään kaikille kavereillesi kolmen metrin ja 50 euron piuhoja. ;-) No sehän sopii kuin satula lehmälle. |