seventh son 10.10.2005 18:01:31 | |
---|
Olen ostamassa tokaita, mallia ei tiedossa mutta vaihto ehtoina: LC-90 S L, LS-70 F L, LS-75 Q L, LS-90 F L. En tiedä vielä mikä koska asun täällä jumalan seläntakana, ja menen lähiaikoina helsinkiin testailemaan. Nyt haluaisinkin tietää että mitkä mikit olisi näistä parhaimmat: EMG Zakk Wylde, S.Duncan '59 Gold vaiko nämä alkuperäiset PAF Vintage MK2 mikit? Muusiikkia soitan kaiken laista väliltä ac/dc, kiss, twisted sisters ---> iron maiden---> metallica, megadeth, death. jne. mutta aina joskus myöskin ihan kliineilläkin. joten saundit pitäisi olla aika laajat, mutta tärkeimmät olisi kuitenkin hyvät särö saundit. syy miksi nämä mikki vaihtoehdot sanoin on koska musamaailman omalla sivuilla myydään näitä. Ja kitaran ostan musamaailmasta. |
Eemil 10.10.2005 18:08:32 | |
---|
Noissa on melko hyvät mikit valmiina kyllä. En suosittele vaihtamista ennenkuin olet todennut että ne eivät tosiaan riitä sulle. Kyllä mä ihan hyvillä mielin soittelisin AC/DC:tä ja muuta rokkia ihan perus Tokailla. Käykää kuulemassa Musiikkia! Musiikkinäyte on se pieni kiva nuotti kun katsot oikealle ylös.
K100 #2 |
seventh son 10.10.2005 18:40:38 | |
---|
Noissa on melko hyvät mikit valmiina kyllä. En suosittele vaihtamista ennenkuin olet todennut että ne eivät tosiaan riitä sulle. Kyllä mä ihan hyvillä mielin soittelisin AC/DC:tä ja muuta rokkia ihan perus Tokailla. jaaha.... tulee foorumilla vähän ristiriitaista tietoa... yleinen mielipide tuntui nimittäin olevan että ovat huonoja ja erittäin kiertoherkkiä. ja ajattelinkin että voisin käydä ensin kokeilemassa ja sitten pyytää vaihtamaan mikit jos alkuperäiset ovat huonot, eihän siinä kovin kauaa voi mennä? jos vaikka aamulla kävisi testaamassa niin illalla uudet mikit paikalla? |
Illu 10.10.2005 19:03:38 | |
---|
ja ajattelinkin että voisin käydä ensin kokeilemassa Juuri näin. Kokeile mille kuulostaa ja jätä huhupuheet omaan arvoonsa. |
Hannu H. 10.10.2005 19:03:49 | |
---|
jaaha.... tulee foorumilla vähän ristiriitaista tietoa... yleinen mielipide tuntui nimittäin olevan että ovat huonoja ja erittäin kiertoherkkiä. ja ajattelinkin että voisin käydä ensin kokeilemassa ja sitten pyytää vaihtamaan mikit jos alkuperäiset ovat huonot, eihän siinä kovin kauaa voi mennä? jos vaikka aamulla kävisi testaamassa niin illalla uudet mikit paikalla? Ei mun ls-75Q:n mikit ainakaan kiertäneet yhtään sen enempää kuin duncanit. Kaulamikin osalta eron alkuperäsen ja duncanin alnico II pron välillä voi käydä kuuntelees täältä: http://koti.mbnet.fi/hannu-h/sampleja/mikinvaihto/ Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. |
Rämppy 11.10.2005 10:33:24 (muokattu 11.10.2005 10:33:41) | |
---|
Joo, kannattaa kuunnella niitä kitaran soundeja ihan omin korvin ja ajan kanssa ennen kuin päättää että mikit on huonot. Tokain omat mikit on moneen käyttöön ihan ok, ja se kiertoherkkyyskin on kitarakohtaista (senkin saa korjattua vahaamalla kelat). Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy? |
Quu 11.10.2005 10:43:55 (muokattu 11.10.2005 10:47:29) | |
---|
Osta se malli mikä tuntuu siellä hyvältä ja soittele sillä x määrä himassa omilla kamoillasi. Sitten kun olet soittanut 24/7 jonkun 24kk ja huomaat, että mikit on vähän turhan tummat/kirkkaat, niin sitten kannattaa vasta katsella uusia mikkejä. Musakaupassa 5min kokeilu ei anna oikeaa kuvaa tilanteesta, koska siellä on eri kamat ja tilat kun sulla kotona. Ja vaikka kamat olisikin samat, niin tilat eivät ole. Omalla kitarallani soitin vuoden päivät kunnes huomasin, että kirkkaammat mikit (vähemmän bassoa) saisi olla. E1: Eikö Rovaniemellä ole musakauppoja? E2: Vaihda mikit itse tai pyydä faija/joku tuttu tekemään se, säästyy monta kymppiä. Itse ajattelin silloin kun olin mikkejä vaihtamassa, että saavat siellä musamaailmassa tehdä, mutta sitten kaverin kanssa vaihdettiin ne. Säästin ~60e. juki68: Pro keyboard-ukot tunnistaa siitä, että niillä vasen käsi raapii enemmän persettä kuin osuu koskettimistolle. |
J.RA 11.10.2005 10:47:49 | |
---|
eihän siinä kovin kauaa voi mennä Yhden kitarani mikkienvaihtoon meni semmoiset kaksi viikkoa Musamaailmassa. Et silleen.. -Sellasta se vaan on- |
fox 11.10.2005 11:23:14 | |
---|
Sitten kun olet soittanut 24/7 jonkun 24kk ja huomaat, että mikit on vähän turhan tummat/kirkkaat, niin sitten kannattaa vasta katsella uusia mikkejä. Itse ajattelin silloin kun olin mikkejä vaihtamassa, että saavat siellä musamaailmassa tehdä, mutta sitten kaverin kanssa vaihdettiin ne. Säästin ~60e. Ja jos mikeissä ei ole yhtikäs muuta vikaa, kuin se, että korostavat liikaa bassoja/korkeita, kannattaa ensin katsoa mitä saa aikaan kitarassa jo olevien äänenväri-säätimien eli tone-potikoiden ja erityisesti niiden yhteydessä olevien kondensaattoreiden vaihdolla, noin niinku ensiksi. Jos oletetaan, että uudet ehommat mikit ovat noin satkun kappale, vaihtotyö kahdelta 6-8 kymppiä ja konkat ovat muutaman kymmenen senttiä, ja kohtuullisen helposti vaihdettavissa/kokeiltavissa mitä tekevät kitaran soundille, mielestäni kyseinen vaihto kannattaa kokeilla ennnen mikkien vaihtoon ryhtymistä. Toki mikeilläkin on huomattavia eroja riippuen valmistajasta, mutta etupäässä kaikki toimivat hommassansa vähintäänkin tyydyttävästi nykyään. Kaikkein halvimmat mallit joita käämitään tietysti eniten noissa kauko-idän mikkivalmistamoissa, saattavat kääminnällään olla kylläkin varsinkin suurilla tehoilla soitettaessa olla mikrofoniselle kierrolle herkempiä kuin pienemmissä määrissä "laatu-käämityt" mikit. Luonnollista, eikö?
|
seventh son 11.10.2005 16:31:24 | |
---|
E1: Eikö Rovaniemellä ole musakauppoja? on mutta, näissä kaupoissa ei ole yhtään vasenkätistä kitaraa :D |
Quu 11.10.2005 18:17:19 | |
---|
on mutta, näissä kaupoissa ei ole yhtään vasenkätistä kitaraa :D Niinpäniin, se on näitä vasenkätisyyden kiroja. Saa lähteä (melkein) merta edemmäs kalaan, että saa itselleen kitaran. juki68: Pro keyboard-ukot tunnistaa siitä, että niillä vasen käsi raapii enemmän persettä kuin osuu koskettimistolle. |