Aihe: Isoa virtalähdettä lautaan
1 2
McLeach
17.08.2024 14:21:49
Mennyt viime aikoina palapeliksi pedaalilaudan virtahommat, kun moni pedaali on vaihtunut ja tilalle tullut muutama iso virtasyöppö. Haluaisin kaikki pedaalit nyt yhden virtalähteen taakse ja ostoskori alkaa olla lähtövalmis. Pari vaihtoehtoa kuitenkin on, eli osaano joku sanoa onko näissä jotain perustavanlaatuista teknistä/laadullista eroa?

https://www.thomann.de/fi/mooer_macro_power_s12.htm
https://www.thomann.de/fi/fender_engine_room_lvl12_power_supply.htm

9v lähtöjä tulisi olla se about 10-12 ja muutamassa niistä useampi sata mA löpöä eli ylläolevat täyttävät tuon tarpeen. Onko jotain muuta vaihtoehtoa, johon ehdottomasti tulisi kääntää katseet? Tilaus lähtee alkuviikosta.
fridgebuzz
17.08.2024 14:33:42

Jos ei jostain syystä tarvi USB:tä, ottasin ton Mooerin. Mulla on ollut nyt tollanen käytössä about vuoden (ei mulla silti kaikki saa siitä virtaa.. ei riitä :-) ), muuta valittamista ei ole ku kirkkaat siniset ledit.
McNulty
17.08.2024 17:48:54
Cioks DC7 + Cioks 4 Exp

Kyseinen yhdistelmä on erittäin hyvä ja monipuolinen. En ole jaksanut itse noiden rimpuloiden kanssa enää pelleilä vuosiin.

Toinen vahva kandidaatti on GigRig GenX14 -virtalähde, mutta niiden saatavuus kotimaassa heikkoa. GigRigiltä itseltään tilaamalla, mutta siinäkin sitten tuontitullaus tehtävä, koska Brexit.
moving in stereo
vaikeamuistaa
17.08.2024 19:07:43
Jos nyt olisin ostamassa virtalähdettä, vahva kandidaatti olisi Pedal Power 3 Plus, mutta nykyinen Truetone 1 Spot Pro CS12 ajaa asiansa riittävän hyvin.
If you don't have ability, you wind up playing in a rock band.
McLeach
17.08.2024 20:09:54 (muokattu 17.08.2024 20:45:29)
McNulty: Cioks DC7 + Cioks 4 Exp

Kyseinen yhdistelmä on erittäin hyvä ja monipuolinen. En ole jaksanut itse noiden rimpuloiden kanssa enää pelleilä vuosiin..

Tää combo menee liian kalliiksi nyt. Tiedän että on huippulaite, mutta miten käytännössä eroaa näistä rimpuloista? Ainakin Fenderiä kehuttu aika jykeväksi.
zappafan
17.08.2024 21:15:48
Walrus audion uusi canvas-sarja vaikuttaa myös todella hyvältä, saatavuus saattaa olla siinäkin ongelma.

https://www.walrusaudio.com/collections/canvas-power-supplies
Jazz isn't dead. It just smells funny.
vaikeamuistaa
17.08.2024 22:49:57
zappafan: Walrus audion uusi canvas-sarja vaikuttaa myös todella hyvältä, saatavuus saattaa olla siinäkin ongelma.

https://www.walrusaudio.com/collections/canvas-power-supplies

Tuossa yhdessä mallissa olis 22 eristettyä 500mA lähtöä, aika kova!
If you don't have ability, you wind up playing in a rock band.
Laulava Kylätohtori
18.08.2024 08:58:46
vaikeamuistaa: Tuossa yhdessä mallissa olis 22 eristettyä 500mA lähtöä, aika kova!

Alkaa riittämään jo kovemmallekin runkkarille. :)

Tuo 15:n lähdön malli olisi aika houkutteleva. Ciokseissa tökki rca-liittimet.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Sammo
18.08.2024 13:39:00
vaikeamuistaa: Jos nyt olisin ostamassa virtalähdettä, vahva kandidaatti olisi Pedal Power 3 Plus, mutta nykyinen Truetone 1 Spot Pro CS12 ajaa asiansa riittävän hyvin.

Itellä on CS12 ja oon tosi tyytyväinen. Vaikka lähdöt on otsikoitu 500mA valmistajan sivuilla vahvistetaan että kun kokonais mA (3000mA) ei ylity, yksittäisiä lähtöjä saa kuormittaa enemmän kuin sen 500mA. Ongelmitta on myös mennyt säröspedujen virran ketjuttaminen samasta lähdöstä.

Ainoa toive olisi 12VAC/1000mA lähtö, jolla saisi Yamahan UD Stompille virtaa
This is on a whole other level. Its level one.
ituvirtanen
18.08.2024 15:31:55

Sammo: Ainoa toive olisi 12VAC/1000mA lähtö, jolla saisi Yamahan UD Stompille virtaa

Eikös tuolle voisi ottaa jo erillisen rautamöykyn laudan nurkkaan pörisemään?

Kysäisepä tehtaalta, saako tuolle syöttää suoraan tasaista, vaikkapa 12 VDC?
McLeach
18.08.2024 19:34:33
Yhteenvetona: kaikki on ihan hyviä?
Jaketsu
18.08.2024 22:29:49
Harley Bentonin uudet Powerplantit ovat myös oikein mainioita. Ittellä on ISO 1-AC pro ja on lyömätön hintalaatusuhde ja 5x500mA lähdöt riittävät hyvin omiim tarpeisiin. Toistaiseksi ei ole vielä ainakaan tullut ikävä Voodoo Labin tiiliskiveä.
McLeach
18.08.2024 22:42:30
Jaketsu: Harley Bentonin uudet Powerplantit ovat myös oikein mainioita. Ittellä on ISO 1-AC pro ja on lyömätön hintalaatusuhde ja 5x500mA lähdöt riittävät hyvin omiim tarpeisiin. Toistaiseksi ei ole vielä ainakaan tullut ikävä Voodoo Labin tiiliskiveä.

Benttonit on ihan hyviä kun pitää saada esim pöydänjalat jiiriin, mutta että suht aktiivisesti keikkailevaan pedaalilautaan...
Antti1
18.08.2024 22:47:10
McLeach: Benttonit on ihan hyviä kun pitää saada esim pöydänjalat jiiriin, mutta että suht aktiivisesti keikkailevaan pedaalilautaan...

Höpö höpö. Noissa ei ole mitään vikaa. Omistan useamman erilaisen modular-mallin, toimineet jo vuosia ilman ensimmäistäkään ongelmaa.
Jaketsu
18.08.2024 23:07:12 (muokattu 18.08.2024 23:07:37)
Ei ole vielä kokemusta Benttonista kuin kolmelta keikalta, mutta hyvin on hommansa ajanut. Pedal Power 2+ palveli toki ansiokkaasti vuositolkulla ongelmitta, joten saas nyt vielä nähdä, mutta ensivaikutelmat ovat tosi positiiviset. Kyllä itte laittaisin jotain köpömpää materiaalia pöydänjalkojen alle.
gazorlac
19.08.2024 00:32:30
Jaketsu: Harley Bentonin uudet Powerplantit ovat myös oikein mainioita. Ittellä on ISO 1-AC pro ja on lyömätön hintalaatusuhde ja 5x500mA lähdöt riittävät hyvin omiim tarpeisiin. Toistaiseksi ei ole vielä ainakaan tullut ikävä Voodoo Labin tiiliskiveä.

Mulla on kanssa pari noita Bentonin modulaareja laudan alla ja ovat hoitaneet asiansa oikein hyvin. Ja on hiljaisia. Nää toimii ihan normi virtajohdolla niin ei tarvi kamppailla niiden rimpulajohtojen kanssa myöskään. Mikähän todellisuudessa on ero tuon ja vaikka Cioksin välillä?
McNulty
19.08.2024 01:58:38
McLeach: Tää combo menee liian kalliiksi nyt. Tiedän että on huippulaite, mutta miten käytännössä eroaa näistä rimpuloista? Ainakin Fenderiä kehuttu aika jykeväksi.

Juu, onhan tuo DC7+4Exp vähän tyyriimpi, mutta erittäin hyväksi havaittu jo useammassa laudassa. Siinä erityisen hyvää on luotettavuus ja toimivuus, vaikka laudassa olisi enemmänkin virtaa haukkaavia purnukoita. Lisäksi nuo RCA-liittimet ovat kerrassaan mainio ominaisuus (vaikkakin joutuu käyttämään Cioksin omia virtajohtoja, ellei kolvaile omia). Ne ovat lujasti kiinni virtalähteessä eikä esim. laudan siirtäminen keikkapaikan lattialla/lavalla kovinkaan helposti irroita virtajohtoa. Toki tuota voi estää monella muullakin tavalla (nippusiteet ja sideankkurit, velcroteipit, pedaalilaudan pohjalevy yms.), mutta se on yksi varmuustekijä lisää. Lisäksi Cioksit on helppo asentaa omilla kiinnikkeillä tai sopivilla ruuveilla esim. pedaalilautaan reiän tai kaksi poraamalla. Yksi huomio myös Cioksin eduksi se, että niihin saa näitä varaosia ja kilkkeitä todella helposti, sekä itse laitteita tuntuu saavan useasta eri nettikaupasta ja myymälästä. Eli jos joskus laite hajoaa, niin tilalle saa järkevästi uuden, oli sitten Suomessa, kesälomareissulla Ranskassa tai käymässä Briteissä keikalla.

Tuo Fender ei sinänsä ole huono virtalähde, eli on ulkoisesti ihan pätevä laitos. Sitä pienempää, olikos se nyt LVL 8 olen hipelöinyt. Huomioisin kuitenkin mahdollisen virransaannin kyseisen laitteen kanssa, mikäli käytössä on paljon virtasyöppöjä nykyaikaisia digipedaaleita (Esim. Source Audio, Strymon, Empress, Eventide jne.)

Tuo isompi Fender lupaa jokaisesta ulostulosta 500mA 9VDC, eli tarkoittaa 12 ulostulon osalta vähintään yhteensä 6 ampeeria. Se on aika paljon luvattu. GigRig Generator tuottaa 5A sähkövirtaa ja on yksi markkinoiden parhaista ja "tehokkaimmista". Tuon Fenderin pitäisi siis sen lisäksi vielä taata 2,4A USB:lle, 1,6A AC-ulostulolle jne. jne. Mulla on oma epäilykseni tuon Fenderin suhteen, mutta jätän sanomatta kun ei ole vielä empiirisesti kokeiltu tai testattu. Sillä siis aivan varmasti pärjää jos ei ota useammasta ulostulosta "maksimeita" pihalle. Sen varaan se Fenderkin on varmasti laskenut ;)

Näistä Mooereista, Bentoneista ja muista halpiksista on osittain omaa kokemusta, mutta myös muiden ex-käyttäjien palautetta, etten ainakaan itse niitä asentaisi keikkailevien tai aktiivisesti pedaalilautaa käyttävien soittajien lautoihin. Osa kestää aikansa, kunnes joku konkka sisällä antautuu. Vaikka kaikki nämä väkästetään Kiinassa, niin yksittäisissä komponenteissa on eroja. Ja mikään ei harmita niin paljon kuin se, että yksi ulostulo aiheuttaa vinkumista tai että laite päästä 2 vuoden päästä savut pihalle, just kun pitäisi soittaa. Ja milläänhän ei siinä tilanteessa saa 8-15 pedaalia virtoihin... harvalla on backup-lautaa saati mahdollisuutta napata kassista uusi virtalähde kehiin.

Suhtaudun ehkä turhan tiukasti tähän asiaan, mutta minusta pedaalilaudan virtalähteestä säästäminen on samaa, kuin paljon ajavalle autoilijalle laadukkaista talvirenkaista säästäminen. Saa, ja pitääkin, olla eri mieltä kanssani, sillä jollekin riittää vähempi.
moving in stereo
Sammo
19.08.2024 09:57:29
ituvirtanen: Eikös tuolle voisi ottaa jo erillisen rautamöykyn laudan nurkkaan pörisemään?

Kysäisepä tehtaalta, saako tuolle syöttää suoraan tasaista, vaikkapa 12 VDC?

Mulla on kaksi/kolme Jammun omaa virtalähdettä noihin Stompeihin: yksi niistä pörisee mekaanisesti (edellinen omistaja on jeesusteipannut sitä kokoon tms.) ja kunnossa olevat toimii hyvin yksikseen, mutta huonolla asemoinnilla vahvistimen tai piuhojen lähelle hurisee mahdottomasti.

Sen verran tuolla alkaa olla (keräily)arvoa, että mahdollisuuksien mukaan syöttää oikeaa virtaa. Nyt google/tgp tosin kertoi, että joku on saanut tuon toimimaan 9VAC syötöllä. Pitää tutkia tuota tasavirtajutskaa, tosin koska tuota ei ole valmistettu kymmeniin vuosiin, Yamahalla ei välttämättä ole kiinostusta vastata. Hieno peli se on ja mielellään käyttäisin sitä enemmänkin.
This is on a whole other level. Its level one.
McLeach
19.08.2024 11:08:48
McNulty: Juu, onhan tuo DC7+4Exp vähän tyyriimpi, mutta erittäin hyväksi havaittu jo useammassa laudassa. Siinä erityisen hyvää on luotettavuus ja toimivuus, vaikka laudassa olisi enemmänkin virtaa haukkaavia purnukoita. Lisäksi nuo RCA-liittimet ovat kerrassaan mainio ominaisuus (vaikkakin joutuu käyttämään Cioksin omia virtajohtoja, ellei kolvaile omia). Ne ovat lujasti kiinni virtalähteessä eikä esim. laudan siirtäminen keikkapaikan lattialla/lavalla kovinkaan helposti irroita virtajohtoa. Toki tuota voi estää monella muullakin tavalla (nippusiteet ja sideankkurit, velcroteipit, pedaalilaudan pohjalevy yms.), mutta se on yksi varmuustekijä lisää. Lisäksi Cioksit on helppo asentaa omilla kiinnikkeillä tai sopivilla ruuveilla esim. pedaalilautaan reiän tai kaksi poraamalla. Yksi huomio myös Cioksin eduksi se, että niihin saa näitä varaosia ja kilkkeitä todella helposti, sekä itse laitteita tuntuu saavan useasta eri nettikaupasta ja myymälästä. Eli jos joskus laite hajoaa, niin tilalle saa järkevästi uuden, oli sitten Suomessa, kesälomareissulla Ranskassa tai käymässä Briteissä keikalla.

Tuo Fender ei sinänsä ole huono virtalähde, eli on ulkoisesti ihan pätevä laitos. Sitä pienempää, olikos se nyt LVL 8 olen hipelöinyt. Huomioisin kuitenkin mahdollisen virransaannin kyseisen laitteen kanssa, mikäli käytössä on paljon virtasyöppöjä nykyaikaisia digipedaaleita (Esim. Source Audio, Strymon, Empress, Eventide jne.)

Tuo isompi Fender lupaa jokaisesta ulostulosta 500mA 9VDC, eli tarkoittaa 12 ulostulon osalta vähintään yhteensä 6 ampeeria. Se on aika paljon luvattu. GigRig Generator tuottaa 5A sähkövirtaa ja on yksi markkinoiden parhaista ja "tehokkaimmista". Tuon Fenderin pitäisi siis sen lisäksi vielä taata 2,4A USB:lle, 1,6A AC-ulostulolle jne. jne. Mulla on oma epäilykseni tuon Fenderin suhteen, mutta jätän sanomatta kun ei ole vielä empiirisesti kokeiltu tai testattu. Sillä siis aivan varmasti pärjää jos ei ota useammasta ulostulosta "maksimeita" pihalle. Sen varaan se Fenderkin on varmasti laskenut ;)

Näistä Mooereista, Bentoneista ja muista halpiksista on osittain omaa kokemusta, mutta myös muiden ex-käyttäjien palautetta, etten ainakaan itse niitä asentaisi keikkailevien tai aktiivisesti pedaalilautaa käyttävien soittajien lautoihin. Osa kestää aikansa, kunnes joku konkka sisällä antautuu. Vaikka kaikki nämä väkästetään Kiinassa, niin yksittäisissä komponenteissa on eroja. Ja mikään ei harmita niin paljon kuin se, että yksi ulostulo aiheuttaa vinkumista tai että laite päästä 2 vuoden päästä savut pihalle, just kun pitäisi soittaa. Ja milläänhän ei siinä tilanteessa saa 8-15 pedaalia virtoihin... harvalla on backup-lautaa saati mahdollisuutta napata kassista uusi virtalähde kehiin.

Suhtaudun ehkä turhan tiukasti tähän asiaan, mutta minusta pedaalilaudan virtalähteestä säästäminen on samaa, kuin paljon ajavalle autoilijalle laadukkaista talvirenkaista säästäminen. Saa, ja pitääkin, olla eri mieltä kanssani, sillä jollekin riittää vähempi.

Samoja ajatuksia, vaikkei paljoa omia kokemuksia olekkaan. Tähän asti menty vanhalla Cioksin Big Johnilla ja mainiosti toiminut. Olen itse pitänyt myös rca-liittimistä. Sillä tätä asiaa tiedustelin kun noinkin vanha (ja edullinen) laite on toiminut niin hyvin, että voiko olla että tämän päivän parin sadan euron vehkeet olisivatkin huonompia?

Mutta joo, mitään mielenkiintoa ei ole alkaa itse ottaa selvää kuinka epäluotettavia tai luotettavia halpikset ovat. Eli jos budjettia jostain siunaantuu lisää niin päädyn voodoo labiin tai cioksiin. Jos ei, niin sitten hankitaan fender. Kovin äärirajoilla sitä ei tarvitse oman pedaalimakuni tuntien ajaa.
McNulty
19.08.2024 14:05:39
McLeach: Samoja ajatuksia, vaikkei paljoa omia kokemuksia olekkaan. Tähän asti menty vanhalla Cioksin Big Johnilla ja mainiosti toiminut. Olen itse pitänyt myös rca-liittimistä. Sillä tätä asiaa tiedustelin kun noinkin vanha (ja edullinen) laite on toiminut niin hyvin, että voiko olla että tämän päivän parin sadan euron vehkeet olisivatkin huonompia?

Mutta joo, mitään mielenkiintoa ei ole alkaa itse ottaa selvää kuinka epäluotettavia tai luotettavia halpikset ovat. Eli jos budjettia jostain siunaantuu lisää niin päädyn voodoo labiin tai cioksiin. Jos ei, niin sitten hankitaan fender. Kovin äärirajoilla sitä ei tarvitse oman pedaalimakuni tuntien ajaa.

Yksi näkökulma asiaan on myös se, että jos käytössä on parikin pedaalilautaa, niin kannattaa hyödyntää mahdollisimman paljon samanlaisia virtajohtoja tai jopa saman valmistajan tuotteita. Mulla on omaa "typeryyttäni" käytössä kolmea eri systeemiä ja se ei ole kovinkaan kustannustehokasta. Toki tämä on tehty puhtaasti siitä syystä, että voi vertailla, pohtia ja puntaroida. Vähän myös näyttää lautaa pohtiville, että mikä voisi olla se juttu, jonka ympärille rakennellaan. Samasta syystä mulla on pedaalilautoina nyt Soulmania, Pedaltrainia, Rockboardia ja Temple Audiota.

Mun pienin lauta koostuu viritysmittarista ja HX Stompista (jonka kaverina TRS kaksinappinen kytkin). Se saa voimansa vanhemmasta GigRig Generatorista. Seuraava lauta on kotikäyttöä ajatellen (ja sellainen "nappaa reppuun mukaan"-lauta) pienehkä viiden purnukan Pedaltrain Nano+, joka saa virtansa Cioks Sol'sta. Nyt väkästän sellaista 70s-henkistä funk/soul/rnb-lautaa, jossa vähän oktaavifuzzia, envelope filteriä, analogista delayta yms. Sen alla toistaiseksi Truetone CS12. Ja mun isoin lauta toteutettu Cioks DC7+8Exp yhdistelmällä (jota nykyään saa myös bundlena).

Kätevää kun GigRigin kamoihin ei käy Cioksin eikä Truetonen/VoodooLabin/muut yleiset brändit. Eikä Cioksit käy muihin kuin niihin itseensä. Jos siis haluaa helpottaa omaa arkea ja tekemistä, niin tuollainen VoodooLab/Strymon/Walrus/Fender/yms. on se kaikista helpoin virtajohtojen ja adapterien haalimisen osalta. Sitten Cioks. Minusta tuo GigRig on kaikista "hankalin" jos pitää tilata yksi uusi moduuli tai jokin muu varaosa.

Se pitää vielä edelliseen viestiin todeta, että en ole päässyt tuota HB:n Modular-sarjaa testailemaan. Omat (negatiiviset) kokemukset koskevat ainoastaan sitä ISO-1 ja ISO-2 tuoteperhettä, joka osoittautui ongelmalliseksi useammin kuin kerran, tai kolmesti. Voisi melkein tilata jonkun noista Modular-sarjan tuotteista testattavaksi, ei ole tuo isoinkaan murikka hinnalla pilattu.
moving in stereo
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)