joLe 11.10.2005 16:11:29 | |
---|
|
Kapane 11.10.2005 16:17:40 | |
---|
Osta Ibanez RG321 ja Roland Micro Cube. Kannattaa ostaa Suomesta, kun usein pääsee halvemmalla. Lue myös ohjeet, ennen kuin kirjoitat palstalle. Otsikko ei ollut paras mahdollinen ja tekstinkirjoitus asu oli myös huono. |
32788 11.10.2005 16:52:46 | |
---|
Osta Ibanez RG321 ja Roland Micro Cube. Kannattaa ostaa Suomesta, kun usein pääsee halvemmalla. Tuolla 200 eurolla saisi vähän tinkaamalla (Thomann 222, Suomesta ehkä halvemmalla?) jo Cube 30-vahvarin, joka on taas ihan eri luokassa tuon Microcuben kanssa. Siihen vielä RG321 päälle niin hyvä on. Nappaat henkeni mutta sinulle käy samoin
Ammut musketilla mutta lävistän sinut
Kun odotat seuraavaa hyökkäystä
Seiso, et voi perääntyä
Merkkitorvi soi ja taisto alkaa
Tässä ei ole yhtään voittajaa
Savun ja hevosen hengityksen haju sieraimissani |
McNulty 11.10.2005 17:37:45 | |
---|
Sanonpa vain pari asiaa eikä pidä hermostua... 1. Täällä on myös palsta aloittelijoille 2. Hakua saa ja pitää käyttää 3. Testaa laitteita ennenkö ostat/tilaat mitään 4. Testaa erilaisia, eri tasoisia ja eri hintaisia soittimia äläkä kuuntele sitä yllyttävää kaveria siinä vieressä. Osta sellaiset vermeet millä miellytät OMIA korvia, käsiä, silmiä... 5. Jollet kauheasti kamoista tiedä, niin ota kaupoille mukaan joku kokeneempi kaveri/tuttu/puolituttu/tuntematon jolta saat vinkkejä ja neuvoja... ja vaikka tinkausapua. (aloittelijat-palstalta löytyy avustajia melkein kaupungista kuin kaupungista) 6. m.netissä saat nopeasti suosituksia ja se on kivaa kun siihen osaa suhtautua kriittisesti. Se että joku sanoo "tämä on paras" ei välttämättä tarkoita että se on myös sinulle se paras vaihtoehto. Suhtaudu siis kriittisesti lukemaasi. Myös tähän minun höpinään :) 7. Maalaisjärkeä mukaan, eli ei kannata ostaa kotosalle sitä käytettyä 100W putkinuppia ja alle 4x12" kaappia, vähempikin kun riittää kotioloihin. Tässä vielä minun suosituksia... - Kitaraksi esim. käytetty japanilainen Charvel tai Jackson... niillä taipuu moni musatyyli varsin asiallisesti ja hevit helkkarin hyvin. - Myös Ibanezin RG 5xx-sarjaiset ovat varsin loistavia pelejä. Japanissa tehtyjä ja laadukkaita hintaisekseen. - Uusista voisin suositella Yamahan Pacifica-sarjaa, Epiphonen Les Paul-malleja sekä Ibanezin RG/SZ/S-sarjaisia. - Vahvistimeksi mielestäni hyviä vaihtoehtoja ovat Hughes & Kettner Edition Blue 30, Roland Cube 30, Vox AD30 Valvetronix, Fender G-DEC ja miksei myös tuo Tech21 Trademark 30. "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
ostetaan tremolo-pedaali halvalla (esim. EHX Pulsar... saa olla kolhittu kunhan toimii) |
Kimmo72 11.10.2005 18:05:15 | |
---|
Sanonpa vain pari asiaa eikä pidä hermostua... 0.1. Otsikoi tarkemmin. 1. Täällä on myös palsta aloittelijoille 2. ... Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. "She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..."
-Kevin Moore |
McNulty 11.10.2005 18:09:54 | |
---|
0.1. Otsikoi tarkemmin. tämän unohdin jo kiihkossani päästä pätemään *megahymiö* "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
ostetaan tremolo-pedaali halvalla (esim. EHX Pulsar... saa olla kolhittu kunhan toimii) |
lxi 11.10.2005 18:18:27 (muokattu 11.10.2005 18:20:17) | |
---|
Kuka olisi viitseliäs ja kirjoittaisi perusteellisen "Aloittelijan opas kitaranhankintaan"-dokumentin niin ei tarvitsisi käydä samoja asioita läpi joka toinen päivä? EDIT: Tuontyyppisiä näemmä onkin jo useitakin... nyt niistä yksi perusteellinen kooste tänne FAQ:ksi niin päästään tästäkin. The fact that no one understands you doesn't make you an artist. | kuunneltua |
Kapane 11.10.2005 18:29:10 (muokattu 11.10.2005 18:30:55) | |
---|
Kuka olisi viitseliäs ja kirjoittaisi perusteellisen "Aloittelijan opas kitaranhankintaan"-dokumentin niin ei tarvitsisi käydä samoja asioita läpi joka toinen päivä? EDIT: Tuontyyppisiä näemmä onkin jo useitakin... nyt niistä yksi perusteellinen kooste tänne FAQ:ksi niin päästään tästäkin. Se on FAQ aloittelijoissa. Tai sit vois kirjoittaa sinne vain... OSTA IBANEZ RG321, BOSS DS-1 JA ROLAND CUBE 30 JA PIDÄ NULIKKA TURPAS KIINNI. |
J.RA 11.10.2005 20:38:30 | |
---|
Se on FAQ aloittelijoissa. Tai sit vois kirjoittaa sinne vain... OSTA IBANEZ RG321, BOSS DS-1 JA ROLAND CUBE 30 JA PIDÄ NULIKKA TURPAS KIINNI. Toi viimeinen kiteytti koko homman ytimen. Ehkä nämä keskustelut vain kuuluvat tänne. Tai sitten ei. Kaikista niistä ketkä vähänkin kauemmin on kitaraa soitellut nämä tuntuu tyhmiltä. Tyhmää on myös se että näitä syntyy kuin sieniä sateella. Miksi sitten ei lueta niitä vanhoja keskusteluja? Ehkä yksi syy on se että helposti koetaan että tapaus on niin uniikki ja ainutlaatuinen että vastausta ei saada muiden aloittamasta threadista irti. Kokeneesta nämä taas tuntuvat kaikki samanlaiselta. Aina etsitään jotakin suosikkibändin kitarasoundia 200€ vahvistimilla. Asiasta voi olla toki montaa mieltä. En tarkoita nyt nimenomaisesti tätä keskustelua vain tätä ryhmää yleensä että ei tarvitse suuttua :) -Sellasta se vaan on- |
fox 11.10.2005 21:02:37 | |
---|
Miksi sitten ei lueta niitä vanhoja keskusteluja? Ehkä yksi syy on se että helposti koetaan että tapaus on niin uniikki ja ainutlaatuinen että vastausta ei saada muiden aloittamasta threadista irti. Kokeneesta nämä taas tuntuvat kaikki samanlaiselta. Aina etsitään jotakin suosikkibändin kitarasoundia 200€ vahvistimilla. :) No toki onhan se ainutkertainen homma, eka "oma" sähkis ja vahvistin.. Mutta tosiaan, itse kannattaa se valinta tehdä, toki täältä saa hyviä vinkkejä. Ja kyllä (varmaankin) meidän "täytyy" vaan ymmärtäväisesti koittaa vastailla sen xxx:nnen kerran noihin samoihin juttuihin.. Toki minä odotin vähä jotain muuta tuon, luvalla sanoen huonon, otsikon perusteella.. Pacifica, eiks kukaan ole sitä tarjonnu?
|
Quu 11.10.2005 21:23:48 | |
---|
Tyhmää on myös se että näitä syntyy kuin sieniä sateella. Ja vielä tyhmempää on se, että nämä eivät kuole kuten kärpäset kesällä ;) (Oma sanonta jos joku ei tiennyt... Just äsken kehitin.) juki68: Pro keyboard-ukot tunnistaa siitä, että niillä vasen käsi raapii enemmän persettä kuin osuu koskettimistolle. |
rosberg 12.10.2005 10:52:25 | |
---|
musta ois kiva kuitenkin olla kaikille kiva. loppuu keinot kesken jos joku on oikeasti paskapää. se että on newbie ja haluaa tietää pro-jätkiltä niin sehän on vaan hyvä. nim. nulikka-27v keep on truckin! |
fox 12.10.2005 10:58:57 | |
---|
musta ois kiva kuitenkin olla kaikille kiva. loppuu keinot kesken jos joku on oikeasti paskapää. se että on newbie ja haluaa tietää pro-jätkiltä niin sehän on vaan hyvä. nim. nulikka-27v Totta kai, ja niinku sanoin, sitä on "niin täpinöissään" monesti, et ei siin mitään FAQja lueta.. 8) |
Kapane 12.10.2005 11:30:35 | |
---|
Totta kai, ja niinku sanoin, sitä on "niin täpinöissään" monesti, et ei siin mitään FAQja lueta.. 8) Totta, tänne pitäis laittaa joku kirjoitus banni uudelle nickille aina viikoksi, niin tulee niidenkin luettua näitä enemmän. |
Jormaz 12.10.2005 11:40:11 | |
---|
Ja mitä aiheita tänne jäisi jos tämmöset aloittelijan kamainhankintaketjut kiellettäisiin? Keskustelupalsta on sitä varten että sitä voi käyttää jos tuntee tarvetta keskusteluun, kyllähän sitä tietoa netissä muuten on ihan riittävästi. In Goth We Trust! The 666 Club #4
Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta |
JuSu 12.10.2005 15:58:36 | |
---|
musta ois kiva kuitenkin olla kaikille kiva. loppuu keinot kesken jos joku on oikeasti paskapää. se että on newbie ja haluaa tietää pro-jätkiltä niin sehän on vaan hyvä. nim. nulikka-27v Täytyy kyllä olla ruusbärin kanssa samaa mieltä. Kitarakamapalstalla on tällä hetkellä havaittavissa aika kusipäistä meininkiä. Kun nämä newbiet ja nuoremmat harrastajat kysyvät tietämättömyyttään ja ymmärtämättömyyttään hupsuja, niin sitten siellä wanna-be-pro-"muusikot" tiuskii ja v*ttuilee sen sijaan, että rauhallisesti kysellään lisää tarpeellista infoa tai asiallisesti neuvottaisiin, miten kannattaa kysymys asetella, jotta siihen voi paremmin vastata. Monesti ihan asiallinen vastaus on toki neuvoa käyttämään hakua tai siirtymään aloittelijat -palstalle, mutta senkin voi sanoa ystävällisesti. Tuosta vaan helposti tulee sellainen mielikuva, että täällä ei uusia, nuoria harrastajia kaivata, vaan haluamme täällä keskustella omassa pilvilinnassamme ikuisesti siitä, tuleeko soundi sormista vai kamoista. Menkää itseenne (juu, minä menen myös... en teihin, vaan itseeni...) ja miettikää, kuinka paljon itse ymmärsitte kitaroista ja oheisvehkeistä harrastuksenne alkuvaiheessa. Peace, JuSu I'm afraid of the candle but live for the flame. |
J.Hollström 12.10.2005 16:05:38 (muokattu 12.10.2005 16:05:48) | |
---|
Ja aika hätäseen lyödään lukkoa peliin. Tänäänkin joku onneton kysyi tuolla soittopuolella jostain nopeusjutusta. 3 vastausta ehti saamaan ja lukko pamahti. Ei varmaan raukka tiennyt sohaisevansa kepillä muurahaispesää. Minun mielestä siitä olisi voinut tulla ihan asiallinen keskustelu ilman että jotkut alkaa heti perseilemään ja näsäviisailemaan. |
McNulty 12.10.2005 16:17:51 (muokattu 12.10.2005 16:21:21) | |
---|
Täytyy kyllä olla ruusbärin kanssa samaa mieltä. Olen miekin, ja kyllä yleensä autankin jos vain jaksan näppäillä. Meikäläinen juttelee skeboista ja kamoista ihan mielellään kyllä... vaikka useampaan kertaankin :) Kitarakamapalstalla on tällä hetkellä havaittavissa aika kusipäistä meininkiä. Kun nämä newbiet ja nuoremmat harrastajat kysyvät tietämättömyyttään ja ymmärtämättömyyttään hupsuja, niin sitten siellä wanna-be-pro-"muusikot" tiuskii ja v*ttuilee sen sijaan, että rauhallisesti kysellään lisää tarpeellista infoa tai asiallisesti neuvottaisiin, miten kannattaa kysymys asetella, jotta siihen voi paremmin vastata. Toki... se on sama vähän kaikessa. Meeppä kyseleen tietämättömänä jotain joltain jenkkiautoja harrastavalta niin kyllä sieltäkin tulee EvilEye-katse. Asialliset huomautukset ovat asia erikseen mutta sellainen turha vääntö ja jankkaus on pärsheesthä. Eriäviä mielipiteitä saa ja pitää tuoda ilmi, mutta niille olisi hyvä olla perustelut mukana. Omat mielipiteet eivät kuitenkaan ole perusteluja jos ajatellaan puolueetonta meininkiä. Eli, jos sanoo että "tämä on parempi kuin tuo mitä itse kattelit", niin tulisi väittämä myös perustella jollain. Mielellään faktoilla. Monesti ihan asiallinen vastaus on toki neuvoa käyttämään hakua tai siirtymään aloittelijat -palstalle, mutta senkin voi sanoa ystävällisesti. Jep jep... ja yleensä jos joku tekee virheen niin siitä pitää nälviä myöskin. Parasta on se kun kirjoittaa "Seymore Duncen" ja katsoo mihin se johtaa. Tuosta vaan helposti tulee sellainen mielikuva, että täällä ei uusia, nuoria harrastajia kaivata, vaan haluamme täällä keskustella omassa pilvilinnassamme ikuisesti siitä, tuleeko soundi sormista vai kamoista. Ehkä tässä on se, että nykyään aloittelijat eivät jaksa nähdä itse vaivaa tuon tiedon ettimiseen vaan odotellaan sitä että eteen tuodaan rätinki valmiina kulta-astioissa ja huomenna ollaan Steve Vai. Eihän se välttämättä ole totta laisinkaan, mutta joskus itselleni tulee aloittelijoista vähän sellainen fiilis ettei ne edes HALUA itse etsiä ratkaisua vaan menevät siitä mistä aita on matalin. Itse ainakin opin skeboista paljon lukemalla Suurta Kitarakirjaa ja paria soitinrakennusopasta nuorempana. Selvitin itselleni kuinka kitara toimii... Menkää itseenne (juu, minä menen myös... en teihin, vaan itseeni...) ja miettikää, kuinka paljon itse ymmärsitte kitaroista ja oheisvehkeistä harrastuksenne alkuvaiheessa. Tuskin paljoakaan, mutta silloin ei ollut mitään intterwebbejä tai mitään tab-centraleita. Korvakuulolta joutui opiskelemaan tai sitten kirjastosta lainasi alan kirjallisuutta... esim. Suuri Kitarakirja ja joitakin nuotteja mitä oli. Muistan itsekin kun pyöräilin soitinkauppaan yli 7km/suunta vain kysymään miten joku hammer-on ja pull-off soitetaan :) Sain toki vastauksen kysymykseeni vaikkakin samalla liudan nenänvartta pitkin tulevia katseita. Oma-aloitteisuutta painottaisinkin, eli aluksi näkee itse vähän vaivaa opetella, selvitellä juitsuja ja sen jälkeen sitten kartuttaa tietoaan täällä meitin wannabe-pro alueella :) Ei taloakaan voi rakentaa jollei perusta ole kunnossa, nih! Peace, JuSu Rauhaa sinnekin... täällä kyl pyritään ystävälliseen palveluun, vaikkakaan se ei aina onnistu. Yritetään kuitennii. "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
fox 12.10.2005 18:59:31 | |
---|
Ei taloakaan voi rakentaa jollei perusta ole kunnossa, nih! - Rauhaa sinnekin... täällä kyl pyritään ystävälliseen palveluun, vaikkakaan se ei aina onnistu. Yritetään kuitennii. Kyllä tää kuitenkin on oikeen "kiltti" foorumi, on toisenlaisiakin, vallankin jotkut spesiaali-foorumit tuolla isossa maailmassa.. =) Toki täälläkin joskus tuohon törmää, että joku on esittäny kysymyksen ja takasin tulee "juupas eipäs, vaarin housut" -vastauksia.. Itse oon ainakin yrittäny kovin kiltisti vastailla, toki kukaan ei oo enkeli 24/7 ja noihin valintajuttuihin en niin kovin oo ihastunut..siis niissä kovin kauheesti sanomaan, mikä just olis "paras" kun ei sitä oikeen pysty lausumaan. Silloin tällöin toki tulee "tiettyjä fiiliksiä" kun kahden viikon periodilla tulee ihan samoja kysymyksiä.. Toki niihinkin täytys nätisti vastata, ei vaan ihan aina jaksa, joten vastaamatta jää. Hintakysymykset on kanssa hankalia, paras olis liikkeistä kysyä.. Pidetään foorumi kivana, jes!! 8) |
SirElwood 12.10.2005 19:18:16 (muokattu 12.10.2005 19:20:33) | |
---|
Ehkä tässä on se, että nykyään aloittelijat eivät jaksa nähdä itse vaivaa tuon tiedon ettimiseen vaan odotellaan sitä että eteen tuodaan rätinki valmiina kulta-astioissa ja huomenna ollaan Steve Vai. Eihän se välttämättä ole totta laisinkaan, mutta joskus itselleni tulee aloittelijoista vähän sellainen fiilis ettei ne edes HALUA itse etsiä ratkaisua vaan menevät siitä mistä aita on matalin. Tähän olen itsekin kiinnittänyt huomiota. Oikeasti, ei ole kysymystä johon google/m.net haku ei löydä vastausta. Kaikenlisäksi nykyään se vastaus löytyy usein vielä suomeksi. Etenkin näihin kitara-aiheisiin peruskysymyksiin. Avainsanat ovat "oma-aloitteinen tiedonhaku". Ennen se tieto haettiin vaikka sieltä soitinkaupasta/kirjastosta yms, nykyään se haku tehdään sitten netistä. Oikeasti, ei ole helpompaa hommaa. Uudessa m.net haussa on jo 1 051 168 kirjoitusta (12.10.2005 kello 19:13), ja luku päivittyy aina kun hakua käyttää. Eli käyttäkää sitä. Ja niinkuin fox sanoi, tämä foorumi on sieltä ystävällisestä päästä. Jokaisessa yhteisössä, niin netissä kuin oikeassakin elämässä on säännöt, myös täällä. Niiden lukeminen ja foorumiin (yhteisöön) tutustuminen kannattaa tehdä huolella. Silloin saa asiallisia vastauksia, ja hyvän mielen. Sekä kysyjä että vastaaja. piis&love -teppo- |