Aihe: Vahvistin metallipitoisen mölyn tuottamiseen
1 2
*METAL*
03.10.2005 23:53:29 (muokattu 14.10.2005 01:23:20)
Eli uuden vahvistimen hankinta olisi edessä, hintaluokka jotain 200-400 euroa.
Vahvistin tulee olemaan vain ja ainoastaan kotikäytössä.

Musiikkimakuni on kaikkea Hardrockista Blackmetalliin ja brutaaliin Deathmetallin, eli lienee sanomattakin selvää, että hyvät ja monipuoliset säröt on mulle se tärkein juttu, mutta eipä hyvistä cleaneistäkään haittaa ole.

Suositteluja otetaan mielellään vastaan.

Ai niin, meinasi unohtua:
Jos vielä viitsisitte mainita suosittelujenne lisäksi liikkeen pääkaupunkiseudulla, joka myy kyseistä laitetta.
oiva tumpeloinen
04.10.2005 01:57:55
Eli uuden vahvistimen hankinta olisi edessä, hintaluokka jotain 200-400 euroa.
Vahvistin tulee olemaan vain ja ainoastaan kotikäytössä.

Musiikkimakuni on kaikkea Hardrockista Blackmetalliin ja brutaaliin Deathmetallin, eli lienee sanomattakin selvää, että hyvät ja monipuoliset säröt on mulle se tärkein juttu, mutta eipä hyvistä cleaneistäkään haittaa ole.

Itselläni tällähetkellä suurimpia mielenkiinnon kohteita ovat:
Line 6 30W Spider II, Vox AD30VT ja Tech 21 TM10 tai TM30.
Mielipiteitä näiden laitteiden soveltuvuudesta tuon tyyliseen möykkään ja saa myös suositella muitakin laitteita.

Jos vielä viitsisitte mainita suosittelujenne lisäksi liikkeen pääkaupunkiseudulla, joka myy kyseistä laitetta.

Noista vaihtoehdoista on aika huono valita. Mutta jos jotain pitää suositella, niin jompi kumpi tech. Se vaan tarvitsee lisäsuristimen kaveriksi. itsestään niistä ei kuolonmetalliin asti särinöitä lähde.

Voxista tosin mulla ei ole kokemuksia lisäpöristinten kanssa. Yksinään se sopii paremmin kevyempään rockiin, siitä ei omat pörinät rankkaan riitä. Ihan mukavan kuuloinen kone muuten näin suht nopealla testillä (tätä ei siis ole ollut treenikämpällä, vaan kokeilut on suoritettu liikkeessä).

Toi Spider on taas sitten ihan eri kone, kuin nuo muut. Kivoja lelusoundeja siitä saa, mutta jonkin järkevän äänen tuottaminen pitkän päälle on aika mahdottomuus sillä. Omakokemus siitä oli aluksi positiivinen, siitä sai yllättävän helposti jonkin kuuloisen sillisalaatin aikaiseksi. Huono puoli siinä oli se, että pidemmälläkään ruuvauksella ne soundit ei siitä parantunut. Tämä oli tosin se isompi 2x12" kone, tiedä sitten tuosta pienemmästä.....

Tekkejä on ainakin ollut Musamaailmassa, ja noita muita DLX:ssä.
mikko1
04.10.2005 08:33:08
Noista vaihtoehdoista on aika huono valita. Mutta jos jotain pitää suositella, niin jompi kumpi tech. Se vaan tarvitsee lisäsuristimen kaveriksi. itsestään niistä ei kuolonmetalliin asti särinöitä lähde.

Juu, itsekin sain tuon huomata kun kesällä tollasen Tech TM30:n ostin. Muuten loistava vahvari, mutta death metal-soundia siitä ei oikeen saa haettua. Kysynkin nyt, että mikä olisi hyvä säröpedaali tuollaiseen musaan tämän vahvarin kanssa?
*METAL*
04.10.2005 14:55:51
Niin siis, saa niitä paremmin minun käyttötarkoitukseen sopiviakin laitteita suositella.
mixu1
04.10.2005 15:07:35

Itselläni tällähetkellä suurimpia mielenkiinnon kohteita ovat:
Line 6 30W Spider II, Vox AD30VT ja Tech 21 TM10 tai TM30.
Mielipiteitä näiden laitteiden soveltuvuudesta tuon tyyliseen möykkään ja saa myös suositella muitakin laitteita.

En noista muista mitään tiedä, mutta omat kokemukseni Spiderista ei tommoseen hard-rockkiin ole häävit. Se oli tietysti vain kotivahvarina, mutta en saanut siittä kyllä minkäänlaisia säröjä ruuvattua edes kotitarpeisiin.
"Aikaansa seuraava tulee aina ajan perässä"
TheWickerMan
04.10.2005 16:00:23
Niin siis, saa niitä paremmin minun käyttötarkoitukseen sopiviakin laitteita suositella.

Mites noi Laney TF-sarjalaiset? Niistä pitäs säröjä lähteä.
Drink, Drank, Punk
Ze Kink
04.10.2005 16:04:06 (muokattu 04.10.2005 16:07:05)
Tech Trademarkit ovat todella kovia vehkeitä. Suosittelen. Hyvin toimii rankemmassakin mättömetallissa ja myös jazzissa ja bluesissa, jos sattuu päässä napsahtamaan :)

Juu, itsekin sain tuon huomata kun kesällä tollasen Tech TM30:n ostin. Muuten loistava vahvari, mutta death metal-soundia siitä ei oikeen saa haettua. Kysynkin nyt, että mikä olisi hyvä säröpedaali tuollaiseen musaan tämän vahvarin kanssa?

Itse ainakin sain. Testasin tosin Esp Ltd:n aktiivimikeillä varustetulla (baritoni)7-kielisellä Stephen Carpenter -mallilla, joten nuo Emg:t saattoi kyllä vaikuttaa. Jäi kyllä erittäin hyvä maku tuosta kombosta, tässä juuri mietin, että pitäisikö seuraavana kitarakamaostoksena ostaa Tm10 vai Pod Xt.
[KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
[KTR-] sit bändi ois ihan :---D
Boltsa
04.10.2005 16:10:10 (muokattu 04.10.2005 16:10:51)
Entäs Randallit? Hyviä juuri metalliin IMHO.
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-178988.html
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-182838.html
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-179179.html
Näitä saa Suomestakin. Tosta ekasta putkivehkeestä ei ole omaa kokemusta mutta noista kahdesta muusta on. Niistä löytyi todella hyvä soundi, varsinkin kun katsoo hintaa ja sitä että on transistori.

EDIT: jaa niin se oli kotikäyttöön.. no noilla pääsee keikallekkin jos tarvetta :)
Boltsa
reali
04.10.2005 18:50:09
Spiderilla oon huomannu, että se kaiutin ei kai toista hirveän korkealle taajuudelle (?). Esim. pinch harmonic ei oikein luonnistu ja sellaista kivaa soundia ei saa e 12-19 väleistä... Kiva se on kotisoittoon ja jos hankit jonkun erillisen pedaalin tohon, niin kivat soundit ja toi spideri pärjää ihan hyvin jo rumpujenkin kanssa. Mutta suosittelen kuitenkin jotain muuta vaihtoehtoa.
Kiehtovaa.
MikkoPaskavasara
04.10.2005 19:29:31

Se on enemmän kitaran mikeistä ja vahvistimesta kiinni, irtoavatko pinchit. Itse elementillä ei ole loppujen lopuksi kauheasti vaikutusta.
Sex, drugs, rock n' roll and rubber chickens!
Ze Kink
04.10.2005 19:44:55 (muokattu 04.10.2005 22:12:58)
E: väärinkäsitys, poistan.
[KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
MikkoPaskavasara
04.10.2005 19:56:03

Hmm, olen soittanut kitaravahvarilla bassokaapin läpi ja ihan hyvin vinkui pinchit? Varmaan elementin herkkyys vaikuttaa asiaan, mutta jos kitaran mikki on heikkotehoinen niin ei se pinchiä kuule saati vahvistin vahvista kun ei ole mitään vahvistettavaa.
Sex, drugs, rock n' roll and rubber chickens!
Ze Kink
04.10.2005 22:12:46
Hmm, olen soittanut kitaravahvarilla bassokaapin läpi ja ihan hyvin vinkui pinchit? Varmaan elementin herkkyys vaikuttaa asiaan, mutta jos kitaran mikki on heikkotehoinen niin ei se pinchiä kuule saati vahvistin vahvista kun ei ole mitään vahvistettavaa.

Aa hups, luin jotain omiani, että elementti ei vaikuttaisi saundiin. Poistan tuon...
*METAL*
05.10.2005 01:06:21
esp-emakko
05.10.2005 10:02:21 (muokattu 07.10.2005 10:37:17)
Se vaan tarvitsee lisäsuristimen kaveriksi. itsestään niistä ei kuolonmetalliin asti särinöitä lähde.

Tech Trademarkit ovat todella kovia vehkeitä. Suosittelen. Hyvin toimii rankemmassakin mättömetallissa ja myös jazzissa ja bluesissa, jos sattuu päässä napsahtamaan :)

Kysyisin aivan samaa. Mulla on TM60 ja oon todella tyytyväinen, mutta pitäis vielä saada lisää sitä meininkiä siihen. SPEDU MULLE, MIKÄ?
Kitaraton elämä on turhuuden huipentuma.
Crackis
06.10.2005 15:28:57
Pikkuvahvistimissa on valitettavan rajoitettu tarjonta jos aletaan "hevikoneista" puhua.

Tosiaan nuo trademarkit ovat hyväsoundisia pelejä, mutta se aivan pahin norjabläck ei kyllä tahdo taipua pelkällä vahvistimella. Jostain syystä oon tykästyny noiden brittisäröön. 30 Trademark olisi siinä mielessä hyvä valinta että sillä vetää jo pieniä treenejä lisäkaapin kanssa, keikoille tuo taas olisi juuri sopivan kokoinen laitos, jos kitara mikitetään. Plussana voisi sanoa ettei näissä ole mitään hirveitä valikkoviidakkoja yms. digihirmujen ihanuuksia.

Tuolla 400€ saisi myös vaikka Randallin combon, jolla taittuu tuo säröpuoli nimenomaan aika mukavasti. Näissä vain on todella tunnistettava ominaissoundi, josta toiset tykkää ja jota toiset vihaa. Elikkäs jos iso koko ja tehoreservi ei haittaa, etkä ole hakemassa mitään pyöreänpehmeää särömaailmaa niin RG-75 kannattaa käydä testaamassa. Ja tällä vetää sitten jo treeneissäkin melko kovalla volumella.

Mallintavissa on taas omat hyvät puolensa. On paljon laidasta laitaan mallinnoksia, yleensä perusefektit mukana ja linjalähtö. Kokemus on vain osoittanut sen, että kotona ja nauhotellessa käteviä, mutta treeniksen puolella tahtoo jostakin syystä tökkiä. Nykysin taitaa saada Flextone II jo ihan kohtuuhintaan käytettynä, joten siinä olisi ison 6 vaihtoehto tuliterälle ja karsitummalle Spiderille.
mathias
06.10.2005 16:00:35
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-178988.html

Onko kellään kokemusta tästä Randallin vahvistimesta? Ilmeisesti täysputkivehje. Säröpuolen pitäisi kai olla kunnossa, Randall kun on.
EnemyAce
06.10.2005 16:04:01 (muokattu 06.10.2005 16:06:29)
Musaliikkeessä kokeilin Behringerin GX110 vahvaria. 30W peli, kaksi kanavaa puhdas ja särö, effektejä jos jonkilaisia (tais olla eri kaikuja ainakin parikymmentä), mukaan tulee jalka kytkimet.

Jakovilla kokeilin sitä ja ihan kivat murinat siitä sai aikaiseksi, mutta en tiedä sitten death-mätölle. Hard rockia ja metallia sillä voi hyvin soitella kotona. 170€ se kauppias sitä oli myymässä.

E: Niin ja jotain Line 6sen vahvaria se kanssa siinä mainosti. Mitä se soitti Ibanezilla niin ihan mukavasti pelitti, tosin mallia en muista kun mielenkiinto lopahti hintaan.
TheWickerMan
06.10.2005 16:10:19
MG on vitun paska älä edes ajattele semmosia. Luukutat useesti vähänki kovempaa ni menee paskaks. Sama juttu kävi kahdelle nuorisotilan vaffarille.
Drink, Drank, Punk
TheWickerMan
06.10.2005 16:12:33
Musaliikkeessä kokeilin Behringerin GX110 vahvaria. 30W peli, kaksi kanavaa puhdas ja särö, effektejä jos jonkilaisia (tais olla eri kaikuja ainakin parikymmentä), mukaan tulee jalka kytkimet.

Jakovilla kokeilin sitä ja ihan kivat murinat siitä sai aikaiseksi, mutta en tiedä sitten death-mätölle. Hard rockia ja metallia sillä voi hyvin soitella kotona. 170€ se kauppias sitä oli myymässä..

Osta ton kanssa Ibanez SM7! Pistät vaffarista kliinin ja otat boxista säröt. Toimii. Vaikka Fireballi on mulla tulossa taloon, niin en tosta mun yhdistelmästä taho luopua. Saa olla kotivahvistimena.
Drink, Drank, Punk
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)