T.K. 15.10.2005 11:56:02 | |
---|
Tarkoitus olis parannella hieman Highway-sarjan teleä.Soitin on muuten OK.,mutta tallamikki on mielestäni liian ohut soundinen ja ehkä vähän kirkuva.Jos jollain ois näistä kokemusta ,olisin vinkeistä kiitollinen.Miten esim.jos siihen laittais esim. jonkun duncanin humpparin,niin miten se toimii yksikelaisen kaulamikin kanssa,kytkin keskiasennossa.Oiskohan tän mallin kohdalla juuri säästetty ton soolomikin kohdalla.Kaulamikistä en kyllä löydä mitään vikaa.Soittelen sitä pienen Tech 21 tm30:n kautta aivan mahtava peli muuten. |
McNulty 15.10.2005 12:55:22 | |
---|
Seymour Duncan STL-3 Quarter Pound! Se on kaikkea muuta kuin "ohut"... tosin se saattaa olla monelle Teletapille jo liian räyhäkäs rock-mikki. STL-2 Hot Lead voisi olla kanssa passeli Telen tallaan. Jos haluaa puolitettavan tallamikin Teleen niin Duncanin Little '59 vois olla kova sana myöskin. DiMarziolta Super Distortion T tai ToneZone T voisivat olla passeleita vaihtoehtoja. Niissä kun on korostettu Mid ja Bass osastoa ja Trebleä leikattu. Marzion TechTalkin mukaan mikkien yläpää on pehmeämpi mihin Telessä on totuttu. "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
ostetaan tremolo-pedaali halvalla (esim. EHX Pulsar... saa olla kolhittu kunhan toimii) |
Ziggy Bubba 15.10.2005 13:24:38 | |
---|
Mulla oli aikoinaan Telessäni Duncanin Lil '59. Oikein hyvä mikki joka toi reilun annoksen lisää potkua kitaraan. Jos haluaa vielä enemmän räyhää, tuo Hot Rails voisi olla aika passeli. www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet! |
Country Larry 15.10.2005 20:24:19 (muokattu 15.10.2005 21:03:26) | |
---|
Riippuu varmaan minkälaista musiikkia soittaa, mutta mun kokemuksen mukaan parhaat Tele-mikit on Jason Lollarin käsinkäämityt mikit. Pesee ainakin Seymour Duncanin perusmallit (Antiquityjä en ole testannut) ja varsinkin Fenderin omat. Parasta niissä on vahva perussoundi ja äärettömän hyvä balanssi kaula- ja tallamikin välillä. Malleja on kaksi, T Vintage, joka on kirkkaampi ja T Special, joka on tehokkaampi. www.lollarguitars.com Kun rullaa tonea tallamikistä vähän kiinni, saa aika uskottavan P-90 soundin. Kiva bonus! Vaihdetaan vähän käytetty pleku toimivaan sinkkukeskiöön. Ei renkaanpotkijoille. |
Lilli 15.10.2005 20:51:46 | |
---|
Tarkoitus olis parannella hieman Highway-sarjan teleä.Soitin on muuten OK.,mutta tallamikki on mielestäni liian ohut soundinen ja ehkä vähän kirkuva.Jos jollain ois näistä kokemusta ,olisin vinkeistä kiitollinen.Miten esim.jos siihen laittais esim. jonkun duncanin humpparin,niin miten se toimii yksikelaisen kaulamikin kanssa,kytkin keskiasennossa.Oiskohan tän mallin kohdalla juuri säästetty ton soolomikin kohdalla.Kaulamikistä en kyllä löydä mitään vikaa.Soittelen sitä pienen Tech 21 tm30:n kautta aivan mahtava peli muuten. Tässä vaiheessa on hiukan liian aikaista mitään varsinaista elämää suurempaa vaihtoehtoa antaa, mutta omaan Teleeni on tulossa kaulaan Gibsonin P-100:n ja tallaan Lundgrenin tosi hot mikki. Kaulamikki ohjataan tone-potikan ohi koska se ei tarvitse ylimääräistä tummennusta soundiin, ja Lunkreeni normaalisti tonen kautta. Näin mikinvaihto kesken soiton onnistuu pelkällä volumen säädöllä sopivaksi. - Konstruktio on vielä luthier Taneli Koivistolla modifioitavana, mutta kommentteja laitan kun käsiini saan. 'Tärkeintä on dägä-dägä!' - MAN |
Country Larry 15.10.2005 21:07:08 (muokattu 15.10.2005 21:10:05) | |
---|
Kaulamikki ohjataan tone-potikan ohi koska se ei tarvitse ylimääräistä tummennusta soundiin, ja Lunkreeni normaalisti tonen kautta. Tää on ihan kunkku-modi, jos ei välttämättä halua sitä etumikin jazz-soundia. Balanssin säätäminen helpottuu ratkaisevasti. Näin mikinvaihto kesken soiton onnistuu pelkällä volumen säädöllä sopivaksi. Olen maalta, en ymmärrä. Siis kai mikki vaihtuu kuitenkin mikkikytkimestä? Mites muuten toi Highway 1 tele, ootko tykänny? Speksit on musta ainakin paperilla aika kohillaan, vaihtaisin ehkä vaan tallapalat messinkisiksi ja ehkä luusatulan. Ja sitten ehkä noi mikit. Vaihdetaan vähän käytetty pleku toimivaan sinkkukeskiöön. Ei renkaanpotkijoille. |
T.K. 15.10.2005 23:30:55 | |
---|
No tosta hw.telestä sanoisin, että siinä on edullisesti se jenkkiskitan soundi :se tietty täsmällisyys ja harmonia äänensävyssä akustisesti,se ei petä.Vertasin sitä samaan aikaan mex.classic teleen,ilman styrkkaria.Ja kyllähän se paremmin soi kuin teguila taustainen veljensä.Se miksi hinta on hw:ssä halpa johtuu pintakäsittelystä,ohut himmeä lakkakerros.En mielelläni ala hieromaan noiden mikkien kanssa,mutta tallamikki voisi olla parempi.Kaulamikki ja kielisatula aivan ok.Body on liimattu niin ovelasti et siitä ei ota selvää onko 2,3,vai jopa4:stä palasta.(vaikka on sunburst).3 tai 4 se kyllä on.Body on leppää ja kaula yhdestä palasta vaahteraa.Nauhat suoraan kiinni,ei erillistä otelautaa.Joo,kyllähän se soi hyvin.En sitten tiedä lopulta,pitäiskö ne soolot telellä vetää sittenkin siinä keskiasennossa.Oli rajoitettu budjetti kesällä kun ton hommasin(saksasta tilasin),muuten varmaan olisin ottanut american deluxe ash mallin. |
Country Larry 16.10.2005 01:40:38 | |
---|
Mä olin kanssa aluksi sitä mieltä, että en rupea mikkejä vaihtamaan, mutta sitten onnistuin rikkomaan alkuperäisen kaulamikin korjauskelvottomaksi (käämilanka poikki) ja paikallisessa kaupassa suosittelivat Lollareita. Ero oli ihan järjetön ja näin jälkikäteen oon ollut ihan tyyttis että onnistuin poikkaisemaan sen käämin. Fenkun stankkumikit on aika pliisuja ja hyviä vaihtiksia on varmaan kyllä muitakin. Lindy Fralineja mulla ei ole itselläni ollut ja oon kuullut vähän ristiriitaisia juttuja niistä, mutta kyllä nekin on varmasti ihan hyviä. Mikkien hankkimisessa on vaan se veemäinen puoli, että niiden kokeileminen on tosi hankalaa, joutuu loppujen lopuksi luottamaan ihan intuitioon. Mutta on kai hyvä tehdä itselleen selväksi että mitä hakee, modernia megasäröä vai kirkasta/lämmintä vintagea. Ja kuinka paljon on valmis maksamaan. Siitä ne vaihtoehdot sitten pikkuhiljaa selkiytyy. Viestitä ihmeessä että mihin sitten päädyit! Vaihdetaan vähän käytetty pleku toimivaan sinkkukeskiöön. Ei renkaanpotkijoille. |
Lilli 16.10.2005 08:01:50 | |
---|
Olen maalta, en ymmärrä. Siis kai mikki vaihtuu kuitenkin mikkikytkimestä? Kyllä siinä tarvitaan mikinvaihdintakin, täytyy myöntää. Ajatuksena oli, että kun mikkiä vaihtaa, on soundi mikkien kesken 'balanssissa'. ...mutta kun ei tuo ajatus näin saunan jälkeen oikein saavuta järjellistä ilmiasua. 'Tärkeintä on dägä-dägä!' - MAN |