cd10 18.10.2005 18:33:36 | |
---|
Mitäköhän käytännön eroa soitettavuudessa ja soinniltaan noissa kitaroissa mahtaa olla? Espissä kait emg:n akktiivi mikit ja mitenkähän ne taas eroaa tokain mikeistä? Mikähän noista kannattaa valita ku pitäis vielä löytyä lämpimät hyvin soivat cleanit, blues soundit mut vähemmän oikein raskasta heviä. |
Jannipaali 18.10.2005 18:35:35 | |
---|
Mitäköhän käytännön eroa soitettavuudessa ja soinniltaan noissa kitaroissa mahtaa olla? Espissä kait emg:n akktiivi mikit ja mitenkähän ne taas eroaa tokain mikeistä? Mikähän noista kannattaa valita ku pitäis vielä löytyä lämpimät hyvin soivat cleanit, blues soundit mut vähemmän oikein raskasta heviä. Esp/LtD EC 1000 ja Duncaneilla. Siinä olis, torilla tais olla tuo myytävänä. |
Ze Kink 18.10.2005 18:39:03 | |
---|
Itse kyllä ottaisin Tokain molempia testanneena, mutta en tiedä mistä itse diggaat. Käy Musamaailmassa vertailemassa. [KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
[KTR-] sit bändi ois ihan :---D |
LaXu 18.10.2005 18:42:27 | |
---|
ESP:ssa on myös ohuempi runko ja 24 nauhaa. Noista jo tulee soundieroa, mikkien ohella tietysti. Kuvauksesi perusteella ottaisin Tokain. |
jarkki 18.10.2005 19:58:49 | |
---|
Itse molemmat omistaneena ottaisin ESP/LTD 1000:n ja ei aktiivimikeillä vaan duncaneilla. Tokain mikit ei oikeen säväyttänyt ja soittotatsi meikäläisen lapaseen oli espissä parempi . Espin clean on mielestäni heleämpi ( kaulassa duncan 59 vs paf ) kun taas Tokain vähän kova ja eloton. Muotoilu/paino mielestäni espissä parempi mutta onko espissä sitä les paul saundia ... se sun täytyy kokeilla itse. Tokai on paremman näköinen (perinteinen ). Jumbo nauhat ja synteettinen earvana satula sopii meikäläiselle paremmin kuin medium ja muovi? vastaavat. Omani viimeistelyissä oli myös eroja ... esim. Tokain satulan urat oli viilattu liian alas, jolloin kielet (paksut) rämisivät ikävästi vapaina ja vireonglmia esiintyi myös. Sanoisin lopuksi että jos ei ole aikaisemmin omistanut les paul tyyppistä kitaraa niin espi vois olla kokeilun arvoinen ... mutta jos haluaa ehdottomasti sen perinteisen näköisen ja ehkä saundisenkin niin Tokai, johon vaihtamalla esim. mikit saa varmasti hyvin soivan les paulin. Hintaa vaan tulee Tokaille aika paljon lisää kun se myydään vielä ilman laukkua .... ilman laukkua tulee myös esp/ltd. |
JR 18.10.2005 20:36:56 | |
---|
Kuvauksen perusteella Tokai Lc-80. Jos kaipaat les paul soundia niin hvyiä kopioita ovat (lc:t custom mallin kopioita, mulla lc-65 ja aito lp custom ja molemmat ihan suht ok keppejä). LTD kitaroita ei muuten mun mielestä kannata sekoittaa ESPiin mitenkään :) Valmistusmetodit, osat ja laadun tarkkailu on eri konseptilla tehty. Eri puut, eri osat ja huom: eri työvoima. Indonesia ja korea on LTD. ESPit tehdään japsin tehtaalla. Ihan suht ok:lta tuo esp ltd 1000 tuntui kädessä, mutta eclipseen verrattuna aika ritsa. Mutta testaa. Milk can hurt you |
cd10 18.10.2005 22:48:28 | |
---|
Kyllähän noita testailis mutta ku musamaailmaan on 220 km ja esim tota ltd:tä vaan yks varastossa siellä. No eihän tässä kiirettä ku aamuun mennessä selkiäis, tokaista on joku ihme BBE versio siellä myös vaihtoehtona |