J.RA 17.10.2005 21:02:59 | |
---|
Miten noiden putkien kestävyys on kylmyyttä vastaan? Mulla kävi vähän hasardi ja jäi yksi pari Mesan pääteputkia ulos kahdeksi päiväksi(älkää kysykö miksi ;) ja nyt mietinkin että onkohan nuo vielä käyttökelpoiset vai meneekö ne tuollaisesta piloille? -Sellasta se vaan on- |
Arcane 17.10.2005 21:05:29 | |
---|
Minä oon kanssa miettiny, että missä lämpötilassa putkivahvistimella olisi optimaalista soitella... Kuka tietää? Kalamies #31 >-)))> THV-klubi #37 |
J.RA 17.10.2005 21:08:41 | |
---|
optimaalista soitella Eiköhän ne ihan huonelämpötilaan ole suunniteltu... -Sellasta se vaan on- |
SirElwood 17.10.2005 21:15:30 (muokattu 17.10.2005 21:18:59) | |
---|
ja nyt mietinkin että onkohan nuo vielä käyttökelpoiset vai meneekö ne tuollaisesta piloille? Ei ne kovin helposti piloille mene pelkästä kylmyydestä. Onhan putkiä käytetty jos jonkinlaisissa sovelluksissa jo sen satavuotta. Sekä sisällä että ulkona. Kesät ja talvet. Minä oon kanssa miettiny, että missä lämpötilassa putkivahvistimella olisi optimaalista soitella... Kuka tietää? Ei noille putkivahvistimille mitään optimaalista käyttölämpötilaa varmaan ole. Pitää vaan muistaa, että lämpötilanvaihtelut aiheuttavat mm. kosteuden tiivistymistä, joka taasen voi aiheuttaa oikosulkuja ja muita oireita. Samoin kuumat putket hajoavat kovasta kohtelusta helpommin kun kylmät. Eli kuuma vahvistin kannattaa jäähdytellä ennen peräkärryyn laittamista. Nuo putket on kovin yksinkertaisia kapistuksia, ja siksi varsin kestävää tekoa. 50-60 vuotta vanhassa, vintillä 40 vuotta säänarmoilla lojuneessa radiossa putket yleensä toimii moitteetta. Yleensä viat ilmenee jossain muualla kun putkissa. EDIT: Eiköhän ne ihan huonelämpötilaan ole suunniteltu... Minä oon soitellu +3 asteen pihakelillä (loppuyöstä pakkasta), ja saunassa aikoinaan vanhalla Fenderillä, ei oo ollu moksiskaan. Piirilevykoneilla en kyllä näitä temppuja tekisi, mutta se nyt ei sitte liity putkiin... |
J.RA 17.10.2005 21:20:42 | |
---|
Ei ne kovin helposti piloille mene pelkästä kylmyydestä. No sit jätän uudet putket noutamatta ja isken nuo kiinni. -Sellasta se vaan on- |
SirElwood 17.10.2005 21:37:03 | |
---|
No sit jätän uudet putket noutamatta ja isken nuo kiinni. Ihan huoletta voit laittaa. |
zepeteus 17.10.2005 21:49:28 | |
---|
Kaiholla muistelen vielä aikoja, kun 30 asteen pakkasessakin piti vääntää pilkkopimeässä montussa venäläisen putkiradion kalibrointiruuvia edestakaisin. Ainoa ongelma pakkasi olemaan, että kun radio oli vihdoin käyttövalmis, akku olikin jo tyhjä. No, uusi akku ja sama touhu taas alusta. Eikun kauhulla siis. ;) |
Lönnrot 17.10.2005 22:57:00 | |
---|
Olitko kaukopartiossa? Hello Kettle, my name is Pot. |
zepeteus 17.10.2005 23:06:19 | |
---|
Olitko kaukopartiossa? Hymyilytti niin jotta tyrä meinasi revetä. Joo, tavallaan...aihepiiri sama, mutta kenties hieman tuoreemmilta ajoilta. PohmTR, tykistön viesti. |
Tubeman 18.10.2005 08:46:03 | |
---|
Kaiholla muistelen vielä aikoja, kun 30 asteen pakkasessakin piti vääntää pilkkopimeässä montussa venäläisen putkiradion kalibrointiruuvia edestakaisin. Ainoa ongelma pakkasi olemaan, että kun radio oli vihdoin käyttövalmis, akku olikin jo tyhjä. No, uusi akku ja sama touhu taas alusta. Eikun kauhulla siis. ;) LV305 ? varusteena laakerikuula/vaijeri marssiantenni? ,,otan osaa jos näin oli,laittenahan se sinänsä oli ihan toimiva.. Paljon olis kolvattavaa,vaan ei aikaa.. |
Rämppy 18.10.2005 09:04:38 | |
---|
Huoneenlämpöinen sopivasti tuuletettu tila tasalaatuisella sähköllä on varmaan optimi. Mutta kyllä putkivahvistinta on tullut käytettyä pikkupakkasellakin ulkona. Kyllä styrkkari tuon kestää, jos on tarkoitettu kestämään keikkaelämää kuoppaisine maanteineen ja roudauksineen. Käyttöesine mikä käyttöesine. Jos hajoaa niin korjattavaksi. Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy? |
dfloreno 18.10.2005 11:12:04 | |
---|
Huoneenlämpöinen sopivasti tuuletettu tila tasalaatuisella sähköllä on varmaan optimi. Mutta kyllä putkivahvistinta on tullut käytettyä pikkupakkasellakin ulkona. Kyllä styrkkari tuon kestää, jos on tarkoitettu kestämään keikkaelämää kuoppaisine maanteineen ja roudauksineen. Käyttöesine mikä käyttöesine. Jos hajoaa niin korjattavaksi. Ja onhan noita styrkkareita pidetty viikkokausia pakkasella keikkadösän perällä, ja hyvin toimivat. Antaa niiden lämmetä rauhassa ennen kuin käynnistää koneen kun tulee sisätiloihin, kyllä se siitä :). God made me funky |
zepeteus 18.10.2005 18:21:07 | |
---|
LV305 ? varusteena laakerikuula/vaijeri marssiantenni? Argh, historian hämärästä hiipii tutun oloisia nimiä. Kevyt kenttäradio, just...Ei se radio sinällään vielä mitään, oli sitten selässä tai pyörän sarvissa. Mutta kun sitä roudasi kuljetuslaatikkoineen päivineen suksilla, hommassa alkoi olla taistelun makua. Mikähän mahtoi olla sitten se suomalais-amerikkalainen kevyempi ja uudempi malli? ,,otan osaa jos näin oli,laittenahan se sinänsä oli ihan toimiva.. Olihan se toimiva, kunnes viestirykmentin pojat hienoine vermeineen painoivat tangenttia samalla taajuudella. Varalinjat käyttöön, laku soi... :o |
Antti1 18.10.2005 20:46:33 | |
---|
Mikähän mahtoi olla sitten se suomalais-amerikkalainen kevyempi ja uudempi malli? LV217? Vahvistuspulikalla varustettuna tuo muuntui LV317:ksi. En siis tiedä onko sama vempain kyseessä, mutta noilla tuli roplattua aika paljon. "What kind of world do we live in when a dying teenager can no longer get his cock sucked by a celebrity?" -Josh Mortens father |