Aihe: Sg, V tai Explorer
1 2
Perza
17.10.2005 20:27:06
Nyt olis se tilanne monen vuoden jälkeen, et pitäs uus keppi saada. Noita malleja ajattelin ja Tokai sen pitäs olla. Torilla oli pari esim tollanen SG-70. Kantsiskohan tollasesta maksaa 600e.

Olisko jollain tai teillä suositeltavia malleja kyseisiä kitaroita budjetti on joku 800€. Vituttaa ku ei pääse liikkeisiin testaan, asuu täällä ylhäällä.
Turhaa
Spike
17.10.2005 20:31:06
800:lla eurolla sais melkeempä aidon Gibsonin Flying V:n tai Explorerin. En o ihan varma hintatasosta, mutta ei ne paljoa enempää ole.
So you did but did nothing. Sama meni mänät.
RG
17.10.2005 20:33:55
Ainakin faded-sarjan Gibsonit osuu tuohon 800-900€ hintaluokkaan. Varsinkin faded sg:t ovat hienoja.
Perza
17.10.2005 20:40:02
Ainakin faded-sarjan Gibsonit osuu tuohon 800-900€ hintaluokkaan. Varsinkin faded sg:t ovat hienoja.

Niinpä, mut onko ne hyviä. Jotenki mielummin ostasin 600€ käytetyn Tokain, ku 800€ Gibsonin. Oma kokemukseni ton hintaluokan Gibsonista oli aika epämiellyttävä.
Turhaa
RG
17.10.2005 20:42:42
Teet, kuten itse parhaaksi näet.
En ole itse kokeillut faded Gibsoneita, joten en osaa sanoa niistä muuta, kuin, että sopivat tuohon hintaluokkaan.
Perza
17.10.2005 20:47:28
Teet, kuten itse parhaaksi näet.
En ole itse kokeillut faded Gibsoneita, joten en osaa sanoa niistä muuta, kuin, että sopivat tuohon hintaluokkaan.

Niin no sepä se. Pitänee tossa katella. Pitäs oikeesti päästä testaan!!!1
Turhaa
Thule
17.10.2005 20:58:22
Gibson Explorer '76 T-kaupassa vähän päälle tonnin laukun kanssa. Suosittelen.
Fuck me and marry me young.
*Kitaristi*
17.10.2005 21:06:43
Torilla on ainaki Gibson SG standard hintana 1000€
J.RA
17.10.2005 21:13:29
Olisko jollain tai teillä suositeltavia malleja kyseisiä kitaroita budjetti on joku 800€

Mitä haet kitaraltasi? Perusteluita miksi juuri näitä malleja katselet? Kannattaa ehkä rajata pikkaisen ja tutkailla uudestaan.
-Sellasta se vaan on-
Perza
17.10.2005 22:14:02
Mitä haet kitaraltasi? Perusteluita miksi juuri näitä malleja katselet? Kannattaa ehkä rajata pikkaisen ja tutkailla uudestaan.

Joo, eli mulla on ennestään Tokain LC-65 Duncanin mikeillä (JB/JAZZ) huippu keppi ja ajattelin, et uus skitta olis vähä samanlainen. Mikit vaihdan varmaan saman tien noihin samoihin, joten siinä mielessä ei tarvis olla mikää huippu keppi tai no helpompihan se olis jos olis alunperin hyvät mikit, mut taas pitäs päästä testaan.

Noihin malleihin päädyin ihan siks, et ne on nyt on vaan niin rock. Inhoon kaikkii heavy keppejä ja kaikkii sellasii helmeilevän hienoja. Eli noissa malleissa toi karuus on se jutta.
Perheessä on jo yks Strato joten sellasta en tarvii.

Soittelen aika sellasta raskasta Rockia, aika suht paksulla saundilla. En oo mikään tiluttelija joten ei tarvii olla mikään kukka keppi.

Ongelma nyt vaan se, et eii oo tullu kitara kauppoja tehtyä pitkään aikaan ja jonkulainen varautuneisuus vaivaa.
Turhaa
Hetfield69
18.10.2005 09:02:04
No onko siinä järkeä, että ostat 600 e:n kitaran ja ostat siihen 150-200 e:n mikit? Samalla hinnalla saisit Gibson sg faded:in ja mä oon testannut sitä ja oli todella hyvä kitara. Suosittelen!
fox
18.10.2005 09:53:32

No onko siinä järkeä, että ostat 600 e:n kitaran ja ostat siihen 150-200 e:n mikit? Samalla hinnalla saisit Gibson sg faded:in ja mä oon testannut sitä ja oli todella hyvä kitara. Suosittelen!

No mutta..kun kerran mies on vakuuttuneempi Tokain laadusta, niin eihän sitä mitään kehnoja kopioita silloin ostella! Tuleehan Tokaissa mukana tukeva pahvilaatikko, ei heti tarvitse sitä laukkua tai gigbaggia hommata. Mikeistä puhumattakaan. ;)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Perza
18.10.2005 10:06:57 (muokattu 18.10.2005 10:12:50)

Onko noissa Gibsoneissa yhtä hyvät mikit, ku nuo Duncanit (JB, JAZZ) ja niinku sanoin mielummin kallis kopia, ku halpa Gibson. veikkaan, että saan rahoille paremmin vastinetta, mut eipä hätäillä kokeilemalla se selviää.

Toisaalta olis varmaan pitäny jättää toi LC-65 ki ostamatta, ku samalla rahalla olis saanu jonku aidon gibsonin Les paulin, mut sata varma oon, että Hinta laatu suhde on parempi tossa tokain Lc-65
Turhaa
fox
18.10.2005 10:14:43

mut sata varma oon, että Hita laatu suhde on parempi tossa tokain Lc-65

Selvä, eipä siinä sitte mitään enempää voi todeta.. Eikä kannata, menee vaan sitten sellaseks juupas-eipäs keskusteluksi. Tuo 65:nen Tokai lienee 70 tai jotain nykyään? Toki sinun kannattaa Tokain SG, tahi joku muu vastaava sitten hommata. Tokain Flying V:t on vaan leppärunkosia, ja halvemmat SG:t natowoodia. Mutta toki hyviä kuitenkin. Tuosta Explooderista en tiedä, uudempia malleja se.
Perza
18.10.2005 10:15:47
Aika silleen huvittava ajatell, että 1000€ ei kannata ostaa muuta, ku Gibsonin Les Pauleja, SG, tai V. No miksi sitte muutki valmistajat tekee kalliinpia sarjoja, ku nehän on kuitenki huonompi ku Aidot saman hintaiset Gibsonit?
Turhaa
Perza
18.10.2005 10:19:23
Joo ei llu tarkoitu tehdä tällasta juupas eipäs juttua, ku kaikki käy kuitenki. No tästä pitäs lähteä nyt ouluun katteleen jotain kauppoja, jos vaikka se skitta löytys. Pääsee taas musaliikkeen äijät kiskomaan reilua yli hintaa, mut niinhän se menee.
Turhaa
fox
18.10.2005 10:41:04

Aika silleen huvittava ajatell, että 1000€ ei kannata ostaa muuta, ku Gibsonin Les Pauleja, SG, tai V. No miksi sitte muutki valmistajat tekee kalliinpia sarjoja, ku nehän on kuitenki huonompi ku Aidot saman hintaiset Gibsonit?

Niin no, kysypä sitä? Minä en oo moista sanonu.. Kaikilla on ilmeisesti riittäny kysyntää. Toisaalta joku 6000 euron PRS Modern Eagle ja toisaalta joku ihan käypänen 400-500 e:n entrylevel- kitara. Mutta jos joskus tulee tilanne, jossa pitäs realisoida niit vanhoja kamoja joko vaihtoon tai myyntiin, saattaa kuitenkin se ns. "parempi merkki" olla jälleenmyyntiarvoltaan verrattomasti parempi kuin se halpa.
Kyllähän tonnin pintaan pitäs ostaa sellanen kitara joka on käteen hyvä ja usein myös "tyyliin sopiva", eikö? Ja loppuviimeksi saa toki ostaa vaikka mitä, mutta jos kysyy jotain neuvoja tai ehdotelmia tyyliin "muitakin saa ehdotella" niin ei oikeestaan hermostua kannattais siitä.. ;)
Ei se Gibakaan kaikille sovi, ja jos kokee että Tokai on ylivertainen laadussaan, niin eipä siinä sitte mitään.. Yllättävän kalliita ne vaan Suomessa on minusta, ja ehkä hivenen "ylihypetettyjä", ei nekään mistään ihmepuusta tehtyjä ole..
Jotkut tykkää Behringeristä, toiset Mackiesta. ;)
Hannu H.
18.10.2005 11:09:46

Kyllä minä tuossa tilanteessa säästäisin vähän lisää ja ostaisin vaikka käytetyn gibsonin (ei fadedeja vaan SG standard, Explorer ´76 tai sitten se V mutta en ny muista mitä mallia se vähän päälle 1000e uutena maksava on...)
Ei sitten ala harmittamaan myöhemmin kun on melkeen samanhintainen kitara, joka voi ihan hyvin olla laadultaan lähellä G:tä (tai sitten ei välttämättä olekaan), mutta yksi vika siinä ainakin on joka alkaa tietynlaisia ihmisiä (kuten itseäni) kalvamaan myöhemmin. Siinä ei lue Gibson! =)

Itse tosin päädyin Tokaihin enkä säästänyt, kun Tokain Love Rock Standardin ja Gibsonin Les Paul Standardin välillä tuota hintaeroa oli vähän reippaammin, että opiskelijabudjetilla ei vielä tommosiin sijoituksiin venytty...
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
Vapour
18.10.2005 11:29:11
Onko noissa Gibsoneissa yhtä hyvät mikit, ku nuo Duncanit (JB, JAZZ) ja niinku sanoin mielummin kallis kopia, ku halpa Gibson. veikkaan, että saan rahoille paremmin vastinetta, mut eipä hätäillä kokeilemalla se selviää.

Toisaalta olis varmaan pitäny jättää toi LC-65 ki ostamatta, ku samalla rahalla olis saanu jonku aidon gibsonin Les paulin, mut sata varma oon, että Hinta laatu suhde on parempi tossa tokain Lc-65

Gibsonin faded -sarjassa on kaikissa avoimet AlNiCo(5?) -mikit, jotka oman kokemukseni mukaan ovat monipuoliset ja miellyttävät soundiltaan. Omiaan rokkiin. Ja jos SD:n mikeistä tykkääkin enemmän, niin noista saa ihan hintaa myydessä.

Itse faded -sarjasta olen testannut ainosastaan SG:tä, vahvistamattomana. Omaan kätöseeni se tuntui erittäin hyvältä, paremmalta kuin kokeilemani saman hintaluokan Tokait. Mattalakattu pinta on etenkin kaulassa todella miellyttävän tuntuinen ja testaamani soitin myös soi hyvin.

Sitten loppuun marmatusta: LC-65, nykyään kait LC-70/75 maksaa siinä 800-900€. Laukku 100-200€, mahdollinen mikkienvaihto 200-300€. Yhteensä min. 900€, max. 1400€. Gibson Lp studio maksaa M-fasulla 1195€. Nitroselluloosalakkaus, laukku ja laadukkaat (ja jälleenmyyntiarvoiset) mikit sisältyy hintaan. Mielestäni tässä valinnassa on kyse pelkästään esteettisestä valinnasta lavan logon ja rungon koristeellisuuden välillä. Omien kokemuksieni mukaan molempien laatu soittimina on ollut ihan kohdillaan.
Ihmisillä, jotka pelkäävät menettävänsä kasvonsa, ei ole kasvoja, mitä menettää. -Allekirjoittanut
fox
18.10.2005 11:33:03

mutta yksi vika siinä ainakin on joka alkaa tietynlaisia ihmisiä (kuten itseäni) kalvamaan myöhemmin. Siinä ei lue Gibson! =)

No juu, mutta tuo ei saa olla ainoa kriteeri, kun täs nyt ollaan taas ns. "perimmäisten kysymysten" äärellä..

Itse asiassa eroja on muutamia, jotka ei ihan heti "hyppää silmille" ja merkitystähän niillä ei ole, jos ei anna niiden vaikuttaa..tai ei pidä olennaisina niitä. Selventääpä taas vähän noita hinnoitteluperusteita.. Siis: G vs. T, round xxx..

Pintakäsittely, jolla on tai ei ole soinnillista merkitystä, itse saa kuunnella. Nitrolakka vastaan poly-lakka

Mikrofonit..Elgin, Illinois vs. Maxxon, Korea, massavalmistamo, halvemmissa malleissa pikakäämintä, joka saattaa itsessään aiheuttaa "ujellusta"
Jos on kuoret, niin paksumpi materiaali vs. huomattavasti ohuempi, jos kullatut, niin kauko-idän kultaus on maailman sivu ollut "nopeastikin poistuvaa", jos katselee vähänkään vanhempia kitaroita..

Muu sähkö: Centronicsin potikat ja Switchcraftin mikkivalintakytkin vs. no-name bulkkituotteet

Muu rauta: Kluson, Grover, Schaller vs. Gotoh, Ping tai no-name..

Se vähäinen käsityön osuus: Tenneseen palkkataso vs. itämaan palkkataso

Muut menot: Herra Lester Polfusin rojaltit.. G. ja sisarfirmansa E. maksavat, muut on sitte maksamatta ja ovatkin sitte Love Rockeja. Vertaamme vaikka Reebok - Redbook tai Adidas - Adibas.. Sama logo, sama skripti, eri viesti..
Rojaltit ei ihan huikeat ole, mutta tuleehan siinä säästöä kun kuukaudessa tuhatkuntakin keppiä väsää, monia variaatioita vielä.

Raaka-aine kannessa: Umpipuu vs. viilu.. toki täyspuisiakin on, mutta harvemmin noita flame- ja mylpyräloimukansia.

Kaipa tuossa taas on vähäksi aikaa, huonoja ei ole kumpikaan, mutta tuo yllättävä vertailu aina innostaa keskustelemaan.. ;)
Kun ne kumminkin on erilaisia...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)