Fide 02.08.2005 18:35:04 | |
---|
...oikea sanahirviö =) Vaan tuollainen tuli sitten sulostuttamaan murinallaan allekirjoittaneen soundivalikoimaa, kun vaihto elektroakustiseen onnistui minua mielyttäneellä välisummalla. Viikko ollaan tässä hierottu tuttavuutta ja ompahan osoittautunut varsin oivalliseksi. Ajattelin vain pistää uuden topicin pystyyn, kun aiemmin huhuilin täällät apuja mahonkirunkoisen LP:n haussa, ja toisaalta Smartwoodista ei löytynyt haulla kuin yksi aikaisempi threadi. Yksilö on omakuvassa vasemmalla ja Gibson kertoo mallista seuraavaa: http://www.gibson.com/Products/Gibs … LesPaul/Studios/Smartwood%20Studio/ Sademetsä ystävällistä puuta, siitä tuo nimi. Ja hankinta hinnasta palanen sademetsän suojeluun... vaan tässäpä ensimmäinen varsinainen kyssäri: "A portion of all sales will be donated to benefit the Rainforest Alliance." Onkos kenelläkään enempää tietoa, jotta onko kyseessä 50 centtiä vai peräti euro?? =) Niin tai näin, hienosti murisee tuo uutukainen Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))> |
fox 02.08.2005 18:37:57 | |
---|
Onkos kenelläkään enempää tietoa, jotta onko kyseessä 50 centtiä vai peräti euro?? =) Niin tai näin, hienosti murisee tuo uutukainen Tehdashinnasta (joka on melko edullinen) joku osa se on, voi olla samaa luokkaa kun Lester Polfus saa.. Olen mä sen jossain nähny ja jos löydän, laitan.. Millä kannella se sun on? Ambay Guasa, Guasa vai Muiricateria? |
Fide 02.08.2005 18:41:37 | |
---|
Muiricateriaa (opippa sit sanomaan toi ulkoa ;-) valmistettu 28.4.03 Nashvillessä Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))> |
fox 02.08.2005 18:55:55 | |
---|
Muiricateriaa (opippa sit sanomaan toi ulkoa ;-) valmistettu 28.4.03 Nashvillessä Juu, ainaki Lutkumiehen katalookissa se on aina Muiricatieiriaa, josko se sitten oikein on, olombogon murteella.. =) Kerran oon yhtä Ambay Guasa-kantista testannu.. Mielenkiintoinen oli se. Onnea uudelle, ja soittakaa hyvin.. 8) Eipä noita enää muualla tehdä ku Nashville, Tennesseen vapriikissa.. voi, on Kalamazoo historiaa.. ;) |
Fide 02.08.2005 19:14:32 | |
---|
Kiitän onnen toitotuksista =) Rinnan oli tämä, P90 varustettu Special ja Heritagen ohuempi malli. Aika jännä vertailla soundieroja. Tässä oli parhaiten käteen istuva kaula, ja vaikka mikkien sointi jäikin vähän ponnettomammaksi esim Heritageen verrattuna, niin näin se valinta sit meni. Saattaisipa tuo soundi vähän herkistyä ilman mikin kuoria, mutta empä taida kuitenkaan kajota orginaaliasuun ilman pitkällistä ja vakavaa harkintaa... Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))> |
Kossu 03.08.2005 08:37:28 (muokattu 03.08.2005 09:02:04) | |
---|
Smartwood kitaroiden metsäystävällisyys ei ensisijaisesti johdu siitä että niiden hinnasta menisi jokin osa metsiensuojelun tukemiseen (vaikka ehkä meneekin), vaan siitä että ne on valmistettu puusta jolla on Rainforest Alliance-metsäsertifikaatti. Serfikaatti takaa mm. sen että kitaran raaka-aine ei ole peräisin sademetsien päätehakkuista. Gibson on tiettävästi ainut kitaroiden valmistaja jolla on sertifioituja malleja, hyvissä huonekaluissahan sertifikaatti alkaa olla enemmän sääntö kuin poikkeus. Kitaroissa on sellainen ongelma että mahongin vlijelyä vastaa opetellaan ja siksi Smartwooditkin on valmistettu kitaroiden valmistuksessa harvinaisista puulaaduista - tarpeeksi hyvää sertifioitua mahonkia ei ole vielä tarjolla. Tyynenmeren saarilla on jo joitakin viljeltyjä Honduras mahonki metsiä. Ehkäpä kunnollista oikeaa Honduras mahonkia on taas tulevaisuudessa riittävästi tarjolla. Laadukkaan mahongin tuotannossa on se erityinen vaikeus, että se ei kasva suurina yhtenäisinä metsinä vaan muiden puulajien joukossa harvoina kasvustoina, kuten vaikka pihlaja meillä. Kun mahonkia korjataa kaadetaan koko metsä ja otetaan talteen mahonki ja muut arvokkaat puulaadut, loput poltetaan ja erroosio hoitaa loput - näin on tuhottu esimerkiksi legendaarista Väli-Amerikan mahonkia tuottaneet metsät. Viljelyn ongelma on sama mahonki ei viihdy toisen mahonki-puun vieressä, vaan sille on löydettävä sopivia seuralaisia. Jos mahonki poimitaan puu kerrallaan metsästä sen hinta nousee rajusti, mutta näinkin tehdään. ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker |
mhelin 03.08.2005 16:52:22 (muokattu 03.08.2005 17:01:04) | |
---|
Olikos se tuo kitara jota Gary Moore soitteli jollain DVD:llä (Mosters of rock live)? Näytti ainakin studiolta. (Edit: oli ilmeisesti Gibson Gary Moore Signature Les Paul Standard (loaded with Tom Holmes humbuckers), näyttää ihan Studiolta, mutta ei kyllä Smartwoodilta: http://www.musiciansnews.com/guitars/39/gibsongarymoore.shtml) |
Cujo 03.08.2005 16:58:40 | |
---|
Muiricateriaa (opippa sit sanomaan toi ulkoa ;-) valmistettu 28.4.03 Nashvillessä Muiricatiera lukee tuolla Gibsonin sivuilla :p "Sometimes there's so much beauty in the world I feel like I can't take it, like my heart's going to cave in." |
fox 03.08.2005 17:23:50 | |
---|
Muiricatiera lukee tuolla Gibsonin sivuilla :p Niinpäs.. :I Mitähän se sitte Ugalabugala-heimon murteessa on oikeesti.. hih.. Taperyva näkyy myös olevan kansivaihtoehtona. 8) |
Fide 03.08.2005 19:41:11 | |
---|
...vaikka kirjainjärjestyksen oppiskin, niin mitenköhän toi oikeesti lausutaan? Takasin akustisiin ja kotimaisiin kuusikansiin ;-) Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))> |
McNulty 03.08.2005 19:47:06 | |
---|
...vaikka kirjainjärjestyksen oppiskin, niin mitenköhän toi oikeesti lausutaan? Sille on jo keritty säätää lyhyempi versio koko nimestä... ja se kuuluu notta: "Muir" Takasin akustisiin ja kotimaisiin kuusikansiin ;-) Kerrohan Fide jotain kommentteja Smartwoodin saundista... onko se kirkas "ping" vai tumma "badaboom"? :) "Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.) |
Fide 03.08.2005 21:07:59 | |
---|
Kerrohan Fide jotain kommentteja Smartwoodin saundista... onko se kirkas "ping" vai tumma "badaboom"? :) Se on murr =) Olen tässä nyt vasta tovin ruuvaillut vaffaria tuon skitan kanssa, mutta esim Ruokankaan Mojo Bluesin P90-tyyppiseen mikkiin nähden lähtee selkeästi rouheampi särösoundi ja koko ajan. Eli missään tapauksessa soundi ei ole "ping" =) Silti sellaista ylenmääräistä bassotoistoa tai mättösäröäkään ei ainakaan kutittelematta irtoa. Kitara on mielestäni ehkä parhaimmillaan sellaisessa mutaisessa roots vaikutteita saaneessa rockissa. Yksi jonkin sortin ääninäyte löytyy netistä ensimmäisiltä tutustumispäiviltä: http://mp3.roihu.net/Gibson.mp3 Komppi on kaulamikillä ja soolo tallalla. Vaffarina Koch Twintone II OD kanava, ja asetuksista ei enää hajuakaan ;-) Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))> |
Fide 11.08.2005 18:13:12 | |
---|
Tässä nyt tovi ihmettelyä takana, ja tällaista faktaa ilmeni kyseisestä mallista. Laitan sen nyt tähänkin jatkoksi, josko joku joskus hakee haulle tietoa Smartwoodista... eli hollow body, BIG TIME. Soundi ja soittotuntuma ihan ok ja omanlaisensa, mutta ei tosiaan mikään solid body mahonkirunko... Teepä sama testi kuin tämän threadin jamppa teki smartwoodilleen: http://www.lespaulforum.com/forum/s ... thread.php?t=90957&highlight=hollow Tässä thredissä näkyy läpivalaisukuvassa ne normaaliin tyyliin tehdyt kevennykset. http://www.lespaulforum.com/forum/s ... 82a0d2294e3989496edf7aea1a2&t=93208 **************************************** No... johan tämä rupesi niin paljon kiinnostamaan, että ruuvailin auki oman Smartwoodinin takakannen ja oheisesta linkistä sitten näköhavaintoja http://irc-galleria.net/archive.php?nick=Fide ...ei totta vie mikään "solid body"... Selitty justiinsa se soundin kirkkaus... Oon kyllä kieltämättä pettynyt, koska luulin ostaneeni solid body kitaran. Soundi ja soittotuntuma ovat ihan kohdallaan minun makuuni, ei siinä mitään, mutta silti on vähän väkisinkin "petetty" fiilis... Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))> |
Haku Robotti 12.08.2005 15:07:12 | |
---|
Määrä korvaa helposti laadun. |
McNulty 13.08.2005 16:21:44 | |
---|
ei toimi nuo linkit kun tuo m.netin systeemi pätkii niitä. Typeriä nuo (......)-jutut tuossa keskellä URLia. Noh, minä voin aina vaihtaa oman Epiluurin LP STD+:n tuohon Smartwoodiin joten "no hätä" Fide :) "Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.) |
Gypsy 13.08.2005 17:04:02 | |
---|
|
McNulty 13.08.2005 18:06:31 | |
---|
Testaa näitä: Danke Schön! "Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
Fide 13.08.2005 22:24:40 | |
---|
Elä Fide sure. Onhan se Gibson. Tule testaamaan mun LP mallista sitten 2008, kun se valmistuu. http://img225.imageshack.us/img225/8328/skulausta0064qw.jpg Asutaankin lähekkäin. Tämä ei ole vitsi. Kiitos, ja en tosiaan sure enää =) Tänään oli 9 tunnin studiosessio, jossa tuo Gibsonikin pääsi murisemaan, ja kyllä siitä kieltämättä aika mukava soundi irtoaa ja peli on myös oivallinen soittaa pitkääkin sessiota, että tästä etiäpäin. Ja kutsu pannaan korvan taakse =) Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))> |
Chemo 13.08.2005 22:28:55 | |
---|
Oon kyllä kieltämättä pettynyt, koska luulin ostaneeni solid body kitaran. Soundi ja soittotuntuma ovat ihan kohdallaan minun makuuni, ei siinä mitään, mutta silti on vähän väkisinkin "petetty" fiilis... Mä en olis kitaraan pettynyt, jos sen soundi ja soittotuntuma ovat sitä mitä pitää ;-) Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän. |
Fide 21.10.2005 13:46:12 | |
---|
Eksyin takasin aiheeseen toista kautta, niin tarttee raportoida tässä nyt kun on Smartwood vakiintunut kalustoon, eli joo, en oo pettynyt =) Soundi erottuu selkeästi muista vastaavista Gibsonin Studio malleista ehkä hivenen kirkaampana ja heleämpänä, mutta silti tuo on LP. Soittotuntuma ja myös jonkin verran soundi parani, kun säädätin yksilön Ruokankaan pajassa ja pistin kiinni 11-kielisetin. aiemmalla 10-setillä peli oli turhan "löysä" soitettava, ja soundin alapää jäi selvästi alle ulkonäön asettamien oletusarvojen ;-) Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))> |