Aihe: Telecaster
1
jomppu
21.10.2005 21:03:05
Oon ajatellu hankkia telecasterin mut vaihtoehtoja on valtavasti. Mut erityisen kiinnostunut olen Fender Highway 1 US Special TeleMN3TS ja Fender
50 Classic Telecasterista. Kannattaako työntää veronpalautukset moisiin värkkeihin vai hankkia joku halvempi telecaster?
Country Larry
21.10.2005 21:19:44
Jesh Tele!

Highway 1 on vähän modernimpi, siinä on litteämpi otelauta ja medium-jumbo nauhat, joten venyttäminen on helpompaa. Talla on kuitenkin onneksi vintage-henkinen kolmepalainen. Lakkapinta on hienon hento ja ohut, joten peli varmaan aukeaa soinniltaan parin vuoden aikana aika kivasti. Amerikassa tehty, jos siitä nyt tahtoo antaa plussaa. Viimeistely ihan ok tasoa, mitä olen kaupoissa kattellut. Satula on vähän halvan näköinen, mutta niin ne on kaikissa tuon hintaluokan kitaroissa.

Classicit on ymmärtääkseni tosi tykättyjä, sekä 50's että 60's malli. Ote on perinteisempi, eli otelauta on pyöreämpi ja nauhat pienemmät, joten soinnut soinnahtavat helposti ja vaivattomasti. Classicit on tehty Meksikossa, mutta monelta suunnalta on sanottu, että ovat parhaita Meksikossa tehtyjä fööndöröitä.

En tiiä varmasti, muuta luulen että mikit on samaa perusfenkkua, eli ovat ok, mutta eivät mitään ihan superlaatua. Paitsi tosiaan Highway 1:stä on malli, jossa on Fenderin tex-mex mikit, jotka on inan verran höntsikkäämmät kuin stankut.

Mutta kyllä musta kannattaa ton verran mitä noi maksaa niin soittimeen panostaa, varsinkin jos fyrkat tulee veronpalautuksina, jotka mun mielestä voi sijoittaa vain uuteen hienoon telecasteriin...
Vaihdetaan vähän käytetty pleku toimivaan sinkkukeskiöön. Ei renkaanpotkijoille.
TommyGun
21.10.2005 21:28:59
Mitä olen Highway sarjan kitaroita tesmannu ,niin ne on ollu aivan luokattoman huonoja hintaansa nähden. ennemmin mexico classic sarjalainen. minun mielipide
2 suurta elämän totuutta on: 1.Oikeat basistit soittaa plektralla. 2.Laatuviineissä on kierrekorkit
Nazareth
21.10.2005 22:09:27
Mitä olen Highway sarjan kitaroita tesmannu ,niin ne on ollu aivan luokattoman huonoja hintaansa nähden. ennemmin mexico classic sarjalainen. minun mielipide

Minua ainakin kiinnostaisi kuulla perusteluja että miksi ne on sitten niin huonoja?
"Yks olut ja yks lapin kultaIMIK #27 AKKK#6
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)