Aihe: H&K Trilogy vs Triamp
1
Spike
21.10.2005 20:35:10
Onko kukaan kokeillut noita molempia ja osaisi kertoa kuinka lähellä ovat saundillisesti toisiaan. Trilogya ei liiku käytettynä, Triampin saisi käytettynä lähes samaan hintaan kuin uuden trilogy-nupin. Onko tuo Triamp kuinka lähellä Duotonea? Kuuntelin Hughes & Kettnerin kotisivuilta klipit, eivätkä kyllä oikein vakuuttuneet. Samanlainen perussointi kuin Duotonessa jota kerran testasin.
So you did but did nothing. Sama meni mänät.
Härski
21.10.2005 20:39:53
En ole niitä vierekkäin testannut, mutta mielestäni Triamp vetää noista selvästi pidemmän korren. Trilogy on ehkä liian.. ööh.. moderni? Vaikee ehkä selittää, mutta Triampissa oli sitä _jotain_.. kalliitahan nuo ovat vain.
kimurantti1
21.10.2005 20:50:11 (muokattu 21.10.2005 22:35:17)
Kaipa noissa kaikissa H&K:n vahvistimissa on jotain samaa -> varmasti Duotonessa ja Triampissa on samoja piirteitä, mutta ei niitä kyllä veljeksiksi ole tarkoitettu. Jotkut ovat sanoneet Duotonen yläpäätä vähän fuzzmaiseksi. Voin kyllä allekirjoittaa tuon. Kuulin vahvistinta livenä kun Tolonen soitti sillä SF Bluesissa "kuivana" ilman mitään efektejä joten aika hyvän kuvan mielestäni sain. Mitä nyt vahvistinta käsitteli "hieman" keskitasoa parempi soittaja :)

Valitettavasti en ole Trilogya enkä Triampia kunnolla ikinä päässyt testaamaan, mutta vähän huono on noita lähteä suoraan vertaamaan kun Trilogy on uutena 1300e ja Triamp 2300e. Siitä sitten vain vertailemaan, luulenpa että Triamp vetää pitemmän korren soundeissa. Jos taas hinta-laatusuhdetta ruvetaan miettimään niin varmasti kääntyy vertailu päälaelleen.
"Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa." -Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005)
Spike
21.10.2005 21:22:52
Trilogy on ehkä liian.. ööh.. moderni? Vaikee ehkä selittää, mutta Triampissa oli sitä _jotain_.. kalliitahan nuo ovat vain.

Mun mielestä se ei ollu kuitenkaan niin moderni ku joku 5150, sopivasti molempii. Tosin joku jcm800 tai vastaava marsu on yks mahdollisuus, mutta kaipais sellaista nuppia, joka sopisi monenlaiseen rytkeeseen ilman lisäpurkkeja.

varmasti Duotonessa ja Triampissa on samoja piirteitä, mutta ei niitä kyllä veljeksiksi ole tarkoitettu. Jotkut ovat sanoneet Duotonen yläpäätä vähän fuzzmaiseksi. Voin kyllä allekirjoittaa tuon.

Minä myös voin allekirjoittaa. En tykännyt oikein siitä Duotonen yläpäästä, liian fuzz. Jos jotain 70's rockia soittelis bändissä niin siihen tuo olisi loistava. Lähinnä kiinnostais onko tuo Triampin yläpää samanlainen kuin Duotonen. Harmi kun ei pääse testaamaan, meni autosta vetoakselin nivel.
kimurantti1
21.10.2005 22:42:30 (muokattu 21.10.2005 22:45:17)
Lähinnä kiinnostais onko tuo Triampin yläpää samanlainen kuin Duotonen.

Luin äsken manuaalin läpi kun itsekin olen Triampista kiinnostunut. Ainakin siellä sanottiin että Triampin kolmoskanava perustuu Duotonen overdrive-kanavaan. Eli jos Duotone ei sitten yhtään miellyttänyt niin luulenpa ettei Triamp ole välttämättä sun juttu. Toki testata kannattaa, ainakin paperilla näyttää tosi hyvältä. Paljon on säätövaraa, mutta loppujen lopuksi se on aika simppeli vempain käyttää. Varsinkin kun stageboardilla saa valittua suoraan kanavan eikä mitään Engl-tyyppisiä pelleilyjä "pää-ja sivukanavilla".
"Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa." -Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005)
LaXu
21.10.2005 23:05:51
Triamp on minusta himpun verran parempi soundiltaan kuin Trilogy. Joten Trilogy kuulosti mielestäni ohuemmalta. Triampissa löytyy monipuolista särömaailmaa, oma suosikkini oli kakkoskanava. Kolmoskanava oli jo liian high gain meitsin makuun. Kumpaakaan vahvistinta en tosin ole päässyt testaamaan nupit kaakossa, Duotonea sen sijaan kylläkin ja itse en fuzzimaisuutta huomannut isommilla volyymeilla.
TheWickerMan
21.10.2005 23:27:51
Mun mielestä se ei ollu kuitenkaan niin moderni ku joku 5150, sopivasti molempii. Tosin joku jcm800 tai vastaava marsu on yks mahdollisuus, mutta kaipais sellaista nuppia, joka sopisi monenlaiseen rytkeeseen ilman lisäpurkkeja.

Mites se pajon puhuttu Koch? Ajaiskohan asiansa?
Drink, Drank, Punk
Spike
21.10.2005 23:39:28
Duotonea kokeilin sen verran kovaa mitä pienessä kaupassa uskaltaa, ilman tulppia ei kauhean kauaa soittelisi sellaisella voluumella. Oliko se Triampin yläpää yhtään verrattavissa Duotoneen? Triampissa olis puolitukset ja perhanasti saundivalikoimaa.
Onko noi H&K:n kotisivujen samplet kuinka todellisia verrattuna vahvistimeen livenä? Kertokaa joku Trilogysta huonoja puolia että GAS laimenee :) En kyllä huomannut ohkaisuutta saundissa, kaikki alueet olivat aika hyvin hallussa. Varsinkin ne kliinit olivat todella maukkaat.
Spike
21.10.2005 23:40:23
Mites se pajon puhuttu Koch? Ajaiskohan asiansa?

Pitäis varmaan tsekkiä, mutta taitaa mennä budjetin yli. Englit taas ei oikeen jaksa kiinnostaa, turhan yläkireitä.
TheWickerMan
21.10.2005 23:42:06
Pitäis varmaan tsekkiä, mutta taitaa mennä budjetin yli. Englit taas ei oikeen jaksa kiinnostaa, turhan yläkireitä.

Ainiin se hinta pääsi unohtumaan.. Mäki hylkäsin ENGL:t sen kireyden ja sellasen, miten sanois, särkevän saundin takia.
Powerball mennee yli budjetin joten en jaksa edes vaivautua testaamaan.
Drink, Drank, Punk
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)