sieniesko 18.10.2005 16:25:27 | |
---|
Morjes. Tuollaista harkitsen ja kaipaisin vähän käyttäjien kommentteja.. Ja mitkä jutut tekee kitarasta halvemman,kun standardi LP:t. Muuta kun mikit,jotka on ilmeisesti hieman eri kun perus LP:ssä. thanks.. |
Dr. Muff 18.10.2005 16:34:36 | |
---|
Muuta kun mikit,jotka on ilmeisesti hieman eri kun perus LP:ssä. Joo. Ne mikit on tosiaan samat mitkä sikahintaisessa LP Supremessa ja vielä kalliimmassa Custom Shop tuotoksessa eli LP Customissa. Ihan hyvät mikit, ei siinä mitään mutta hassua että ne on tosiaan samat alkupään ja loppupään vehkeissä. Tuumasta toiseen. |
mhaarala 18.10.2005 16:51:30 | |
---|
Hakutoiminnolla löysin tällaiset viestiketjut.... http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=100831 http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=99558 Käsittääkseni Studio on suunnilleen samanlainen kuin muutkin Les Paulit, mutta ilman reunalistoja sun muita ylimääräisiä silmänherkkuja ja kaiketi hieman ohuempi kuin LP Standard. Tuosta ensimmäisestä linkistä löytyy aika hyvin tietoa.. jälkimmäisessä on joitakin kokemuksia LP Smartwood Studiosta. Tosin, vaikka silmänruokaa onkin karsittu niin minusta viininpunainen (läpikuultavana) LP Studio on tosi nätti kitara. Ajattelin itsellekin hankkia sellaisen joskus... :) Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen |
Ziggy Bubba 18.10.2005 17:14:13 (muokattu 18.10.2005 17:14:57) | |
---|
Kyllä yksiä näteimpiä Lespoja on mun mielestä toi valkoinen kultaisilla hardwareilla ja ehkä vielä komiampi, tuo Studio + desert burstina :) Mulla on tuo hillityn tyylikäs Ebony (arkikielellä musta). Viininpunainen olisi ollut kyllä myös komea, ei vain ollut vasurina saatavilla. Ja erittäin hyvä on kitara. Muut kapulat meinaa jäädä nykyään pölyttymään. Mahtava sustain, ainakin Iban RG:seeni ja ex-Tokain teleeni verrattuna, pääsi yllättämään. Kitaraa ei todellakaan tarvitse hakata saadakseen soundia ulos. Les Paulin ominaispiirteitä kait. Hinta on suolainen, mutta olkoot. Tätä odotellessa: "Osta Tokai"! www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet! |
inot88 18.10.2005 17:18:51 | |
---|
Jeeps mulla on viininpunanen läpikuultava:) Hyvä kitara tosin omani kaipaisi ehkä nauhojen vaihdon tai hionnan... Paljonko muuten kustantaisi vaihtaa kaikki nauhat? Ongelmat vahvistaa, mutta entä jos ongelma on ettei vahvistu? |
oiva tumpeloinen 18.10.2005 17:22:28 | |
---|
Jeeps mulla on viininpunanen läpikuultava:) Hyvä kitara tosin omani kaipaisi ehkä nauhojen vaihdon tai hionnan... Paljonko muuten kustantaisi vaihtaa kaikki nauhat? Taitaapi olla hionta haarukassa 60-90 euroa (sisältäen trimmauksen ja kielet). Vaihto on taas sitten jotain 120-200 euroa kitaroihin, joissa ei ole reunalistoja. |
inot88 18.10.2005 20:01:17 | |
---|
Mistäs sen tietää et voiko ne vielä hio vai pitääkö vaihtaa uudet? Ongelmat vahvistaa, mutta entä jos ongelma on ettei vahvistu? |
JTL 18.10.2005 20:21:38 | |
---|
Itse omistan kyseisen kitaran ja siitä ei ole muuta kuin positiivista sanottavaa. Upea saundi! http://bedimmed.kypara.net
"Tummaa trashmetallia viiltävällä annostuksella tappavia melodioita!" |
fox 18.10.2005 20:44:41 | |
---|
Mistäs sen tietää et voiko ne vielä hio vai pitääkö vaihtaa uudet? Ihan riippuu siit onko pahasti koloilla..Yleensä kyllä ennen vaihtoo onnistuu useemman kerran hiomaan..Toki nauhamateriaalista riippuvaista on tuo. Siin on muuten myös yks juttu, joka sen kitaran hintaan lopulta vaikuttaa.. |
inot88 18.10.2005 20:56:10 | |
---|
Siin on muuten myös yks juttu, joka sen kitaran hintaan lopulta vaikuttaa.. Tarkennatko millä tapaa:) No ne ovat mulla tossa menny sellasiks sileiks tosta päältä? Ongelmat vahvistaa, mutta entä jos ongelma on ettei vahvistu? |
32788 18.10.2005 21:05:49 | |
---|
Tarkennatko millä tapaa:) No ne ovat mulla tossa menny sellasiks sileiks tosta päältä? Mikä kohta? Millä tavalla sileiksi? Oikeasta kuvakulmasta otettu kuva kertoisi varmasti enemmän... Nappaat henkeni mutta sinulle käy samoin
Ammut musketilla mutta lävistän sinut
Kun odotat seuraavaa hyökkäystä
Seiso, et voi perääntyä
Merkkitorvi soi ja taisto alkaa
Tässä ei ole yhtään voittajaa
Savun ja hevosen hengityksen haju sieraimissani |
fox 18.10.2005 21:09:53 | |
---|
Tarkennatko millä tapaa:) No ne ovat mulla tossa menny sellasiks sileiks tosta päältä? Juu, mielelläni, tuli joo vähä huonosti sanottua.. otenauhaahan on useeta profiilia, leveyttä, korkeutta ja ennenkaikkea se materiaali ratkasee..eli nauhat voi pahimmassa tapauksessa olla jotain tosi pehmeetä seosmetallia, tai sitte jotain aivanmuuta.. Toki niihin tulee sitte sitä soittamisesta johtuvaa monttua.. Nyt en tarkoita sitte sitä, et jos kitara kaatuu esim. jonkun kovan päälle otelauta edellä, saattaa niihin kieliin tulla siitäkin aikas koloset. Eli tarkoitin, että koska otenauhaakin on kovin monenlaista, toki se nostaa vähäiselt osaltaan hintaa, jos siinä on todella kunnollisesta materiaalista ja hyvin "dressatut" nauhat! Ei tuo kyl oikeen mitää hiomista kaippa, jos ei oo koloja siin nauhassa.. Nauhaviilalla pyöristystä reunoihin, ehkä.. tosin ei sekään mun mielestä ole välttämätöntä, mutta: Nää on niit henkilökohtasia ja soittotapaan kuuluvia mieltymyksiä, ja myös kuuluu sitte siihen "oman soittimen" hienosäätöön vielä itelle paremmaksi. |
inot88 18.10.2005 22:04:07 (muokattu 18.10.2005 22:08:29) | |
---|
Aattelin vaan ku suht iäkäs kitara on jo. Ja harvemmin noissa huoltokirjaa tulee mukana, että oiskohan jo aika... Edit: niinkun ne nauhat on sellaiset että lähtee kaarevasti ja sit tulee sileää ja taas kaarenee:P vaikee selittää, mutta toivottavasti ymmärrätte... Ongelmat vahvistaa, mutta entä jos ongelma on ettei vahvistu? |
mhaarala 18.10.2005 22:30:33 | |
---|
Charveliin joudun luultavasti teettämään nauhahionnan, koska on nuo kolme alinta nauhaa kuopalla... ensimmäinen pahimmin, muut vähän vähemmän. Toivottavasti menee vaan hiomalla vielä... Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen |
JakeScary 18.10.2005 22:35:21 | |
---|
Taitaapi olla hionta haarukassa 60-90 euroa (sisältäen trimmauksen ja kielet). Vaihto on taas sitten jotain 120-200 euroa kitaroihin, joissa ei ole reunalistoja. Riippuu toki missä tekee, mutta ei taida tuo riittää.. lolol |
fox 18.10.2005 23:00:15 | |
---|
Aattelin vaan ku suht iäkäs kitara on jo. Ja harvemmin noissa huoltokirjaa tulee mukana, että oiskohan jo aika... Edit: niinkun ne nauhat on sellaiset että lähtee kaarevasti ja sit tulee sileää ja taas kaarenee:P vaikee selittää, mutta toivottavasti ymmärrätte... Kyl ne ihan kunnossa on, kuvauksen perusteella.. tuollaset flat- (tai School Bus) profiililla on mun mielestä kivat.. Mutta niinku mä sanoin, tottumis- ja henkilökohtainen juttu. Ei noissa Studioissa nauhoissa äkkiä kulumista tapahdu. Mun kitaristi-pennulla on wine red -95 Studio, eikä siin ole mitään vikaa tms. nauhoissa, ja sillä on soitettu suht.paljon.. |
fox 18.10.2005 23:01:39 | |
---|
Charveliin joudun luultavasti teettämään nauhahionnan, koska on nuo kolme alinta nauhaa kuopalla... ensimmäinen pahimmin, muut vähän vähemmän. Toivottavasti menee vaan hiomalla vielä... Uskoisin kyllä.. Joskus, jos on kuopat kutosnauhalle asti, niin voi olla jo siin ykkösellä kovin syvät ne montut.. |
ilopertti 18.10.2005 23:26:06 | |
---|
-90 kun ostin oman studioni (v.87) sikakalliilla, makso jopa 3400mk laukun kanssa, jäi charvelin 475 pölyyntymään totaalisesti. Kepukka on palvellut uskollisesti nyt 15v ja sama meno jatkuu. Kulumisen jälkiä toki on ja pitääkin olla. Suosittelen. -alppu |
oiva tumpeloinen 19.10.2005 01:58:58 | |
---|
Riippuu toki missä tekee, mutta ei taida tuo riittää.. Alta tuon yläpään hinnan tekee tai ainakin teki Oesch. Nauhojen hionta, trimmaus ja uudet kielet makso 80 euroa. Nauhojen vaihdosta olis halunnut sen pari sataa. Kaveri taas teetätti jollain Keravan pajalla nauharempan. Maksoi sen 120 euroa. Eipä ollut mitään valittamista jäljessä. Näillä tiedoilla annoin tuota hintatietoa. Saattaahan se olla, että jossain joutuu enemmänkin maksamaan. |
Zakk 19.10.2005 09:09:31 | |
---|
Oma '96 vuoden yksilöni ainkin hiton hyvä, voin suositella sen perusteella. "Where there's a whip there's a way" |