Aihe: Fender HotRod DeWillen "efektilenkki"?
1
Flatron
26.10.2005 19:54:41

Minä näistä mitään tiedä, niin kysyn teiltä. Noissa Hotrodeissa on "Preamp out" ja "Poweramp in" plugit. Aina ajoittain käytän kaikua tuossa välissä. Onko siitä jotain haittaa 1)kaiulle 2)vahvistimelle? Ja onko johonkin haittaa, jos tuo "väli" on kytkemättä? Putkivahvistinhan ei tykkää, jos kaiutin on kytketty irti, mutta miten tuo vahvistimien väli?
Kitosh asiantuntevista vastauksista jo etukäteen.
T : Tomppa
Defactor
26.10.2005 20:14:07

Minä näistä mitään tiedä, niin kysyn teiltä. Noissa Hotrodeissa on "Preamp out" ja "Poweramp in" plugit. Aina ajoittain käytän kaikua tuossa välissä. Onko siitä jotain haittaa 1)kaiulle 2)vahvistimelle? Ja onko johonkin haittaa, jos tuo "väli" on kytkemättä? Putkivahvistinhan ei tykkää, jos kaiutin on kytketty irti, mutta miten tuo vahvistimien väli?

Eihän tuossa mitään ja vaikka siinä välissä ei johtoa olisikaan niin signaali kulkee silti.
oiva tumpeloinen
26.10.2005 20:23:20

Efektilenkkihän se on, ei pidä hämääntyä siitä, ettei sitä siinä suoraan lue. Ei sitä käyttäessä ole mitään haittaa kaiulle eikä päätteelle, sitä vartenhan se siinä on. Se efektilenkki aukeaa vasta kytkettäessä plugiin, joten sen käyttämättä jättäminen ei vaikuta asiaan mitenkään.
Eikä sillä yleensäkään ole mitään merkitystä toimintasavun kannalta, onko etunen kiinni päätteessä. Äänen kuulumisen kannalta se saattaa muodostua suuremmaksi ongelmaksi :).

Asiantuntemus tästä on kaukana, mutta toivottavasti on jotain iloa.
Jouni
26.10.2005 20:51:38
Asiantuntemusta ei minullakaan ole, mutta omassa deluxessa olen aika-ajoin käyttänyt efektejä (lähinnä viiveitä) ja joissain pienemmän volumen keikkapaikoissa Pekka Kurjen työstämää, yksinkertaista vaimenninta, joka on ulkoisesti vain pieni johdonpätkä. Tuolloin sää päätettä huudattaa enempi ja soundi on murakampi.

Vahvistin ei kärsi lenkin käyttämättömyydestä sen enempää, kuin käytöstäkään..
Elämä se on ihmisen parasta aikaa. Bella Italia #17 Romantikkoitkijät #6 AKKK #14
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)