Aihe: Halpaa vahvistinta hankkimassa.
1 2 3
jssi
20.10.2005 20:38:54
Eli pitäisi saada sähkökitaralle (LTD ESP M-50) vahvistin. Ehdoton hintaraja on 200€. Alustavasti olen katsellut Line6:n Spider II 15W (190€) vahvaria.

Tuskin soittelen minkään bändin kanssa, joten tuo 15W (kai) riittää. Onko suosituksia hyvästä vahvistimesta? Ja onko tuo Line6:n mistään kotoisin?
Nazareth
20.10.2005 20:45:52
Roland Microcube esimerkiksi.
"Yks olut ja yks lapin kultaIMIK #27 AKKK#6
DaKiller
20.10.2005 21:03:35 (muokattu 20.10.2005 23:04:32)

Eli pitäisi saada sähkökitaralle (LTD ESP M-50) vahvistin. Ehdoton hintaraja on 200€. Alustavasti olen katsellut Line6:n Spider II 15W (190€) vahvaria.

Tuskin soittelen minkään bändin kanssa, joten tuo 15W (kai) riittää. Onko suosituksia hyvästä vahvistimesta? Ja onko tuo Line6:n mistään kotoisin?

Tuosta spiderista on ollut aika paljonkin juttua ja mielestäni se yleinen mielipide on ollut negatiivinen. Toki joukosta löytyy muutama onnellinen omistajakin, joka on laitetta kehunut.
Itse en pitänyt sen "muovisista" soundeista, jäi jotenkin kolkko fiilis koko laitteesta.

Itse ostin taannoin Orangen crush 15r:n. Ihan kelpo peli. Taitaa hinta pyöriä siinä 100 euron paikkeilla. Micro Cube houkutteli mutta päädyin kuitenkin kauniiseen ulkonäköön...
bodomreaper
20.10.2005 21:04:00

Samaa ehdotan minäkin.
HEVI ON PASKIMMILLAANKIN PARASTA!!!!!!!!!
J.RA
20.10.2005 21:15:29

Samaa ehdotan minäkin.

Mökää lähtee ihan kivasti. Tosin jos volumea kovin nostelee niin soundi tulee tönköksi.

Mallinnokset ovat mainioita. Rankemmat säröt ja kasariviritykset löytyvät helposti puhtaita unohtamatta. Efektejä on on muutamia: flanger, chorus ja delay ainakin. Vireeseenkin kitaran sillä saa.

Kaiken lisäksi laite toimii pattereilla eli saat sen mukaan vaikka ulos! :)
-Sellasta se vaan on-
Quu
20.10.2005 21:45:19

Vox PF10?
Puhtaat siinä on kyllä loistavat, säröt on luokkaa "käyttökelpoiset".
Säätimiä ei liikaa ole, mutta eipä tarvikkaan olla :)
juki68: Pro keyboard-ukot tunnistaa siitä, että niillä vasen käsi raapii enemmän persettä kuin osuu koskettimistolle.
vmak
20.10.2005 22:03:54

Samaa ehdotan minäkin.

Minäkin olen samalla linjalla
ööh.. ..joo
Aksu89
20.10.2005 22:06:38 (muokattu 20.10.2005 22:10:01)
Pakko mainostaa, mutta...

kun nyt mulla on myynnissä tuo Peavey Envoy. Osta pois, 180€ hinta. Paljon parempi kuin mikään Microcube, minusta ainaskii!!!
saha
20.10.2005 22:07:09

Pakko kai tässä on käydä liikkeessä tekemässä syväluotaava testisessio tuolle vehjakkeelle, että voi sitten itsekkin sanoa jotain.
>-)))> #2
jssi
20.10.2005 22:28:48
Roland Microcube on saanut ainakin paljon kannatusta. Kuitenkin se arveluttaa vähän, kun se on niin pieni. Line6:ssa minua houkutti nuo eri efektit, mitä siinä on. Mutta se ei tunnu olevan kovin suosiossa.

Peavey Envoy:ssa ja Vox PF10:ssä ei taida olla muita kuin puhtaat ja säröt?
Quu
20.10.2005 22:40:30

Peavey Envoy:ssa ja Vox PF10:ssä ei taida olla muita kuin puhtaat ja säröt?

Eipä ole voxissa muuta kuin puhtaat ja särö, mutta mitä muuta sitä muka tarvii ;)
juki68: Pro keyboard-ukot tunnistaa siitä, että niillä vasen käsi raapii enemmän persettä kuin osuu koskettimistolle.
fred
20.10.2005 23:44:59
Mulla on Vox Pathfinder 15 himavahvistimena ja oon sitä usein pikkukeikoillakin käyttänyt. Suosittelen. Hinta/laatu suhde on kohdallaan.
Quu
20.10.2005 23:49:12 (muokattu 20.10.2005 23:49:29)

Line6:ssa minua houkutti nuo eri efektit, mitä siinä on.
Jos siinä on hyvät efektit, mutta paskat soundit, niin ei sitä kauaa jaksa sen kanssa soitella.
Osta mielummin vahvistin missä on valmiiksi hyvät soundit ja sitten jos efektejä kaipaat niin joku multiefekti sen puolen hoitamaan.
vmak
21.10.2005 02:50:31 (muokattu 21.10.2005 02:51:35)
Kyllä siinä microcubessa ääntä kotisoitteluun riittää jos sitä epäilet.
Mutta paras se on käydä itse testailemassa ja kuunnella että mikä vahvistin miellyttää omaan korvaan eniten. Samalla kuulet että riittäkö microcube sinun tarkoituksiisi.
Spider Kakkosta en kyllä suosittele ostamaan.

Edit. Korjailin virheitä
ööh.. ..joo
Defrayer
21.10.2005 07:13:33
Kyllä siinä microcubessa ääntä kotisoitteluun riittää jos sitä epäilet.
Mutta paras se on käydä itse testailemassa ja kuunnella että mikä vahvistin miellyttää omaan korvaan eniten. Samalla kuulet että riittäkö microcube sinun tarkoituksiisi.
Spider Kakkosta en kyllä suosittele ostamaan.

Edit. Korjailin virheitä

Minakin olen Microcuben omistajana sen kannalla. LOISTAVA kotisoitteluun, kaikkea loytyy. Olen mina silla soittanu rumpujen, basson ja kahden kitaran kanssa ihan reenivolyymilla ja kuulin soittoni. No se kylla meni hieman sokoksi, nykyaan ei voi kovin kovalla volyymilla ja sarolla (dempaten alakielilla) vedella tai muuten rupeaa soundi patkimaan.

Siis: Jos vain itseasi varten hankit, osta ihmeessa. Muiden kanssa jamitteluun sitten isompaa pelia.
Pastilli? IMIK #15, IHKK #16, THV #17
Rämppy
21.10.2005 09:22:52
Minäkin suosittelen Roland Microcubea. Kotisoitteluun varsin ihanteellinen. Terveet soundit. Yleensäkin Rolandin tuotteet on sellaisia, että niissä yhdistyy hyvät soundit ja ruma ulkonäkö ;-)

Myös Vox Pathfinder kannatta testata.
Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy?
dropD
21.10.2005 09:34:25

Kyllä tuo microcube on kotisoittoon mitä parhain. Mökä riittää varmasti ja souditkin on ihan OK. Efektitkin toimii. Toinen varteenotettava vaihtoehto voisi olla joku hyvä peruskombo esim. http://www.thomann.de/thoiw3_hughes … lue_15r_gitarrencombo_prodinfo.html ja kaveriksi joku halpa multiefekti. Pääsisit kokeilemaan erilaisia efektejä ja sitten kun olet niihin kyllästynyt sinulla olisi vielä kelpo kotivahvistin vaikka myöhemmin alkaisit bändinkin kanssa isommilla vehkeillä soittamaan.
Billsner
21.10.2005 11:31:49 (muokattu 21.10.2005 11:32:24)
Toinen varteenotettava vaihtoehto voisi olla joku hyvä peruskombo esim. http://www.thomann.de/thoiw3_hughes … lue_15r_gitarrencombo_prodinfo.html ja kaveriksi joku halpa multiefekti.

Ihan kelpo on kotisoittamiseen. Mulla löytyisi yksi ylimääräinen tuollainen. Saa tarjota jotain jos jollain on kiinnostusta ostaa. Toimii jopa ihan hyvin v-ampin kanssa, ainakin minun mieleen oli soundit.

Micro-cubessa mua ärsytti se EQ:n puute (pelkkä tone nappi). Muuten se oli ihan kiva. Cube30:ssa ois oikea EQ:kin, mutta se menee hieman yli budjetin.
Chainsaw Surgery
32788
21.10.2005 12:19:04 (muokattu 21.10.2005 12:20:19)
Micro-cubessa mua ärsytti se EQ:n puute (pelkkä tone nappi). Muuten se oli ihan kiva. Cube30:ssa ois oikea EQ:kin, mutta se menee hieman yli budjetin.

Soitin Huttusella on muuten näköjään myynnissä joku vanhempi käytetty Cube 40 hintaan 180 euroa. Vai onko näillä uusilla ja vanhoilla Cubeilla jotain eroa mallinnusten suhteen?

E: Torilla näyttäisi olevan sama peli 150 euroa.
Nappaat henkeni mutta sinulle käy samoin Ammut musketilla mutta lävistän sinut Kun odotat seuraavaa hyökkäystä Seiso, et voi perääntyä Merkkitorvi soi ja taisto alkaa Tässä ei ole yhtään voittajaa Savun ja hevosen hengityksen haju sieraimissani
jssi
21.10.2005 12:55:44
Tänään käyn lähikaupungissa kokeilemassa ainakin tuota Roland Microcubea ja muitakin noita, jos niitä on saatavilla.

Efekteistä voisin luopua luettuani kommenttejanne, ostaa sitten myöhemmin multiefektit, jos on tarvista.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)