Aihe: Fazer-verstas kokemuksia
1 2
TommyWiseau
01.11.2017 09:39:22
Vein jonkin aikaa sitten kitarani huollettavaksi Fazer Vantaalle kun mielestäni soundi hukassa pidemmän aikaa ja kitara ei virettä pidä sekä naksuu virittäessä, joka kertoo kai kielten ahtaudesta satulassa. Mainitsin ongelmakohdat liikkeessä ja ilmaisin toiveeni soittimen suhteen.
Viikon jälkeen hain kitarani pois ja rehellisesti voin sanoa, että skeballeni (Tokai LP kopio) ei oltu tehty mitään kielten vaihtamisen lisäksi, minkä olisin voinut tehdä itsekin.
Todella turha reissu siis ja köyhdyin sen 70€. Kertokaa nyt kenelle vien tästedes kaikki kitarani huollettavaksi, joka tietää mitä tekee ja vielä kohtuu hintaan Pk- seudulla kiitos!
Soittoni muistuttaa seksielämääni. Useimmiten lyhyitä sooloja ilman tunnetta.
paskiaispaska
01.11.2017 09:46:09

http://www.guitarworx.fi

Ei voi kun suositella!
hallu
01.11.2017 09:52:16
70€ kielten vaihdosta???? ei mene nyt kyllä läpi tuo. Perustelivatko millään, miksi kielten vaihto oli niin kallis? kannattaa ehdottomasti reklamoida, jos palvelussa on puutteita. Se jäbä on soitinrakentaja, joka nähdäkseni osaa kyllä hommansa, mutta jos sun kitaran kohdalla on jotain häsmäkkää, niin kannattaa kysyä asiasta. Eihän sitä tiedä vaikka asia olisi sovittavissa.

Minä olen saanut aina ensiluokkaista palvelua kyseisestä puljusta ja muistaakseni 70 eurolla pitäisi saada satulan vaihto eli veistelevät kokonaan uuden satulan. Kielten vaihdon lisäksi pitäisi tulla vähintäänkin säädöt, muuten 70€ on ihan tolkuton hinta.

Jos sulla satula oireilee, niin oletko kokeillut puhdistaa satulaurat ja voidella ne? toimenpide auttaa yllättävän moneen vaivaan, mutta voi ne urat olla liian ahtaatkin.

Mulla ei äkkiä tule muita soitinhuoltoja mieleen, vaikka kai niitä on stadissa vaikka kuinka paljon.
Elämä on reiässä rattoisaa......
TommyWiseau
01.11.2017 10:17:26
hallu: 70€ kielten vaihdosta???? ei mene nyt kyllä läpi tuo. Perustelivatko millään, miksi kielten vaihto oli niin kallis? kannattaa ehdottomasti reklamoida, jos palvelussa on puutteita. Se jäbä on soitinrakentaja, joka nähdäkseni osaa kyllä hommansa, mutta jos sun kitaran kohdalla on jotain häsmäkkää, niin kannattaa kysyä asiasta. Eihän sitä tiedä vaikka asia olisi sovittavissa.

Minä olen saanut aina ensiluokkaista palvelua kyseisestä puljusta ja muistaakseni 70 eurolla pitäisi saada satulan vaihto eli veistelevät kokonaan uuden satulan. Kielten vaihdon lisäksi pitäisi tulla vähintäänkin säädöt, muuten 70€ on ihan tolkuton hinta.

Jos sulla satula oireilee, niin oletko kokeillut puhdistaa satulaurat ja voidella ne? toimenpide auttaa yllättävän moneen vaivaan, mutta voi ne urat olla liian ahtaatkin.

Mulla ei äkkiä tule muita soitinhuoltoja mieleen, vaikka kai niitä on stadissa vaikka kuinka paljon.

Ryöstöltähän tuo kuulostaa, mutta kyllä vaan näin pääsi käymään. Viime alkuvuoden puolella tapaus. Olen puhdistanut urat ja lyijäriä laittanut kun viisaammat neuvoneet. Silti varsinki 2 ja 3 kieli naksuu ja menettää vireen 10 minuutin soiton jälkeen. Pitäisi itse opetella tota kitaran huoltoa niin ei tarviis täällä itkeä, mutta kun aikaa on kovin rajatusti ja silloin mielummin soitan kun räpläilen säätöjä.
TommyWiseau
01.11.2017 10:23:10
paskiaispaska: http://www.guitarworx.fi

Ei voi kun suositella!

Noniin. Täytyy ottaa tuosta selvää. Saisi kerrankin syyn mennä Espooseen.
aristoteles666
01.11.2017 11:06:30

TommyWiseau: Ryöstöltähän tuo kuulostaa, mutta kyllä vaan näin pääsi käymään. Viime alkuvuoden puolella tapaus. Olen puhdistanut urat ja lyijäriä laittanut kun viisaammat neuvoneet. Silti varsinki 2 ja 3 kieli naksuu ja menettää vireen 10 minuutin soiton jälkeen. Pitäisi itse opetella tota kitaran huoltoa niin ei tarviis täällä itkeä, mutta kun aikaa on kovin rajatusti ja silloin mielummin soitan kun räpläilen säätöjä.

milloin olet vaihtanut viimeksi kielet?
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
JeKo
01.11.2017 11:08:15

70€ on kyllä melkoinen ryöstöhinta, jos ei mitään muuta kitaralle tehty. Olisiko joku sekaannus käynyt?

Mä oon oppinut myös sen, että kun kitaraa vie huoltoon niin kannattaa ehdottomasti neuvotella korjaajan kanssa etukäteen tarvittavat toimenpiteet ja hinta. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin että lopuksi ilmoitetaankin korkeampi hinta kuin mitä itsellä on ollut mielessä. Ja jos korjaaja joutuu tekemään ylimääräistä työtä mistä ei olla alunperin sovittu (jolloin loppusumma kasvaa), pitää siitä mielestäni informoida asiakasta etukäteen.

Huoltokokemuksia on vuosien varrella kertynyt suht paljon ympäri Suomea ja varsin erilaisia seppiä täältä löytyy.
"The left hand steers and the right hand is the gas - If you can't steer, you shouldn't press the gas" -Paul Gilbert
"There's no money beyond the 5th fret" -Tommy Tedesco
hallu
01.11.2017 11:58:26
TommyWiseau: Ryöstöltähän tuo kuulostaa, mutta kyllä vaan näin pääsi käymään. Viime alkuvuoden puolella tapaus. Olen puhdistanut urat ja lyijäriä laittanut kun viisaammat neuvoneet. Silti varsinki 2 ja 3 kieli naksuu ja menettää vireen 10 minuutin soiton jälkeen. Pitäisi itse opetella tota kitaran huoltoa niin ei tarviis täällä itkeä, mutta kun aikaa on kovin rajatusti ja silloin mielummin soitan kun räpläilen säätöjä.

Harmi juttu sulle :-( . Toivottavasti löydät luotettavan huoltajan kitarallesi..... en osaa siinä auttaa, mutta tekee mieli vähän tarttua tuohon satulan voiteluun. Nimittäin lyijäri ei ole kovin hyvä siinä Lyjykynä sotkee eikä voitele kovin tehokkaasti. Tehokkaampi konsti on puhtaus (esim 800 hiomapaperia tms. vaikka rakotulkin terän ympärille ja pyyhkäsee uran muutaman kerran) ja sen jälkeen jotain voitelevampaa bluesukot käyttää kuulemma huulirasvaa, mutta itse pidän tarkoitusta varten kehitettyä NutSaucea tehokkaimpana. Sitä saa muuten varmaan musafasultakin nykyään. Itse ostin muutama vuosi sitten pienen tuubin Musamaailmasta ja se on kyllä tosi riittoisaa kamaa. Ihan siis vaan vinkkinä jos itse huoltaa kitaraansa. Niin ja satulan on syytä olla asiallinen (tolla seittemällä kympillä sen olisi jo vaihdattanut, eli hinta pelkälle kielten vaihdolle oli kova).
Elämä on reiässä rattoisaa......
Metalkallo
01.11.2017 12:45:48 (muokattu 01.11.2017 12:47:39)
70e hintaan yleensä kuuluu moni perussäätö kielien vaihdon lisäksi, näin yleensä monessa paikassa luulen. Luulen, että ovat tehneet säätöjä, mutta eivät varmaan sitten kuitenkaan korjanneet satulan uria.

Jos kyse olisi vain satulaurien viilauksesta, niin silloin se minusta kuuluisi perussäätöihin koska ei ole kovin iso juttu tehdä osaavalta henkilöltä veikkaan, mutta jos kyse olisi koko satulan vaihdosta, niin se on jo ulkona tuosta perussäätö paketista.

Itsekin suosittelen Guitarworxia, mutta on niitä joitakin muitakin hesassakin.
Vähemmän on nykyään enemmän
73nd3r
01.11.2017 15:28:56
Yks perusongelma on, että jos tuo säätö on tehty "Viime alkuvuoden puolella", niin ongelmista olis kannattanut valittaa tekijälle silloin, vähintään kohtuullisessa ajassa.
Huonoa työtä ei kantsi ottaa vastaan, re: kuluttajasuoja -> hinnan alennus tai palautus jne.

Ko. liikkeellä on kyllä perushinnasto netissäkin, ja sen mukaan satulahommat ei kuulu perussäätöön - joka on sinänsä kummallista ja kannattaisi pohtia uudelleen. Kielet osaa sentäs suurin osa pelaajista vaihtaa, satula - kaularauta - kielikorkeus - intonaatio (ja tietysti isommat rempat) on enemmän niitä mihin liikkeen apuja kaipaillaan.
TommyWiseau
01.11.2017 19:05:15
73nd3r: Yks perusongelma on, että jos tuo säätö on tehty "Viime alkuvuoden puolella", niin ongelmista olis kannattanut valittaa tekijälle silloin, vähintään kohtuullisessa ajassa.
Huonoa työtä ei kantsi ottaa vastaan, re: kuluttajasuoja -> hinnan alennus tai palautus jne.

Ko. liikkeellä on kyllä perushinnasto netissäkin, ja sen mukaan satulahommat ei kuulu perussäätöön - joka on sinänsä kummallista ja kannattaisi pohtia uudelleen. Kielet osaa sentäs suurin osa pelaajista vaihtaa, satula - kaularauta - kielikorkeus - intonaatio (ja tietysti isommat rempat) on enemmän niitä mihin liikkeen apuja kaipaillaan.

Juu tässä siis lähinnä tiedustelen niitä soitinhuoltajia ja ammattimiehiä tulevaa ajatellen, enkä suinkaan itke kovaa kohtaloani. Oma häpeäni oli, kun en vienyt kitaraa takasin kun jo parin päivän jälkeen alkoi sama oireilu.
stratomaster
01.11.2017 19:50:31

Onhan noita kitaraseppiä lueteltu erinäisissä keskusteluissa. Tuossa alla yksi sellainen muutaman vuoden takaa. Itselläni on hyviä kokemuksia Oeschista ja Tolsasta.

https://muusikoiden.net/keskustelu/ … amp;t=217759&o=0&#p11442117
kojones
01.11.2017 20:07:43
TommyWiseau: Juu tässä siis lähinnä tiedustelen niitä soitinhuoltajia ja ammattimiehiä tulevaa ajatellen, enkä suinkaan itke kovaa kohtaloani.

Siltähän se tällä otsikolla kieltämättä vaikuttaa.
steelduck
03.11.2017 09:36:01

Kitarapaja, Lottonen, Morgan Guitars ja Kristian Oesch. Näistä olen kaikista saanut priimaa.
trih
03.11.2017 14:04:57
Fazer musiikista on jo vähän enemmän aikaa. 1998 lopetti. Nykyään jatkaa F-musiikkina. Lieneekö sitä tarkoittaa? Vai onko siitä kielten vaihdosta sittenkin 20 v :D
Metalkallo
03.11.2017 15:24:42
trih: Fazer musiikista on jo vähän enemmän aikaa. 1998 lopetti. Nykyään jatkaa F-musiikkina. Lieneekö sitä tarkoittaa? Vai onko siitä kielten vaihdosta sittenkin 20 v :D

Samaa tarkoittaa, vain lyhennetty.
Kefiiri
03.11.2017 20:43:44
Mulle tuli otsikosta ekana mieleen jokin suklaatehdas.
En ole musiikin asiantuntija.
peltsi451
03.11.2017 21:11:21 (muokattu 03.11.2017 21:30:06)
Tosta Fazer-Musiikista tuli mieleen että kun ostin ekaa Stratoa, myyjä sanoi että osta mieluummin aito Jenkki. Niin tein ja tyytyväinen olen ollut.

No vakavammin puhuen ja aloittajan ongelmaan liittyen. Kun ei pääsyt puhumaan sen oikean kitaranhuoltajan kanssa...niin näin käy aina.

Kasvotusten tilanteen käyminen yhdessä sen kitaramiehen kanssa...tässä on se F-Musiikin ongelma.
Metalkallo
03.11.2017 23:03:43
peltsi451: No vakavammin puhuen ja aloittajan ongelmaan liittyen. Kun ei pääsyt puhumaan sen oikean kitaranhuoltajan kanssa...niin näin käy aina.

Kasvotusten tilanteen käyminen yhdessä sen kitaramiehen kanssa...tässä on se F-Musiikin ongelma.

Tuo on kyllä ongelma jos noin on, ehdottomasti pitäisi suoraan päästä teknikon puheille myyjän sijaan. Toki myyjän kauttakin luulisi onnistuvan jos pistää lapulle mitä tarttee tehdä ja lapun kiinni soittimeen/laukkuun.
peltsi451
03.11.2017 23:10:31
Metalkallo: Tuo on kyllä ongelma jos noin on, ehdottomasti pitäisi suoraan päästä teknikon puheille myyjän sijaan. Toki myyjän kauttakin luulisi onnistuvan jos pistää lapulle mitä tarttee tehdä ja lapun kiinni soittimeen/laukkuun.

On se valitettavasti juuri noin. Tiskin takana nuori poika tai tyttö...ei välttämättä mitään hajua kitaran säätämisestä.
F-musiikista paljon ostanut mutta en veisi kitaraa tai bassoa sinne säädettäväksi. Onneksi löytyy vaihtoehtoja.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)