Aihe: EMG HZ RG:ssä??
1
dropD
04.11.2005 10:25:59

Sarjassamme loppuunkaluttuja topicceja: Haulla en kuitenkaan löytänyt sopivaa tietoa eli kysellään taas.

Kun tuosta RG560:stä en kuitenkaan raaski luopua vaikkei se nykyään oikein mieltymyksiini sovi, ajattelin viritellä siitä höyrynpoistoon kunnon hevihevikepin. Mitenkäs HZ toimii RG:ssä? Haussa siis keskiäänihighgainmättö. Nuo rouheammat jutut jääköön edelleen lespan hoidettavaksi.
Da Make
04.11.2005 10:41:23
No niinno, en ole HZ-sarjalaisia kokeillut vielä, mutta tarkoituksena olisi kokeilla HZ-H4 mikkiä RG550:n tallaan. Kaverilla on setti sattumalta myynnissä ja V1/V2 mikit eivät ihan iske. Itselläni on yhdessä kevyessä saarnikoppaisessa soloistissa H4 tallassa ja olen aika tyytyväinen soundiin. Mutta jotenkin se on silti aika "ohut". Siitä voidaan arvailla että Lehmus/Basswood bodyssa se voisi toimia paremmin, tukevammin.

Yleis soundi tuossa mikissä on sellainen mistä on vaikea päättää onko se tosi hyvä, vai sitten ei. Steriili. Mieluiten laittaisin vaikka DiMarzion EVOt jos sitä metallimikkiä ollaan hakemassa.
"Tärkeintä on se että me emme tee elämässä virheitä." Katso omat plussasi täältä!
dropD
04.11.2005 11:48:01 (muokattu 04.11.2005 12:09:47)

Soundi saa ollakin steriili. Ideahan olikin tuolla kepillä lähinnä kotona vedellä pikametallia gainit kaakossa. Muutoin tyylisuunta on enmmänkin hidas-raskas-rouhea.

Useinhan noita HZ:a on näkynyt kyllä lehmus tai mahonki kepeissä. EDITtiä heti väliin... pikaisella googletuksella näyttää, että tuossa taitaa olla lehmus runko? Mitenkä olen aina mieltänyt leppärunkoiseksi tuon kepin. Todennäköisesti melkeen mikä tahansa mikki toimii tuossa kuitenkin paremmin kuin orggis V2.

Nuo evot on mulla ehdolla SZ:aan tonezonen ja JB:n ohella. SZ:n mikkipävitys on vielä vähän holdissa kun tunnustelen mitä se enemmin kaipaa (botnea vai kirkkautta).
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)