Aihe: Ibanez RG Prestige ja "laatu"??
1 2
McNulty
01.09.2005 17:57:30
Noniin, kävipä sitten näin kaverilleni.. annetaan pienten kuvien puhua eka puolestaan.

http://k-18.org/~tero/ibanez_rg2570ex_talla.jpg
http://k-18.org/~tero/ibanez_rg2570ex_tallapala.jpg

Eli, kyseessä on Vital Silver RG2570EX jonka B-kielen tallapala tykkäsi haljeta. Tonnin skebassa ei enää luulisi olevan kummempia jippoja ja tällaisia vikoja. Ilmeisesti valuvirhe ja toivonkin että muutkin Edge Prolla varustetut Ibanezin omistajat tsekkaavat tallan läpi ettei ole mitään kindereitä.

Onko tämä nyt sitä paljon puhuttua laatua? Onko muilla tietoa vastaavasta hommasta? Miten tällaista pääsee tapahtumaan Prestige-leiman saaneessa kitarassa vai onko tosiaan niin että Ibanezin Prestige on kaukana niistä Fujigenin tehtaan loistavista yksilöistä? Mikä siis erottaa enää korealaisen Ibanezin japsista?

Kitaran omistajaa toki tällainen harmittaa. Kitara on alle vuoden vanha ja heti pääsee tallaa remppaan.. mistä Ibanezia on ainakin kehuttu Edgen ja Lo-Pro Edgen aikoihin. Että sellasta tähän torstaihin :)
"Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.)
Kimmo72
01.09.2005 18:03:00
No tommostahan voi sattua ihan mille tallalle (tai muulle osalle) ihan merkistä riippumatta. Allekirjoittaneella halkes orkkis Floikka Kramerista jotakuinkin samaan tapaan kuin yllä olevissa kuvissa. Näitä sattuu ja tapahtuu. Liikaa momenttia ranteessa, niin kaikki on mahdollista :)
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.SSK#1
LaXu
01.09.2005 18:03:34
Sattuuhan noita paremmissakin piireissä. Vaan mikä mahtaa olla tuo punainen osa joka näyttäisi olevan kiinni tallapalassa?
Invader
01.09.2005 18:04:39
Sattuuhan noita paremmissakin piireissä. Vaan mikä mahtaa olla tuo punainen osa joka näyttäisi olevan kiinni tallapalassa?

Siihen kai olisi tarkoitus laittaa se pallopää kielestä, tuossa Edge Pro:ssa kun ei tartte sitä pois välttämättä katkaista.
Tai sitten ei..
juuso a
01.09.2005 18:07:02

Paska mäihä vaan käynyt. Kyllähän noi Prestiget on yleensä laatukamaa.
V*ttu jeei!!!
McNulty
01.09.2005 19:20:46

Juu... ja kaverikin saa uuden osan takuuseen joten eipä sinänsä hätää. Omituista vaan että valu on ollut noin heikkoa tallapalan kohdalla. Tai sitten tuo miun Charvelissa oleva "floikka" on vaan niin pomminkestävä että suhtaudun kriittisesti muihin :)
"Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.)
zeme
01.09.2005 21:57:18

kyllä näin on. Itselläni on eka versio tuosta rg2570ex:stä ja vielä sillä royal blue flat-värityksellä mitä ei enää saa, koska sitä tehtiin vain vuonna 2003. ja kaksi vuotta tuo kitara nyt on minulla ollut, eikä minkäälaisia ongelmia ole ollut.
No problem.
Carpenter
01.09.2005 22:23:06
Ei minullakaan mitään ongelmia ole RG:n kanssa ollut.
Sovittele puheesi kukkarosi mukaan.
makoskela
01.09.2005 22:38:28
Enpä ole saanut hajalle edes TRS-talloja... Yritystäkin
on joskus ollut.
GAS ei ole sairaus - se on elämäntapa.
kimurantti1
01.09.2005 23:03:14 (muokattu 01.09.2005 23:16:26)
Eikä minulla oikeiden tallojen. :)

Eikä minullakaan ihmisten joiden ei joka treadiin tarvitse tunkea kuuluttamaan omaa aivan naurettavat mittasuhteet saavuttanutta asennevammaansa ;)

Samanlaisen tapauksen olen nähnyt kerran eräässä Jacksonissa. Muistetaan nyt, että tallan hajoamisella ei ole mitään tekemistä itsensä kitaran laadun kanssa. Talla on yksi erillinen osa ja sitä tuskin tekee samat tyypit kun muut kitaran osat. Jos bändin kitaristi on huono, se ei tarkoita että koko muu bändi on huono. U' know what I mean?

Eikös tuossa ollut kyseessä 2003 tai uudempi malli RG:stä? Noissahan on se uusi Edge Pro-talla, jossa on kuulemma uusi patentoitu mekaniikka. Tosiasia on, että välttämättä mekaniikka ei ole muuttunut. Vaikka Edge Pro onkin uusi juttu (2003->) Ibanezilla, luulen että tuo tuskin on kovin yleistä. Ja vaikka olisikin, syy tuskin on Ibanezin.

Edit: Yritin kuittinani edes vähän ystävällisempään muoton laittaa...
"Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa." -Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005)
Volume
02.09.2005 00:26:13
Eikä minulla oikeiden tallojen. :)

Äläs nyt taas alota. Stevie Rayn talloissa oli aina joku osa paskana.

Itellä on nurkassa tommonen vanha Kramer 80-luvulta, jossa komeilee original floyd rose. Kesän alussa laitoin siihen kielet ja vääntelin kampea eri suuntiin hetken aikaa, ja eipä mennyt kauaakaan kun sydän hyppäsi kurkkuun helvetillisen pamahduksen johdosta. Sen reiän ympärillä oleva holkki halkesi mihin kampi kierretään.

Mikähän kauppa suomessa myy varaosia floikkatalloihin?

Näin kävi:

Osa: http://personal.inet.fi/koti/volume/kuvat/osat_rikki.jpg

Reikä johon osa tulee: http://personal.inet.fi/koti/volume/kuvat/reika.jpg
Tämä viesti oli 100 % totuus.
McNulty
02.09.2005 00:39:08

Tietääkseni Musamaailma ja Millbrook... varma en tosin ole mutta luulisi noista ainakin toisesta löytyvän :)
apuri
02.09.2005 09:05:27

Musamaailma ja Millbrook myy osia, jos tota holkkia ei ole erikseen saatanava niin voit joutua ostamaan uuden kammen. Siinä tulee tuo holkkikiinnitys mukana. Suomessa hinta 30 euroa musamaailmassa, saksassa tai ameriikassa 10 euroa...
zzy
03.09.2005 03:56:45
ei pidäkkään ostaa uudempia rg malleja ;)
ranex
17.10.2005 16:43:03
Floikkaan varaosia on ainakin soundgardenissa Turussa ainakin juuri tuo osa, jonka itsekkin ostin edelliseen kitaraani. Onko Edge pro oikeasta kulmasta tietoa? Löytyy aika paljon ristiriitaista tietoa. vaateriin pistin tuntuu vaan piru jäykältä pikkusen etukenossa tuntui paremmalta. kaikki muukin tietous tervetullutta. Mistä erottaa edgen ja edge pron kun tallassa lukee päällä ibanez ja pohjassa made in japan. kitara on Ibanez RG1550GXWB-WM Prestige kullatulla hardwarella. Kitara pelittää muuten erinomaisesti vibra jäykkä ja jää pikkuisen pull upin jälkeen ylävireiseksi, mikä taitaa olla kelluvien tallojen ominaisuus.
Johann Onn
17.10.2005 17:10:45 (muokattu 17.10.2005 17:26:44)
Mistä erottaa edgen ja edge pron kun tallassa lukee päällä ibanez ja pohjassa made in japan.

Se kyllä lukee ainakin mun Edgessä siinä "tremolo blockissa", johon jousien "kuokkupäät" tulee kiinni. Teksti on siellä jousien puoleisella sivulla ja tietysti, "musta teksti, mustalla pohjalla".
Vapour
17.10.2005 18:57:26
Mistä erottaa edgen ja edge pron kun tallassa lukee päällä ibanez ja pohjassa made in japan.

Edge pro on matalaprofiilinen ja tallapalat ovat pyöristetymmät, edge on korkeaprofiilinen ja kulmikkaampi tallapaloiltaan

Linkit:

http://jemsite.com/jem/trems.htm

https://cs.hoshinogakki.co.jp/i-public/faces/Category00.jsp
Ihmisillä, jotka pelkäävät menettävänsä kasvonsa, ei ole kasvoja, mitä menettää. -Allekirjoittanut
Volle
17.10.2005 19:40:31
Ibanezin edgeä jonkin verran vispanneena olen kyllä hyvinkin vakuuttunut sen laadusta. Samaa en voi kyllä kaikista floikista, ikävä kyllä, sanoa. Selvää lienee, ettei Harley Bentonin talla kauheata vispausta kestä, mutta mulle oli ylläri, ettei eräs originaali FR:kään oikein pitänyt kunnolla. Tai piti tavallaan, mutta se palasi usein väärään asentoon ja se piti "napauttaa" oikeaan asentoon (ja vireeseen). Tosin ko. yksilö oli aika vanha ja siksi kenties kulunut.
Nam.
vaaniva heinäpaali
03.11.2005 20:37:59 (muokattu 03.11.2005 20:39:39)
Mulla on Ibanez RG1550 (mukana tulleessa tarkastuslapussa oli vuoden 2003 leima). Tallassa ei lue mitää muuta ku Ibanez. Joka paikasta sitä tutkin ja muuta ei selvinny ku että: "Joo-o...on se Ibanezin..." Ja on muuten aika pehmeää tekoa...olen säätänyt tallapaloja ehkä noin 10 kertaa ja nyt jo pyörii kuusiokoloavain turhaa niissä ruuveissa...saakohan siihen uusia ruuveja mistään...
Meshuggahin rumpali lyö virveliin ku se kerkiää...
janik
03.11.2005 21:12:08
...saakohan siihen uusia ruuveja mistään...

Tilasin levytukusta viikko sitten noita ruuveja, 80 senttiä tsipale ja postikulut oli myös 80senttiä.
-------------------------Fahrenheit
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)