ch LL 07.11.2005 10:51:21 | |
---|
Onko kenelläkään kokemuksia kitarakaapista mihin on laitettu sekä 15" että 12" elementtejä? Onko tuosta edes käytännössä mitään hyötyä? Minulla on semmoinen isokokoinen Yamahan kaappi mihin pystyisin väsäämään oman maun mukaan uudet elementit. Ja olen miettinyt, että pitäisikö laittaa 2x12" ja 1x 15". Onkos tuo muuten edes mahdollista Ohmien puolesta? Ei oma pää leikkaa näin aamusta. :) |
ReBeat 07.11.2005 11:05:09 | |
---|
Randall Amplification on matkinut tuota sun ideaa kaappimalleissaan RS125CX ja RS125XL. Eli kyllä se varmaan jollain tavalla toimii. Brunetilta löytyy kaappi jossa on yksi 12" ja yksi 15" elementti. Ohmithan ei riipu elementin koosta millään tavalla, joten kyllä niitä sen puolesta voi samaan kaappiin kytkeä kunhan valitsee elementit sopivilla ohmeilla. Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole. |
McNulty 07.11.2005 12:15:05 | |
---|
Olettaisin että joku jakosuodin-ratkaisu ois kanssa viksu tuollaiseen seka-elementein varustettuun kaappiin. 12" toimii kuitenkin eri tavalla kuin 15". Dimebag ainakin käytti lavalla 4x12" kaappien kanssa noita missä oli 2x12" ja 1x15" elementit. Tiedä sitten olivatko ne kytkettyinä laisinkaan :) |
efunkelist 08.11.2005 17:27:47 (muokattu 08.11.2005 17:28:24) | |
---|
Kitarakaiutinkaapissa siitä jakosuotimesta ei välttämättä ole etua. Voi olla että on ja voi olla että ei, MUTU että jakosuotimella on etua vain basso- ja hifikaiuttimissa. Hyötysuhteen kannalta jakosuotimella varmasti on käyttöä mutta mitä tulee kitarasoundiin, joka siis on anti-hifiä ;) niin eääh... en minä ainakaan omaani laittaisi jakosuodinta. Tai gurgo ratkaisu voisi olla sellainen missä jakosuodin olisi ohitettavissa kytkimellä :o - tilanteen mukaan saisi muokattua kaapin sointia. EDIT: jakosuodin voisi olla myös säädettävissä mistä kohtaa signaali jaetaan kahtia. |
okoranta 08.11.2005 17:37:48 | |
---|
Eikös tuossa torilla ollut ainakin sellainen 70 luvun Selmer kaappi, missä on sekaelementit? |