Aihe: DeltaBlues piereskelee+Thomannin takuu
1
juhakki
06.11.2005 11:06:54
Eilen ennen keikkaa soundcheckissä rupesi vahvistin pitämään jonkinlaista säröä, ikäänkuin piereskeleen, semmonen fuzz-mainen särö. Samalla katosi tehot, eli volumea sai kääntää yli puolen välin ennenkuin jotakin ääntä edes kuului. Voisiko kyse olla putkista? Voiko putkia mennä jo ensimmäisen puolen vuoden aikana? Kaikkein mahtavinta tässä tietenkin on se, että joudun lähettämään sen Saksaan..vai joudunko, millaiset takuukäytännöt t-kaupalla on?
"keskellä oleva hanurimainen tilutus on mielenkiintoinen ja intensiteetti kasvaa hyvin"
Jeltz
06.11.2005 12:20:45 (muokattu 06.11.2005 12:21:01)
Eilen ennen keikkaa soundcheckissä rupesi vahvistin pitämään jonkinlaista säröä, ikäänkuin piereskeleen, semmonen fuzz-mainen särö. Samalla katosi tehot, eli volumea sai kääntää yli puolen välin ennenkuin jotakin ääntä edes kuului. Voisiko kyse olla putkista? Voiko putkia mennä jo ensimmäisen puolen vuoden aikana? Kaikkein mahtavinta tässä tietenkin on se, että joudun lähettämään sen Saksaan..vai joudunko, millaiset takuukäytännöt t-kaupalla on?

Vahvarista en mitn tiedä, rumpali kun olen, mutta kannattaa kysyä takuuasioista ihan Thomannilta.
Itsellä kokemusta Thomannin takuusta rikkinäinen PA-päätteen kanssa, piti lähettää johonkin ihan Suomessa, jolloin pistivät Saksasta uuden tulemaan. Itselle tuosta ei tullut mitään kuluja, ja ihan hyvin sujui koko homma.
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla.
Oz
06.11.2005 15:05:20

itse ainakin jouduin lähettämään line6 vahvarin saksaan. Takuu toimi loistavasti. Kaikki kulut sai takaisin. korjauksessa kesti jotain 3viikkoa kun tuo välimatka on kuitenkin niin pitkä,8 päivää/suunta
Time is never wasted when you're wasted all the time.
Mikko Kankaanpää
06.11.2005 21:10:44

Eilen ennen keikkaa soundcheckissä rupesi vahvistin pitämään jonkinlaista säröä, ikäänkuin piereskeleen, semmonen fuzz-mainen särö. Samalla katosi tehot, eli volumea sai kääntää yli puolen välin ennenkuin jotakin ääntä edes kuului. Voisiko kyse olla putkista? Voiko putkia mennä jo ensimmäisen puolen vuoden aikana?

Putket voivat hyvin rikkua jo puolen vuoden ikäisinä. Johtuu laadusta, käytöstä ja yksilöstä. Eikös Thomann hehkuta sivuillaan aika pitkiä takuuaikoja, joten ota ihmeessä yhteyttä heihin. Tosin putkille ei aina anneta, ymmärrettävistä syistä, kuin esim. puolen vuoden takuu.
http://www.uraltone.com
juhakki
07.11.2005 14:17:05 (muokattu 07.11.2005 14:21:58)
Nyt testasin uudelleen vahvistinta, ja toimii ihan ok..mystistä. Oliskohan mahdollisesti joku putki ollut hieman irti kannastaan? Kuuluisiko muuten kaikkien etuasteputkien hehkua yhtä voimakkaasti?Nyt yksi, lähimpänä pääteputkia oleva ei hehku yhtä voimakkaasti kuin kaksi muuta. Myös yksi laudan efekteistä, joka tuntui olevan rikki toimii (Cool Cat Chorus).Nämä efektit testasimme soundcheckin jälkeen yksitellen. On kyllä aikamoinen pelko, että mitähän seuraavaksi..tuntuu aina jotakin menevän rikki, ku on keikalla :)
Toisaalta, en ihmettelisi, vaikka joku putki olisi ollutkin irti, hlöautoon ku pakkaa kitaristin ja basistin kamat, niin aika mielenkiintosesti saa lastata, että saa kaiken mahtumaan. Vahvistin on milloin kyljellään, selällään, mahallaan..
"keskellä oleva hanurimainen tilutus on mielenkiintoinen ja intensiteetti kasvaa hyvin"
Zeni
07.11.2005 14:58:08
Kuulostaa sitten aivan tismalleen samalta kuin mun vahvistimeen viime vkl tullut vika. Eli piti juuri sellasta pörinää ja volume feidasi pois, täysillä kun piti niin kuului jotain hieman. Sammutin vahvarin ja kokeilin puolen tunnin päästä uudestaa. Taas toimi n.15min ja sama vika ilmeni. Vaihdoin etuasteputkien paikkoja niin alkoi taas toimia. Eli luultavasti sullakin on ne putket loppu.
Meisseli
07.11.2005 19:23:15

Säädätä se.
www.strangefruit-band.com www.must.fi
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)