cd10 26.10.2005 11:54:50 | |
---|
osaako joku neuvoa hyvää pedaalia n.max 150e rautalanka hommiin? yritin vanhoista etsiä mut en kyllä hätäpäissäni selvää vastausta löytänyt |
niskel 26.10.2005 12:05:55 | |
---|
osaako joku neuvoa hyvää pedaalia n.max 150e rautalanka hommiin? yritin vanhoista etsiä mut en kyllä hätäpäissäni selvää vastausta löytänyt Riippuu vähän siitä mitä haet. Jos haluat rautalangalle tyypillisiä "monipäisiä" nauhakaiku ohjelmia, joissa on hieno rytmitys, niin ei kyllä varmaan toteudu tuossa hintaluokassa... Esim. Danelectron Reel Echo ja Danecho mahtuvat hintaluokkaasi, mutta ovat "yksipäisiä". Niistä ei siis irtoa kunnon kaiku rytmityksiä, tosin sopivat ehkä ihan hyvin joihinkin biiseihin, joissa ei monipäärytmityksiä löydy. Zoomin EFTP modattu RFX-2000/RFX-2200 ovat jo hyviä laitteita, mutta hintaa pukkaa olemaan se 500e. Yksi taitaa vielä olla torilla hintaan 400. Ja aitoa nauhakaikuahan ei voita mikään. Paremmin tietävät kertokoot näistä halvemmista pedaaleista. Itsellä ei ole muista oikein kokemusta. Klemtti sanoo Ta-tatada-tada-ta-tata-da-tat.... |
Rämppy 26.10.2005 12:16:29 | |
---|
Rautalangassa nauhakaiku on se klassinen mauste. Halvalla ei nauhakaikulaitetta saa, mutta ainakin Line6 -pedaalien mallinnukset ovat mun mielestä hyvin toimivia. Mitäs tuo Line6 Echo Park -pedaali maksaa? Sehän on riisuttu versio Delay Modellerista ja siinä pitäisi olla nauhakaikumallinnuskin. Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy? |
dfloreno 26.10.2005 12:54:29 | |
---|
Jousikaikuna suosittelen Songworksin Little Lanileita, joka on pedaali, mutta jonka sisällä on ihan accutronicsin kaikutankki. Toimii rautalankaan,. mutta semmoista surf-sekoilua siitä ei saa. God made me funky |
jeejee 26.10.2005 14:39:41 | |
---|
Bossilta löytyy vastaus: Boss RV-5 hinta 165€ saapi tingattua 150€. |
niskel 26.10.2005 14:52:41 | |
---|
Tietty jonkinmoinen vaihtoehto(?) voisi olla Zoom 508. En kyllä tiedä mistä löytää enään ja millä hintaa, mutta joskus oli musikantissa tarjoksessa 495 mk. http://goran.tangring.com/ Tuolta löytää vähän näytettä, että mitenkä sillä sujuu soitto. Klemtti sanoo Ta-tatada-tada-ta-tata-da-tat.... |
koponen 26.10.2005 14:56:50 | |
---|
Danelectro Dan-echo kannattaa ehdottomasti testata jos alle 150€ pedaalia etsii. Call it what you wanna call it, I'm a fucking gear-a-holic... |
Mikael 26.10.2005 14:56:50 | |
---|
osaako joku neuvoa hyvää pedaalia n.max 150e rautalanka hommiin? yritin vanhoista etsiä mut en kyllä hätäpäissäni selvää vastausta löytänyt Electro-Harmonix Holy Grail "melkein puoliammattilainen" |
Trebla 26.10.2005 15:18:36 | |
---|
Rautalangassa nauhakaiku on se klassinen mauste.. Mutta eikös esim. Surffissa klassinen mauste ole jousikaiku? Rautalankaa lienee sekin. "Language is a virus from outer space." -- William S. Burroughs |
Mandariini 26.10.2005 17:11:41 | |
---|
Mutta eikös esim. Surffissa klassinen mauste ole jousikaiku? Rautalankaa lienee sekin. Jos tykkää siitä "lätkäytyksestä" minkä saa jousikaiusta. Mä ainakin tykkään. Offtopic: miten saa lyhennettyä jousikaikua. ainakin mulla saa vai levelii säädettyy. Kiristää jotain ruuveja? Jos tänään en voita maailmaa, voitanko sen ehkä huomenna? |
niskel 26.10.2005 18:07:30 | |
---|
Jos tykkää siitä "lätkäytyksestä" minkä saa jousikaiusta. Mä ainakin tykkään. Kyllähän jousikaiku on loistavan kuuloinen, mutta itse en jättäisi nauhakaikua pois mistään hinnasta. Jousikaiku on itselleni rautalanka touhuissa toissijainen, tosin mukava lisä. The Shadowsin yms bändien musiikkia soittaessa ei jousella oikein pärjää. Ainakin joissakin keskusteluissa on puhuttu, että surf olisi eriteltävä omaksi tyylikseen rautalangan ohessa, mutta mielestäni on kysymys lähinnä makuasiasta. Klemtti sanoo Ta-tatada-tada-ta-tata-da-tat.... |
cd10 26.10.2005 19:03:19 | |
---|
Nii kyllähän sitä lätkäytystäkin kuulee esim. shadowsilta mut pääasiassa kai ne käyttää jotain nauhavermettä mut ku olis joku pedaali mikä tota nauhaa parhaiten matkii.En tiedä ymmärränkö edes oikein mut musta se lätkäytys tulee delaysta ja sitte reverb/echo on taas pikkasen eri asia ja sitä tässä haetaan. |
koponen 26.10.2005 19:27:25 | |
---|
Nii kyllähän sitä lätkäytystäkin kuulee esim. shadowsilta mut pääasiassa kai ne käyttää jotain nauhavermettä mut ku olis joku pedaali mikä tota nauhaa parhaiten matkii. Onhan noita vaikka kuinka, esim Trex Replica ja Carl Martin DeLayla, mutta hinnat on alkaen 300€:n ja ylöspäin. 150€:lla ei kyllä ole varaa olla kovin ronkeli. Call it what you wanna call it, I'm a fucking gear-a-holic... |
Chemo 26.10.2005 19:28:41 (muokattu 26.10.2005 19:29:34) | |
---|
En tiedä ymmärränkö edes oikein mut musta se lätkäytys tulee delaysta ja sitte reverb/echo on taas pikkasen eri asia ja sitä tässä haetaan. Eikun kyllä se lätky on reverb. Delay/echo on sitten sitä viivettä ja rytmiikkaa. Edittiä: tai voi kai senkin ehkä mieltää lätkyksi, semmoisen slapbackin; mutta se surf-lätky on siis reverb. Yksipäisistä, halvoista echo/delay-pedaaleista olen itse tykästynyt Ibanezin Echomachine EM5:eeni. Mielestäni hyväsoundinen peli (imo ihan toista tasoa kuin vaikkapa se Danon Reel Echo). Sillä pärjää itse asiassa aika pitkälle - varsinkin jos ei kaipaa niitä sofistikoituneita biisinlopetuskaikuja. Noita halutaan jonkun verran, mutta uskoakseni hinta ei vieläkään olisi kauhean montaa kymppiä. Reverbeistä EHX:n Holy Grail on hintaisekseen kohtuullinen esitys putkikaiusta, mutta oma kokemukseni laitteen kestosta oli varsin negatiivinen. Vaihtoehtoja tuolla voisivat olla Danon Spring King ja Digitechin Digiverb, mutta noista mulla ei oo käyttökokemuksia (siirryin Holy Grailista sitten saman tien aitoon putkijousikaikuun). Nauhakaikusimuista Akain Headrush voisi olla kohtuuhintaisemmista laitteista mielenkiintoinen peli, mutta ei oo tullut kokeiltua. Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän. |
Tami 26.10.2005 21:51:57 (muokattu 26.10.2005 21:54:23) | |
---|
Riippuu vähän siitä mitä haet. Jos haluat rautalangalle tyypillisiä "monipäisiä" nauhakaiku ohjelmia, joissa on hieno rytmitys, niin ei kyllä varmaan toteudu tuossa hintaluokassa... Esim. Danelectron Reel Echo ja Danecho mahtuvat hintaluokkaasi, mutta ovat "yksipäisiä". Niistä ei siis irtoa kunnon kaiku rytmityksiä, tosin sopivat ehkä ihan hyvin joihinkin biiseihin, joissa ei monipäärytmityksiä löydy.Zoomin EFTP modattu RFX-2000/RFX-2200 ovat jo hyviä laitteita, mutta hintaa pukkaa olemaan se 500e. Yksi taitaa vielä olla torilla hintaan 400.Ja aitoa nauhakaikuahan ei voita mikään. Simulaattoreista yms imitaatiolaitoksista mun mielestä parasta antia o amtechin age-one. Käytettynä liikkuu harvoin ja hinta on noin >400e. Mutta polkimillakin syntyy ihan mukiinmenevää soundia. Mun mielstä line6 dl4 on ihan kelpo vehje joka tosin ei ihan 150eurolla irtoa, mutta on huomattavasti parempi kuin danecho,replex ja reel echo. Siinä mielessä tuo uusi line6 pedaali oliskin mielenkintoinen kokeilla jos siinä on tuo multihead soundi..... Oma ehdotus: säästä hiukan osta line6 dl4. Tuossa linkissä on vuonna pipo valmiin pohjan päälle äänitetty apassi. Tää versio on kitara,boss sd1 - dl4- flextone2 systeemillä äänitetty. http://personal.inet.fi/koti/sami.espo/apassi.mp3 Töissä intissä - vikaa vintissä!! |
LamaAjanElvis 26.10.2005 22:40:12 | |
---|
|
niskel 28.10.2005 09:40:13 | |
---|
Nyt olisi enää 350e Zoom RFX-2000 torilla suoraan Echolandista... Varmaan hakkaa tuon Line6:n? Vai miten on Tami? En ole tuota Line 6:sta itse testannut, Zoomia kyllä olen ja se oli varsin hyvän oloinen. Klemtti sanoo Ta-tatada-tada-ta-tata-da-tat.... |
varakeef 28.10.2005 11:46:22 | |
---|
Tuossa linkissä on vuonna pipo valmiin pohjan päälle äänitetty apassi. Ohi aiheen menee mutta ... en... pysty... vastustamaan... kiusausta. Täältä löytyy kaikkien apassiversioiden kuningas, ja vieläpä videona. http://www.photo-seba.net/tommy_seebach_apache.mpg "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
Arthur 28.10.2005 12:28:43 | |
---|
|
Juuso. 28.10.2005 14:21:17 | |
---|
Bossilta löytyy vastaus: Boss RV-5 hinta 165€ saapi tingattua 150€. Tai sitten vanha RV-3 jostain käytettynä... Tossa uudessa versiossa ei käsittääkseni ole delayta/echoo mukana? I wish you a broken heart and a happy new year. |