Aihe: Ibanez RG2620QM
1
Soma city ward
12.11.2005 18:16:22
Hakukone ei oikein löytäny infoo eli voi pistää linkkiä, jos on skebasta ollu jo juttua.
Siis minkälainen keppi on kyseessä? Onko tuo edge pro talla hyvä, millanen kaula jne.
linkki
http://www.guitarsuperstore.com/pro … ic%20Guitar%20-%20RG2620QM%20Series
Ei tehdä elämässä eikä musiikissa lainkaan virheitä.
Strutsi
12.11.2005 20:10:49
Hakukone ei oikein löytäny infoo eli voi pistää linkkiä, jos on skebasta ollu jo juttua.
Siis minkälainen keppi on kyseessä? Onko tuo edge pro talla hyvä, millanen kaula jne.
linkki

Minulla on vuoden 2003 -mallia oleva RG2620QM.
Aiwan mahtava keppi. Edge Pro pitää vireen erinomaisesti, kaula on juuri minulle sopiva. Ultra on vähän paksumpi kuin super wizardi. Joskus aina kun käyn testailemassa muita RG:itä niin super wizard tuntuu kyllä selvästi ohuemmalta.

DiMarzion parempia mikkejä en ole päässyt kokeilemaan mutta kyllä nämä DiMarzio/IBZ paremmilta kuulostavat kuin V7 ja V8.
"No onhan proge ihan mukavaa jos se on hyvää eli sopivan hevahtavaa"
Jesus_Plastica
13.11.2005 11:20:44
Hyvä keppihän tuo, istuu hyvin käteen vaikkakin tuo ultra kaula tuntuu suht paksulta kun on pienen ikänsä soitellu ohuella super wizardilla, mutta kaikkeen tottuu. Mikit on sellaista keskitasoa, itse vaihdan ne uusiin. Vaikkakin kismittää kun ei tuon hintaisessa kepissä ole kunnon mikkejä ja rungon väristä lapaa eli siis matching headstockia. Myös tuo loimu vaahtera pinta on suht tumma ja ohut. Mutta on tuo silti erinomainen kitara, mahonki runko, hyvä talla ja soitettavuus.
Miikka X
13.11.2005 11:34:18
Tuosta Edge Pro tallasta vielä sen verran, että en saa tuota (Ibanezin) RG2570:n tallaa viritettyä, kun menin kielet hiljattain siihen vaihtamaan. Käsittääkseni se ei toimi samalla tavalla kuin muut kelluvat tallat, voi olla että olen väärässäkin. Mutta kaverini jolla on ollut aika hemmetin monta virityslukoilla toimivaa kitaraa (ei Ibanezeja) ei saanut sitä vireeseen. Ja sitten kun sen on saanut edes jonkinnäköiseen vireeseen (joka on sekin aivan karmea) niin kielet ovat aivan liian korkealla ja talla sellaisessa asennossa että siihen on turha kampea edes yrittää saada. Osaako kukaan auttaa?
Carpenter
13.11.2005 11:40:24
Osaako kukaan auttaa?

Kopioin tähän Aloittelijat-palstalle kirjoittamani jutun:

Eli:
1. Lukot auki
2. Käännä hienovirittimet keskelle, jotta jää säätövaraa
3. Sitten löysäät hieman jokaista kieltä ja virität ne haluttuun korkeuteen. Muista, että yhden kielen kiristys löysentää toista, joten voit alussa kääntää kieliä hieman ylävireeseen. Kyllä ne vireeseen menevät, mutta virittäminen saattaa kestää viitisenkin minuuttia tai hieman enemmän. Suosittelen operaation suorittamista viritysmittarilla.
4. Tarkasta tallan asento. Jos se on vinossa, löysää tai kiristä takaa löytyviä tallan jousia. Sitten palaat kohtaan 3.
5. Lukot kiinni. Ei tarvitse kovaa vääntää.
6. Tarkista vire. Viritä tarvittaessa hienovirittimillä.
Sovittele puheesi kukkarosi mukaan.
oiva tumpeloinen
13.11.2005 15:04:33
Kopioin tähän Aloittelijat-palstalle kirjoittamani...

Tähän lisäisin vielä jousien määrän lisäämisen/vähentämisen. Joko tarpeen vaatiessa TAI jos haluaa saada tallaan erilaisen tuntuman. Kannattaa kokeilla eri jousien määriä, vaikka se talla pysyisi oikeassa asennossa vähemmälläkin määrällä. Talla reagoi esim. bendatessa eri tavalla, jos sulla on esim. enemmän jousia.

Käsittääkseni se ei toimi samalla tavalla kuin muut kelluvat tallat, voi olla että olen väärässäkin. Mutta kaverini jolla on ollut aika hemmetin monta virityslukoilla toimivaa kitaraa (ei Ibanezeja) ei saanut sitä vireeseen. Ja sitten kun sen on saanut edes jonkinnäköiseen vireeseen (joka on sekin aivan karmea) niin kielet ovat aivan liian korkealla ja talla sellaisessa asennossa että siihen on turha kampea edes yrittää saada. Osaako kukaan auttaa?

Kyllähän Ibanezin tallat toimivat samalla toimintaperiaatteella, kuin OFR.

Kaveriltasi on todennäköisesti jäänyt tuosta Carpenter:n tekstistä kohta 4 väliin....eli terveisiä vaan kaverillekin: "Ja eikun takaisin sorvin ääreen". Ei monen kitaran omistaminen ja niiden säätäminen vielä ole sama juttu.

Parhaiten saat sen tallan toimimaan, kun seuraat tuota Carpenter:n listaa RAUHALLISESTI. Mikään noista työvaiheista ei ole kiireellinen, joten voit rauhassa miettiä vaiheita niitä tehdessä. Äläkä mene pyytämään apua kavereilta tallan säädössä, vaan tee se noilla ohjeilla ITSE!!!!! Jokaisen soittajan tulee opetella soittimensa perushuolto!!! Jos et vieläkään saa, pyydä lisää neuvoja täältä tai joltain (mahdollisesti muulta?) kaverilta.
Micolo
13.11.2005 17:08:28
Mulla on kanssa tuo ko. kitara ollu vuodenpäivät ja täytyy kyllä sanoo että en oo kyllä vähään aikaan siitä luopumassa, eikä mikkejäkään oo tarvinnu vaihtaa, vaikka tosin nyt mielenkiinnon takia oonkin vaihtamassa mikit (vanhaan) Petrucci setiin.
Paskan möivät!
tommi_899
13.11.2005 17:27:33

hmm, pitääpä kokeilla tuota kitaraa. jos vaikka ostaisin sellaisen, onko kukaan nähnyt noita hesassa?
Bändi .:i:. Kitara .:i:. Kuuntelen shovi: eiks sua hävetä kuunnella himiä? -ota pastilli-
tommiot
13.11.2005 17:54:19
hmm, pitääpä kokeilla tuota kitaraa. jos vaikka ostaisin sellaisen, onko kukaan nähnyt noita hesassa?

Kyllä noita muistaakseni Levytukussa oli, testailin muutama viikko sitten kaikki >1000€ RG:t läpi.
Jesus_Plastica
13.11.2005 18:18:21
Muusikoiden netin torilla näyttää olevan myynnissä kyseinen kitara 800 € hintaan, itse ostin musik schmidt:stä maksoi 935 € + postikulut.
Soma city ward
13.11.2005 18:19:54
Semmonen tuli vielä mieleen, että onko kukaan huomannu mitään haittaa tosta potikoiden sijainnista, että huitooko niitä vahingossa paljonki vai huitooko ollenkaan.
Soma city ward
13.11.2005 18:23:52
Muusikoiden netin torilla näyttää olevan myynnissä kyseinen kitara 800 € hintaan, itse ostin musik schmidt:stä maksoi 935 € + postikulut.

Sempä takia siitä rupesinkin kyselemään.
BTW mikäs tuo tommonen musik schmidt on? Thomannilla kepin hinta on 1199 €.
tommi_899
13.11.2005 20:34:03

Kyllä noita muistaakseni Levytukussa oli, testailin muutama viikko sitten kaikki >1000€ RG:t läpi.

mikäs osoittautui parhaaksi? itsellä budjetti juuri tuo
Bändi .:i:. Kitara .:i:. Kuuntelen shovi: eiks sua hävetä kuunnella himiä? -ota pastilli-
tommiot
13.11.2005 21:34:05
mikäs osoittautui parhaaksi? itsellä budjetti juuri tuo

RG USA Custom :) En mä muista niitä malleja, myyjä vaan työns mulle käteen niitä kauheeta vauhtia "No koitas tätä sitten!"
Jesus_Plastica
13.11.2005 22:09:09
Sempä takia siitä rupesinkin kyselemään.
BTW mikäs tuo tommonen musik schmidt on? Thomannilla kepin hinta on 1199 €.

Tuossa linkki

http://www.musik-schmidt.de/osc-schmidt/catalog/index.php

Joskus löytyy tavaraa halvemmalla kun thomanista, muutenkin ehkä enemmän "erikois" malleja. Mut näyttäis että sieltä on se RG2620QM päässy lopahtaamaan, eikä kyllä thomaniltakaan kyseistä keppiä löydy että mistäs kiskaisit tuon thomanin hinnan?
wellu
13.11.2005 22:20:08

Semmonen tuli vielä mieleen, että onko kukaan huomannu mitään haittaa tosta potikoiden sijainnista, että huitooko niitä vahingossa paljonki vai huitooko ollenkaan.

potikoiden sijainti on ainakin minulle juuri sopiva.
Lyrics.Wasted time between solos.
Soma city ward
14.11.2005 15:14:45
eikä kyllä thomaniltakaan kyseistä keppiä löydy että mistäs kiskaisit tuon thomanin hinnan?

Kappas. Katoin, että tuo on sama keppi
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-177171.html
Se olikin RG2620CBL
My bad.
Paljonkohan tuon RG2620QM hinta on suomessa? Siis tingitty hinta.
oiva tumpeloinen
14.11.2005 17:27:32

Se olikin RG2620CBL
My bad.

Se selviää varmaankin parhaiten soittamalla levytukkuun. Hinnassa ei pitäisi olla eroa värin mukaan, ei ainakaan yleensä noissa "perusväreissä".
Strutsi
14.11.2005 17:40:45

Se olikin RG2620CBL
My bad.

Minä ostin RG2620QM:ni Kuopion Flangerista hintaan 1055€. Pistin vaihdossa vanhan YAMAHA CN-10 -romun josta sain 250€. Sitten vielä CNB-laukku päälle 80€.

Tuli joskus mieleen että olisi voinut pitää Yamahan kakkoskitarana ja blokata sen floikka, niin sitten olisi voinut tinkiä siitä RG:stä.
"No onhan proge ihan mukavaa jos se on hyvää eli sopivan hevahtavaa"
Micolo
14.11.2005 19:42:07
Kyllä pitäis 900€ pintaan saada tingittyä Suomestakin. ite maksoin jotai 850€ omastani. Musikantista Jyväskylästä ostin.
Paskan möivät!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)