Aihe: behrlingeri vai line6:nen??
1 2
neja
07.11.2005 20:27:01
olen ostamassa mallintavaa kitarakomboa, tehoa on 2 x 75w line 6:sessa ja vastaava behrlingeri löytyisi vähän edullisemmasti. onko kokemuksia kyseisistä komboista.

Niin soitantatyyli on raskas metalli,
-eli kumman ostaisin ja järkeviä perusteluita kiitos!
-suositteletteko muita merkkejä, noilla tehoilla hintaan alle 500€?
Kapane
07.11.2005 20:48:17

Sanon, että Engl combo etkä enää toivo muuta.

Asiaton postaus - älä välitä elämä ei ole reilua.
WinterMad
07.11.2005 20:52:23
Meikä kallistuis Behringerin puolelle.
En tiiä, musta se vaan kuulostaa paremalle
God Hates Us All!
luopio
07.11.2005 20:54:15
Meikä kallistuis Behringerin puolelle.
En tiiä, musta se vaan kuulostaa paremalle

Elä vitussa, behringerin saundit on iahn vitun tuhnut verrattuna line6een.
Syntisin heittäköön viimeisen kiven
Jucciz
07.11.2005 20:54:17
Sanon, että Engl combo etkä enää toivo muuta.

Asiaton postaus - älä välitä elämä ei ole reilua.

Eiköhän Englin combo ole ihan mahdollista saadakin käytettynä noin 500-600 euroon. Ei kyllä varmasti tulisi Behringeriä tai Line6:a ikävä. Jos olet vailla hyvää hevisoundia, kannattaa ennemmin vaikka väkisin nostaa budjettia satasen-pari ja ostaa hyvä putkivehje. Jos taas monipuolisuus on tärkeintä, eli paljon "sinne päin"-soundeja, osta ihmeessä mallintava, mutta älä tuu sit mulle sanomaan. :)
kalamies#11 >-)))>
« OSTAKAA! · räpellystä »
Landola59
07.11.2005 21:00:43
Behinger on kovan luokan vahvistin, Itellä on line6. Jos saat hyvän behingerin halvalla, osta pois. Line6 on Yksipuolista musiikkia varten (heavy, trash yms. raskas kalusto) Kun taas Behinger on monipuolisempaan möykkään. Osta behinger. Toisaalta, jos soitat vain rääkkäys musiikkia niin osta Line6. Näin.
Ironia on uutta niille jotka eivät siitä ennen ole kuulleet. Punttisika #7 IMIK #36 IHFC #1 Perustajajäsen
luopio
07.11.2005 21:17:44
Behinger on kovan luokan vahvistin, Itellä on line6. Jos saat hyvän behingerin halvalla, osta pois. Line6 on Yksipuolista musiikkia varten (heavy, trash yms. raskas kalusto) Kun taas Behinger on monipuolisempaan möykkään. Osta behinger. Toisaalta, jos soitat vain rääkkäys musiikkia niin osta Line6. Näin.

Mummielestä meiän toisen kitaristin line6sta lähtee kyl paljo monipuolisemmat saundit ku mun omasta bhkusa. Näinpäs.
Landola59
07.11.2005 21:21:39
meiän toisen kitaristin line6sta lähtee kyl paljo monipuolisemmat saundit

Mutta soittaako sillä puhdasta rockia tai rautalankaa? Line6 on sen verran raskas peli että meikäläisen nuppiin se ei istu, että soittaisimme sillä rockia tahi muuta vastaavaa. Miksi? Koska se on tarkoitettu Hirveään Möykkään eli Heavy Metaliin.
Ironia on uutta niille jotka eivät siitä ennen ole kuulleet. Punttisika #7 IMIK #36 IHFC #1 Perustajajäsen
Sir Härö
07.11.2005 21:25:46 (muokattu 07.11.2005 21:27:08)
behrlingeri

Tuo sana täytyy lisätä Suomi-M.net-Suomi sanakirjaan!

Behrlingeri :)
Erotettavan moposta irrotetaan tulpanhattu. -Jäärä
Landola59
07.11.2005 21:30:19
Behrlingeri

Sanan vastinehan kuuluu Bär-Inkeri, eli rantaruotsalainen jättiläiskääpiö joka on 300 vuotta vanha ja polttaa kalsareita.
Carpenter
07.11.2005 21:47:53
Mutta soittaako sillä puhdasta rockia tai rautalankaa? Line6 on sen verran raskas peli että meikäläisen nuppiin se ei istu, että soittaisimme sillä rockia tahi muuta vastaavaa. Miksi? Koska se on tarkoitettu Hirveään Möykkään eli Heavy Metaliin.

Mun Peavey Classicin ja Metal Zonen hevisaundi on kyllä reilusti Line6 Spideria parempi. Spiderin saundit ovat hirveätä kompressoitua sirkkeliä, mutta Classicista lähtee todella murea middlevoittoinen hevisaundi, mikä toimii hyvin bändin kanssa. Lisäkaapilla saisi varmasti vielä enemmän jykevyyttä saundiin, mutta en koe, että tarvitsisin sitä. Lisäksi Classicin omalla särökanavalla menee blues ja rock mainiosti. Myös dynamiikkaa löytyy mukavasti.

Eli en kyllä suosittele mallintavaa sillä putkivahvari on omalla tavallaan paljon monipuolisempi. Itse olen huomannut, että efektit ovat kuitenkin periaatteessa aika turhia. Niinpä ei ole tullut muita pedaaleita hankittua kuin tuo särö.
Sovittele puheesi kukkarosi mukaan.
Landola59
07.11.2005 22:14:40
Eli en kyllä suosittele mallintavaa sillä putkivahvari on omalla tavallaan paljon monipuolisempi. Itse olen huomannut, että efektit ovat kuitenkin periaatteessa aika turhia.

Jos luet aiemmat kirjoitukseni niin huomaat mitä mieltä olen... Bär-Inkeriin verrattuna Lin69 on hanurista.
jussimus
07.11.2005 22:43:06
Halrey Penttoni!
Kapane
07.11.2005 22:46:53

Jos luet aiemmat kirjoitukseni niin huomaat mitä mieltä olen... Bär-Inkeriin verrattuna Lin69 on hanurista.

Joo, palveleeko tämä mitään, kun vertailette kuvaennollisesti siitä, kumpi on parempi ostosväline, raha vai muovi.

Aloittajalle, vielä kerran.
En suosittele kummankaan ostoa heti. Ota ihan rauhassa, käy musiikkiliikkeessä ja kysy Engl Screamer comboa testavaksi. Kyseessä on hintalaatu suhteeltaan paras (ja ainoa) PUTKIcombo heviin tässä hintaluokassa.

Jos selitän mitä eroa on putkella ja mallintavalla, niin se ei palvelisi juurikaan ketään, mutta ilmaisen asian näin.
Putki (hevimetalliin) - Urheiluautolla, Mallintava - Jalan. Koska painat täysiä hevimetallin moottoriteillä on urheiluauto hyvä olla. Ainakin parempi kuin jalat. Mallintavan edut tulee esille siinä, jos haluat yhtäkkiä siirtyä kulkemaan blues musiikin vuorta, jonne nopein reitti on hissi( putki joka soveltuu bluesiin). Jaloilla pääset sinnekkin, mutta urheiluautolla et.

Toisin sanoen: Jos olet varma, että soitat pääasissa sitä yhtä musiikkityyliä osta ihmeessä Putki (joka siis soveltuu heviin), mutta jos haluat soitella paljon kaikkea osta mallintava. Minä soitan pääasiassa heviä ja minulla on heviin putkivahvistin. Jucciz taas vetelee sitä bluesin tynkää ja hänellä on bluesiin soveltuva putkivahvistin. Erno Tyrnävältä taas vetelee molempia ja hän päätyi mallintavaan.

Näin yksinkertaistaen.
koponen
07.11.2005 22:59:28
Peavey Bandit kannattaa ehdottomasti kokeilla ennenkuin laittaa penniäkään kiinni Line6:n tai Behrinkulaan. Mutta jos behkusta ja L6:sta pitäisi väkisin valita niin ehdottomasti viimeksi mainittu.
Call it what you wanna call it, I'm a fucking gear-a-holic...
superfly
07.11.2005 23:04:52
Peavey Bandit kannattaa ehdottomasti kokeilla ennenkuin laittaa penniäkään kiinni Line6:n tai Behrinkulaan. Mutta jos behkusta ja L6:sta pitäisi väkisin valita niin ehdottomasti viimeksi mainittu.

Aika paha kumpaakaan suositella, koska molemmilla valmistajilla on todella monta mallia. Esim. Line6 Vettaa ei oikeen kannata yleistää samaan kasaan noiden Spider-kauhistuksien kanssa.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
luopio
07.11.2005 23:22:12

Soitamme musiikkia melko laidasta laitaan eli erilaisia saundeja tarvitaan paljon. Line6 Spider II saundipaletti tarjoaa huomattavasti monipuolisemmat mahdollisuudet kui oma yhdistelmäni Behringer GMX212+ V-amp. Kliineissä ja raskaammissa säröissä pidän omasta saundistani ehkä enemmän, mutta nimenomaan rokkisäröissä Line6 vie varsinkin ihan 6-muna.
koponen
08.11.2005 00:07:51
Aika paha kumpaakaan suositella, koska molemmilla valmistajilla on todella monta mallia. Esim. Line6 Vettaa ei oikeen kannata yleistää samaan kasaan noiden Spider-kauhistuksien kanssa.

No varmaan jokainen tajuaa että jos ollaan behkun comboa ostamassa niin ehkä vettaan ei ihan rahat riitä ;) Eli toki vertailin saman hintaluokan laitteita keskenään ja juuri siksi ehdotin Peaveyn Bandittia enkä esim SISO comboa.
Call it what you wanna call it, I'm a fucking gear-a-holic...
Kapane
08.11.2005 09:37:12

500e se hintakatto oli, mutta onhan se totta, että behringeril esim. on 102 mallia tähän hintaluokkaan.
Jucciz
08.11.2005 14:28:37
Jucciz taas vetelee sitä bluesin tynkää ja hänellä on bluesiin soveltuva putkivahvistin.

Minä vetelen ihan kaiken tynkää ja vahvistimiakin löytyy omiksi tarpeiksi. Bluesmuusikoksi minua ei kyllä kannata sanoa, voi olla että ihan oikeat bluesmiehet nauravat... tai sitten itkevät. :)
kalamies#11 >-)))>
« OSTAKAA! · räpellystä »
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)