Aihe: Vielä räkin rakentamisesta
1
Rapid *
01.12.2005 14:43:49

Tämä on tavallaan jatkoa edelliselle threadilleni. Olen kehittänyt suunnitelmaani räkin (tai koko rigin) rakentamisesta, ja minulla on siinä vielä vähän epäselvyyksiä. Olen lisännyt siihen vähän kamaa ja olen päätynyt seuraavaan:

1. Crate Powerblock
2. Behringer Multigate Pro XR4400
3. Tech 21 Sansamp PSA 1.1
4. Tc Electronic G-major
(5. mahdollisesti jokin räkkituneri)
6. Behringer FCB1010 tai Roland FC200

Noi räkkilaitteet menevät tietysti Powerblockin efektilooppiin, mutta miten räkin kytkennät menee? Pitäisikö ne kytkeä ketjuun, tarviiko siinä jotain reititintä kontrolleria varten, vai meneekö ne muut laitteet jonkin etuasteen looppiin? Ja sitten vielä:

1.Mihin tuo noise gate kannattaisi sijoittaa?
2. Kannattaisiko hankkia räkkivirtalähde noille kamoille?

Jos osaatte neuvoa, tai tiedätte jotain nettisivuja, jossa olisi räkinkokoamisohjeita, niin kertokaa..

Kiitos vastanneille
Vaikea asia ei ole mahdoton
Mika_K
01.12.2005 20:07:44
Tämä on tavallaan jatkoa edelliselle threadilleni. Olen kehittänyt suunnitelmaani räkin (tai koko rigin) rakentamisesta, ja minulla on siinä vielä vähän epäselvyyksiä. Olen lisännyt siihen vähän kamaa ja olen päätynyt seuraavaan:

1. Crate Powerblock
2. Behringer Multigate Pro XR4400
3. Tech 21 Sansamp PSA 1.1
4. Tc Electronic G-major
(5. mahdollisesti jokin räkkituneri)
6. Behringer FCB1010 tai Roland FC200

Noi räkkilaitteet menevät tietysti Powerblockin efektilooppiin, mutta miten räkin kytkennät menee? Pitäisikö ne kytkeä ketjuun, tarviiko siinä jotain reititintä kontrolleria varten, vai meneekö ne muut laitteet jonkin etuasteen looppiin? Ja sitten vielä:

1.Mihin tuo noise gate kannattaisi sijoittaa?

Jos osaatte neuvoa, tai tiedätte jotain nettisivuja, jossa olisi räkinkokoamisohjeita, niin kertokaa..

Kiitos vastanneille

Moro,

Omassa räkkisynsteemissä tsiguna kulkee seuraavasti ... Kitara -> Viritin -> Gate -> Etunen -> Multipaavo (etusen loopissa) -> Vaihekorjain -> Pääteaste -> Kajarit.

Ei tarvi erillistä vermettä, ellet omista liikaa rahaa, montaa eri etusta ja halua kikkailla. :)

1. Ennen etusta ... saat kitaran surinat pois.
2. Kannattaa ... helpottaa noiden virtapiuhojen kanssa. Behkun PL-2000 vois olla vaihtoehto. Ainakin se on edukas ...

http://www.thomann.de/thoiw3_behrin … sn=4cfc44e22cc218d12680548e34fba117

Muita valmistajia on ainakin Furman ja Samson.

Signaaliasiaa löytyy ainakin sivuilta http://www.rane.com/library.html . Kannattaa tutustua ... moni asia selviää nopeammin. :)

Omakuvassa on mun "räkinpoikanen". :)

-M-
kimurantti1
01.12.2005 20:13:56 (muokattu 01.12.2005 20:20:55)
G-Majorista löytyy noise gate, kuulemma ihan käypä sellainen. Jos vähänkin on budjetin kanssa tiukkaa, niin sen voisi kai jättää pois.

Valitettavasti hieman kalliimpi Rolandin FC-200 taitaa toimia G-Majorin kanssa paremmin. Behringer ei pysty kytkemään kaikkia G-Majorin efektiblokkeja yksikerrallaan pois.
"Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa." -Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005)
Rapid *
01.12.2005 22:34:53 (muokattu 01.12.2005 22:40:22)

Siis?
Räkkilaitteet kytketään normaaleilla in-/out-plugeilla ketjuun, niinkuin mitkä tahansa muutkin laitteet, ja midipiuhat kytketään myös laitteiden läpi, ja ne ovat ketjussa kontrolleriin asti. Käsitinkö väärin?
janik
01.12.2005 22:35:59
Siis?
Räkkilaitteet kytketään normaaleilla in-/out-plugeilla ketjuun, niinkuin mitkä tahansa muutkin laitteet, ja midipiuhat kytketään myös laitteiden läpi, ja ne ovat ketjussa kontrolleriin asti. Käsitinkö väärin?

Et käsittänyt väärin.
-------------------------Fahrenheit
Rapid *
01.12.2005 22:45:24

No hyvä, sillä se oli se asia, jonka halusin alunperin saada selville :)
Jormaz
02.12.2005 02:08:09
2. Kannattaa ... helpottaa noiden virtapiuhojen kanssa. Behkun PL-2000 vois olla vaihtoehto. Ainakin se on edukas ...

http://www.thomann.de/thoiw3_behrin … sn=4cfc44e22cc218d12680548e34fba117

Muita valmistajia on ainakin Furman ja Samson.

Paitsi että toi behku on pelkkä räkkivalo/jakorasia.

G majorin gate on ihan tyydyttävä. Toki ennen etustakin gate olis kiva.
In Goth We Trust!
The 666 Club #4 Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta
dada
02.12.2005 11:03:47
Valitettavasti hieman kalliimpi Rolandin FC-200 taitaa toimia G-Majorin kanssa paremmin. Behringer ei pysty kytkemään kaikkia G-Majorin efektiblokkeja yksikerrallaan pois.

Tää juttu jäi mulle vähän epäselväksi viime threadista..

Mun mielestä tota Behringeriä voi ohjelmoida niin että ylärivissä on vaikka efektit on/off ja alarivissä presettien vaihtoja, vähän kuin Line6:n Floodboardeissa

Tämmöisen kirjoituksen sieltä kaivelin.
janik
02.12.2005 11:31:24
Mun mielestä tota Behringeriä voi ohjelmoida niin että ylärivissä on vaikka efektit on/off ja alarivissä presettien vaihtoja, vähän kuin Line6:n Floodboardeissa

Jos näin pystyy tekemään niin voisiko joku vähän neuvoa että miten onnistuu.
-------------------------Fahrenheit
-Q-
02.12.2005 15:28:11
..mutta miten räkin kytkennät menee?

Kiitos vastanneille

Kytkennöistä jo tulikin. Signaaliketjulle pätee samat säännöt kuin lattiamokkuloidenkin kanssa, eihän siinä. Kannattaa tietysti tutkia mahdolliset epätoivotut soundivaikutukset, esim. sen virittimen osalta jos signaali kulkee aina sen läpi.

Räkkivirtalähteen hankkimisessa on etua jos sulla on noissa vehkeissä ulkoisia muuntajia ja haluat niistä eroon. Eli hankit sellaisen vehkeen joka osaa syöttää tarvitsemiasi jännitteitä. Jos taas pärjäät verkkovirralla niin helpommalla, halvemmalla ja ennenkaikkea kevyemmin pärjää jatkojohto-jakorasialla jonka kiinnität räkin sisään ja kytket laitteesi siihen. Lisäksi säästyy räkistä unitteja..

Jotain juttuja on tuolla "huge racks" -boardilla:

http://www.hugeracksinc.com/board/
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)