Aihe: Toneworks multiefektin käyttö putkivahvistimen kautta??
1
kingofpain
07.12.2005 15:20:34

Ostin tuossa jokin aika sitten kyseisen Toneworks AX 1500 G lähinnä kotisoittelua varten. Olisi kuitenkin pirun hienoa päästä hyödyntämään sitä myös treeniksellä.

Ongelmana on sen käyttö putkivahvistimen kautta. Vahvistimena on 50w Marsun JCM 2000. Olen kokeillut efektin kytkemistä ainoastaan loopin kautta (mennäänkö heti metsään??). Kun efekti on loopissa kiinni, niin vahvistimen omasta volumesta ja gainista häviää tunto kokonaan, eli niitä voi pyöritellä vaikka koko päivän ja mitään ei tapahdu ?! Kun efektistä laittaa syöttöä sen verran että pystyisi bändin kanssa soittamaan, niin vahvistin muuttuu teepannuksi ja alkaa pirun moinen vinkuminen.

Lähinnä kiinnostaa mistä tuo vahvistimen säätönappuloiden tunnottomuus johtuu?

Onko mitään toivoa saada efektiä toimimaan putken kanssa, vai onko tuo yhdistelmä teknisestikkin jo mahdoton??

Sen olen ainakin bossin eq:n kanssa huomannut että kyseinen nuppi ei tykkää liiallisesta presencestä joten ne olen kyllä laittanut minimiin efektistäkin.
Deranged
07.12.2005 16:47:49 (muokattu 07.12.2005 16:50:06)
Kokeileppa ajaa sitä Korgia vahvarin inputtiin puhtaalle kanavalle, puhtaan kanavan gain suht pienellä.

Kun efekti on loopissa kiinni, niin vahvistimen omasta volumesta ja gainista häviää tunto kokonaan, eli niitä voi pyöritellä vaikka koko päivän ja mitään ei tapahdu ?!

Jos olet kytkenyt näin : Kitara > Korg > vahvarin return, mitään ei tapahdu, koska olet kytkennällä ohittanut vahvarin etuasteen.

Kun efektistä laittaa syöttöä sen verran että pystyisi bändin kanssa soittamaan, niin vahvistin muuttuu teepannuksi ja alkaa pirun moinen vinkuminen

Älä lisää efektin outputtia rajusti, luuppi ei kestä kuin linjatasoista signaalia.
Lisää volaa vahvarin päätteestä, eli masteria isommalle. Ja tarkista että luupin tasonsäätö (nupin takana) on tarpeeksi isolla.

Onko mitään toivoa saada efektiä toimimaan putken kanssa, vai onko tuo yhdistelmä teknisestikkin jo mahdoton??

Ainakin näin:

Kitara > vahvarin input
vahvarin send > Korgin input
Korgin mono-output > vahvarin return

Korgista säröt pois ja ulostulotaso suht pienelle. Luupin taso isolle.
kingofpain
07.12.2005 17:08:40 (muokattu 07.12.2005 17:09:33)

Ainakin näin:

Kitara > vahvarin input
vahvarin send > Korgin input
Korgin mono-output > vahvarin return

Korgista säröt pois ja ulostulotaso suht pienelle. Luupin taso isolle.

Juuri näin olen laittanut. Lisäksi olen säätöjä hakiessani ottanut loopista kaiken muun kaman irti.
Loopin leveleitäkin on tullut kokeiltua eri asennoissa.

Kliinikanavan kautta tuota vekotinta on lähinnä koitettu.

Omistatko itse samaisen efektin?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)