Aihe: Comboa hankkimassa
1 2 3
Exhausted
25.11.2005 15:40:22

Tämänhetkinen tilanne on seuraava: Saan kaikki saundini Line6 POD XT Livestä ja sen perässä on Mesan pääteaste ja Englin 2x12 kaappi. Kyseinen vahvistinsetuppi on kohtuuttoman kömpelö roudata tämänhetkistä bänditilannetta silmälläpitäen. Houkuttelisi myydä ne pois ja hankkia tilalle jokin sopiva putkicombo, jota voisi yhtälailla käyttää podin jatkeena, mutta esim studiossa voisi ottaa sitten vahvistinsäröt esiin. On myös mahdollista että jossain vaiheessa ostan midi-rele-boksin ja alan ohjailla podilla myös vahvistimen kanavia.

Ensimmäisenä vaihtoehtoina mieleen tulivat Englin Screamer ja Thunder. Varmaan ihan asiallisia pelejä, mutta pitäisi päästä itse kokeilemaan. En myöskään päässyt itseni kanssa selvyyteen kumpi kannattaisi hankkia noista kahdesta.

Toisessa ketjussa jossa vähän tästä jo offtopiccailtiin, joku suositteli Framus Red Rogueta. Koko vahvistin oli minulle hieman outo, ja tuntui ominaisuuksiltaan Screameria köyhemmältä (mm. puhtaassa kanavassa ei ole middle-potikkaa). Lisäksi Marsun JCM 2000-sarjan comboja suositeltiin. Olen hieman skeptinen niiden suhteen, sillä olen kuullut vähän ristiriitaisia kommentteja niistä, etenkin juuri comboista.

En ole myöskään ihan täysin varma kannattaako tuota kaappia hukata pois, ja vaihtaa vain päättärin tilalle esim Screamer-nuppi. Olisi kiva saada ajatuksia kummankin setupin puolesta.

Olisiko kenelläkään muita järkeviä suosituksia? Budjetti olisi n. 1000 e.
msm40
25.11.2005 16:49:26
Minä ratkaisin samaisen pulman (parin mutkan kautta, mm. Screamer combo) ostamalla Thunder nupin ja Englin 2x12" vintage kaapin. Thunderista saan puhtaat, rokkisäröt ja hevanderit samoilla säädöillä "kanavaa" vaihtamalla. Screamerin kanavat ei sopinut mulle yhtä hyvin. Tohon combo vs. kaappi juttuun sanoisin että en ole katunut kaapin hommaamista, toimii ja potkii säkeille.
All you really need is your imagination... And few pedals...
Exhausted
25.11.2005 17:01:06

Onko Screamerissa ja Thunderissa sitten ratkaisevaa saundillista eroa?
msm40
25.11.2005 20:45:00
Ei mielestäni ole. Paitsi tietenkin Thunderissa reverbin puute.
All you really need is your imagination... And few pedals...
Exhausted
26.11.2005 02:31:27

Jees. Sillähän minä en tee mitään. Pitää miettiä tarkkaan tuo kanava-asiakin. Periaatteessa käytän neljää eri säröastetta puhtaasta soolosäröön, mutta jos tuo Screamerikin periaatteessa vain lisää kiinteän gain boostin niin varmaan saman asian saisi hoidettua Thunderin edessä olevalla POD XT:llä. Voisi vielä tarkemmin kontrolloida että minkä verran gainia lisätään, ja eq-säädöt sun muut...
Exhausted
26.11.2005 14:35:28 (muokattu 26.11.2005 14:45:55)

Toisessa ketjussa sanottiin että Screamer combo painaa tuommoiset 30 kiloa, eli melkein samat kuin tuo kaappi. Sen roudaaminen olisi siis vain vittumaisempaa koska sitä ei saa edes kannettua kahteen mieheen. ihan mielenkiintoinen pointti kyllä.

EDIT: Englin kotisivu sanoo että Thunder-combo painaa 13 kiloa. Voiko noiden kahden välillä olla noin suurta eroa?

EDIT2: Ohjekirjoissa sanotaankin että Thunder-nuppi painaa 14 kg, Screamer-nuppi 18 kg ja kumpikin combo 22 kg.
oiva tumpeloinen
26.11.2005 15:18:43
Ihan vain, että varmasti ymmärsin oikein.....olet siis myymässä päätettä pois ja ostamassa nuppia tilalle helpomman roudauksen toivossa????

Jos sä haluat roudatessa helpommalla päästä, unohda toi nuppi, ja keskity pelkästään siihen comboon. Pääte kuitenkin on pienempi ja kevyempi kuin nuppi, jokainen päätelköön siitä itse lopun.

Vai tekeekö mieli vain muuten vaihtaa setuppia?
Exhausted
26.11.2005 15:24:11

Tietty kiikarissa on myös se että vahvistimen omaa säröä voisi käyttää myös. Sen verran mitä olen nuppeja roudannut niin ei ne kyllä tunnu yhtään painavammilta kuin tuo päättäri räkissä. Combon puolesta puhuisi tietysti se, että se vie vähemmän tilaa autossa.
Exhausted
28.11.2005 13:09:20

Mietin että yksi ratkaisu olisi myös hommata Nobelsin MIDI-rele-boksi ja ohjailla Screamerin kanavia sen kautta POD XT Livellä, ja ottaisi siitä ne efektit mitä tarvii. Sitten voisi tehdä podiin sellaiset patchit joissa olisi särötkin tilanteisiin, joissa omaa vahvaria ei voi ottaa mukaan. Välikysymyksinä onkin enää: 1)johonkin pitäisi päästä testailemaan Screameria 2) combo vai nuppi+2x12? Itseä himottaisi tuo nuppi+2x12 enemmän mutta en tiedä onko tässä sitten järki vastaan tunteet.
-K-
28.11.2005 13:24:38
No se screamerin nuppi on yllättävän pieni. Tuon framuksen dragonin kantamiseen olen jo hajoillut, mutta screamer on yllättävän mukava kantaa. Ja kun sulta tuo kaappikin jo löytyy niin unohda combo.
Ei suotta elämys.
Exhausted
28.11.2005 13:32:54

Tottahan tuokin. Tuskin tuota kaappia on sen pahempi kahteen mieheen roudata kuin comboa yksin. Tilaahan se vie autossa kyllä. Kunhan nyt ensin pääsisi johkin kokeilemaan. Tampereella nyt ei mikään kauppa myy niitä eikä kenelläkään tutullakaan ole muistaakseni sellaista...
nikander
28.11.2005 13:36:54
Mitä jos hankkisit räkkiin sijoitettavan etuasteen ja mahd efektinprosessorin? Saisit kaikki kivaan pakettiin. Etuasteeksi esim. Engl 530, Mesan Studio Preamp ja G-Major, käytetty Mesan Studio Preamp/Marsun JMP (Ebaysta). Efektiksi esim. G-Major . Paketin hinta pysyy tonnin kieppeillä, eikä ole vaikeampi roudata kuin nuppia. Mahdollisuuksiltaan kuitenkin paljon parempi, varsinkin jos olet tottunut xt:n suomiin mahdollisuuksiin.
Exhausted
28.11.2005 13:43:04

Onhan tuokin käynyt mielessä. Tykkään vaan efekteistä enemmän ennen säröä kuin sen jälkeen, jolloin G-majori ei oikein olisi paras mahdollinen ratkaisu. Mutta olet siinä oikeassa että periaatteessa jonkun etuasteen lisääminen ajaisi saman asian kuin nuppiin siirtyminen - paitsi että budjetti kasvaisi koska tämänhetkisessä suunnitelmassa myyn Mesan päättärin pois, ja saan siitä melkein koko nupin hinnan. Marshallin JMP-1:stä mietin kyllä, mutta sen puhtaita saundeja on vähän moitittu. Tämäkin asia selviäisi vain kokeilemalla, mikä olisi vielä hankalempaa kuin pelkän nupin testaaminen.
-K-
28.11.2005 13:43:16
Tottahan tuokin. Tuskin tuota kaappia on sen pahempi kahteen mieheen roudata kuin comboa yksin. Tilaahan se vie autossa kyllä. Kunhan nyt ensin pääsisi johkin kokeilemaan. Tampereella nyt ei mikään kauppa myy niitä eikä kenelläkään tutullakaan ole muistaakseni sellaista...

Junalla seinäjoelle ja sieltä taksi markun musiikkiin (tai jos haluaa kyydin ja testikaveria niin pikaviestiä). Yleensä on nuppia ja comboa hyllytavarana. Ainakin lauantaina oli kun oltiin rässiprojektin toisen kitaristin kanssa testaamassa kamat läpi.
Ei suotta elämys.
Exhausted
28.11.2005 13:47:26

Hehheh, houkutteleva tarjous :) Jos vaikka 16.12. tulis samalla katteleen Nicolen keikkaa varttiin :D
-K-
28.11.2005 14:08:47
Hehheh, houkutteleva tarjous :) Jos vaikka 16.12. tulis samalla katteleen Nicolen keikkaa varttiin :D

Joo toiminee, ellei ole kokeita.
Ei suotta elämys.
Exhausted
28.11.2005 20:59:46 (muokattu 28.11.2005 21:00:06)

bändin puolesta tulee vähän painostusta combon puolesta. Ymmärtäähän sen, että keikoille tilapäisillä henkilöautoilla mennessä jokainen kuutiosentti on kullanarvoinen, ja jokainen mahdollinen turha roudauskilo jätettävä pois. tähän astikin combo on riittänyt. Jos tulevaisuudessa ei riitä, niin odotan että sitten on roudarit ja laitesponssit olemassa :). Nyt vielä väännän itseni kanssa että entä jos sittenkin Thunder, jos podista saisi sopivaa boostia lisättyä jolla korvaisi Screamerin sisäisen gainboostin. 200 euroa on kuitenkin paljon rahaa
Exhausted
29.11.2005 00:51:14

Onko kenelläkään Orangen Rocker 30-kombosta kokemuksia? Siinä on puhtaalle kanavalle pelkkä volume-nappi ja särölle sitten perinteinen 3-alueinen eq, gain ja master. 30 wattia on paperilla aika vähän, mutta toisaalta Class A tulee lujaa. Mahtuisi vielä budjettiin, ja varmaan Podin eq ja volume-asetuksilla saisin korjailtua puuttuvia ominaisuuksia.
Juustonaksu
29.11.2005 06:44:26 (muokattu 29.11.2005 06:45:38)
Onko kenelläkään Orangen Rocker 30-kombosta kokemuksia? Siinä on puhtaalle kanavalle pelkkä volume-nappi ja särölle sitten perinteinen 3-alueinen eq, gain ja master. 30 wattia on paperilla aika vähän, mutta toisaalta Class A tulee lujaa. Mahtuisi vielä budjettiin, ja varmaan Podin eq ja volume-asetuksilla saisin korjailtua puuttuvia ominaisuuksia.

Juccista odotellessa...

Isäni tuollaista alkoi säätämään, kun kävimme katselemassa mulle kitaraa joskus kauan sitten. On se Orange kyllä aivan oman luokan tavaransa. :) Pitänee joskus kokeilla nuo läpi, joskos innostuisi itsekin. Hintaa on tosin aika reippaasti.

Vähän tuo 30W mietityttää bändikäyttöön. Toisaalta saa päätteen ruvelle, kun ei ole liikaa sitä tehoja, ja kuitenkin huudattaa sitten melkein täysillä. :)
"Inhimillisen tiedon huipentuma on ymmärtää kaiken maallisen turhuus" - George Byron - Ja vitut, mä haluan kalliimpaa kamaa
Jucciz
29.11.2005 08:48:56
Eipä ole Rockerista kokemusta. AD30TC-nupista ja -combosta kylläkin.
kalamies#11 >-)))>
« OSTAKAA! · räpellystä »
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)