JSorjanen 11.01.2006 11:00:18 | |
---|
Tarvitsen monipuolisen vahvistimen, josta irtoaisi kaunis clean kovaakin lyötynä ja isoillla voimakkuuksilla, mutta vastakohdaksi pitäisi tulla taas isoa ja erottelevaa, ajoittain hyvinkin raskasta säröä, ilman muhjuuntumista. Toisaalta yksinkertaisuus on hyve. Tietääkö kukaan, valmistetaanko Englin Savage 60-nuppeja enää ollenkaan? Kun firman sivuilla ei ainakaan mainittu mallista mitään. Lueskelin Harmony-Centralin arvioita siitä, ja saivat vakuutettua. Tuo malli kiinnostaisi erityisesti, mutta kaikki muukin tieto Énglin kamoista on tervetullutta. Esim. tuosta Fireballista haluaisin kommentteja, samoin kuin Thunder 50 ja Screamer 50-nupeista. Kirjoitelkaa tänne kokemuksianne Englin kamoista! Tiedonjanoni on ehtymätön. Ja käykää siinä ohessa kuuntelemassa Fenderillä äänitettyjä biisejä: www.arsenicks.com Haen siis tuosta perussoundista hieman raskaampaa pykälää. |
Viper51 11.01.2006 11:25:25 | |
---|
Minun tietääkseni tuota Savage60 mallia ei enää valmisteta. Fireball voisi olla Screameria parempi valinta, jos hyvää metalli soundia haet. Screamer on monipuolinen, mutta toimii paremmin rock puolella. Itteä häiritsee noissa kahdessa tuo yhteinen EQ clean ja särökanaville. Powerballista löytyy mukavasti monipuolisuutta. Saa ainakin erilaiset EQ säädöt cleanille ja lead kanaville. Raskaat metalli soundit irtoaa myös. Savage120:stä suosittelen myös testaamaan, jos vain löytyy tilaisuus. Minua ei oikein nuo muut Englit säväyttäneet, mutta Savage:sta innostuin heti ekalla kokeilulla. Soundi maailma on ainakin lead puolella aika erilainen, kuin noissa muissa Engleissä. Cleanit on tässäkin perus Engl laatua. |
Ze Kink 11.01.2006 12:06:01 (muokattu 11.01.2006 12:06:54) | |
---|
Jos Helsingissä päin käyt pyörimässä, käy Musamaailmassa testaamassa. Nuo kun tuppaa olemaan vähän sellasia vahvareita, että toiset tykkää ja toiset ei. Itse ainakin pidän tuosta Englien tiukasta säröstä, toiset taas hakevat vähän löysempää saundia. Myös puhdas noissa on aika tiukka ja "piiskaava", omasta mielestäni ihan hyvä tuollaiseksi hevinupiksi (tai comboksi). Mitään kivoja jazztyylisiä saundeja ei saanut helposti ainakaan Screamerista, koska eq oli molemmille kanaville sama. Fireballia ja jotain toista (Powerball taisi olla, koska nappuloita oli 2 riviä) olen siis testannut, samaten Screameria (sekä comboa että nuppia) ja Thunderia (nuppi). Powerball oli noista paras, mutta testasin vain säröjä. Hyvät rokkisäröt ja hevisäröt siitä ainakin lähti, tai siis ainakin itse tykkäsin. E: Savagea on tosiaan kehuttu noista eniten, luulisi olevan kova. En ole siis sitä testannut lainkaan. Myös tuo Blackmore -nuppi vaikuttaisi kiinnostavalta. WANG #3: Carefully unscrew or disengage wang bar from guitar and put in case. Sometimes the best way to wang is not to wang at all. -Joe Satriani |
Dr. Muff 11.01.2006 12:08:45 (muokattu 11.01.2006 12:44:20) | |
---|
Engleistä on keskusteltu ehkä jopa yhtä paljon kuin tokain ylivertaisuudesta. Kokeiles hakua. Screamer on monipuolinen, mutta toimii paremmin rock puolella. Itteä häiritsee noissa kahdessa tuo yhteinen EQ clean ja särökanaville. Oletko tosiaan havainnut yhteisen ekun jotenkin problemaattiseksi? Olisit halunnut käyttää radikaalisti eroavia säätöjä puhtaalle ja särölle? Jossain vahvareissa on ollut itselläkin ongelmia em seikan kanssa, mutta mielestäni screamerissa ne säätimet ovat hyvin balanssissa eikä niiden vaikutus ole edes sieltä radikaaleimmasta päästä. En ole jäänyt kaipaamaan. Mut, omien kamojen kehuminen on tyhmää, joten... Tossa on epämukava kahva, se painaa paljon, tehdasputket ovat huonot, ei tule kanavanvaihtajaa mukaan, kaiku on ihan turha, volumeboosti on pienimmilläänkin liikaa (säröillä), särökanavan moodit voisivat olla paremmin balanssissa, logon kääntämiseksi pitää irroittaa ristikko ja se ei ole approved by Jucciz + opetuslapset. Hintaan nähden ihan hyvä vehje. I can take about an hour
on the tower of power 'Long as I get a little golden shower |
Ben_D 11.01.2006 12:11:46 | |
---|
|
Aki 11.01.2006 12:46:06 | |
---|
En ole Engliä kuullut monipuolisesta haukuttavan. Hughes&Kettnerin putkivahvistimet sen sijaan on miellyttäneet runsaasti sekä omaa että muiden korvaa, eikä monipuiolisuuskaan ole ihan vieras asia. Perinteinen vaihtoehto Englille on Koch. Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!! |
Nacher 11.01.2006 13:24:01 (muokattu 11.01.2006 13:25:56) | |
---|
Tuossa parin sivun päähän pudonneessa threadissa purnasin, kun Screamer ei oikein omaan korvaan kuulostanut hyvältä, tai no, ihan hyvältä, mutta liian rokkivehkeeltä makuuni. Itse siis tähtään Fireballiin, tai ainakin sen testaamiseen, mutta toisaalta jossei tarvitse ihan apokalyptisia säröjä, niin Screamer pelittää hyvin. Jos Fenderillä soittelet, niin ehkei muutenkaan Fireballi ole ihan oikea nuppi sille... Savagea on kehuttu aika rajattomasti, etenkin cruncheistaan ja kevyemmistä säröistään, joten kannattaa tyypata jos vain rahaa on. ps. Missä te kaikki olitte, kun minua lytättiin Screamerthreadissani siitä, että olin siellä ainoa, jonka mielestä Screamer ei ole aivan täydellinen vahvistin, joka sopii aivan mihin vain? |
Exhausted 11.01.2006 13:25:04 | |
---|
Esim. tuosta Fireballista haluaisin kommentteja, samoin kuin Thunder 50 ja Screamer 50-nupeista. Fireball on jonkinlainen metallikone 5150:n tyyliin, kun Screamer on enemmän rock. Perinteinen vaihtoehto Englille on Koch. Nykyisin ehkä myös Framus |
Mr.Laz 11.01.2006 14:21:02 (muokattu 11.01.2006 14:22:39) | |
---|
Tossa kun huonoja puolia keksit, niin kahteen voin yhtyä: "tehdasputket ovat huonot, volumeboosti on pienimmilläänkin liikaa (säröillä)," Mulla pamahti ekan kuukauden aikana jotain paskaksi ja nyt cleani särkee ja tehot on kadoksissa. Päättärimuuntaja tai just toi paskaksi mainittu tehdasputki? Screameriani oon käsitellyt, kuin kipeää lasta, että vika ei musta löydy. Lähden tässä justiin viemään huoltoon, eivätkä kuulemma ole varmoja, miten Englin takuut menee putkiasioissa. Voin sanoa, että perästä kuuluu, jos joudun euronkin maksamaan! Volumeboosti toimii mun mielestä erinomaisesti sooloboostina, mutta jos vaan muuten haluaa heittää lisää volaa, niin se ei kyllä säröllä toimi..Mutta kyllä Screamerin soundia pitää jokaisen rokkiheebon rakastaa! |
villeh 11.01.2006 14:40:29 (muokattu 11.01.2006 14:45:31) | |
---|
tuossa scriimerillä bändikämpällä vetäisty trässibiisi. http://www.mikseri.net/artists/?id=51638 ennen meillä 2x skriimeri ja nyt powerball + skriimeri, vielä ainakin pidän skriimeriä soundillisesti monipuolisempana, vaikka pallossa enemmän vipuja onkin niin silti luonne pysyy aina samana, tietenkin on tullut ruuvattua ja putkitettua tuota kirkujaa enemmän. "tehdasputket ovat huonot, volumeboosti on pienimmilläänkin liikaa (säröillä)," kun vaihtaa kunnon putket niin soundi paranee, ja tuo boosti tasoittuu, kun vaihtaa sinne päätteeseenkin ja biassia kuumemmaksi. testattu on ja leuka tipahti ja vituttu kun skriimeristä just luovuin. |
JSorjanen 11.01.2006 15:14:24 | |
---|
Sen verran haluaisin tarkentaa, että en etsi todellakaan metallivahvistinta. Haussa on monipuolinen laite, josta irtoaa kaikki Pink Floyd-huhuilun ja rouheanraskaan rokkikompin välillä. Soisin myös lead-osuuksien kajahtavan komeasti. Mitä eroa Thunderilla on Screameriin? Myös Savage-sarja kiinnostaa edelleen kovasti. Kertokaa lisää putkivalinnoista, jotka ovat muokanneet soundia hakemaanne suuntaan. Putkien suhteen olen noviisi ja luen silmät höröllä. Käykää kuuntelemassa noi biisit, äänitetty Fenderillä. Siitä siis vähän raskaampi, mureampi & monipuolisempi olisi hakusessa. http://koti.mbnet.fi/khalifi/media/pohjolan.mp3 http://koti.mbnet.fi/khalifi/media/muinaiset_taikurit.mp3 www.arsenicks.com |
Exhausted 11.01.2006 15:18:46 | |
---|
Mitä eroa Thunderilla on Screameriin? Vissiinkin saundillisesti ovat samat, Screamerissa on pari potikkaa ja nappulaa enemmän joilla saa enemmän erilaisia saundeja jalkakytkimen taakse. |
Dr. Muff 11.01.2006 15:32:04 | |
---|
kun vaihtaa kunnon putket niin soundi paranee, ja tuo boosti tasoittuu, kun vaihtaa sinne päätteeseenkin ja biassia kuumemmaksi. testattu on ja leuka tipahti ja vituttu kun skriimeristä just luovuin. Toi alkuriffi haisee panteralle :) Joku biisi FBDltä.. Putket kannattaa tosiaan vaihtaa ja biasoida. Oma oli aavistuksen kylmän puolella tehdasasetuksilla. Mutta tohon volumeboostiin sillä ei ole mitään vaikutusta. Et tainnut kyllä sitä tarkoittakaan. Sehän on tavalaan vaan ylimääräinen masteri.. Sitäkin voisi muuttaa yhtä vastusta vaihtamalla... I can take about an hour
on the tower of power 'Long as I get a little golden shower |
Kasu-_- 11.01.2006 16:51:05 | |
---|
Putket kannattaa tosiaan vaihtaa ja biasoida. Voiko biasoinnin hoitaa itse vai pitääkö laite viedä huoltoon johonkin? You know my only pleasure/Is to hear you cry/I'd love to hear you cry/I'd love to feel you die/And I'll be the first/To watch your funeral/And I'll be the last to leave/I'd love to hear you cry!
Turtles FanClub #1 |
Hotlicks 12.01.2006 21:31:03 | |
---|
Jos vaan jossain pääset testaamaan, niin Classic Tube 50 saattais olla sulle passeli. Ei ole ihan niin hi-gain, kun muut Englin vermeet, mutta hyvät perinnesäröt kyllä irtoaa. Puhtaasta tykkään erittäin paljon. Huomattavasti lämpimämpi soundi kuin muissa testaamissani enkeleissä. KYLMÄ KAHVI KAUNISTAA, MUTTA MAHA EI KESTÄ NIIN PALJON KUIN NAAMA VAATIS. |