faq1 11.01.2006 07:55:47 | |
---|
Kyselin tätä jo tuolta toiselta foorumilta. Ajattelin, että jos täältä vielä löytäisin lisävalaistusta asiaan. Kytkin Behringerin V-amp2:n ulkoiseen laadukkaaseen Edirol UA-25 äänikorttiin ja yritän sitten V-ampin kytkemälläni kitaralla soittaa pc:n sekvensseriohjelmaan. Kuuluu outo sirinä, JOKA VAIMENEE TAI JOPA KATOAA SILLOIN, kun KOSKETAN KITARAN KIELIIN. Mistähän johtuu ja mitä lääkkeeksi? Studiofoorumilla sanottiin, että aivan tavallinen ilmiö ja saa hallintaan, kun ei irroita käsiä esim. kitaran kielistä/rautaosista. |
Jucciz 11.01.2006 08:28:33 (muokattu 11.01.2006 08:28:45) | |
---|
Maadoitukseen tämä liittyy. Tosiaan nopein ratkaisu ongelmaan on se, että kosketat kieliä, virittimiä, tallaa tai jotakin muuta metalliosaa. Viisaammat kertokoon muita ratkaisuja. :) |
Kimmo72 11.01.2006 08:35:50 (muokattu 11.01.2006 08:36:12) | |
---|
Niin ja hurinaa ei suinkaan vähennä se, että soitetaan tietokoneen näytön edessä (kuvaputkellisen siis..). Jos mahdollista, näyttö kiinni tai kauemmas tai selkä näyttöön päin tai jotain saattaa hieman vähentää hurinaa. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..."
-Kevin Moore |
faq1 11.01.2006 10:04:00 | |
---|
V-Ampin Noise Gatella saa jonkin verran pörinöitä kuriin, mutta taitaa syödä myös hieman hyötysignaalia. Täytyy etsiä erilaisia maadotusratkaisuja. |
Spiral 11.01.2006 10:32:12 | |
---|
Minulla poistui kaikki sirinät/hurinat/yms. kun pistin sekä V-Ampi, tietokoneen, että kitaracombon samaan maadotettuun pistorasiaan. Eli kaikki, jotka ottaa virtaa siinä systeemissä, samaan rasiaan (tai jakorasiaan). Kannattaa kokeilla, toimi erinomaisesti, ainakin minulla. |
faq1 11.01.2006 15:40:49 | |
---|
Yritin tähtimaadoitustakin ymv. (yhden pisteen maadoitus), vaan hieman auttoi. Teen varmasti seuraaksi itselleni maadoitusvyön, johon vedän johdon kitaran rautaosista. Esim. kitarasoolojen aikana, kun näpit ei ole aina kitarassa kiinni, niin maadotus toimisi silloinkin vyön kautta itseeni. Ainakin nauhoitusten aikana pitäisi olla signaali täysin häiriöistä vapaata. Onko täällä ketään sähkötekniikan asiantuntijaa, joka selittäisi, miksi itse kitaristikin on maadoitettava kitaraan? Kun se ei riitä, että kitara on maadoitettu jo tietokoneen runkoon. |
NRider 11.01.2006 20:57:00 | |
---|
Kuuluu outo sirinä, JOKA VAIMENEE TAI JOPA KATOAA SILLOIN, kun KOSKETAN KITARAN KIELIIN. Mistähän johtuu ja mitä lääkkeeksi? Mulla samanlainen sirinä johtuu olohuoneen kattovalojen muuntajasta(!) Eli valot pois = sirinä pois. Ja tuo sirinä oli toisinaan todella raastavaa, mutta se onneksi jonkin verran auttoi, kun kosketti jotakin metalliosaa. Soittaessa tuo sirinä ei juuri kuulunut mutta hieman oudon sävyn toi ääneen. |