Aihe: Fenderin Lace Sensor mikit
1 2
bullseye
08.01.2006 13:44:19
Fenderin sivuilla kerrotaan, että näillä Lace Sensor mikeillä on eri soudit riippuen tekstin väristä mikissä. Esim. Gold on vintage tyyli mm. Clapton ja Buddy Guy. Värejä on kuitenkin lisäksi silver, blue ja red eikä niiden ominaissoundista kerrota mitään. Eli tiedättekö miltä nämä mikit nyt sitten kuulostaa ja onko ne hyviä muutenkin?
Let´s hear some notes!
Pluto
08.01.2006 15:05:30
Oman kokemukseni mukaan ovat kovin tunkkaisen kuuloisia. Saman asian hoitaa monta kertaa paremmin merkki nimeltä Kinman.
Dillon, you son of a bitch!
P2
08.01.2006 15:17:07
Goldit ainakin oli vintagetyyppisiksi mikeiksi hyvät. Tykkäilin, mutta nyt on dimarzion virtual vintaget, jotka on paremmat kyllä.
BigPapa
08.01.2006 15:18:22

Oman kokemukseni mukaan ovat kovin tunkkaisen kuuloisia. Saman asian hoitaa monta kertaa paremmin merkki nimeltä Kinman.

Kokemusta on eikä ole tunkkaisia ainakaan Goldit.
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
Dr. Muff
08.01.2006 15:35:42 (muokattu 08.01.2006 15:58:44)
Hot Goldit ja Holy Grailit ovat ainakin todella kehuttuja. Kokemusta ei ole.

paitövei.. Eiköhän Claptonin skitassa mahtanut olla Goldit EC&Friends: In Concert-keikalla? Siinähän on aikast pirun hyvät skittasoundit.
I can take about an hour on the tower of power 'Long as I get a little golden shower
Aki
08.01.2006 15:35:51

Kokemusta on eikä ole tunkkaisia ainakaan Goldit.

Oli ainakin kymmenen vuotta sitten. Nythän on kaikkia uusia, kuten Holy Grail ja White Gold vai mitä ihmettä, mutta se perinteinen Gold Lace Sensor oli eloton, kuollut ja tunkkainen lahna.
Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!!
P2
08.01.2006 15:47:33
Tunkkainen ehkä hevisäröllä, mutta ei muuten.
E.Q
08.01.2006 15:49:23
se perinteinen Gold Lace Sensor oli eloton, kuollut ja tunkkainen lahna.

En voi kyllä mitenkään käsittää miten korvani eivät ole havainneet mitään tämmöistä.
Olisikohan noissa sitten selityksenä suuria yksilöeroja ?
K100#10
bullseye
08.01.2006 15:53:55
Kaikilla näyttäs olevan kokemuksia vaan tosta Gold -versiosta... No täytyy toivoo, että joku eksyis kertomaan muistakin versioista.
Let´s hear some notes!
BigPapa
08.01.2006 16:13:40 (muokattu 08.01.2006 16:14:18)

Oli ainakin kymmenen vuotta sitten. Nythän on kaikkia uusia, kuten Holy Grail ja White Gold vai mitä ihmettä, mutta se perinteinen Gold Lace Sensor oli eloton, kuollut ja tunkkainen lahna.

Ei ainakaan Clapton-mallissa olevat vm89 tai 90.
ReBeat
08.01.2006 16:18:24

Mulla oli blue, silver, red -setti. Silver yksinään keskellä oli ainakin omassa kitarassani munaton enkä käyttänyt sitä koskaan. Sininen kaulassa sen sijaan toimi kivasti varsinkin puhtailla ja kevytrosoilla, säröistä en oikein muista. Samoin kaula- ja keskimikin väliasento oli OK. Punaista en käyttänyt yksinään puhtailla, koska yksikelainen tallamikki puhtailla oli mulle ainakin silloin vähän vieroksuntaa herättävä yhdistelmä. En tiedä johtuiko se juuri kyseisestä mikistä. Nyttemmin eri kitaroilla on tullut jo useammin kokeiltuakin sitä näkkäriä. Talla- ja keskimikin väliasento oli puhtailla aika munaton myös. Säröillä tuo tallamikkiosasto sen sijaan toimi kivasti ja varsinkin TBX:n kanssa (1M ohm tone) siihen sai sopivasti kirkkautta.
Hiukan omintakeinen soundi noissa on mutta ihan onnistuneella tavalla. Mielestäni ovat hyvinkin käyttökelpoisia.

Iskin sitten samaan kitaraan kiinni EMG:n SL-20 setin ja muistan että kyllä hymy leveni heti ensimmäisten äänten kuuluessa vahvistimesta.

Toisessa kitarassa mulla on nyt Lace Holy Grail -setti ja onhan se parempi. Hiukan vaikea tehdä suoraa vertailua kun puut ja muut osat ovat hiukan erilaiset, mutta kun lace sensorit eivät varmaan yrittäneetkään olla vintagen kuuloisia, niin nuo taas yrittävät ja onnistuvatkin kyllä miellyttävästi.
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
BigPapa
08.01.2006 16:22:41

Mulla oli blue, silver, red -setti. Silver yksinään keskellä oli ainakin omassa kitarassani munaton enkä käyttänyt sitä koskaan. Sininen kaulassa sen sijaan toimi kivasti varsinkin puhtailla ja kevytrosoilla, säröistä en oikein muista. Samoin kaula- ja keskimikin väliasento oli OK. Punaista en käyttänyt yksinään puhtailla, koska yksikelainen tallamikki puhtailla oli mulle ainakin silloin vähän vieroksuntaa herättävä yhdistelmä. En tiedä johtuiko se juuri kyseisestä mikistä. Nyttemmin eri kitaroilla on tullut jo useammin kokeiltuakin sitä näkkäriä. Talla- ja keskimikin väliasento oli puhtailla aika munaton myös. Säröillä tuo tallamikkiosasto sen sijaan toimi kivasti ja varsinkin TBX:n kanssa (1M ohm tone) siihen sai sopivasti kirkkautta.
Hiukan omintakeinen soundi noissa on mutta ihan onnistuneella tavalla. Mielestäni ovat hyvinkin käyttökelpoisia.

Iskin sitten samaan kitaraan kiinni EMG:n SL-20 setin ja muistan että kyllä hymy leveni heti ensimmäisten äänten kuuluessa vahvistimesta.

Toisessa kitarassa mulla on nyt Lace Holy Grail -setti ja onhan se parempi. Hiukan vaikea tehdä suoraa vertailua kun puut ja muut osat ovat hiukan erilaiset, mutta kun lace sensorit eivät varmaan yrittäneetkään olla vintagen kuuloisia, niin nuo taas yrittävät ja onnistuvatkin kyllä miellyttävästi.

Pitääkö kitaran kuulostaa kitaralta vai mikrofoneilta?Pieni kärjistys?
ReBeat
08.01.2006 16:33:02

Toivon sähkökitarani kuulostavan puuosien, raudan ja mikrofonien sopivalta yhdistelmältä. Sähkökitaran mikrofonit "kuulostavat" aina joltakin. Jos haluaa sähkökitaransa kuulostavan vain kitaralta on parempi jättää plugi kytkemättä ja alkaa virittelemään mahdollisimman tasaisella taajuuskäppyrällä varustettua konkkamikkiä ja hifi-PA:ta sähkökitaransa eteen.
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
BigPapa
08.01.2006 16:42:10

Toivon sähkökitarani kuulostavan puuosien, raudan ja mikrofonien sopivalta yhdistelmältä. Sähkökitaran mikrofonit "kuulostavat" aina joltakin. Jos haluaa sähkökitaransa kuulostavan vain kitaralta on parempi jättää plugi kytkemättä ja alkaa virittelemään mahdollisimman tasaisella taajuuskäppyrällä varustettua konkkamikkiä ja hifi-PA:ta sähkökitaransa eteen.

Joo straton mikit kuullostaa straton mikeiltä ja les paulin les paulin mikeiltä,mitäpä jos ne vaihdetaan niin muuttuuko kitaran luonne alkuperäisestä parempaan vai huonompaan kas siinä kysymys.Jokainen tietysti pyrkii mieleiseensä sointiin.
Crossroad
08.01.2006 16:52:42
mulla on stratossa lace sensorit,blue,silver ja tallassa dual-red ja tuota tunkkaisuutta en löydä niistä mistään.mulle tuo yhdistelmä sopii loistavasti,dual red tallassa antaa täyteläisen humbucker-soundin,blue ja silver ovat taas enemmän perinteistä strato-soundia lähempänä.itsekkään en pitänyt goldista,ei soundissa sinällään vikaa ollut mutta vähän turhan pienellä ulostulolla..
BigPapa
08.01.2006 16:54:24 (muokattu 08.01.2006 16:54:32)

mulla on stratossa lace sensorit,blue,silver ja tallassa dual-red ja tuota tunkkaisuutta en löydä niistä mistään.mulle tuo yhdistelmä sopii loistavasti,dual red tallassa antaa täyteläisen humbucker-soundin,blue ja silver ovat taas enemmän perinteistä strato-soundia lähempänä.itsekkään en pitänyt goldista,ei soundissa sinällään vikaa ollut mutta vähän turhan pienellä ulostulolla..

No varmaankin Cläbä-mallissa auttaa se patterisysteemi 25db:tä midboostia tarvittaessa.
Cujo
08.01.2006 17:00:08
http://www.harmony-central.com/Guitar/Data2/Fender/

Harmony-Centralista voi toki koittaa lukea arvosteluja.
"Sometimes there's so much beauty in the world I feel like I can't take it, like my heart's going to cave in." AKKK #15 Romantikkoitkijät #40
bullseye
08.01.2006 17:02:53
Jostakin sain käsityksen, että red olisi goldin vastakohta niinkuin gold olisi paksumpi bassoinen ääni ja red sitten repivämpi... Jos hommais molemmat ja asentas goldin kaulamikiksi ja redin tallaan niin sais varmaa kivan kontrastin aikaan. Saattaa olla, että en tiedä mistä puhun.
Let´s hear some notes!
Crossroad
08.01.2006 17:20:16
http://www.harmony-central.com/Guitar/Data2/Fender/

Harmony-Centralista voi toki koittaa lukea arvosteluja.

ne vaan tuppaa olemaan tällaisia"olen soittanut yli 40-vuotta ja omistan parikymmentä kitaraa ja bla bla blaa"..itse arvostelun kohde unohtuu kokonaan..
Crossroad
08.01.2006 17:23:08
No varmaankin Cläbä-mallissa auttaa se patterisysteemi 25db:tä midboostia tarvittaessa.

kelpasihan nuo goldit claptonille,jeff beckille,buddy guylle,blackmorelle ym..eikä esim blackmoren soundi kovin tunkkaiselta kuulosta..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)