JanneTheMaster 25.12.2005 20:31:25 | |
---|
Lapset älkää ostako huumeita, vaan ruvetkaa rocktähdiksi niin saatte niitä ilmaiseksi |
KaRa 25.12.2005 20:34:24 | |
---|
Onhan se hieno vaikka seinälle koristeeksi. Se on hyvä, että homma toimii ja saadaan palautetta. |
Juustonaksu 25.12.2005 20:41:38 | |
---|
http://www.thomann.de/harley_benton … s25hs_egitarre_prodinfo.html?iwid=3 Onks joku kokeillu ? Mielipiteeni omien kokemuksien pohjalta hieman yleistäen noista HB:n tuotteista on se, että niistä saa ihan mainion jätkänkynttilän talviöihin, kun ostaa useamman kerralla. Eli lyhyesti: täyttä p*skaa ellei oikeasti saa jotain huippulaadukasta versiota. Jälleen kerran on varmasti niitä, jotka kehuvat noita. Itse en kuitenkaan pidä. Aloitelijalle voi mahdollisesti "suositella", kunhan luutussa on kiinteä talla. Tuon mallisista kuitenkin sanoisin, että säästät hieman lisää rahaa ja ostat Yamaha Pacifican. Siihen tulee tuo tallahumppari mukaankin, eli et todellakaan menetä mitään. Ja Pacificat painivatkin täysin eri sarjassa, mitä tulee hinta-laatu -suhteeseen. :) "Inhimillisen tiedon huipentuma on ymmärtää kaiken maallisen turhuus" - George Byron - Ja vitut, mä haluan kalliimpaa kamaa |
moottorisaha 25.12.2005 21:06:56 (muokattu 25.12.2005 21:07:57) | |
---|
Eli lyhyesti: täyttä p*skaa ellei oikeasti saa jotain huippulaadukasta versiota. Testasin tänään sellaista SG:n mallista Bentonia ja ihan normaalilta toimivalta peruskepiltä se vaikutti. Soi suoraan joka kohdasta vireisesti ja tatsi oli hyvä. Emme hakemallakaan löytäneet mitään paskaa siitä. 80e oli kuulemma maksanut. Kyllä nykyään pystytään valmistamaan halvalla tuollaisia ihan ok keppejä. Miksei kukaan koskaan kerro että mikä niissä HB:issa tarkalleenottaen kusee, kun rupeaa haukkumaan niitä? Liian halpa hinta? "I think that all these classical masters have one big thing in common: when they play slow, it's tasteful and when they play fast, they RIP!" - Michael Angelo Batio |
32788 25.12.2005 21:12:36 | |
---|
Ehei, Tiluman ei suinkaan tarkoita tiluttavaa miestä, vaan on lyhenne sanoista Tappelunhaluinen Iltatorimyyjä Lattajalkainen Uudistaja ja Monumentaalisen Aneeminen Nikotinisti |
rosberg 25.12.2005 21:20:45 | |
---|
Mielipiteeni omien kokemuksien pohjalta hieman yleistäen noista HB:n tuotteista on se, että niistä saa ihan mainion jätkänkynttilän talviöihin, kun ostaa useamman kerralla. Eli lyhyesti: täyttä p*skaa ellei oikeasti saa jotain huippulaadukasta versiota. Jälleen kerran on varmasti niitä, jotka kehuvat noita. Itse en kuitenkaan pidä. Aloitelijalle voi mahdollisesti "suositella", kunhan luutussa on kiinteä talla. Tuon mallisista kuitenkin sanoisin, että säästät hieman lisää rahaa ja ostat Yamaha Pacifican. Siihen tulee tuo tallahumppari mukaankin, eli et todellakaan menetä mitään. Ja Pacificat painivatkin täysin eri sarjassa, mitä tulee hinta-laatu -suhteeseen. :) 16-vuotias ja tietää kaiken. alkaa tuntua aika tutulta jutulta. HB:n omistajat vois laittaa jotain kuvia, että nähtäis onko ne oikeasti paskoja. ja voispa niillä vetää jonkun näytteenkin. mutta kyllä tommoselle 16-vuotiaalle sellaisen olis riitettävä jos ei itse käy töissä ja ole tienannut niitä jem-masseja. ostan fender-straton jossa floikka tai vastaava hässäkkä. miel.jpn. |
Antti1 25.12.2005 21:24:17 | |
---|
Eipäs nyt mennä henkilökohtaisuuksiin. On Bentonilla hyväkin kitara: se neckthrough tele. Tosin elektroniikka on vähän... Halpaa? No mutta 188€ tuosta uutena on hyvä kauppa. "Paskat soundit bändikäyttöön, hyvät soundit sängynlaitasoittoon." -Fortune |
Juustonaksu 25.12.2005 21:30:45 (muokattu 25.12.2005 21:32:51) | |
---|
16-vuotias ja tietää kaiken. alkaa tuntua aika tutulta jutulta. HB:n omistajat vois laittaa jotain kuvia, että nähtäis onko ne oikeasti paskoja. ja voispa niillä vetää jonkun näytteenkin. mutta kyllä tommoselle 16-vuotiaalle sellaisen olis riitettävä jos ei itse käy töissä ja ole tienannut niitä jem-masseja. Jotenkin tuntuu aina siltä, että jossakin tilanteessa joku keksii vedota toisen henkilön ikään. Mielestäni fyysinen ikä ei kuitenkaan niissä asioissa ole se ratkaiseva asia. Sanoisin, että oman käden kokemus ko. laitteista kertoo jo aivan riittävästi. Huonoina pidän päällisin puolin puiden laatua, mutta eipä tuohon hintaan mitään kovin jaloa kasvia nyt voikaan saada. :) Osat ovat myös enemmän tai vähemmän muovia tai ainakin laadultaan sitä luokkaa. Kiinteätkään tallat eivät pidä virettä kovin hyvin, mutta toistaiseksi jopa mainiosti ainakin verratessa niitä halpoihin tremoloihin tai lisenssifloikkiin. Mielestäni noissa on tuo viimeistely myös aika kamalaa. Omani sain lakkaamattomana ja hiomattomana, eikä toisella kerralla onnistanut yhtään sen paremmin. Paketista avattaessa jo muovin, kotelon ja paperin sisällä oli tuote onnistunut keräämään kiitettävän määrän naarmuja. Pakko myös mainita, että kannattaa hommata tosiaan joku normaalimpi malli ilman sen suurempia lapataiteita, sillä muutama tyylitelty lapa on onnistunut keikauttamaan koko kitaran painopistettä ärsyttävästi, eikä se kaulapainoisuuden korjaaminen loppujenlopuksi ole mitään suurta herkkua. Onhan siitä tietysti nyt pitempi aika, kun on viimeksi hipelöinyt ko. tuotteita, joten jonkinlaista parannusta on jo toivottavastikin tapahtunut. Edit: Ah niin, elektroniikka. Eipä siitä sen suuremmin toteamista, kukin voi itse päätellä. Mikit ovat todella halvat ja huonot ja humbuckereissakin on sitä hurinaa sietorajan ylitse. (Näin siis, koska ko. mikkityypistä ei sitä ehkä niin odottaisi tai kaipailisi). Myöskin juotokset ovat melko huonot ja itselläni piti juotoksia parannella ja puhdistella osia melko pian oston jälkeen. Kosketushäiriöitä tulee ja mikrofonit menevät välillä täysin tilttiin. "Inhimillisen tiedon huipentuma on ymmärtää kaiken maallisen turhuus" - George Byron - Ja vitut, mä haluan kalliimpaa kamaa |
Twist 25.12.2005 21:38:06 | |
---|
Jotenkin tuntuu aina siltä, että jossakin tilanteessa joku keksii vedota toisen henkilön ikään. Mielestäni fyysinen ikä ei kuitenkaan niissä asioissa ole se ratkaiseva asia. Sanoisin, että oman käden kokemus ko. laitteista kertoo jo aivan riittävästi. Huonoina pidän päällisin puolin puiden laatua, mutta eipä tuohon hintaan mitään kovin jaloa kasvia nyt voikaan saada. :) Osat ovat myös enemmän tai vähemmän muovia tai ainakin laadultaan sitä luokkaa. Kiinteätkään tallat eivät pidä virettä kovin hyvin, mutta toistaiseksi jopa mainiosti ainakin verratessa niitä halpoihin tremoloihin tai lisenssifloikkiin. Mielestäni noissa on tuo viimeistely myös aika kamalaa. Omani sain lakkaamattomana ja hiomattomana, eikä toisella kerralla onnistanut yhtään sen paremmin. Paketista avattaessa jo muovin, kotelon ja paperin sisällä oli tuote onnistunut keräämään kiitettävän määrän naarmuja. Pakko myös mainita, että kannattaa hommata tosiaan joku normaalimpi malli ilman sen suurempia lapataiteita, sillä muutama tyylitelty lapa on onnistunut keikauttamaan koko kitaran painopistettä ärsyttävästi, eikä se kaulapainoisuuden korjaaminen loppujenlopuksi ole mitään suurta herkkua. Onhan siitä tietysti nyt pitempi aika, kun on viimeksi hipelöinyt ko. tuotteita, joten jonkinlaista parannusta on jo toivottavastikin tapahtunut. Edit: Ah niin, elektroniikka. Eipä siitä sen suuremmin toteamista, kukin voi itse päätellä. Mikit ovat todella halvat ja huonot ja humbuckereissakin on sitä hurinaa sietorajan ylitse. (Näin siis, koska ko. mikkityypistä ei sitä ehkä niin odottaisi tai kaipailisi). Myöskin juotokset ovat melko huonot ja itselläni piti juotoksia parannella ja puhdistella osia melko pian oston jälkeen. Kosketushäiriöitä tulee ja mikrofonit menevät välillä täysin tilttiin. Plussa tuli... "Get a new attitude on and get inspired. Fuck what's "hip", brother - trendkill!" - Dimebag Darrell, R.I.P. |
Aki 25.12.2005 23:44:52 | |
---|
Pacifica, RG321, Tokai, jopa Eko. Noi on kaikki kitaroita joista tietää että jos niihin tulee jotain kummallista vikaa, soitinkorjaaja pystyy säätämään sen siedettävään kuntoon ihmismäiseen hintaan. Bentoineissa saattaa olla edessä esim otelaudan/kaulan vaihto tai muu iso remppa. Tämmöisen tapauksen olen nähnyt. Jos Pacifica (212€) maksaa liikaa, ostakaa DR Partsin osat, tulee takuulla moninkerroin parempi kunhan ette nyt ihan vinoon poraa. Toisaalta, Partseilla jäis vain satanen elektroniikkaan, hardwareen, ja kieliin. Eipä taida riittää. Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!! |
Aleksi-serkku 26.12.2005 00:43:56 (muokattu 26.12.2005 10:48:13) | |
---|
Vuoden ikään ehdittyään omasta ensibassostani, HB:n Jatsarista, sanoi etumikki itsensä irti kesken soiton ilman minkäänlaista pätevää syytä sekä pari nauhaa irtosi ja tipahti soitellessa. Kaularauta oli lähinnä koriste, sen vääntäminen oli yhtä tyhjän kanssa. Bassoa uudelleen maalatessa maalipinnan alta paljastui noin 15 senttiä pitkä halkeama, jota oli siloiteltu käsittääkseni ihan normaalilla puuliimalla. Ostakee, ei maksa palio! Toisaalta myös vähän laadukkaampiin Harrikoihin olen törmännyt, tuntuvat todellakin olevan ihan yksilötapauksia nuo. Lukusuhteet kuitenkin vaikuttaisivat olevan ikävästi kallellaan sinne heikomman suuntaan. Reilun kahdensadan euron kitaraksi kaverini Harley-SG:n virheet ovat lähinnä kosmeettisia, soitettavuudeltaan vehje ei suuremmin eroa "luotettavampien" merkkien tuotteista. Jos uskallusta ja rahaa löytyy, tilaa pois. Voi olla, että saat vain helkkarin nätin väristä polttopuuta, mutta hyvällä tuurilla paketista voi paljastua kelpo työkaveri aloittelijalle. E: Tämä voisi olla myös sangen varteenotettava vaihtoehto aloittelijan kitaraksi: http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-174695.html Hintaa ei ole montaa kymppiä enempää, ja ainakin ne pari testaamaani kappaletta ovat herättäneet melko kihelmöiviä ostohimoja. "Drunk people in Denver! Sing it!" |
overthewall 26.12.2005 03:36:11 | |
---|
http://www.thomann.de/harley_benton … s25hs_egitarre_prodinfo.html?iwid=3 Onks joku kokeillu ? Olen kokeillut. Talla on koko kitaran heikoin kohta ja isoin syy miksi kannattaa jättää ostamatta koko keppi. Myyntiteksti antaa ymmärtää että kyseessä on perustalla mutta näin ei oikeasti ole. Talla on oikeasti kelluva jota pystyy vääntää molempiin suuntiin. Huomasin että kitaraa oli erittäin vaikea pitää vireessä huonon tallan takia. Hyvä kun sain pois myydessä viisikymppiä. |
kimiristi 26.12.2005 11:27:06 | |
---|
Yleisesti sanoen en harley bentoniin koskisi. Syyksi tähän riittää kommentit mitä olen tyytymättömiltä käyttäjiltä kuullut. Muun muassa: Ei pidä virettä, mikki mykkänä, kaula jo ostettaessa kiero. Itsellä ei onneksi ole mainittuja leluja ollut. Ikää älkää sekoittako tietoon näissä asioissa, itse olen 16 ja kokenut kantapään kautta että halvalla ei saa hyvää. Ite oon musakamani maksanu töitä tekemällä. Jos ekaa kitaraa haluaa, todellakaan ei kannata HB:tä katella, ennemmin yamaha pacificaa tai eg 112, joka itsellänikin on. Muista merkeistä en osaa sanoa, ja parempi on ensin soitella ja testailla tuntumaa vaikka jonkun osaavan kaverin kanssa. Kyllä se niin menee että kun on kamat millä on mukava soittaa, tulee soitettua enemmän ja opittua nopeammin. Ja kun puhutaan hinta-laatusuhteesta, mitä voi odottaa 85-125e kitaralta? Muistakaa pojat, aina äänet pienelle ku laitatte kitaran vahvariin kiinni... |
Super-Jari 26.12.2005 11:49:04 | |
---|
Kahta Benttonia olen kokeillut. Les paul oli ihan käypä soitin. Ei juuri eronnut epin tai tokain halvimmista. Toinen oli joku hevimpi floikkakeppi. Siitä en oikeastaan tykännyt, mutta se johtu varmaan floikasta. Ei ole mitään ääripaskoja kokemuksia. |
rosberg 26.12.2005 12:01:06 | |
---|
harmi, että täällä pitää potkia ihmisiä kirjoittamaan muutakin kuin "ihan paska" ja "benttonit on vessaa" -kommentteja. jonkun pitäisi edelleen pistää benttoni kunnon testiin. ostan fender-straton jossa floikka tai vastaava hässäkkä. miel.jpn. |
32788 26.12.2005 12:09:21 (muokattu 26.12.2005 12:09:55) | |
---|
harmi, että täällä pitää potkia ihmisiä kirjoittamaan muutakin kuin "ihan paska" ja "benttonit on vessaa" -kommentteja. jonkun pitäisi edelleen pistää benttoni kunnon testiin. Noita myydään ainakin Helsingin Bändikeskuksessa, siellä varmaan pääsee testaamaan jos haluaa. Siellä myydään samalla myös JD-kitaroita. Ehei, Tiluman ei suinkaan tarkoita tiluttavaa miestä, vaan on lyhenne sanoista Tappelunhaluinen Iltatorimyyjä Lattajalkainen Uudistaja ja Monumentaalisen Aneeminen Nikotinisti |
Juustonaksu 26.12.2005 12:09:40 | |
---|
harmi, että täällä pitää potkia ihmisiä kirjoittamaan muutakin kuin "ihan paska" ja "benttonit on vessaa" -kommentteja. jonkun pitäisi edelleen pistää benttoni kunnon testiin. Siitäpä sinulle asiasta niin kiinnostuneelle uudenvuodenpuuhaa. :) Mikäli ei muuta niin saat ainakin kokon ensi vuoden vaihteeksi. Tosiaankin juuri se kiinteätallainen LP ei juuri jäänyt soitettavuudessa Epiphonen halpiksien jälkeen, mutta silti samat ongelmat tuntuivat vaivaavan. (Huonohko talla, huono elektroniikka jne.) Periaatteen takia päätin etten enää kajoa ko. soittimiin ellei joku pakkotilanne tule. Aloittelijalle niistä voi löytyä ihan mainiota soitinta, mutta kannattaa ehdottomasti hankkia kiinteätallainen, sillä huono floikka vie aloittelijan innon ja motivaation suoraan nollaan. (Muistoja.) Eli tästä voisin sanoa, että kannattaa mieluummin katsella sitä LP-mallista. Mikäli siellä on uudempia niin älä pelkää kysyä mielipidettä Muusikoiden.netistä. :) Vaikka samaan ketjuun isket eri vaihtoehdot niin varmasti saat apua. Uskoisin myös ainakin joillain olevan enemmän tai vähemmän kokemusta niistä soittimista. Ja kuten aiemmin mainittuna, olisi mahtavaa, jos joku järjestäisi tällaisen Benton-testin. Itselläni ei joulusta huolimatta taloudellinen tilanne tähän myönny, joten pitää taas kehitellä ajatusta. Nyt alkoi taas harmittamaan niiden Twinklen sivujen kaatuminen... "Inhimillisen tiedon huipentuma on ymmärtää kaiken maallisen turhuus" - George Byron - Ja vitut, mä haluan kalliimpaa kamaa |
Super-Jari 26.12.2005 17:48:33 | |
---|
Nyt alkoi taas harmittamaan niiden Twinklen sivujen kaatuminen... Sori OT, mutta mikä se nyt oli tämä Twinklen sivusto? Imperiumissakin tästä oli mainintaa. Mitä siellä oli ja mihin se kaatui? |
Juustonaksu 26.12.2005 17:54:09 | |
---|
Sori OT, mutta mikä se nyt oli tämä Twinklen sivusto? Imperiumissakin tästä oli mainintaa. Mitä siellä oli ja mihin se kaatui? Twinkle (oikea nimimerkki?) ystävällisesti kehitti sivuston, jossa kirjoitteli testaamistaan laitteista mahdollisimman puolueettomia arvosteluja ja erilaisten testien tulokset löytyivät sieltä, mistä jokainen pystyi sitten itse päättelemään mikä on hyvää ja mikä huonoa. Sivustolla oli useampia eri laitetestauksia, kuten Behringerin polkimista ja eri valmistajien johdoista. Kovasti kiiteltiin kyseistä henkilöä näistä sivuista. Valitettavasti sivusto kaatui, kun joku oli mennyt valittamaan sivujen ylälaidassa olevien rahamainosbannerien omistajille sivuston väärinkäytöstä ja bannerien "luvattomasta mainonnasta". Tämän takia ihmisten klikkailuista kertyvät muuta kymmenen euroa pidätettiin bannerifirman toimesta sekä sivut suljettiin. (Korjatkaa kiitos, jos jokin asia vaatii tarkennusta/korjausta!) Kaikenlaisia ihmisiä liikkuu tosiaankin maailmalla. Toivon mukaan Twinkle saa uudet sivut pystyyn, sillä kaikki niitä tuntuvat kaipailevan. :) "Inhimillisen tiedon huipentuma on ymmärtää kaiken maallisen turhuus" - George Byron - Ja vitut, mä haluan kalliimpaa kamaa |
32788 26.12.2005 19:26:15 (muokattu 26.12.2005 19:27:12) | |
---|
Tämän takia ihmisten klikkailuista kertyvät muuta kymmenen euroa pidätettiin bannerifirman toimesta sekä sivut suljettiin. Ei kai se bannerifirma niitä sivuja sulkenut? Eikös se ollut Twinkle itse? Ymmärsin, että Twinkle ei enää halunnut ylläpitää sivuja kun joku teki sen paskan tempun. Ehei, Tiluman ei suinkaan tarkoita tiluttavaa miestä, vaan on lyhenne sanoista Tappelunhaluinen Iltatorimyyjä Lattajalkainen Uudistaja ja Monumentaalisen Aneeminen Nikotinisti |