Aihe: Maveric guitars
1 2
apenaattori
27.10.2005 19:56:51
En ole koskaan kuulluutkaan kyseisistä kitaroista, mutta musiikkikaupan setä (tottakai) kehui. Onko kokemuksia? Ovatkohan liian tiluvehkeitä Hardrockin/Bluesrockin veivaamiseen (toisaalta, vanha squier kävisi bluesrockhommiin)?

Ajattelin vaan, kun on uusi kitara hankinassa sellaisella vähän päälle tonnin budjetilla. Tässä linkki kotisivuille: http://www.maverickguitars.co.uk/
Go ahead, punk, make my day!
SH1THEAD
27.10.2005 20:01:25
hämärä muistikuva että Cradle of Filthin kitaristi olisi veivannut tuommoisilla.. Njaa, mitäpä se siihen soittotuntumaan vaikuttaakaan? :D
äsh :/
rakula
27.10.2005 20:39:46
En ole koskaan kuulluutkaan kyseisistä kitaroista, mutta musiikkikaupan setä (tottakai) kehui. Onko kokemuksia? Ovatkohan liian tiluvehkeitä Hardrockin/Bluesrockin veivaamiseen (toisaalta, vanha squier kävisi bluesrockhommiin)?

Ajattelin vaan, kun on uusi kitara hankinassa sellaisella vähän päälle tonnin budjetilla. Tässä linkki kotisivuille: http://www.maverickguitars.co.uk/

Kyllä pelkät kehut saa täältä, varsinkin tuo f-1 on rouhea peli. Voi tuntua rg tyyppiseltä tilukepiltä, mutta soundi ei ole mikään överihevi varsinkaan f-malleissa. Kaula on ohut, mutta ei minua haitannut, vaikka mulla onkin pitkät sormet. Aika vähänhän noita on yleisesti, paitsi Keravan intromusicissa on iso valikoima.
Eat my ass and balls
*Kitaristi*
27.10.2005 21:03:28
hämärä muistikuva että Cradle of Filthin kitaristi olisi veivannut tuommoisilla.. Njaa, mitäpä se siihen soittotuntumaan vaikuttaakaan? :D

Eikös se soita iballa?
koponen
27.10.2005 21:14:23
Meinasin joskus ostaa tuollaisen F-1:n ja testailin sitä ihan kutkulleen, mutta ne potikat oli niin ärsyttävät että jäi ostamatta. Muuten kyllä oli hemmetin hyvä kepukka.
Call it what you wanna call it, I'm a fucking gear-a-holic...
SH1THEAD
27.10.2005 22:16:04
Eikös se soita iballa?

Jotenkin on syntynyt tällainen mielikuva (kun cofia kuuntelin enemmänkin) että joku tuosta bändistä mavericilla veivasi. En todellakaan mene vannomaan ettei kyseessä mahdollisesti ollut basisti.
äsh :/
vmak
27.10.2005 23:28:36
Jotenkin on syntynyt tällainen mielikuva (kun cofia kuuntelin enemmänkin) että joku tuosta bändistä mavericilla veivasi. En todellakaan mene vannomaan ettei kyseessä mahdollisesti ollut basisti.

Kyllä se vaan basisti taisi olla, en ole itsekkään kyllä aivan täysin varma
ööh.. ..joo
LaXu
28.10.2005 00:36:49
Minusta nuo ovat tuntumaltaan ihan kuin Ibanezin RG-sarja. Samanlainen hammastikkukaula, jopa kaulan mitat ja muodot tuntuivat epäilyttävän tutuilta. Hyviä kitaroita kyllä, floikka tuntui ihan asialliselta ja vakiomikitkin Ibanezin V-sarjaa paremmilta. Iso plussa kiinteätallaisesta mallista. Ihan halpoja eivät kuitenkaan ole, joskus pari vuotta sitten näin ja testasin noita Espoon Musiikissa ja hinnat olivat muistaakseni jotain 800-900€ luokkaa. Tuohon hintaan kaipaisi kyllä vähän parempaa mikkiosastoa jo...
rakula
28.10.2005 12:34:14
Minusta nuo ovat tuntumaltaan ihan kuin Ibanezin RG-sarja. Samanlainen hammastikkukaula, jopa kaulan mitat ja muodot tuntuivat epäilyttävän tutuilta. Hyviä kitaroita kyllä, floikka tuntui ihan asialliselta ja vakiomikitkin Ibanezin V-sarjaa paremmilta. Iso plussa kiinteätallaisesta mallista. Ihan halpoja eivät kuitenkaan ole, joskus pari vuotta sitten näin ja testasin noita Espoon Musiikissa ja hinnat olivat muistaakseni jotain 800-900€ luokkaa. Tuohon hintaan kaipaisi kyllä vähän parempaa mikkiosastoa jo...

Jep, mutta intromusicissa oli kovat alet. Mä sain mun f-1 600 eurolla. Sitten keltanokkana tylsytin vahingossa ne tallan veitset kun koitin kohottaa tallaa, nyt on schallerin floikka. Kyllä se maverickin omakin talla tuntui asialliselta.
Eat my ass and balls
Rakoni
28.10.2005 12:59:48
Minusta nuo ovat tuntumaltaan ihan kuin Ibanezin RG-sarja. Samanlainen hammastikkukaula, jopa kaulan mitat ja muodot tuntuivat epäilyttävän tutuilta.

RG:ssä on paksumpi ja jämäkämpi kaula kuin maverickissa. Mun mielestä RG tuntuu aika paljonkin paremmalta soitettaessa. Ja samaa hintaluokkaa ovat molemmat.
Sanokaa DT kun haluatte hyvää
Kasperi Tervonen
28.10.2005 16:37:02 (muokattu 28.10.2005 16:37:51)
Kyllä pelkät kehut saa täältä, varsinkin tuo f-1 on rouhea peli. Voi tuntua rg tyyppiseltä tilukepiltä, mutta soundi ei ole mikään överihevi

Eikös se sitten ole sellainen "rg tyyppinen tilukeppi"? Tuossahan on jopa ohuempi kaula kuin rg:ssä.

Noista soundista sen verran, että onkos se rg nyt soundillisesti sen "överihevimpi" kuin maverick, kun siinähän on jopa yksikelainen keskimikki?
Märkyys on kosteuden sielu.
JLM
28.10.2005 17:14:31 (muokattu 28.10.2005 17:14:46)

Pidin F-3 mallista varsin paljon suht pikaisen kokeilun perusteella. Kaula sopi paremmin käteen kuin RG:n ja viimeistely oli erittäin hyvää tasoa. Floikka arveluttaa mutta myyjän puheiden mukaan sen pitäisi olla laadukas myös. Toisaalta samainen myyjä hehkutti Maverickeja niin isolla kädellä että melkein vähän hymyilytti :)

Malleja kai uudistettiin tässä lähivuosina joltain osin mutta en sitten tiedä mitä eroa ensimmäisillä malleilla ja tämän hetkisillä on käytännössä. Joka tapauksessa nämä uudet tuntuivat vallan hyviltä mutta en silti lähtisi 800e hintaan sellaista ostamaan.
rakula
28.10.2005 18:55:32 (muokattu 28.10.2005 18:59:03)
Eikös se sitten ole sellainen "rg tyyppinen tilukeppi"? Tuossahan on jopa ohuempi kaula kuin rg:ssä.

Noista soundista sen verran, että onkos se rg nyt soundillisesti sen "överihevimpi" kuin maverick, kun siinähän on jopa yksikelainen keskimikki?

Meinaan siis sitä, että maverickin mikit pieksee rg:n v-mikit tai dimarzio/ibz mikit, kuin norsu majavan. Tuhnuiset soundit on ja introssa testaillessa ei se rg:n yksikelanenkaan mikään hehkeä ollut. Ja itseasiassa en väittänyt rg:n olevan mitenkään överihevi, sanoin vaan että maverickin mikeillä taipuu kliinitkin moitteettomasti ja mikit astetta rouheammat.

Mielipidettä on niin erilaista kylläkin. Kätemme ovat niin erikokoisia ja sormet eri pituisia. Rg on varmasti kovaa laatukamaa, mutta jos rg:t olisi sopinut mulle käteen kuin hammastikku perseeseen olisin tietysti vinguttanut visaa ja ostanut rg:n vaikka kalliimmalla hinnalla, kuin maverickini ostin.

Näin ei kuitenkaan ollut vaan päädyin maverickiin. Yllätyin kuinka maverickin kaula sopi minun käteen. Mulla on pitkät sormet, mutta pieni kämmen. Olin ihan fiilareissa sitä testailessa ekoja kertoja 1.5 vuotta sitten. Aika moni on sanonut että viimeistely on maverickeissa parempaa laatua kuin rg:eissä, tiedä häntä. Riffi lehdessä testailija-kaveri kyllä ylisti maverickit runsaasti rg:itten edelle. Saman hintaisia, mutta runsaasti erilaisia...

Huh, tulipas jauhettua runsaasti.
Eat my ass and balls
Spike
28.10.2005 19:38:04
Species 1 ainakin on loistava keppi. Liimakaulalla, kaula itse ei ole mikään tikku, vaan vähän paksumpi. Suht lähellä mun Epi Flying V:n paksuutta, ehkä vähän ohuempi. Mikit ovat hyvät, mun mielestä ei o mitään syytä vaihtaa esim Duncaneihin laadun takia. Eri asia jos haluaa hienosäätää keppiä. Aika highoutput noi on, mutta puolitettuina ne toimii kevyempäänkiin menoon. Sustainia riittää, eipä tosta muita huonoja puolia löydy kuin väri.
So you did but did nothing. Sama meni mänät.
Dinorocker
28.10.2005 20:37:32
Ihan jees rokkikeppejä, mutta noilla hinnoilla parempiakin on tarjolla.

Muutamat testaamani olivat akustisesti melko onnettomia.
"Kaikki me tiesimme kuka oli syyllinen, mutta aika oli sellainen".. Bodomin tutkinnanjohtaja Jarva v.1970.
JLM
29.10.2005 10:23:41

Ihan jees rokkikeppejä, mutta noilla hinnoilla parempiakin on tarjolla.

Muutamat testaamani olivat akustisesti melko onnettomia.

Akustinen sointi ei tosiaan ollut niissä floikallisissa malleissa kummoinen. Esim. kokeilemani Godin Freeway Floyd soi akustisesti paljon hienommin, vaikka siinäkin se floikkatalla oli. Species 1 (se Maverickin kiinteätallainen malli) soikin sitten jo eri tavalla.
Kasperi Tervonen
29.10.2005 11:42:03
Meinaan siis sitä, että maverickin mikit pieksee rg:n v-mikit tai dimarzio/ibz mikit, kuin norsu majavan. Tuhnuiset soundit on ja introssa testaillessa ei se rg:n yksikelanenkaan mikään hehkeä ollut

Milloinkos sä olet intro musicissa testannut kahta RG:tä joissa olisi toisessa ibz/DiMarzio, ja toisessa v-mikit, ja verranut niitä noihin maverick mikkeihin? Eihän siellä ibanezeja ainakaan uutena myydä.

Tuntuu vähän siltä että nuo mikkiarvostelusi perustuvat melkein enemmän kuulopuheisiin kuin omiin kokemuksiin...
Märkyys on kosteuden sielu.
koponen
29.10.2005 11:58:20
Olenko ihan oikeasti ainoa jota häiritsi se erilainen potikkasysteemi?
Call it what you wanna call it, I'm a fucking gear-a-holic...
rakula
29.10.2005 12:21:02 (muokattu 29.10.2005 12:53:42)
Milloinkos sä olet intro musicissa testannut kahta RG:tä joissa olisi toisessa ibz/DiMarzio, ja toisessa v-mikit, ja verranut niitä noihin maverick mikkeihin? Eihän siellä ibanezeja ainakaan uutena myydä.

Tuntuu vähän siltä että nuo mikkiarvostelusi perustuvat melkein enemmän kuulopuheisiin kuin omiin kokemuksiin...

Ai millonko? Jos haluat oikeen tarkan ajan niin, noin tasan vuosi sitten elo/syyskuussa.

Aina kun sanon jotain, miksi rg2550 ei sovi minulle, otat sen suoranaisesti vittuiluna tai paskapuheena. Pidä seuraavan kerran introssa silmät auki, nimittäin siellä on ainakin 4-6 eri ibanezia joissa monissa v-mikit tai dimarzio/ibz mikit. Muutenkin olen vieraillut siinä liikkeessä monta kertaa ennen kuin edes ostin maverickin.

Siitä en ole varma oliko kitarat uusia, mutta siltä ne ainakin näytti, eikä sillä ole väliä kun mikkejä vertaillaan.

Niin ja ei ole potikat menoa häirinnyt. Lennossa rullaaminen tapahtuu aika simppelisti.
Eat my ass and balls
JLM
29.10.2005 14:41:12

Olenko ihan oikeasti ainoa jota häiritsi se erilainen potikkasysteemi?

Mieluummin ottaisin normaalit mutta kaikkeen tottuu...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)