rockpock 13.01.2006 18:34:33 (muokattu 13.01.2006 18:35:19) | |
---|
eli mitä eroa ko. kitaroilla? Ainakin jazzmasterissa on humbuckerit eikös? ja jaguarissa yksikelaiset? Mites kaula? Onko niiden pituuksissa eroja? Miten ne on verrattuna esim. teleen? Ja mitä eroa soundissa? Oon kehno kitaristi, kun en jaksa tuohon laitepuoleen niinkään tutustua, soitan vaan =) EDIT: Ja milläs se Cobain soitti? jaguarin runko ja mustangin kaula? Miksi? "Life is very short, and there’s no time
for fussing and fighting, my friend."
-The Beatles- |
juici 13.01.2006 18:36:54 | |
---|
Ja milläs se Cobain soitti? jaguarin runko ja mustangin kaula? Miksi? Soitti sekä Jaguarilla, että Mustangilla sekä hänelle itselleen tehdyllä custom -mallilla, Jag-Stangilla. Se oli sekoitus hänen mielestään parhaimpia Jaguarin ja Mustangin ominaisuuksia. "Vittu kun täällä on kylmä..." Perkele, ei Kannaksellakaan '42 lämmin ollu! |
tenkainen 13.01.2006 18:58:00 | |
---|
Ainakin jazzmasterissa on humbuckerit eikös? Ei, yksikelaiset ne on, tavallista tuhdimmat vain. "Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut
IMIK #37 |
Feggy 13.01.2006 19:16:43 | |
---|
Täältä voi lukea enemmän http://www.webrocker.de/jaguar/v2/index.php Jaguar on lyhytskaalainen ja siinä on kevyempi soundi kuin Jazzmasterissa, jossa on aika tuhti ja tummavoittoinen soundi. Vibrakoneisto molemmissa sama ja molemmat ovat yksikelaisia. Jaguarin sustaini on lyhempi kuin Jazzmasterissa. Käy koklaamassa jossain molempia ja päätä sitten. Mulle on molempi parempi ;) "Musiikki voi viedä järjen, tytöt vievät sen varmemmin. Minä hullu molempiin sorruin, hyvä että hengissä selvisin."
- Vaaralliset lelut: Kaunis laulu |
rockpock 13.01.2006 19:57:33 (muokattu 13.01.2006 19:57:43) | |
---|
Täältä voi lukea enemmän http://www.webrocker.de/jaguar/v2/index.php Jaguar on lyhytskaalainen ja siinä on kevyempi soundi kuin Jazzmasterissa, jossa on aika tuhti ja tummavoittoinen soundi. Vibrakoneisto molemmissa sama ja molemmat ovat yksikelaisia. Jaguarin sustaini on lyhempi kuin Jazzmasterissa. Käy koklaamassa jossain molempia ja päätä sitten. Mulle on molempi parempi ;) joo kiitos infosta! Löysin googeloimalla tuon saman sivun, sieltä löytyikin juuri tarvitsemaani tietoa. Oon meinaa kitarakurssilla ja kelailin, että kumpaa alan väsätä. Päädyn luultavasti jazzmasteriin ja teen rungon peilikuvana (= "Life is very short, and there’s no time
for fussing and fighting, my friend."
-The Beatles- |
tomukka 14.01.2006 02:34:58 | |
---|
Oon meinaa kitarakurssilla ja kelailin, että kumpaa alan väsätä. Päädyn luultavasti jazzmasteriin ja teen rungon peilikuvana (= Varaudu siihen, ettei piirustuksia Jazzmasteriin löydy sitten mistään, tai sitten en ole osannut etsiä oikeasta paikasta, mutta kirjastot ja useat soitinrakentajat läpi käyneenä osaan sanoa, että se tulee olemaan hankalaa. Oli meinaa sama into muutama kuukausi taaksepäin itselläni päällä, mutta eihän sitä tarvitse tietty kaavoista tehdä. Tuleepahan persoonallinen ainakin. |
Feggy 14.01.2006 09:06:32 | |
---|
Varaudu siihen, ettei piirustuksia Jazzmasteriin löydy sitten mistään, tai sitten en ole osannut etsiä oikeasta paikasta, mutta kirjastot ja useat soitinrakentajat läpi käyneenä osaan sanoa, että se tulee olemaan hankalaa. Oli meinaa sama into muutama kuukausi taaksepäin itselläni päällä, mutta eihän sitä tarvitse tietty kaavoista tehdä. Tuleepahan persoonallinen ainakin. Ehkä tästä on apua? http://www.provide.net/~cfh/jazzma58.html "Musiikki voi viedä järjen, tytöt vievät sen varmemmin. Minä hullu molempiin sorruin, hyvä että hengissä selvisin."
koponen 14.01.2006 10:25:30 | |
---|
Olen joskus 15v sitten omistanut punaruskean fenderin made in japan jazzmasterin ja vidu kun ärsyttää vieläkin että hankkiuduin siitä eroon. Siinä oli vielä joku ihmeellisen ohut kaula. Soundi että soittotuntuma, kuten myös ergonomia oli huippuluokkaa. Ainoa miinus tulee tallapaloista jotka ainakin siinä mallissa oli sellaiset pultinpätkät. Sama kitara jos tulisi nyt vastaan niin ostaisin oitis pois. Jostakin syystä tänään tuntuu pahemmalta kuin eilen. Ja eilen tuntui pahemmalta kuin toissapäivänä.. |
Feggy 14.01.2006 10:32:32 | |
---|
Olen joskus 15v sitten omistanut punaruskean fenderin made in japan jazzmasterin ja vidu kun ärsyttää vieläkin että hankkiuduin siitä eroon. Siinä oli vielä joku ihmeellisen ohut kaula. Soundi että soittotuntuma, kuten myös ergonomia oli huippuluokkaa. Ainoa miinus tulee tallapaloista jotka ainakin siinä mallissa oli sellaiset pultinpätkät. Sama kitara jos tulisi nyt vastaan niin ostaisin oitis pois. No, onhan samanlaisia kaupoissa. Tuo oli varmaan '62-reissue, joita kyllä löytyy ja vaihtamalla Mustangin tallan asia järjestyy. "Musiikki voi viedä järjen, tytöt vievät sen varmemmin. Minä hullu molempiin sorruin, hyvä että hengissä selvisin."
Jake.e 14.01.2006 11:37:16 | |
---|
Vibrakoneisto molemmissa sama Mulla ei ole tuossa jaguarissa mitään vabraa :D. Tallapalat vaan. If you'd been a dog
They would've drowned you at birth |
Feggy 14.01.2006 12:43:27 | |
---|
Mulla ei ole tuossa jaguarissa mitään vabraa :D. Tallapalat vaan. No se on sitten joku erikoisjaguar. Alkuperäisessä kyllä on. "Musiikki voi viedä järjen, tytöt vievät sen varmemmin. Minä hullu molempiin sorruin, hyvä että hengissä selvisin."