rokettirollari 13.01.2006 01:23:30 (muokattu 13.01.2006 02:21:27) | |
---|
Pitäisi saada Mesan Lone Starille kaveriksi 1- tai 2-kanavainen nuppi jonka säröosasto jatkaisi tarvittaessa siitä missä LS:n "Hyde"-kanavan säröt kyykkää. A/B-boksin kanssa noita sitten pyörittäisin. Nupissa olisi hyvä olla myös jokin solo boost-toiminto. Mieluiten 2-kanavaa, toki yksikin riittää jos siitä löytyy SE soundi. Kirkonpolttohevi ei kuitenkaan kiinnosta. Hintahaarukka voisi olla 500-800e. |
ReBeat 13.01.2006 01:34:25 (muokattu 13.01.2006 01:34:54) | |
---|
Taitaa Engliä tyrkätä :) Niiltähän noita kaksikanavaisia soolobuustilla varustettuja särökoneita löytyy. t: kinastelunpohjustaja Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole. |
rokettirollari 13.01.2006 01:52:58 (muokattu 13.01.2006 02:21:18) | |
---|
Fireball on joo paperilla kuin mulle tehty vaan miten on soundien laita? Isompi pallo ja Screamer jätti kylmäksi. Kaipa sitäkin pitää käydä testaamassa. |
rosberg 13.01.2006 09:06:57 | |
---|
koch ei kohise vaan pöhisee! ostan fender-straton jossa floikka tai vastaava hässäkkä. miel.jpn. |
-K- 13.01.2006 09:08:28 | |
---|
Fireball on joo paperilla kuin mulle tehty vaan miten on soundien laita? Isompi pallo ja Screamer jätti kylmäksi. Kaipa sitäkin pitää käydä testaamassa. No enpä sitten usko että tulipallolla kuuhun mentäisiin, soundillisesti lähellä isompaa palloa kuin screameria. 6505 ? Suus kii tai paan sut pesähän !!! |
gator 13.01.2006 10:49:02 | |
---|
Sun makuas ei varmaan voi kukaan tietää paremmin kun sä itte. Tosta jos vähän nostasit hintarajaa niin vois mennä etsintä helpommaks. Lone staria en oo kokeillu, joten en sen säröjen riittävyydestä tiedä, mutta yks vaihtoehto vois kans olla Laneyn vh100r. http://www.thomann.de/thoiw3_laney_vh100r_prodinfo.html Peaveyn 5150:ssa ja 6505:ssä on tosi napakka demppisoundi mutta mua häiritsee se pienoinen sirinä siinä särössä. Englin pallojen soundi on mun mielestä aika lähellä tota Peaveytä. Ootko kokeillu buustailla tuota lone staria? Sekinhän vois toimia kivasti. Vaikka jollain tubescreamer tyyppisellä vähän kyykkyyn ton etuastetta. Vois jättää ton A/B-boksinki pois. |
rokettirollari 13.01.2006 17:07:15 (muokattu 13.01.2006 18:32:12) | |
---|
Koch vois olla ihan kiva kyllä. Aikani sivustoa selailtuani löysin hakukoneen:) Yhdessä treadissa Kochin Powertone ylistettiin kyllä niin maasta taivaaseen että ei ole tosikaan. Harmi että menee vähän budjetin yli. Onhan toi 500-800e aika tiukka. Kyllä siitä on vähän mahdollista venyäkin. Mutta tarkkasilmäisimmät varmaan huomasivat, että en mitään 3-kanavaista yberkonetta tarvi koska mulla on jo Lone Star. Yksikin kanava riittää, ja käytettynä ostan ehdottomasti jos vaan Suomenmaalta löytyy. Laneyn VH100R ja Lone Star muodostaisi kyllä sellaisen kaksikon, että ei samperi. Jos sen käytettynä vaikka 800 euroon löytäisi niin voisin hommata. Ensin pitää käydä testaamassa. Mites GH50L? Haulla löysin siitä yhden soundiklipin, mutta vähän ohuelta kuulosti. Hinta olisi todella lompakkoa miellyttävä. Ei tarvisi vaimokkeelle liikaa selitellä. Noi näyttäisi syövän myös 6L6 putkia joka on hyvä asia, kun niiden soundista enemmän tykkään. Toki en ole testannut noita Laneyn vahvistimia, joten voihan ne tehdasputkillakin toimia niin hyvin ettei tarvi lähteä mitään vaihtelemaan. Mun vahvistimenhankinta on oikeastaan aina mennyt niin, että ensin oon selaillut sivuja ja manuaaleja, että mitkä näyttäisi paperilla tasan siltä mitä haluan. Sitten oon lähtenyt listan kanssa kiertelemään kun tiedän tarkkaan mitä testata. Tosin niin kävi Lone Starinkin kanssa, että aluksi budjetti oli 1000-1500. Sitten löysin siitä oman juttuni. Kyllä lompakko itki... :) Peaveyn 5150:ssa ja 6505:ssä on tosi napakka demppisoundi mutta mua häiritsee se pienoinen sirinä siinä särössä. Englin pallojen soundi on mun mielestä aika lähellä tota Peaveytä. Peaveyt ei oo mun juttu. EVH taitaa olla ainut joka on saanut Peaveystä mua miellyttävän soundin irti :) Taitaa olla sormissa vikaa... Ootko kokeillu buustailla tuota lone staria? Sekinhän vois toimia kivasti. Vaikka jollain tubescreamer tyyppisellä vähän kyykkyyn ton etuastetta. Vois jättää ton A/B-boksinki pois. Mulla on Bad Monkey ja kyllä se sillä hyvin huutaa, mutta ei ihan niin kuin haluan. Tarkoitus on myös, että jos jompi kumpi vahvistin sanoo sopimuksensa keikalla irti, niin ei ole ihan kusessa. |
LaXu 13.01.2006 17:22:29 | |
---|
Hmh, minun kokeilujeni perusteella Lone Star Classicin kakkoskanava itsessään (drive päällä) taipui ihan hyvin hevisoundiin. Ei toki sellaiseen supertiukkaan ENGL/VHT ym. tyyppiseen jytkyyn, mutta säröä piisasi ihan tarpeeksi, botnea liiaksikin ja sopivan tiukka soundikin. Tosin omat mieltymykset ovatkin tuolla wanhemman hevanderin ja power metallin puolella joten jos haet jotain kuolonmetallitykitystä niin ei ehkä sitten ole siihen paras vehje. Itsekin ajatellut vähän LS Classicin hommaamista, on vaan niin järkyttävän kallis (jenkeissä n. 1400-1500€ combot, täällä saa pistää tonnin lisää hintaan...) eikä pahemmin käytettynä pyöri... |
kimurantti1 13.01.2006 17:41:07 (muokattu 13.01.2006 17:54:34) | |
---|
Aloittajan ekassa viestissä sanotaan näin: "Kirkonpolttohevi ei kuitenkaan kiinnosta." Lone Star on kyllä unelma. Jos olisi kamojen hankinnassa budjetti antanut 500e periksi niin olisin ostanut. 500e on kuitenkin opiskelijalle sellainen määrä rahaa jota ei ihan noin vain säästetä. Ei siitä kuitenkaan mun käsitykseen hevistä säröä riitä. Tai ainakin on sitten stratoon mikkien vaihdon paikka. En sitten Bad Monkeyn kanssa tiedä. Thomannilla on hintaa sille 40e. Voisin itsekin tilata, kunhan tämän aamuisesta ranneleikkauksesta toivun... "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
-Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005) |
LaXu 13.01.2006 17:54:51 | |
---|
Aloittajan ekassa viestissä sanotaan näin: "Kirkonpolttohevi ei kuitenkaan kiinnosta." No niinpä oli, pitäisi taas jaksaa lukea tarkemmin... Lone Star on kyllä unelma. Jos olisi kamojen hankinnassa budjetti antanut 500e periksi niin olisin ostanut. 500e on kuitenkin opiskelijalta sellainen määrä jota ei ihan noin vain säästetä. Ei siitä kuitenkaan mun käsitykseen hevistä säröä riitä. Tai ainakin on sitten stratoon mikkien vaihdon paikka. Itse olen kokeillut sekä nuppi + 2x12 ja 2x12 combo malleja ja kyllä niistä aika paljon sitä säröä sai irti drive päällä. Kitarana oli Les Paul Custom. Ehkä mä olen sitten vaan jotenkin tottunut soittelemaan hevitkin pienemmillä säröillä... |
rokettirollari 13.01.2006 18:19:22 (muokattu 13.01.2006 18:36:31) | |
---|
Joo, makuasioitahan nää on. Tosiaan, stratoissa on tehdasmikit joissa ei ihan järkyttävän paljon ulostuloa ole. Poikkeuksena mun Deluxe HSS jossa on tallassa Duncanin '59. Kyllä LS:lla ihan rankempaakin rokkia voi helposti soittaa, mutta sen soundi on musta silti "rock" eikä missään nimessä "hevi". Eli särön määrästä ei niinkään ole kyse. Laneyn VH100R tai GH50L on tosi varteenotettavia vaihtoehtoja, jälkimmäinen hintansa puolesta. Käytettynä mitä todennäköisimmin vahvistimen ostan. |
kimurantti1 13.01.2006 20:12:46 | |
---|
VH100R:stä löytyy kyllä soundipalettia, sen voin luvata. Itse sitä juuri Mesan 2x12 kaapin läpi huudatan. Kuitenkin, sen soundi on myös enemmän rock kuin heavy, tai ainakin se rockiin mielestäni enemmän sopii. Vasta 2-kanavan gain boost-tilassa päästään renkuttamaan heviä. Tosin tuskin haittaa jos et mitään ääriheviä väännä. Se on yksi juttu minkä takia siitä niin pidän: Gain potikka on käyttökelpoinen koko matkalta, toisin kuin suurimmassa osassa E***-pajan tuotteissa:) Pienellä varauksella täytyy kyllä suositella. Jos olet Mesan pehmeään soundiin tottunut, niin Laneyssä on aika repivä soundi kovilla äänen voimakkuuksilla. Tai siis volume 2,5:n kohdalla - sen kovemmalle ei ole tarvinut edes bändin kanssa vääntää. Eli treble- ja precence-potikkaa saat vähän hillitä tai vaihtaa etuasteeseen pehmesoundisempia putkia. Toisaalta juurikin tuolla Laneyllä Lone Starin kanssa saisi niin laajan soundipaletin ettei ole tosikaan. "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
tenkainen 13.01.2006 20:29:35 | |
---|
Kyllä VH100 aika rankaankin taittuu, Opeth on hyvä esimerkki (lisätietoa: http://www.opeth.com/). Tosin boosteri voi olla tarpeen. Kaverini VH:sta kyllä lähti aika maukkaita high-gaineja. "Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut
IMIK #37 |
kimurantti1 13.01.2006 20:36:34 (muokattu 13.01.2006 20:37:22) | |
---|
Todellakin taipuu, mutta sieltä puuttuu se turha ääripää jossa soundit on särön puolesta pelkkää mössöä. Käyttääkös Opethin kaverit jotain purkkeja siellä välissä? En omastani nimittäin tuollaista ole löytänyt. Ei niin että haluaisinkaan, mutta kuulostaa vaan niin erilaiselta kun oma livenä. Mattias IA Eklundkin käyttää myös laitetta. Vaikka ihan kitara-piuha-vahvistin-meiningillä soittaakin, niin kuulee selvästi levyn miksauksessa käytetyn eq:ta ja kompressoria rankemmalla kädellä. "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
tenkainen 13.01.2006 20:52:18 | |
---|
Todellakin taipuu, mutta sieltä puuttuu se turha ääripää jossa soundit on särön puolesta pelkkää mössöä. Käyttääkös Opethin kaverit jotain purkkeja siellä välissä? En omastani nimittäin tuollaista ole löytänyt. Ei niin että haluaisinkaan, mutta kuulostaa vaan niin erilaiselta kun oma livenä. Jep. Mössöksi asti ei saa. DS-1:n taisi olla boostina Opethin poijjiilla. "Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut
IMIK #37 |
kimurantti1 13.01.2006 21:17:31 | |
---|
Jep. Mössöksi asti ei saa. DS-1:n taisi olla boostina Opethin poijjiilla. Häh!?! Mulla oli pari viikkoa takaperin DS-1 lainassa kaverilta ja mielestäni testasin sen aika perusteellisesti Laneyn kanssa. Noh, on varmaan sitten sama juttu kun Eklundilla - miksauksessa on soundia muokattu rajusti. "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
gator 13.01.2006 21:23:47 (muokattu 13.01.2006 21:24:27) | |
---|
Jos asustelet pääkaupunkiseudun suunnalla niin tuu tysäämään meikän lh50r-styrkkaa. Siis Laney on kyseessä. Saattaisin olla omastani luopumassa. Jos uutta halajat niin kandee kokeilla toi gh50l. Toi meikän styrkka on aika lähelle sama laite mut kahdella kanavalla ja hyvällä reverbillä. Joo sori meni ilmotteluks. Mut voit tulla kokeilemaan ilman ostoaikeitakin. |
rokettirollari 14.01.2006 00:15:27 (muokattu 14.01.2006 00:31:20) | |
---|
Kiitoksia tarjouksesta. Nyt pyörii kaasupilvi niin pahasti VH100R:n yllä että sitä ihan ensimmäiseksi lähden testaamaan. Mitä eroa LH50R:llä ja VH100R:llä on? Manuaalia kun ei ensiksi mainitulle enää löydy Laneyn sivuilta. |
LaXu 14.01.2006 00:24:18 (muokattu 14.01.2006 00:34:31) | |
---|
Kiitoksia tarjouksesta. Nyt pyörii kaasupilvi niin pahasti VH100R:n yllä että sitä ihan ensimmäiseksi lähden testaamaan. Mitä eroa LH50R:llä ja VH100R:llä on? Manuaalia kun ei ensiksi mainitulle enää löydy Laneyn sivuilta. LH50R manuska (on se hyvä, ettei manuals-hakemiston tiedostolistaa ollut piilotettu...): http://www.laney.co.uk/manuals/LC30 … al%20-%201998%20-%20Issue%201.0.pdf EDIT: viesti muutettu. |
rokettirollari 14.01.2006 00:30:47 (muokattu 14.01.2006 00:33:18) | |
---|
Ei hemmetti noita kirjain- ja numerokoodeja muista. Tarkoitin LH50R:ää. Korjaan sen tohon ylemmäskin. Edit: Ja vieläkin meni koodit väärin:) |