Aihe: Black beauty
1 2
The Man
12.01.2006 05:22:45

Jonku aikaa uumoiltuani kitaran ostoa olen lähes lyönyt lukkoon että voisin ostaa(kuhan rikastun) Thomannilta Epiphonen les paul black beautyn..onko kellään kokemuksia kyseistä soittimesta..Thomannin sivuilla sanottiin että -a dream in design and sound-..pitäneekö kutinsa?
Jucciz
12.01.2006 05:43:25
Jonku aikaa uumoiltuani kitaran ostoa olen lähes lyönyt lukkoon että voisin ostaa(kuhan rikastun) Thomannilta Epiphonen les paul black beautyn..onko kellään kokemuksia kyseistä soittimesta..Thomannin sivuilla sanottiin että -a dream in design and sound-..pitäneekö kutinsa?

Villi arvaukseni on, että pitänee viimeistään kun ostat G-pajan vastaavan tuotteen. Epiphonen mallilla on hintaa noin neljäsosa käytetyn Gibson Black Beautyn markkinahinnasta. Uskoisin, että se näkyy, kuuluu ja tuntuu väkisin jossain. Siitä huolimatta Epiphone voi olla hintaisekseen aivan hyvä keppi. Kannattaisi melkein testata paikallisessa musiikkiliikkeessä ja ostaa sieltä jos miellyttää - kitarat ovat aina yksilöitä ja Thomannilta tilattaessa et pääse valitsemaan, millaisen kapineen saat.
kalamies#11 >-)))>
« OSTAKAA! · räpellystä »
tunkki
12.01.2006 05:49:20

Oli taas G-pajan hinnat pompsahtaneet kun kävin Kallion uudessa musapuodissa. Mm. Firebird Studion hinta oli noussu 200 ekee... Sori lievä offtopic.
Min mamma heter Matti Puoskari.
tommi_899
12.01.2006 06:43:08

noissa epiphonen kitaroissa on aikapaljon eroja, oon soitellut suht monella.. yhtä tosi hyvää black beautyä ja kahta tosi huonoa,, sitten vielä muista malleista on tullut vastaa sekä hyviä että huonoja yksilöjä.. kannattaa tosiaan kokeilla jossain ja ostaa sitten sieltä missä pääsee vielä kokeilemaankin sitä, ettei tule pettymystä "tää olikin maanantai kappale".
Bändi .:i:. Kitara .:i:. Kuuntelen shovi: eiks sua hävetä kuunnella himiä? -ota pastilli-
MarkoA
12.01.2006 07:50:10
Mitä huonoa noissa huonoissa yksilöissä on ollut? Kiinnostaa kovasti tietää, että osaa itsekin katsoa sillä silmällä. Oliko ne huonoja soittotuntuman, ulkonäön vai jonkin muun syyn vuoksi?

Ne Epit mitä olen itse testannut on ollut mun mielestä oikeastaan kaikki aika hyviä. Ja ehdottomasti hintansa väärtejä. Juuri tuossa soittelin kaverin Epillä maanantaina ja ei voi muuta sanoa kuin että hvyin pelaa. Ulkonäössä siinä on jotain pientä, mutta mua se ei juurikaan häiritse. Lähinnä jotain lakkapinta virheitä tai sävytys epätasaisuutta jne. Ja vaikka materiaalit ei vastaa aitoa G:tä ,niin sitäkään en pidä mitenkään pahana. Se voi olla jopa positiivinen juttu soundin suhteen, riippuu soittajasta ja mieltymyksistä. Säätöä nuo Epit kaipaa, mutta niin kaikki muutkin (ainakin mulla).

Jokatapauksessa on kaksi aikalailla eri asiaa laittaa 500€ Epiin jolla pääsee alkuun (ja tarvittaessa pidemmälle) kuin 1500€ Gibsoniin. Tuskinpa meistä moni harkitsee noiden kahden välillä.

Alkuperäiselle kysyjälle; en silti suosittelis tilaamaan tuommosta soitinta kun sitä ei voi kokeilla. Paljonko pitää maksaa enemmän jos vastaavan ostaa Suomesta?
- Rockin' in the evenin' when the sun goes down Mean guitar, that's a swingin' old town Rockin' and a-rollin' just a little while Ain't got no rollin', ain't got no holdin'...
tommi_899
12.01.2006 09:31:41

Mitä huonoa noissa huonoissa yksilöissä on ollut? Kiinnostaa kovasti tietää, että osaa itsekin katsoa sillä silmällä. Oliko ne huonoja soittotuntuman, ulkonäön vai jonkin muun syyn vuoksi?

Ne Epit mitä olen itse testannut on ollut oikeastaan kaikki aika hyviä. Ja ehdottomasti hintansa väärtejä. Juuri tuossa soittelin kaverin Epillä maanantaina ja ei voi muuta sanoa kuin että hvyin pelaa. Ulkonäössä siinä on jotain pientä, mutta mua se ei juurikaan häiritse. Lähinnä jotain lakkapinta virheitä tai sävytys epätasaisuutta jne. Ja vaikka materiaalit ei vastaa aitoa G:tä ,niin sitäkään en pidä mitenkään pahana. Se voi olla jopa positiivinen juttu soundin suhteen, riippuu soittajasta ja mieltymyksistä. Säätöä nuo Epit kaipaa, mutta niin kaikki muutkin (ainakin mulla).

Jokatapauksessa on kaksi aikalailla eri asiaa laittaa 500€ Epiin jolla pääsee alkuun (ja tarvittaessa pidemmälle) kuin 1500€ Gibsoniin. Tuskinpa meistä moni harkitsee noiden kahden välillä.

Alkuperäiselle kysyjälle; en silti suosittelis tilaamaan tuommosta soitinta kun sitä ei voi kokeilla. Paljonko pitää maksaa enemmän jos vastaavan ostaa Suomesta?

Yhden Black beautyn sustaini oli todella huono, voi olla että johtui satulasta joka näytti vähän kärsineeltä, muutenkin ko. kitara oli soundeiltaan ja tatsiltaan huonoin Epiphone millä olen soittanut. Itselläni oli muutaman vuoden Lespaul classic plus joka oli aivan mainio laite. Kyllä epiphone tekee hintaisikseen erittäin päteviä kitaroita, mukaan sattuu välillä niitä maanantaikappaleitakin, mutta siitä syystä pitäisi kokeilla ennen ostoa. kyllä 95% kokeilemistani epiphoneista on ollut todella mainioita.

Itseäni rupesi tuo lapa vaan ärsyttämään, ja huomasin japanilaisessa Tokaissa olevan itselleni parempi kaula ja soundi niin myin epiphonen ja ostin tokain :)
Bändi .:i:. Kitara .:i:. Kuuntelen shovi: eiks sua hävetä kuunnella himiä? -ota pastilli-
JOO100
12.01.2006 11:19:15
Tätä olen itekin katellu jo vähän aikaa. Hienonnäkönen on kyllä juu. Ilman testausta en kyllä osta, olen nimittäin itekin törmännyt muutamaan melko kehnoon epiphoneen. Tosin ne olivat vähän eri hintaluokkaa kuin tämä.

huuto.netissä näyttäs käytettynä olevan yksi kappale: http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=25736643
www.Scelum.com Romantikkoitkijät #44
Mika K
12.01.2006 12:08:52
Varmasti ihan OK ostos toi black beauty. Jossain vaiheessa tulee todennäköisesti eteen kuitenkin sähköjen, mikkien ja ehkä myös virittimien vaihto laadukkaampiin. Näin oli ainakin mun dotissa, jonka taannoin omistin. Tuntumaltaan, viimeistelyltään ja soitettavuudeltaan kitara oli huippuluokkaa, mutta kovempaa soitettaessa ilmeni ns. hallitsematonta kiertoa, joka oli hyvin v:mäistä ja teki soitosta miltei mahdotonta. Kotisoitossa toki hyvä eikä mitään valittamista.
ollikainen
12.01.2006 14:13:47

virittimien vaihto laadukkaampiin.

eikös noissa oo grooverit.
The Man
13.01.2006 01:57:42

Muuten voisin testata paikallisessa musiikkiliikkeessä kaikkia kitaroita jotka vähänkään kiinnostaa mutta sattuu vaan olemaan tuo musaliikkeen valikoima aika suppeahko.....halpis ibanezeja ja jacksoneita löytyy riittämiin mutta epiphonet on pitkässä kuusessa.....se on kai lähdettävä johonkin toiseen kaupunkiin kahtelee keppiä kun ei nyt ihan paskaa kehtaa ostaa vaan jos sais semmosen kohtuu laadukkaan kitaran kohtuu hintaan (ei oo ikinä varoja laittaa tuhansia kitaraan)
tommi_899
13.01.2006 06:31:41

Muuten voisin testata paikallisessa musiikkiliikkeessä kaikkia kitaroita jotka vähänkään kiinnostaa mutta sattuu vaan olemaan tuo musaliikkeen valikoima aika suppeahko.....halpis ibanezeja ja jacksoneita löytyy riittämiin mutta epiphonet on pitkässä kuusessa.....se on kai lähdettävä johonkin toiseen kaupunkiin kahtelee keppiä kun ei nyt ihan paskaa kehtaa ostaa vaan jos sais semmosen kohtuu laadukkaan kitaran kohtuu hintaan (ei oo ikinä varoja laittaa tuhansia kitaraan)

tilaamalla toki saa, eikä tarvitse lähteä. mutta se on sitten arpapeliä mitä sieltä tulee
tommi_899
13.01.2006 06:31:55

eikös noissa oo grooverit.

nykyisin on juu
moottorisaha
13.01.2006 06:41:09

Villi arvaukseni on, että pitänee viimeistään kun ostat G-pajan vastaavan tuotteen. Epiphonen mallilla on hintaa noin neljäsosa käytetyn Gibson Black Beautyn markkinahinnasta. Uskoisin, että se näkyy, kuuluu ja tuntuu väkisin jossain. Siitä huolimatta Epiphone voi olla hintaisekseen aivan hyvä keppi. Kannattaisi melkein testata paikallisessa musiikkiliikkeessä ja ostaa sieltä jos miellyttää - kitarat ovat aina yksilöitä ja Thomannilta tilattaessa et pääse valitsemaan, millaisen kapineen saat.

Merkki ja maine maksaa helpostikkin 4x oikean hinnan.
"I think that all these classical masters have one big thing in common: when they play slow, it's tasteful and when they play fast, they RIP!" - Michael Angelo Batio
Jucciz
13.01.2006 08:27:42

Eli Gibsonin Black Beauty on itse asiassa kaikin puolin Epiphonen tasoinen kitara erilaisella lavalla ja logolla.
kalamies#11 >-)))>
« OSTAKAA! · räpellystä »
tommi_899
13.01.2006 09:57:02

Eli Gibsonin Black Beauty on itse asiassa kaikin puolin Epiphonen tasoinen kitara erilaisella lavalla ja logolla.

tietenkin on
Mustikkamuffinssi
13.01.2006 10:04:21

Eikä siinä vielä kaikki. Huhu kertoo, että Tokait ovat paljon parempia. Siis ne aidot ja kalliit Tokai Les Paulit, mistä noi G:n Love Rockit on kopioitu.
Don't forget, kids... The faster you download, the bigger your penis is.
Niq
13.01.2006 10:11:08 (muokattu 13.01.2006 10:11:35)

Jep. Unohtakaa gibsonit ja ostakaa vaan harley bentoneita kun niillä on huono maine. Eipähän tarvii maksaa ylimääräistä maineesta ja merkistä.

Ei herra moottorisahalle ole tullut mieleen että jostainhan se hyvä maine on ansaittukin?
"I have a cunning plan" -Baldrick
darrell
13.01.2006 10:37:14
Se varmaan yleisesti hyväksytään tosiasiana, että kitarat on yksilöitä.

Se miten paljon ominaisuuksista haluaa maksaa, niin on varmaan jokaisen oma asia. 5000 euroa maksava kitara on taatusti hyvä, jos sopii käteen ja käyttötarkoitukseen, mutta ei kukaan voi väittää, että se on lineaarisesti niin ja niin paljon parempi, kuin 250 euroa maksava kitara.

Mistä tulee mieleen off-topic, eli ... on mielenkiintoista, että kun kitara menee myyntiin, niin siitä tulee helmi ja hyvä yksilö.

Miksi myydä helmi?
Missä ne kaikki huonot yksilöt on?
dada
13.01.2006 13:32:26
Itselläni on ollut epin "black beauty" jo kohta jotain 7 vuotta ja kitara on kaikin puolin palvellut hyvin. Toki kitarat kuluu eikä tuo satula kestä kauaa, hardware irtoilee aika ajoin ja elektroniikkoja saa fiksailla aika ajoin, (mutta ainahan ne käytössä rikki menee) tätä kyllä selittää se, että kitara on ollut ainokaiseni (kun rahaa ei löydy) ja kitaraa on tullut soiteltua noin. 4-6 tuntia per päivä, roudailtu ristiinrastiin ja kitara on saanut kestää vaikka mitä. Soundi on upea, tumma ja sielukas jota ei kyllä helpolla tuohon hintaan löydy. Kitaraani ollaan kyllä kehuttu erikoislaatuiseksi yksilöksi. En osaa sanoa mitkä ovat mahikset saada heikompi yksilö, mutta kyllä niitäkin luulisi löytyvän. Pickupit ovat gibson usa:n omat ja soundi on todellakin kaunis pääsee edukseen etenkin jazz/pop/blues - linjalla. Jotkut aidonkin "black beautyn" omistaja ovat sanoneet, että soundi eroa ei juuri edes huomaa. Suosittelen ehdottomasti kaikille joilla ei ole rahaa tai halua ostaa gibsonin ylihinnoiteltuja instrumentteja.
moottorisaha
13.01.2006 15:20:39

Ei herra moottorisahalle ole tullut mieleen että jostainhan se hyvä maine on ansaittukin?

Tottakai ne ovat hyviä, mutta on naurettavan lapsellista väittää ettei noissa vanhoissa Gibsoneissa olisi aivan järkyttävä määrä ilmaa hinnassa.
"I think that all these classical masters have one big thing in common: when they play slow, it's tasteful and when they play fast, they RIP!" - Michael Angelo Batio
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)