Aihe: Bassoinen särö.
1
Jake.e
11.01.2006 22:09:40
Heti alkuun pyydän anteeksi sitä että aloitin uuden "enkä käyttänyt hakua".
Sitä kyllä käytin mutta ei tullut sopivaa kohdalle eli mitä säröpedaaleja suosittelette.
saisi olla aika bassoinen (smashing pumpkins, s.o.a.d). Nyt mitä on tullut vastaan ne on niin köykäisiä blues säröjä ettei kehtaa ees ajatella sellaisen ostoa..
..::Onko sulla tulta? -Hei beibi mä olen tulta::..
Quu
11.01.2006 22:24:11

Tiedä sitten, että paljon sulla pitää sitä säröä olla, mutta Digitechin Hot Headissa ainakin saa niin järkyttävän bassomourun, että ei siitä ota edes tolkkua (high-potikka nolliin ja low täysille).
Käy testaamassa, ei ole edes kallis.
juki68: Pro keyboard-ukot tunnistaa siitä, että niillä vasen käsi raapii enemmän persettä kuin osuu koskettimistolle.
PoLFus
11.01.2006 22:28:24

Ainakaan SOADin säröt ei oo bassoisia. (Ainakaan minun mielestäni). Suht vähän säröä, paljon volyymia, ja keskiääniä kuuluviin. Vanhempaan soadiin mesa ja uuteen sitten vanha marsu täysille. Itse saan aivan samanlaisen soundin omallani.

Smassarisaro on mun korvaan ollut aina inhottavan steriili. Mielestäni soundi on todella fuzzimainen, mutta tasapaksu. Joku fuzz vois toimia.
"I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ |AKKK#11
Joees
11.01.2006 22:30:31
Ainakaan SOADin säröt ei oo bassoisia. (Ainakaan minun mielestäni). Suht vähän säröä, paljon volyymia, ja keskiääniä kuuluviin. Vanhempaan soadiin mesa ja uuteen sitten vanha marsu täysille. Itse saan aivan samanlaisen soundin omallani.

Smassarisaro on mun korvaan ollut aina inhottavan steriili. Mielestäni soundi on todella fuzzimainen, mutta tasapaksu. Joku fuzz vois toimia.

Joo, ei sitä bassoa tarvi korostaa ainakaan SOAD soundeja etsiskellessä. Middleä peliin vaan.
Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock
Jucciz
12.01.2006 05:59:56
Onko laite nimeltä ekvalisaattori tuttu? Ruuvaa ensin miellyttävä särösoundi, sen jälkeen korosta EQ:lla bassotaajuuksia ja kuin taikaiskusta sinulla on bassoinen särösoundi. Varoituksen sana silti: yleensä tällainen soundi ei toimi bändin seassa ja saa basistin ärtyneeksi ja kiroamaan: "Kitaristit ovat itsekkäitä p*skiaisia, jotka aina puskevat muiden tontille - pysyisivät siellä, missä niiden soitin edes soi parhaiten, eli keskialueella."
kalamies#11 >-)))>
« OSTAKAA! · räpellystä »
askomiko
12.01.2006 06:06:23 (muokattu 12.01.2006 06:08:13)
Ni, lopulta ei oikeestaan kellään oo niinq oikeesti paljon bassoa kitarasoundissa levyllä. Ei ainakaan noilla mainituilla. Basso=!heviys. Mutta equllahan siihen pääsisi, samoin kuin liian isoilla kajarielementeillä, 15" ja 18" ja johan hönkii.
Jake.e
12.01.2006 07:32:14 (muokattu 12.01.2006 07:35:55)
Siis heviähän ei ole tarkoitus soittaa vaan tämmöstä rokkia jolle en osaa edes genreä antaa. Mutta kiitoksia vastanneille tuo digitechi kuulosta tähän sopivalta netin ääninäytteetkin on mieleen. Pitää käydä ite koeajamassa tuolla paikallisessa.
..::Onko sulla tulta? -Hei beibi mä olen tulta::..
kivi
12.01.2006 08:56:59
Ni, lopulta ei oikeestaan kellään oo niinq oikeesti paljon bassoa kitarasoundissa levyllä. Ei ainakaan noilla mainituilla.

Näinhän se on, se bassoisuus soundissa ei oikeasti tule kitaroista vaan on kaikkien osiensa summa. Sellaisella soundilla, joka yksinään kuulostaa hyvältä, ei bändisoitossa tee mitään vaan koko orkesterista tulee munaton ja tuhnu.

Mutta Smashing Pumpkinsien säröt ovat omanaikaisikseen kyllä kiehtovia, mä käytin reilut kymmenen vuotta sitten paljonkin aikaa niiden tutkimiseen. Avainsana on kutakuinkin aina se, ettei ole vain yhtä säröpedaalia, vaan useita erilaisia, peräkkäin ja rinnan, saman kitaran eri vahvistimet digitaalidelayn kanssa noin 12 millisekunnin erolla ajettuina (tekee leveää jälkeä, trikki mm Bob Mouldin kitarasoundien takana), kitarat lopuksi Eventiden harmonizerin läpi ajettuna...

Ja tietysti kun tuollaista mattoa tehdään, pitää laittaa kitaraan gate duckaamaan aina kun rummuista tulee bassarinisku tai kun laulu alkaa. Asia, jota ei oikein pikkubändimittakaavassa voi tehdä.
:-D
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
PJS
13.01.2006 09:34:51

Mutta Smashing Pumpkinsien säröt ovat omanaikaisikseen kyllä kiehtovia, mä käytin reilut kymmenen vuotta sitten paljonkin aikaa niiden tutkimiseen. Avainsana on kutakuinkin aina se, ettei ole vain yhtä säröpedaalia, vaan useita erilaisia, peräkkäin ja rinnan, saman kitaran eri vahvistimet digitaalidelayn kanssa noin 12 millisekunnin erolla ajettuina (tekee leveää jälkeä, trikki mm Bob Mouldin kitarasoundien takana), kitarat lopuksi Eventiden harmonizerin läpi ajettuna...

Jees. karvalakkimalliin saa aikaan kun vääntää big muffista distortionin täysille...tosin tällöin puhutaan todella karvaisesta lakista...
Jees.
Spike
13.01.2006 15:01:27

Corgan käytti Big Muffia, sillä varmaan pääsee lähelle.
Ne säröt kuulostaa sen takia bassoisilta, koska basso soittaa tiukasti yhteen kitaran kanssa, ja se alapää tulee sieltä.
So you did but did nothing. Sama meni mänät.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)