Aihe: Millainen vahvistin kokemattomalle
1
goodshadow
11.01.2006 21:36:58
Keväällä olisi Ibanezin puoliakustinen hankinnassa. Katselin vahvistimia ja yksi eteen tullut malli oli rolandin microcube.
Riittääkö se vielä vuosien päästä, kun taidot ovat hiukan vahvemmat, mutta soittoa pääasiassa yksin tai kimpassa, mutta ei keikalla?
jortsul
11.01.2006 21:40:57
millanen hinta haarukka? suosittelen ostamaan käytettynä!
goodshadow
11.01.2006 21:42:30
varmaankin 100-150. jos käytetty niin onko kuluvia osia ja mitä kannattaisi huomioida?
jortsul
11.01.2006 21:44:15
no potikat saattaa ajan kanssa kyllä ruveta rohisemaan
tommiot
11.01.2006 21:46:29
Microcube on ihan hyvä himasoitteluun. Ei siitä varmaan mihinkään muuhun ole, mutta bändikäyttöön sitten hieman eri hinta- ja kokoluokan kamat
Jungleman
11.01.2006 21:57:24
Riittääkö se vielä vuosien päästä, kun taidot ovat hiukan vahvemmat, mutta soittoa pääasiassa yksin tai kimpassa, mutta ei keikalla?

Riittää. Hinta-/hupisuhde on loistava. Olisipa ollut sellainen ensimmäisenä vahvarina, silloin joskus v. -83... Vuosien varrella olen pitänyt kotisoittoa varten aina jotain pienehköä putkicomboa, mutta en enää. MicroCube riittää minulle mainiosti.

Bändisoitto on sitten eri juttu, mutta jos/kun sen aika koittaa, kannattaa hankkia toinen, isompi vehje ja pitää MicroCube olohuoneen nurkassa / mökillä / autossa / veneessä / helikopterissa. Ugh.
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
J-boy #5
Jungleman
11.01.2006 22:00:38
Ei siitä varmaan mihinkään muuhun ole...

Höpsistä. Olen listannut muutamassakin keskustelussa täällä yhteensä hyvinkin toistakymmentä eri käyttötarkoitusta, joihin olen MicroCubea soveltanut ;-)
Romantikkoitkijät #1
J-boy #5
jortsul
11.01.2006 22:03:51
jos löydät jostain niin suosittelisin ostaan cube-30 käsittääkseni sama kuin microcube mutta enemmän tehoo ja riittää ainakin säröillä bändihommiin.
tommiot
11.01.2006 22:04:01
Höpsistä. Olen listannut muutamassakin keskustelussa täällä yhteensä hyvinkin toistakymmentä eri käyttötarkoitusta, joihin olen MicroCubea soveltanut ;-)

No juu kyllähän sillä nauhoituksiakin voi tehdä, eikös siinä ole joku kaiutinsimuloitu line out? Mutta kyllähän se niin on että kaikki uskottavuus häviää jos lähdet rokkibändin keikalla mikittämään tuollaista :)

Olis kyllä mulle kelvannut ensimmäiseksi vahvariksi. Kyllä se Fender Frontmanin hakkaa miten päin tahansa. Jos tulee tietokoneen ääressä istuskeltua soittelemisen aikana niin suosittelen Line6 Toneportin harkitsemista. Äänittelytkin hoituu vaivattomasti.
LamaAjanElvis
11.01.2006 22:09:04
http://www.thomann.de/thoiw3_fender … _300dsp_gitarrencombo_prodinfo.html

Tällanen tuli hommattua pari kuukautta sitten. Todella hyvät puhtaat ja pikkurosot, kun taas kovemmat säröt on lähinnä punk soundiset tai välttävät hevikompit. Hevipuolikin tietenkin hoituu jollain erillisillä pedaaleilla ja härpäkkeillä. Niin ja onhan tossa noita efektejäkin.
In the city.... you must fight to survive. He sold tortillas on the corner. And the mob wanted in. Sormet lähtee soundista.
Jungleman
11.01.2006 22:10:55
Mutta kyllähän se niin on että kaikki uskottavuus häviää jos lähdet rokkibändin keikalla mikittämään tuollaista :)

On ollut keikallakin, akustispainotteisella rokkikeikalla tosin, n. 40 asiakaspaikan baarissa. Erinomaisen painokkaasti lähtivät slidesoundit ja punkkirämistelyt - mikittämättä vielä ;-)
Romantikkoitkijät #1
J-boy #5
LamaAjanElvis
11.01.2006 22:13:34
varmaankin 100-150. jos käytetty niin onko kuluvia osia ja mitä kannattaisi huomioida?

Ainakaan kotikäytössä olleessa transistorivehkeessä ei pitäis yleensä kulumia olla, ellei ole sitten muuten vain viallinen vehje. Reilu 5vuotta sitten hankkimani anttilan/hobbyhallin?... postimyynti Smarvo on vieläkin täydessä vedossaan.
In the city.... you must fight to survive. He sold tortillas on the corner. And the mob wanted in. Sormet lähtee soundista.
Aki
11.01.2006 23:43:12 (muokattu 11.01.2006 23:44:29)

jos löydät jostain niin suosittelisin ostaan cube-30 käsittääkseni sama kuin microcube mutta enemmän tehoo ja riittää ainakin säröillä bändihommiin.

Ja näistä näytteistä voit kuunnella onko myös sinun mielestä Valvetronixin soundit reilusti Cubea paremmat:

http://users.tkk.fi/~arintama/samples/amps/

Vox AD30VT 1x10" 285€.

--
EDIT: Ja 120€ hintainen MicroCube on kotisoittoon kyllä verraton, suosittelen. Voxilta tulee suomeen lähiaikoina myös sille kilpailija.
Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!!
dropD
12.01.2006 08:46:30

kyllä microcube on kotikäytössä riittävä vahvistin. Ainoa selkeä miinus on EQ:n puute (pelkkä tone). Tuo puoliakustinen viittaa tosin perinteisempään genreen, jolloin vahvistin voisi olla myös yksinkertaisempi perussoundiltaan kelpo vehje esim. H&K Edition Blue 15 tai Kustom Tube12 tai joku vastaava. Kustomiin taitaa saada lisäkaapinkin kiinni eli riittää vaikka bändin kanssakin jammailuun.

Itse olen tosin soitellut mikrokuutiolla rec outista isomman vahvarin efektipaluuseen ja noin kytkettynä toimisi vaikka keikalla.
goodshadow
13.01.2006 08:03:52
Kiitos todella näistä kommenteista. Nyt ei ole enää epäilystäkään, etteikö microcube menisi aivan täysillä. Ainahan on sitten varaa sitä kaappiriviä kehittää.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)