Aihe: jenkki vaikko ryss..venäläinen
1 2
Ape Escape88
11.01.2006 13:13:53
Kertokaahan vasta-alkajalle, että mitä eroa on ElectroHarmonix BigMuff Pi USA:lla verrattuna sitte siihen käsittääkseni Venäjällä valmistetuun Electroharmonixin BigMuffiin? Himottaa ostaa kunnon fuzz wahin rinnalle nootta että sais väriä soitantaan. Jos jollaki on kokemuksia näistä edellä mainituista, niin neuvokaahan!
Exhausted
11.01.2006 13:19:06

Saundeissa ja ominaisuuksissa on vähän eroa. Venäläinen on enemmän "fuzz" ja siinä ei ole muuntajan jakkia.
MarkoA
11.01.2006 14:07:30
Ja jos saa näin negatiivisessa sävyssä kommentoida, niin venäläisessä työnlaatu on tosi huonoa. Mulla oli yksi uudenkarhea vnjä-muffi joka oli osien (jakit, kytkin, kotelo jne) osalta aivan järkyttävä. Toimi kyllä ja soundit ok, mutta en oikeen luota tuommoseen "juostenkustu" meiningillä tehtyyn vermeeseen.
- Rockin' in the evenin' when the sun goes down Mean guitar, that's a swingin' old town Rockin' and a-rollin' just a little while Ain't got no rollin', ain't got no holdin'...
Mrezzye
11.01.2006 14:12:02

Venakko ei toimi verkkovirralla. Suosisin tästä syystä Jenkkiä tällä kertaa, vaikka muuten mieluummin venäläistä.
Jos eläimiä ei ole tarkoitettu syötäväksi, niin miksi ihmeessä ne sitten on tehty ruoasta???

-septimisti-
11.01.2006 14:12:43
Nykyäänhän on myös saksalais/kiinalainen versio kyseisestä vempeleestä.
http://www.behringer.com/VD1/index.cfm?lang=ENG
Dr. Muff
11.01.2006 14:52:44 (muokattu 11.01.2006 14:53:54)
Venäläisessä ei tosiaan ole uutena mahdollisuutta käyttää muuntajaa. Dc-jakin asentaminen ei ole iso homma. 15min + 0.50€. Jenkki sitten taas toisaalta vaatii oman plugin=vaatii oman muuntajan. Kumpi sitten on huonompi :)

Noin vuonna 2000 ostetusta ussr muffista meni kytkin rikki puolessa vuodessa, takuu korvasi. Möin kun en keksinyt mitään järkevää käyttöä. Nyt vuosia myöhemmin ostin uuden. Erillainen kytkin on ainakin, ei ole vielä ainakaan mitään vikoja ollut. Eikä toi nyt edes voi mennä rikki niin ettei sitä pystyisi itse korjaamaan.

Soundi on eri. Vierekkäin testailtiin joskus noita ja mun mielestä NYC-versio on enempi fuzzin suuntaan ja tämä venäläinen enempi sileä sumutorvi, ja tarvittaessa ei niin sileä, mutta samoilla asetuksilla sileämpi.

Jos hyvää futsisoundia etsit ja nimenomaan futsisoundia ala Jimi Hendrix tahi David Gilmour niin suosittelen ainakin kokeilemaan ennen ostoa. Kyllähän sillä jotain henkkaakin soittelee mutta siihen tarjoitukseen on parempiakin, jaa nii..ja oli vaan mun 2c.
I can take about an hour on the tower of power 'Long as I get a little golden shower
Exhausted
11.01.2006 15:04:23

Noin vuonna 2000 ostetusta ussr muffista meni kytkin rikki puolessa vuodessa, takuu korvasi. .

Mulla taas kävi sama vuonna 2000 ihan amerikkalaiselle EHX Poly Chorukselle. Eli ei se valmistusmaa aina sitä laatua takaa.
Dr. Muff
11.01.2006 15:39:32 (muokattu 11.01.2006 15:42:56)
Mulla taas kävi sama vuonna 2000 ihan amerikkalaiselle EHX Poly Chorukselle. Eli ei se valmistusmaa aina sitä laatua takaa.

Näin on. Varmaan samoja kytkimiä niissä on käytetty. Valinta tehdään tässä tapauksessa varmaan lähinnä ulkomuotoa ja soudia vertaillen.
I can take about an hour on the tower of power 'Long as I get a little golden shower
P2
11.01.2006 16:11:30
Ryssämuffissa oli halvempi kytkin, jenkissä oli muistaakseni Carling-kytkin, joku laadukas kuitenkin. Vuosilukuja em. vehkeistä en kyllä tiiä.
Megas
11.01.2006 16:32:24
Jenkki sitten taas toisaalta vaatii oman plugin=vaatii oman muuntajan. K

Ei vaadi, parin euron adapteri esim 1Spot Converter (C35) riittää.
Ape Escape88
11.01.2006 16:41:33
OK kiitoksia teille. Pitää vielä miettiä kumpasen ostaa, taidan kallistua jenkkiversioon. Amerikassa kaikki on suurempaa ja sitä myöten mahtavampaa.God bless America!
P2
11.01.2006 16:43:14
Jotkut sanoo, että veli venakon versiossa ois parempi soundi, johtunee sitten varmaan laaduttomammista komponenteista. Jenkkiversion virtareiän miinusmaa ja pieni reikä tekevät siitä suht turhan, melkein samalla vaivalla ostaa ryssän, johon tekee itse kunnon virtapiuhan reiän ja modaa true bypassiksi.
apenaattori
11.01.2006 16:44:37
Jos hyvää futsisoundia etsit ja nimenomaan futsisoundia ala Jimi Hendrix tahi David Gilmour niin suosittelen ainakin kokeilemaan ennen ostoa. Kyllähän sillä jotain henkkaakin soittelee mutta siihen tarjoitukseen on parempiakin, jaa nii..ja oli vaan mun 2c.

Olisikos tuo Big muff hyvä sellaiseen pehmeään Santana-tyyliseen leadiin? Mitä spedua suosittelisitte?
"The harder you try the dumber you look."
Spike
11.01.2006 16:44:59
Amerikassa kaikki on suurempaa ja sitä myöten mahtavampaa.

Amerikassa kaikki on tyhmempiä ja lihavampia. Mikäs sen mahtavampaa :D
So you did but did nothing. Sama meni mänät.
P2
11.01.2006 16:46:19
Eikös Santana tuollaista väitä käyttävänsä. Santanamaisemman soundin sain kyllä eh:n Muff-pedaalista kuin tuosta isomuffista, kannattaa varmaan käydä kaupassa koittamassa.
apenaattori
11.01.2006 18:17:44
Eikös Santana tuollaista väitä käyttävänsä. Santanamaisemman soundin sain kyllä eh:n Muff-pedaalista kuin tuosta isomuffista, kannattaa varmaan käydä kaupassa koittamassa.

Ookke... Eli Eh:lla on myös Muff-niminen pedaali? Onko sekin jonkin sortin fuzz vai? Pitääpä käydä musaliikkeissä kyselemässä.
"The harder you try the dumber you look."
P2
12.01.2006 12:40:19
Joo on, siinä on vaan volume ja tone-vipu. Ja hintakin on tosi pieni. Näköjään ei ollut uraltone.comissa myynnissä muita kuin noita double-versioita aiheesta, mutta hinta silti vain 57e.
rosberg
12.01.2006 12:50:14
Kertokaahan vasta-alkajalle, että mitä eroa on ElectroHarmonix BigMuff Pi USA:lla verrattuna sitte siihen käsittääkseni Venäjällä valmistetuun Electroharmonixin BigMuffiin? Himottaa ostaa kunnon fuzz wahin rinnalle nootta että sais väriä soitantaan. Jos jollaki on kokemuksia näistä edellä mainituista, niin neuvokaahan!

no malleja on tavallaan 4:. alkuperäinen jenkki ja reissue (eivät niin hirveän erilaisia soundiltaan) vihreä venäläinen (eka malli) ja tää nykyinen musta. se eka venäläinen eli vihreä ryssä on todella hyvä, se musta uusi on taas musta aivan eri pedaali.
jos ostat jenkin niin visual soundilla on konvertteri siihen virtas-ongelmaan. double muffi on jotenkin tylsä, mutta ei syö soundia (no eipä kyllä päällä ollessaan paljoa sitä tuokaan).
ps. pakko leuhkia, että omani (vihreä ruski) on mannhain basistin opun vanha ja todella huonolla hapella vaikka onkin rakennettu kuin tankki.
ostan fender-straton jossa floikka tai vastaava hässäkkä. miel.jpn.
Bee-äf
12.01.2006 13:10:42
no malleja on tavallaan 4:. alkuperäinen jenkki ja reissue (eivät niin hirveän erilaisia soundiltaan) vihreä venäläinen (eka malli) ja tää nykyinen musta. se eka venäläinen eli vihreä ryssä on todella hyvä, se musta uusi on taas musta aivan eri pedaali.

Mulla on kanssa Tuo tankki. Netissä oli jotain skeemoja asiasta: Venäjän 2-version piirit nähtävästi on hieman eri komponenttiarvoilla kuin jenkki, kun taas vihreässä näytti kaikki ihan identtiseltä verrattuna alkuperäiseen.
With one foot in yesterday and the other in tomorrow you end up peeing all over today.
darrell
12.01.2006 13:29:01
Minua erityisesti viehättää EHX:n BigMuffissa sen harmoninen laulava särö.
Jos haluaa kunnon sirkkeliä, niin sitten kannattaa etsiä jotain muuta.
Mieluummin molemmat, ainoana särönä BigMuffi on aika rajoittunut.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)