Aihe: Fender twin reverb & Ac30 cc2
1
Syren
11.01.2006 12:48:59
Tarkoitus on hakea loppuviikosta uusi vahvistin. Joko Twin reverb tai AC30 cc2.
Onko kokemuksia kummastakaan vahvistimesta? Sain jo tilaisuuden lainata AC30 -65 tässä taannoin ja pieni epäilys on tuosta CC2:stä, soundaako se sittenkään kuin edeltäjänsä vai onko kuitenkin turvallisempaa ostaa tuttu Twin Reverb..?
kivi
11.01.2006 12:50:46
Tarkoitus on hakea loppuviikosta uusi vahvistin. Joko Twin reverb tai AC30 cc2.
Onko kokemuksia kummastakaan vahvistimesta? Sain jo tilaisuuden lainata AC30 -65 tässä taannoin ja pieni epäilys on tuosta CC2:stä, soundaako se sittenkään kuin edeltäjänsä vai onko kuitenkin turvallisempaa ostaa tuttu Twin Reverb..?

Kyseessä on kaksi aivan erisoundista vahvistinta. Mitä haet?
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
Aki
11.01.2006 12:54:53

Oisko Twin myös uutena?

Kumpikaan ei ole huono vahvistin, mutta Voxin monipuolisuus sekä soundimaailma miellyttää mua roimasti enemmän. Kumpikaan ei ole väärä valinta, valinta on puhtaasti omasta mausta kiinni.
Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!!
Syren
11.01.2006 13:04:41
Keikkaa tulee tehtyä rautalanka vivahteisen tanssimusiikin parissa. Kaiku monesti tärkeä ominaisuus vaikka dynacordin kaiku onkin usein mukana. Kumpaakin olen alan liikkeissä kokeillut ja molemmat miellyttivät ja kovasti, mutta entäs sitten kun mennään salin puolelle ja annetaan oikein laulaa, onko Vox edelleen mukana vai hinkuuko jo kotiin pääsyä?
Syren
11.01.2006 13:06:20
Oisko Twin myös uutena?

Kumpikaan ei ole huono vahvistin, mutta Voxin monipuolisuus sekä soundimaailma miellyttää mua roimasti enemmän. Kumpikaan ei ole väärä valinta, valinta on puhtaasti omasta mausta kiinni.

Kyllä Twin reverb myös uutena.
superfly
11.01.2006 13:29:45
Tuo Vox on melkoisen loistavasaundinen peli kyllä, mutta.... Jopa Harmony Centralissa on moitittu noiden huonoa laatua ja monenlaisia ongelmia. Minä olin jo kaupaan lampsimassa mutta taidanpa harkita hetken vielä.

http://www.harmony-central.com/Guit … r/Data/Vox/AC30CC2_212_Combo-1.html
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Feggy
11.01.2006 13:38:05

Mulla ei ole kokemuksia Twinien uusintaversioista (jotka kuulemma ovat lyhytikäisimpiä piirilevysysteeminsä vuoksi), mutta jos vaan löytyy, suosittelen lämpimästi Silverface Twiniä. Siinä on hyvä soundi, ääntä lähtee tarpeeksi ja on kestävä. Ja hyvännäköinen.
"Musiikki voi viedä järjen, tytöt vievät sen varmemmin. Minä hullu molempiin sorruin, hyvä että hengissä selvisin." - Vaaralliset lelut: Kaunis laulu
echo66
13.01.2006 19:48:06
Mulla ei ole kokemuksia Twinien uusintaversioista (jotka kuulemma ovat lyhytikäisimpiä piirilevysysteeminsä vuoksi), mutta jos vaan löytyy, suosittelen lämpimästi Silverface Twiniä. Siinä on hyvä soundi, ääntä lähtee tarpeeksi ja on kestävä. Ja hyvännäköinen.
KOMPPAAN! Itse en rahojani ja mielenterveyttäni uhraisi näihin piirilevyreissue-lootiin. Tässä vaihtoehto: (eikä ole hintakaan paha, jos on vielä myymättä) http://tori.suomi24.fi/show.fcgi?ca … 01122&posting=22000000012783836 Itsellä on 70-luvulta Silverface Vibrolux ja kyllä on palvellut hyvin 20 vuotta!!!
Surf pesee kaiken!!!
Feggy
13.01.2006 20:02:18

KOMPPAAN! Itse en rahojani ja mielenterveyttäni uhraisi näihin piirilevyreissue-lootiin. Tässä vaihtoehto: (eikä ole hintakaan paha, jos on vielä myymättä) http://tori.suomi24.fi/show.fcgi?ca … 01122&posting=22000000012783836 Itsellä on 70-luvulta Silverface Vibrolux ja kyllä on palvellut hyvin 20 vuotta!!!

Toi taitaa olla sellainen supertwin, jollainen Chemolla on...eli blackface-twin. Ei paha hinta sinänsä.
"Musiikki voi viedä järjen, tytöt vievät sen varmemmin. Minä hullu molempiin sorruin, hyvä että hengissä selvisin." - Vaaralliset lelut: Kaunis laulu
Chemo
13.01.2006 20:29:24

Toi taitaa olla sellainen supertwin, jollainen Chemolla on...eli blackface-twin. Ei paha hinta sinänsä.

Haudi =D Melkein mutta ei ihan: mulla on enemmän ämyreitä mutta vähemmän watteja kuin tuossa... eli 100 W Quad Reverb. Tuo linkin 135 W ultralineaariversio voi ehkä olla liian kliini - kokeilemallahan se selviää. 100 W Fenkut muuttuivat 135 W versioiksi vuoden 1977 aikana, ehkä ensin kannattaisi tutkailla niitä 100 W versioita.

Mutta siis, ihan samoilla linjoilla Feggyn ja Echon kanssa. Silverface-aikakauden Fender on mun mielestäni hyvä, kestävä ja arvonsa pitävä ostos.
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
varakeef
13.01.2006 23:07:25

Ei ole supertwini, vaan on viimeisimmän sukupolven hopeanaamatwinejä. Noin vuonna 77-78 tavallisten twinien tehoa nostettiin sadasta watista tuohon ilmossa mainittuu 135 W:iin.

vuosimallia -78. Mastervolumella ja tietysti putkikone. Tehoa löytyy 135w.

Nämä hopeanaamat eivät ole ihan niin hyviä kuin ne vanhemmat satawattiset hopeanaamat. Ja 80-luvun alussa samaa 135:sta tehtiin mustalla naamalla, mutta nämä eivät ole niitä arvostettuja 60-luvun puolenvälin mustanaamoja.

Super Twin on sitten ihan eri vehje, 180 wattinen hirviö. Siinä on musta etukangas ja musta naamataulukin, mutta näitä ei sovi sekoittaa oikeisiin mustanaamioihin millään muotoa.

Tuolta löytyy teknistä tietoa
http://www.ampwares.com/ffg/
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)